Hvilken bil skal vi have?
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-04-08 15:14

Hej

Vi skal muligvis nok snart have udskiftet vores bil. Vi har en Suzuki
Alto fra 2003, men siden har vi fået en hund (76 kilo og 85 cm høj
over ryggen) og nu har vi også fået et barn. Så det begynder at knibe
en hel del med pladsen.

Vores krav:
- Et bagagerum, der er stort nok til kassen fra en barnevogn og hunden
- Stor nok motor til at der kan sættes automatgear i
- Skal køre langt på literen
- Skal holde prisen relativt godt
- Skal købes brugt
- Anhængertræk, men det kan man jo selv sætte på

Prisen skal gerne være under 100.000, men vi kan godt gå højere op.

Nogle forslag? Det vigtigste krav er, at både barn og hund kan komme
med.

Vi lader vores gamle indgå i handlen, men vi har ikke den store ide om
hvad vi kan få for den. Den er holdt med alle eftersyn, rustbehandlet
en enkelt gang, synet i oktober (betinget, for jeg havde glemt at
tjekke positionslyset, så der skulle lige skiftes en pære), har ikke
været alvorligt skadet, men bagkofangeren har en revne og der var en
idiot der kom forbi med en nøgle mod den ene side! Der har aldrig
været røget i bilen, men man kan godt se, at der har været hund i den.
Den har aircondition og rødt metallak. Den har kørt omkring 80.000 km.

Nogen der tør give et bud på bytteprisen?

Vi bor i Ulstrup mellem Randers og Viborg. Nogle ideer til hvor man
kan få en fair handel?

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 16:05

> [...]
> - Et bagagerum, der er stort nok til kassen fra en barnevogn og hunden
> - Stor nok motor til at der kan sættes automatgear i

Tror der er noget du har misforstået. Motorstørrelse har ikke indflydelse på
gearkassen som sådan. Det er ikke normalt at man køber en brugt bil, piller
en manuel gearkasse ud og sætter en automastisk i. Det er meget omfattende
(læs dyrt). Det normale er at man køner en bil med automatgear i.

> - Skal køre langt på literen

Du skal bruge en stor bil, for at finde en der kan rumme en stor hund og
barnevogn på samme tid.
Det er næppe foreneligt med god brændstof økonomi. Ihvertfald er det svært
når det skal være en halvgammel brugt bil.

> - Skal holde prisen relativt godt
Så er det jo samtidig også en af dem der er dyre i anskaffelse.

> - Skal købes brugt
> - Anhængertræk, men det kan man jo selv sætte på
Det er afgjort billigst, hvis i kan finde en hvor det er monteret. Det
bliver bilen ikke nævneværdigt dyrere af, mens det _nemt_ koster 5000+ at
montere det.

> Prisen skal gerne være under 100.000, men vi kan godt gå højere op.
> Nogle forslag? Det vigtigste krav er, at både barn og hund kan komme
> med.
Jeg tænker umiddelbart VW Caravelle i en 10 pers. bus. Den er virkelig billg
i vægtafgift, men kræver i har buskørekort.
Ellers måske Toyota Carina E fra 97/98 (mener 98 er sidste årgang). De
findes, men der er nok ikke mange i stcar udgaven og slet ikke når det skal
være med tomatgear.

> [...]
> Den har aircondition og rødt metallak. Den har kørt omkring 80.000 km.
> Nogen der tør give et bud på bytteprisen?

Prøv at tjekke www.bilpriser.dk og www.autocom.dk (kig under tidligere
opnåede auktionspriser) husk at det koster med den ridse og hundehår.
Umiddelbart vil jeg mene det koster 3-5000 for de ting du nævner.

held og lykke med projektet.

Mvh Tommy

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-04-08 17:09

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> writes:

> [...]
> en manuel gearkasse ud og sætter en automastisk i. Det er meget omfattende
> (læs dyrt). Det normale er at man køner en bil med automatgear i.

Det er dyrt, ja, men nødvendigt. Udvalget af biler med automatgear er
jo heller ikke ligefrem overvældende. Og grunden til at jeg nævner
motorstørrelsen, er at mekanikeren hos den Suzukiforhandler der solgte
os bilen, sagde at Altoens motor er for lille til at man kan sætte
automatgear i bilen.

