Træk monteret - hvad nu ?
Fra : Peter C:

Dato : 21-04-08 13:45

Bededags"ferien" gik med at montere træk på min 1997 Volvo V40. Et originalt
Volvo-træk fra Brink.
Alt gik planmæssigt, og den efterfølgende test med traileren tilkoblet blev
bestået (der var lys i de rigtige lygter på de rigtige tidspunkter)

Jeg har kontaktet min forsikring, men de var faktisk ligeglade, da træk
alligevel er medforsikret, så der ville ikke være nogle ændringer til min
police.

så langt så godt, men NU er det så jeg er ved at komme lidt i tvivl om hvad
jeg skal.

Bestiller jeg et registreringssyn, og med "nysynet-blanketten" henvender mig
på motorkontoret for at få en ny registreringsattest, eller hvordan foregår
det ?

Jeg kan ikke slippe udenom et ekstrasyn ifm. godkendelse af trækket kan jeg
?
(bilen skal såmænd nok klare synet, men 400,- mig her og 400,- mig der ...
det bliver jo til penge altsammen)

Hypotetisk: Er det lovligt at have siddende hvis bare jeg lader være med at
bruge det til jeg alligevel skal til syn på et tidspunkt ?

MVH Peter C:

Fra : Peter C:

Dato : 21-04-08 14:04

ehm ... jeg fik lige læst lidt tilbage i gruppen og fundet en gammel tråd
hvor jeg spurgte efter tips til selve monteringen.
Når man nærlæser svarene jeg fik der, er der faktisk svar på de fleste af
mine spørgsmål (jeg har desværre nok bare været alt for fokuseret på den
forestående montering, til at rigtig hæfte mig ved alle de ting jeg fik at
vide mht. papirarbejdet)

sååå ... problem løst ... tror jeg

MVH Peter C:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-04-08 14:57

"Peter C:" <pede_71@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> sååå ... problem løst ... tror jeg

Hvad er det du tror du har læst? Monteret på ikke-godkendt værksted (what
ever): Syn!

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-04-08 15:06

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Peter C:" <pede_71@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er det du tror du har læst? Monteret på ikke-godkendt værksted
> (what ever): Syn!

Det er helt ligegyldigt hvem der har monteret det, bilen skal under alle
omstændigheder til syn, når den er over 8 år gammel.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : alexbo

Dato : 22-04-08 15:20

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Hvad er det du tror du har læst? Monteret på ikke-godkendt værksted (what
> ever): Syn!

Mon ikke han har løst sit problem med at han ikke vidste hvad næste "træk"
er,
nemlig at den skal synes uanset hvem der har monteret trækket.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 18:03

"Peter C:" <pede_71@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> forestående montering, til at rigtig hæfte mig ved alle de ting jeg fik at

Er bilen over 8 år gammel skal den til syn. Du må ikke køre med trækkrogen
før bilen har været til syn, dvs. du må køre fra monteringsstedet til
synshallen. Når bilen er synet skal du på nummerpladekontoret med
synsattesten og registreringsattesten.

Er bilen under 8 år gammel, og er trækket monteret af et værksted, giver
værkstedet dig en erklæring (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1715969) med
om at alt er monteret korrekt herunder at trækkrogen er dimensioneret til at
klare belastningen. Denne blanket tager du med hen på nærmeste
nummerpladekontor (Told/Skat), hvor du udfylder de nødvendige papirer,
afleverer dem og din registreringsattest. Kort tid efter (1-3 dage) modtager
du en ny registreringsattest.

Ulrik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-04-08 09:17

"Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> Er bilen over 8 år gammel skal den til syn. Du må ikke køre med trækkrogen
> før bilen har været til syn, dvs. du må køre fra monteringsstedet til

Jeg vover højre øje og påstår han må køre alt det han vil, blot han ikke
bruger krogen til andet end cykelstativ ...

Fra : Peter C:

Dato : 23-04-08 10:04

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> "Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vover højre øje og påstår han må køre alt det han vil, blot han ikke
> bruger krogen til andet end cykelstativ ...

Jeg takker for alle svarene ... som sagt så havde jeg allerede fået svar
tidligere ("over 8 år = syn" og "monteret selv = syn") men havde nok bare
skimmet igennem da jeg på det tidspunkt var mere interesseret i tips til
selve monteringen ... jeg var lidt nervøs for lednings-trækkeriet

I øvrigt ... Jeg ved ikke om jeg må køre med bilen, men det har jeg altså
gjort ... og i eftermiddag skal den til registreringssyn.

MVH Peter C:

Fra : alexbo

Dato : 23-04-08 18:54

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Jeg vover højre øje og påstår han må køre alt det han vil, blot han ikke
> bruger krogen til andet end cykelstativ ...

Hvis du er i stand til at læse dette, vil jeg fraråde dig at vove flere
øjne.

mvh
Alex Christensen