Kun for lastvognschauffører :o)
Fra : Mogens

Dato : 21-04-08 05:16

I Schweiz har lastbilerne monteret et visuelt system tilknyttet
"fartskriveren" således, at man udefra kan se, hvor langt chaufføren er
"nået" ift. køre-/hviletidsreglerne. Der tændes simpelthen en række
lysdioder, efterhånden som tiden skrider frem. Kender I det?

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-04-08 18:03

I vores lastbiler har vi en timer som tæller køretid og pauser, altså når vi
køre tæller den ned af de første 4½times køretid, når vi holder stille
tæller den pause, når bilen har holdt stille i 15min kommer der en streg i
displayet, når der er 3 streger kommer der de næste 4½times køretid, man
skal self selv skifte mellen køretid andet arbejde og hviletid på uret som
man altid har gjort.
Det gør det bare ultra nemt at bruge sin køretid optimalt.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Mogens havde fået den ide at fortælle:

Fra : Mogens

Dato : 21-04-08 18:16

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>skal self selv skifte mellen køretid andet arbejde og hviletid på uret som
>man altid har gjort. Det gør det bare ultra nemt at bruge sin køretid

OK - lyder faktisk som værende noget sådant, de anvender dernede.
Der vises nemlig 3 bjælker, der består af en række lysdioder.
Om morgenen havde de fleste få dioder tændt - sidst på dagen det modsatte...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-04-08 12:39

On Mon, 21 Apr 2008 17:15:39 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

> [...]
>Der vises nemlig 3 bjælker, der består af en række lysdioder.
>Om morgenen havde de fleste få dioder tændt - sidst på dagen det modsatte...

Nej, det er ikke det samme der er tale om.

Den schweiziske model er til myndighedernes kontrol. (Udefra). Så kan
de derfra tage stilling til om der er grundlag for et mere nøje check.

Det Martin taler om, er en såkaldt Time-Guard. Den er udelukkende ment
som en hjælp til chaufføren, og kommer overhovedet ikke politiet ved.

Det er denne Time-Guard der har afstedkommet en del utilfredshed med
den nye tachograph, idet Time-Guarden regner i sekunder, mens
tachographen kun regner i hele minutter.

Det giver jo selvsagt flueknepperne voldsomt meget at beskæftige sig
med.

Giv os 850 km. pr. dag at gøre godt med, afviklet indenfor de
nuværende 15 timer, og behold de nuværende pauseregler. Det ville
reducere spektaklet omkring emnet væsentligt, men da det kommer fra en
chauffør (agn), så duer det selvfølgelig ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 22-04-08 15:21

"Folmer Rasmussen" skrev

> [...]
> reducere spektaklet omkring emnet væsentligt, men da det kommer fra en
> chauffør (agn), så duer det selvfølgelig ikke.

Det afhænger noget af hvad du mener.
Jeg læser det som en tilladt køretid på 15 timer max 850 km., med 2 pauser
af 45 min. hver dag hele ugen igennem.

F.eks. starte i grusgraven kl. 6.00 køre til 10.30
pause til 11.15 køre til 15.45
pause til 16.30. køre til 21.00.
Hjem og sove, samme tur dag efter dag.
Det er ikke godt nok.
Du har fjernet 11 timers daglighvilereglen, men jeg kan ikke gennemskue om
du også vil have fjernet ugehvilereglerne.
Problemet er ikke at det kommer fra en chauffør men at det ikke dur.

Jeg kan ofte læse at kørehviletidsreglerne kan gøres meget bedre, men jeg
har endnu ikke set et gennemtænkt forslag, altid bare nogle løse
betragtninger, der er nemme at skyde ned.

Hvordan mener du helt præcist at kørehviletidsreglerne skal skrues sammen.
Skriv punkt for punkt hvordan de er, og hvordan de burde være.

At Time-Guard regner i sekunder kan da kun være et problem for de
sekundfikserede flueknippende chauffører, i kørehviletidsbestemmelserne er
indbygget en margin på flere minutter netop for at kompensere for de mistede
sekunder hist og her.

Kan du opstille et scenarie hvor en chauffør kan få en bøde på trods af
Time-guarden fortæller at han har tid tilbage?