> [...]
> Det er næppe foreneligt med god brændstof økonomi. Ihvertfald er det svært
> når det skal være en halvgammel brugt bil.

Naturligvis, men der er stadigvæk forskel på om den kører 8 km på
literen eller 16 km på literen.

> Det er afgjort billigst, hvis i kan finde en hvor det er monteret. Det
> bliver bilen ikke nævneværdigt dyrere af, mens det _nemt_ koster 5000+ at
> montere det.

Det var også mere fordi det ikke er et ufravigeligt krav. Vi fik at
vide, at det vil koste 4500 plus et syn at få sat anhængertræk på Altoen.

> Jeg tænker umiddelbart VW Caravelle i en 10 pers. bus. Den er virkelig billg
> i vægtafgift, men kræver i har buskørekort.

Det er der ingen af os der har.

> Ellers måske Toyota Carina E fra 97/98 (mener 98 er sidste årgang). De
> findes, men der er nok ikke mange i stcar udgaven og slet ikke når det skal
> være med tomatgear.

Der er i hvert fald ingen på bilbasen.dk. :)

> Prøv at tjekke www.bilpriser.dk og www.autocom.dk (kig under tidligere
> opnåede auktionspriser) husk at det koster med den ridse og hundehår.
> Umiddelbart vil jeg mene det koster 3-5000 for de ting du nævner.

Ikke mere? Jeg troede det ville trække mere ned. Laveste bud på
autocom.dk er 48.000 på en lidt nyere bil der har kørt 20.000 mindre.
Så det lyder jo meget tilforladeligt.

> held og lykke med projektet.

Tak. Det er godt nok også noget af et projekt, når ens viden om biler
begrænser sig til hvordan man kører en! Okay, jeg kan da skifte dæk,
sikringer og pærer, men det er så også det.

Mvh Trine

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-04-08 19:27

Trine Kornum Christiansen sendte dette med sin computer:

> [...]
> begrænser sig til hvordan man kører en! Okay, jeg kan da skifte dæk,
> sikringer og pærer, men det er så også det.

Hej Trine.
Jeg ville gå op, i samme mærke.
Suzuki Liana, jeg ved dog ikke hvor mange brugte der er i omløb med
automatgear.
Langt på literen får du ikke, men hvis du er vant til en Suzuki, får du
en Suzuki, bare lidt større, med plads til hund, bedstemor og barn.
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-08 18:27

Trine Kornum Christiansen skriver:

> - Stor nok motor til at der kan sættes automatgear i

VW Lupo 3L med ingen heste har automatgear.....

> - Anhængertræk, men det kan man jo selv sætte på

Måske.........

> Nogle forslag? Det vigtigste krav er, at både barn og hund kan komme
> med.

Hvis kravet er automatgear afkærer i jer selv fra mange gode billige
biler......

Mit bud: Octavia stc.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leonard

Dato : 20-04-08 18:36

On Sun, 20 Apr 2008 19:26:35 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> VW Lupo 3L med ingen heste har automatgear.....

Teknisk set er det ikke et automatgear, men et almindeligt gear med
automatisk skifte.
En traditionel automatgearkasse med converter ville trække
brændstofforbruget ret langt ned.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-08 18:43

Leonard skriver:

> Teknisk set er det ikke et automatgear, men et almindeligt gear med
> automatisk skifte.

Hvad er en DSG kasse så ?

Fra : Leonard

Dato : 20-04-08 18:51

On Sun, 20 Apr 2008 19:42:30 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvad er en DSG kasse så ?

Det ved jeg ikke med sikkerhed, men det er vel 2 gearkasser, der er
bygget sammen og styret elektronisk.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-08 20:00

Leonard skriver:

> Det ved jeg ikke med sikkerhed, men det er vel 2 gearkasser, der er
> bygget sammen og styret elektronisk.

Skal vi ikke bare kalde det automatgear ?

I forhold til en 3L er der blot tilføjet en kobling og så er "robotten"
lidt hurtigere

Fra : Møller

Dato : 20-04-08 20:19

Leonard skrev:

> Det ved jeg ikke med sikkerhed, men det er vel 2 gearkasser, der er
> bygget sammen og styret elektronisk.

