Kørelærere søges...
Fra : Sverre Stokke

Dato : 21-04-08 07:00

1)
Kørelærer til kvinde boende i Hillerød. Hun skal køre autocamper om to
måneder, har kun lille kørekort og vil have en time eller to i LASTBIL.

2)
Kørelærer i Frederiksværk. Han anbefales af mange, kører sølvgrå Focus og
skifter tit elever ved Frederiksværk Station.

Hilsen Sverre.

Fra : Anders

Dato : 21-04-08 11:09

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kørelærer i Frederiksværk. Han anbefales af mange, kører sølvgrå Focus og
> skifter tit elever ved Frederiksværk Station.

Det kunne være Kørelærer Max Røbel måske? En hurtig søgning på dgs.dk viser
ihvertfald ham som den eneste registrerede...

- Anders

Fra : Møller

Dato : 21-04-08 13:02

Anders skrev:
> "Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne være Kørelærer Max Røbel måske? En hurtig søgning på dgs.dk viser
> ihvertfald ham som den eneste registrerede...

"Den eneste registrerede" som hvad?

Der der mange køreskoler i Frederiksværk

Møller

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-04-08 20:51

> [...]
> Kørelærer i Frederiksværk. Han anbefales af mange, kører sølvgrå Focus og
> skifter tit elever ved Frederiksværk Station.

1) Øhh - "har kun lille kørekort og vil have en time eller to i LASTBIL" -
håber da ikke hun forventer at sidde bag rattet i lastbilen ?
Taler vi "rigtig lastbil" er vi vel over B-kortets 3.500 kg - og jeg tror
det blir svært at tale sig til sådan en tur uden at deltage i lidt teori og
måske en tur i "kravlegården" først.
Men der er da et par chauffører af den størrelse biler, der huserer
herinde - læser i med ?
Autocamperen er forhåbentligt under 3.500 kg - et par timer i en lastbil gir
nok ikke lige kortet alene
--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Leonard

Dato : 21-04-08 20:59

On Mon, 21 Apr 2008 21:50:52 +0200, Jesper Hedegaard wrote:

> 1) Øhh - "har kun lille kørekort og vil have en time eller to i LASTBIL" -
> håber da ikke hun forventer at sidde bag rattet i lastbilen ?

Jeg synes nu det lyder som en god ide, at få enkøretur med en kørelærer,
når hun skal ud og køre i et stort skrummel på en ferietur.
Om det så skal være i en lastbil eller om det kan blive i den
autocasmper, der skal køres i er nok ligemeget, bare det bliver en stor
bil og en dygtig kørelærer.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-04-08 21:18

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Om det så skal være i en lastbil eller om det kan blive i den
> autocasmper, der skal køres i er nok ligemeget, bare det bliver en stor

Jamen ideen er da helt fin - jeg er bare ikke sikker på at det er helt let
at overtale en kørerelærer til lade en nybegynder køre i hans lastbil uden
en hvis forudgående uddannelse.
Hvad med at leje en stor kassevogn (altså sådan en med en "rigtig" kasse på)
for en dag ? Det ville da give en god fornemmelse for at manøvrere med sådan
en størrelse
Faktisk har jeg haft den lidt skræmmende tanke; der er vist ingen form for
"køretime" når du lejer en autocamper - blot instruktioner i hvor du tænder
lyset og tømmer lokummet. Du kan jo faktisk leje sådan en med et
B-kørekort - og at du har de betyder måske blot at du kører på en knallert
45 til hverdag

Fra : Møller

Dato : 21-04-08 22:13

Jesper Hedegaard skrev:
> [...]
> for en dag ? Det ville da give en god fornemmelse for at manøvrere med sådan
Ja men så er der ingen til at vejlede og rette

Jeg støtter nu også Leonards tanke om at det er fint at man indser, at nogen praksis i et stort
skrummel er bedre end blot at hente en AC hos udlejeren i Flensborg og så tage en tur i Alperne
eller de norske fjelde før man starter.
Jeg kan kun sige, bare der var flere der kendte deres begrænsninger og agerede derefter, i stedet
for at skulle have redningskorps til at køre fartøjet ned fra fjeldene, som jeg flere gange har set
i Norge.
Desværre kender jeg ingen der har et sådant fartøj og vil agere kørelærer, finde jeg en vender jeg
tilbage.

Møller