For et stykke tid siden skrev Paul Pederson et indlæg om klapjagt på
chauffører, han kendte personligt nogen, men siden har vi ikke hørt fra ham.
Jeg har i hvert fald ikke set noget fra hans side, nu kan jeg desværre ikke
læse NGerne som jeg plejer, News Cybercity er nede, så jeg bruger en binær
server, den har en kort hukommelse, så jeg kan have misset en tråd hvor der
kommet noget konkret, i så fald vil jeg gerne henvises.

Det er også helt umuligt at finde nogen chauffører der er blevet uretfærdigt
behandlet, det nærmeste er den sag Jack henviste til om en storvognschauffør
der ikke kunne holde hvil på motorvejen, men jeg mener nu det var hans egen
skyld og det mente byretten også.
Landsretten har næppe afgjort den sag endnu, men selv om han så bliver
frifundet er det ikke et bevis på emsige embedsmænds nidkærhed, det er blot
en afgørelse på en konkret sag.

mvh
Alex Christensen

Fra : ShutEye

Dato : 22-04-08 17:50

<klip og helt OT>
> [...]
> der
> kommet noget konkret, i så fald vil jeg gerne henvises.

MHT newsserver:
Nu ved jeg ikke hvor meget du gider at rode med det og hvad Cybercitys
problem er, men jeg bruger http://dotsrc.org/usenet/ og er godt tilfreds.

Fra : alexbo

Dato : 22-04-08 22:16

"ShutEye" <no@no.no> skrev

> Nu ved jeg ikke hvor meget du gider at rode med det og hvad Cybercitys
> problem er, men jeg bruger http://dotsrc.org/usenet/ og er godt tilfreds.

Tak for forslaget jeg prøver, har sendt dem en mail, Cybercity's binære
server jeg bruger nu har en kort hukommelse, og skrive gennem Google kan jeg
ikke lide.
Nu var jeg på ferie i sidste uge så jeg havde ventet en stor mængde gode
indlæg at læse, og så virker det ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : ShutEye

Dato : 22-04-08 22:57

> Tak for forslaget jeg prøver, har sendt dem en mail, Cybercity's binære
> server jeg bruger nu har en kort hukommelse, og skrive gennem Google kan
> jeg ikke lide.

Velbekomme.
Er heller ikke meget for google groups og har Fullrate som ISP = ingen
newsserver.

> Nu var jeg på ferie i sidste uge så jeg havde ventet en stor mængde gode
> indlæg at læse, og så virker det ikke.

Bare rolig - på dotsrc (det gamle sunsite) er der meddelelser tilbage fra
marts 2007 :)
Og en fordel er at man ikke behøver at rode med ny opsætning hvis man
skifter ISP.

Fra : alexbo

Dato : 22-04-08 23:18

"ShutEye" <no@no.no> skrev

> Bare rolig - på dotsrc (det gamle sunsite) er der meddelelser tilbage fra
> marts 2007 :)
> Og en fordel er at man ikke behøver at rode med ny opsætning hvis man
> skifter ISP.

Er kørende og fungerer fint, jeg har det bare lidt svært ved at annullere
Cybercity, nu har jeg brugt dem og min opsætning i mange år.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-04-08 11:58

On Tue, 22 Apr 2008 16:20:36 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>du også vil have fjernet ugehvilereglerne.
>Problemet er ikke at det kommer fra en chauffør men at det ikke dur.

I mit indlæg står der klart og tydeligt at pausereglerne skal
bibeholdes. Det gælder dem allesammen.

I dit eksempel har man en chauffør der kører til kl. 21:00 Hvorfor
skulle han det? Alle dem han skal levere materialer til er gået hjem
forlængst. desuden har han afskåret sig selv fra at levere et
morgenlæs.

> [...]

>Hvordan mener du helt præcist at kørehviletidsreglerne skal skrues sammen.
>Skriv punkt for punkt hvordan de er, og hvordan de burde være.

Du kan selv Google dig frem til hvordan de er.

Jeg vil beholde pauseregler og ugehvil og hele smøren som de er, men i
stedet for stresset ved at skulle afvikle alting indenfor en tidsramme
på 4½ time gange 2, så får man et antal kilometer at gøre godt med.

De 850 km. har jeg som forslag, fordi man som eksportchauffør godt kan
få en opgave med ren motorvejskørsel, og 850 km. er stort set hvad man
kan afvikle med lidt held ved natkørsel indenfor rammerne af de
hviletider der gælder nu.

Hvis man derimod har en dag hvor der er brugt 10 timer, men ikke er
kørt så mange kilometer, så har man med mine regler en mulighed for at
køre til vask eller på værksted uden at blive kriminel.

> [...]

>Kan du opstille et scenarie hvor en chauffør kan få en bøde på trods af
>Time-guarden fortæller at han har tid tilbage?

Hvis du har fulgt med, vil du vide at jeg ikke er forsanger i
hylekoret.

> [...]

>der ikke kunne holde hvil på motorvejen, men jeg mener nu det var hans egen

I Sverige er der faldet et par domme over chauffører der har kørt for
længe. Deres argumentation gik på at de p-pladser de ønskede at holde
pause på, ikke var ryddede for sne. De tabte.

Det forstår jeg godt, for havde de vundet, ville det have
uoverskuelige konsekvenser mht. snerydning. Desuden ville det øge
chaufførernes forråd af undskyldninger betragteligt, og dem har de nok
af i forvejen.

> [...]

>frifundet er det ikke et bevis på emsige embedsmænds nidkærhed, det er blot

Både du og jeg véd at emsige embedsmænd findes, men emsige vognmænd og
chauffører findes også.

Der kommer først et retvisende billede af sagen, når der er gennemført
en række virksomhedskontroller hos nogen af de store vognmænd. Der har
man nemlig en skønsom blanding af ordblinde og udlændinge og dygtige
og ikke så dygtige chauffører.

Det er dog ikke noget du skal regne med at kunne læse om, da de fleste
vognmænd ikke er interesserede i offentliggørelse af den slags.

Til slut vil jeg bare minde dig om, at jeg ikke har noget imod et
regelsæt for vejtransport. Jeg vil bare gerne have, at hvis man f.eks.
er på værksted, så havde man en chance for at flytte lidt på
lastbilen, hvis det var nødvendigt, eller måske køre hen i
vaskehallen, uden at blive gjort kriminel af den grund.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 24-04-08 16:43

"Folmer Rasmussen" skrev

> [...]
>kørt så mange kilometer, så har man med mine regler en mulighed for at
>køre til vask eller på værksted uden at blive kriminel.

Ja men jordkørsel når ikke så højt op i km.tal, så de kan med dit forslag
bare køre
videre, til de når de 15 timer.
Jeg synes ikke det er forsvarlig at en chauffør sidder 15 timer bag rattet,
med kun 45 min. pause, for hver 4,5 times kørsel.
Men så længe du ikke vil redegøre for hvilke punkter du vil ændre, og hvad
du vil gøre ved de punkter der derved også ændres kommer vi ikke længere.
Din bemærkning om at sådan vil en jordkørsel ikke være, for kunderne er gået
hjem er jo helt hen i vejret.

Jeg kan med samme ret sige at der er ingen grund til at køre på værksted,
for det er lukket.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-04-08 13:31

On Thu, 24 Apr 2008 17:43:20 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>Jeg synes ikke det er forsvarlig at en chauffør sidder 15 timer bag rattet,
>med kun 45 min. pause, for hver 4,5 times kørsel.

Det er helt ubegribeligt svært at diskutere den slags med folk der
ikke har praktisk erfaring.

Som det er i dag, er der ikke noget i vejen for, at man kan køre et
par timer når arbejdsdagen starter, og så ende op et eller andet sted
hvor man bliver sat på hold, af en eller anden årsag, og så, når der
er gået 13 timer blive sendt ud på 2 timers køretur.

Kan jeg overbevise dig om, at man bliver mere træt af at sidde og glo
ud i luften og vente, end man bliver af at være aktiv og køre?

Det er jo ikke alle lastbiler der har sovekabine.

> [...]

>du vil gøre ved de punkter der derved også ændres kommer vi ikke længere.

Det eneste jeg vil ændre er, at tidsbegrænsning afløses af
kilometerbegrænsning. Pauseinterval, week-end fri og alt det andet
bibeholdes.

>--

>Din bemærkning om at sådan vil en jordkørsel ikke være, for kunderne er gået
>hjem er jo helt hen i vejret.

>--

Hvorfor?

>--

>Jeg kan med samme ret sige at der er ingen grund til at køre på værksted,
>for det er lukket.

>--

Det er jo det jeg prøver at forklare dig. Chauffører kører s'gu ikke
ud med grus til en arbejdsplads kl. 19:00, hvis sjakket er gået hjem
kl. 16:00

Og jeg kører s'gu da heller ikke på værksted kl. 18:00, hvis jeg ved
at det lukkede kl. 16:00

Jeg kan forstå at du er meget bekymret over dette, men må jeg lige så
forsigtigt foreslå dig, at du retter din bekymring andre steder hen.

Vi nærmer os de tider, hvor "Olsen Danmark" efter at have passet sit
arbejde om fredagen, straks derefter starter bil og campingvogn op, og
drager på ferie. Han stopper ikke igen før han er syd for alperne.

Han har de sædvanlige 3 ugers erfaring i kørsel med
campingvogn.......................om året!

Han er lettere brugt allerede når han starter osv. osv.

Det kan godt være en smule farligt.

Men sådan er der jo så meget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 26-04-08 15:03

"Folmer Rasmussen" skrev

> Det er helt ubegribeligt svært at diskutere den slags med folk der
> ikke har praktisk erfaring.

Så skulle du prøve at diskutere med folk der har svært ved at være konkrete.
Men du har da været konkret på et punkt.

"Giv os 850 km. pr. dag at gøre godt med, afviklet indenfor de
nuværende 15 timer"
15 timers tilladt køretid, er det det du mener?
Du må kunne svare ja eller nej.

Resten er noget om at man bør kunne køre på værksted uden for
rammerne af bestemmelserne, og man bliver træt af at sidde på sin flade røv.

> Det er jo det jeg prøver at forklare dig. Chauffører kører s'gu ikke
> ud med grus til en arbejdsplads kl. 19:00, hvis sjakket er gået hjem
> kl. 16:00

Helt ærligt hvad har det med kørehviletid at gøre om hvornår et arbejdssjak
går hjem.

> [...]
> campingvogn.......................om året!
> Han er lettere brugt allerede når han starter osv. osv.

Jeg kan ikke tage dig alvorligt, jeg troede du havde noget fornuftigt at
skrive om kørehviletid, men det er bare det sædvanlige meningsløse vrøvl om
hvad andre gør.

Det handeler simpelthen om at hvis Olsen kan gøre sådan så skal
erhvervschauffører også kunne.
Forskellen er bare at Olsen bestemmer selv og kan standse når han vil,
erhvervschauffører vil blive presset til at køre længere end forsvarligt.

Jeg har både kørt og lavet lastbiler længe før kørehviletidsbestemmelserne,
dengang da chauffører kørte på ferietabletter og faldt ud af førerhuset når
man åbnede døren.
Når man så spurgte om de var rigtig kloge var svaret at læsset skulle jo
frem og der var gode penge i at køre i døgndrift.

Det vil være tåbeligt at overlade køretiden til chaufførernes sunde fornuft,
den er nærmest ikke eksisterende.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-04-08 17:12

On Sat, 26 Apr 2008 16:02:30 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>nuværende 15 timer"
>15 timers tilladt køretid, er det det du mener?

Nej.

>--

>Resten er noget om at man bør kunne køre på værksted uden for
>rammerne af bestemmelserne, og man bliver træt af at sidde på sin flade røv.

>--

Nej.

>--

>Helt ærligt hvad har det med kørehviletid at gøre om hvornår et arbejdssjak
>går hjem.

>--

Læs hvad jeg skriver.

> [...]

>Forskellen er bare at Olsen bestemmer selv og kan standse når han vil,
>erhvervschauffører vil blive presset til at køre længere end forsvarligt.

Du har misforstået emnet.

> [...]

>frem og der var gode penge i at køre i døgndrift.
>
>Det vil være tåbeligt at overlade køretiden til chaufførernes sunde fornuft,

Jamen så har vi da fået din mening om sagen.

Hvis du fandt på at spørge om min mening, så ville jeg fortælle dig at
du i denne sag er så snæversynet, så det ikke ville undre mig om du
kunne kigge gennem et nøglehul med begge øjne på én gang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-04-08 12:36

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> campingvogn.......................om året!
> Han er lettere brugt allerede når han starter osv. osv.

Du gemte at det meste af aften og nat mellem torsdag og fredag var gået
med at pakke campingvognen.

Og så lige en feriebajer eller tre.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-04-08 12:29

alexbo skrev:
> [...]
> Du har fjernet 11 timers daglighvilereglen, men jeg kan ikke gennemskue om
> du også vil have fjernet ugehvilereglerne.

Hvad ikke mange ved er at vi er underlagt den almindelige 11-timers
regel på lige fod med alle andre - når vi er hjemme.

Når vi ikke kommer hjem til os selv gælder andre regler. (3 x 9 timers
dagligt hvil og 11 timers dagligt hvil for resten, indenfor hver uge.)

> Problemet er ikke at det kommer fra en chauffør men at det ikke dur.

Jo, det er netop vores største problem. Alle andre ved bedre end vi
hvordan vores forhold er.

> Jeg kan ofte læse at kørehviletidsreglerne kan gøres meget bedre, men jeg
> har endnu ikke set et gennemtænkt forslag, altid bare nogle løse
> betragtninger, der er nemme at skyde ned.

Der kunne godt indbyges noget mere fleksibilitet i reglerne, uden at det
gik ud over trafiksikkerheden og vores arbejdsmiljø. (Reglerne begrundes
faktisk med vores arbejdsmiljø fremfor trafiksikkerheden.)

> Hvordan mener du helt præcist at kørehviletidsreglerne skal skrues sammen.
> Skriv punkt for punkt hvordan de er, og hvordan de burde være.

Det ville blive en længere udredning, som ikk hører hjemme her.

> [...]
> indbygget en margin på flere minutter netop for at kompensere for de mistede

At Time-GUIDEen regner i sekunder er et problem derhen at den viser hvor
meget tachografen reger forkert.

Tachografen stjæler vores tid. På en bil der kørte distribution i
Kbhstrup viste der sig en forskel i den forbrugte tid på 2½ time efter 9
timers kørsel, efter tachografen. Således at forstå at den tid der blev
registreret som kørsel omfattede 2½ time hvor køretøjet ikke havde
bevæget sig. Og vel at mærke således at tachografen havde optalt
køretiden i modstrid med de regler den er lavet efter.

> Kan du opstille et scenarie hvor en chauffør kan få en bøde på trods af
> Time-guarden fortæller at han har tid tilbage?

Det er da nemt. En bil er udstyret med tachograf. Men den er installeret
så der ikke udtages data der vises andre steder, f.eks. i bilens
almindelige display, hvorfor chaufføren skal taste sig gennem menuer og
date for at finde de relevante oplysninger. (De står nederst = 30-50
tastetryk for at komme frem til dem.)

For at lette chaufføren er der så installeret en Time Guide.

En dag kommer der en afløser på bilen som ikke er bekendt med forskellen
i optælling af køretid.

Da han har kørt i 8 timer og 45 min. efter Timeguiden holder han fyraften.

Den efterfølgende måned bliver data fra bilen indkaldt til kontrol, hvor
det viser sig at han den pågældende dag har kørt 10 timer og 45 min. -
efter tachografen.

Det koster ved kasse 1.

> [...]
> frifundet er det ikke et bevis på emsige embedsmænds nidkærhed, det er blot

Ganske ligesom alle andre ikke går og flager med hvor mange bøder de får
gør chauffører det heller ikke.

Derfor er det utroligt svært at få frem i lyset når det sker.

Fra : alexbo

Dato : 29-04-08 15:55

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> [...]
> os selv gælder andre regler. (3 x 9 timers dagligt hvil og 11 timers
> dagligt hvil for resten, indenfor hver uge.)

Næh, reglerne er de samme uanset om I er ude eller hjemme.

> Jo, det er netop vores største problem. Alle andre ved bedre end vi
> hvordan vores forhold er.

Det skyldes at nogle af jer ganske enkelt ikke kender reglerne.

>Det ville blive en længere udredning, som ikke hører hjemme her.

Det vil sige at I vil bare have lov at jamre uforstyrret.
det er så i orden for mit vedkommende, jeg skal undlade at kommentere
fremtidig klynkeri fra din side.

> Ganske ligesom alle andre ikke går og flager med hvor mange bøder de får
> gør chauffører det heller ikke.

Det mærkelige er at de samme chauffører lavede blokade p.g.a.de urimelige
bøder, som de er for generte til at vise frem.

> Derfor er det utroligt svært at få frem i lyset når det sker.

Eller måske sker det slet ikke, det er ikke til at vide, der tales og
skrives meget om de bøder, men ingen har set nogen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-04-08 16:45

alexbo skrev:
> Næh, reglerne er de samme uanset om I er ude eller hjemme.

Tror du skulle læse lidt op på dem.

Når jegforlader min arbejdspladsskal der gå 11 timer inden jeg viser mig
igen. ("11-timers reglen i den almindelige arbejdsmiljølov)

Men når jeg er på tur forlader jeg jo netop ikke min arbejdsplads. Den
er både min arbejdsplads, min spisestue og mit soveværelse.

Og i den tid er jeg underlagt K/H-reglernes bestemmelse om at jeg har 3
nætter af 9 timer til rådighed og skal så hold 11 timer de øvrige 4
nætter i ugen, hvis jeg er afsted hele uge.

Kommer jeg hjem i løbet af ugen, som jeg er nu, skal jeg holde 11 timer
uanset om jeg har brugt af mine 9 timers nættereller ej.

> Det skyldes at nogle af jer ganske enkelt ikke kender reglerne.

Jeg snakker ikke kun om regler. Også om hvordan lastbiler skal
indrettes, og om vor meget plads der bør være til chaufføren i lastbiler.

> Det vil sige at I vil bare have lov at jamre uforstyrret.
> det er så i orden for mit vedkommende, jeg skal undlade at kommentere
> fremtidig klynkeri fra din side.

En ting man, som politiker, kunne havde gjort var at spørge os, evt at
komme med et oplæg og spørge om der var ting som kunne gøres bedre, på
en anden måde.

Men vi er jo kun chauffører, så det er der ingen grund til.

> Det mærkelige er at de samme chauffører lavede blokade p.g.a.de urimelige
> bøder, som de er for generte til at vise frem.

Det undrer også mig. Når vi nu alle kunne drage fordel af at få dem frem
i lyset.

> Eller måske sker det slet ikke, det er ikke til at vide, der tales og
> skrives meget om de bøder, men ingen har set nogen.

Jo, det sker faktisk. Seneste tiltag er at der er begyndt at dukke
"dummebøder" op fra Sverige også.

Er "KAN" i reglerne fortolker svenskerne som et "SKAL" og forlanger at
vi SKAL skrive på skiver/strimmel hvis vi har holdt weekend, hvor
reglerne (EU-regler) siger at vi KAN skrive at vi har holdt weekend.
Denne, svenske, fejlfortolkning bøder de med 3000,- Skr.

Fra : Mogens

Dato : 22-04-08 15:42

> [...]
> Det Martin taler om, er en såkaldt Time-Guard. Den er udelukkende ment
> som en hjælp til chaufføren, og kommer overhovedet ikke politiet ved.

Goodie

> Det er denne Time-Guard der har afstedkommet en del utilfredshed med
> den nye tachograph, idet Time-Guarden regner i sekunder, mens
> tachographen kun regner i hele minutter.

Jamen det forstår jeg da ikke. Du kan vel næppe være utilfreds med, at
systemet siger til dig, at du har fri?
Jeg ved godt, hvad du vil svare

> da det kommer fra en chauffør (agn), så duer det selvfølgelig ikke.

Nu er vicestatsministeren jo uddannet politibetjent, så hvorfor ikke

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-04-08 12:01

On Tue, 22 Apr 2008 14:41:54 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>Goodie

>Jamen det forstår jeg da ikke. Du kan vel næppe være utilfreds med, at
>systemet siger til dig, at du har fri?
>Jeg ved godt, hvad du vil svare

>--

Tror du da. )

>--

>Nu er vicestatsministeren jo uddannet politibetjent, så hvorfor ikke

>--

Ja, men han har bl.a. været travlt beskæftiget med at styre sit eget
afkoms handel med sjov-tobak, såååååe deeeeet.......

--

Venlig hilsen
Folmer