En gearkasse med to koblinger, udviklet af BW:

http://mydreams.go.ro/art_direct_shift.html
DualTronic debuted to rave reviews on the VW Golf R32 DSG and the Audi TT 3.2 in 2003. The
technology is now available on a range of VW and Audi vehicles introduced since then, including the
diesel and turbocharged direct- injected gasoline engine versions of the VW Golf, the VW Touran, the
VW Passat; the VW Jetta; the Audi A3 Sportback; the Skoda Octavia; and the Seat Altea, Toledo and Leon.

Og lidt video:
http://www.youtube.com/watch?v=iUdc48RH9OE
http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/video-volkswagen-direct-shift-gearbox

Møller

Fra : Lars

Dato : 20-04-08 18:52

On Sun, 20 Apr 2008 19:36:14 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Teknisk set er det ikke et automatgear, men et almindeligt gear med
>automatisk skifte.
>En traditionel automatgearkasse med converter ville trække
>brændstofforbruget ret langt ned.

Hvad er et "automatgear" teknisk set? Er det ikke bare en gearkasse
der skifter automatisk? DSG kassen er med koblinger, men fungerer
faktisk komfortmæssigt helt på højde med en traditionel
automatgearkasse.

Der er en smule forskel ved igangsætning (man kan mærke at den kobler
motoren til), men når man kører med den er den oplevet helt som en
(god) automatgearkasse.

Ellers hvis man skal have noget rimelig økonomisk med god plads og
automatgear - så kunne man måske også overveje noget diesel Passat,
BMW, Mercedes fra Tyskland? Den samlede indkøbspris bliver så dog nok
højere.

** Lars

Fra : Leonard

Dato : 20-04-08 19:38

On Sun, 20 Apr 2008 19:52:19 +0200, Lars wrote:

> Hvad er et "automatgear" teknisk set? Er det ikke bare en gearkasse
> der skifter automatisk?

Jo, men det er netop ikke gearkassen, der skifter automatisk, det er
noget andet, der skifter gearet.
Ja, ja, det er et spørgsmål om ord og definitioner, men det er i hvert
fald ikke en traditionel automatgearkasse med plader og remme samt
converter.

Fra : Lars

Dato : 20-04-08 19:49

On Sun, 20 Apr 2008 20:37:30 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>Ja, ja, det er et spørgsmål om ord og definitioner, men det er i hvert
>fald ikke en traditionel automatgearkasse med plader og remme samt

Du har ret. Det er ikke en traditionel automatgearkasse.

Men jeg vil sige brugt/oplevet i praksis er den - jeg har haft et par
biler med "klassisk" automatgear også. Den tekniske konstruktion er
noget andet.

Men søger man som køber "jeg vil have en bil med automatgear", så er
det vel typisk ikke teknikken man går efter, men funktionen i daglig
brug. Og der er faktisk en del af de nyere med kobling der - har jeg
læst, ikke erfaret - kræver at man er noget mere "med" ved
gearskiftet, lige letter foden på speederen osv for at undgå ryk i
bilen.

Det er *ikke* tilfældet med DSG, det er kun ved igangsætning at der
lige er et halv sekunds tilkobling. Det er dog en forskel - min gamle
bil med klassisk automatgear kunne man flytte foden fra bremsen og så
trykke til på speederen uden problemer. Med DSG skal man lige tøve et
øjeblik fra man slipper bremsen fra stilstand - men når først den
trækker skifter den helt uden tøven. Men sammenlignet med manuelt gear
er det meget bedre, men mindre man syntes det er sjovt at skifte selv.
** Lars

Fra : Leonard

Dato : 20-04-08 20:06

On Sun, 20 Apr 2008 20:49:23 +0200, Lars wrote:

> Men jeg vil sige brugt/oplevet i praksis er den - jeg har haft et par
> biler med "klassisk" automatgear også. Den tekniske konstruktion er
> noget andet.

Lupo 3L skifter som en gammel mand.
Koble ud, vente, skifte gear, vente, koble til
Men det virker fint og det er ikke nødvendigt at hjælpe til ved at lette
på speedertrykket, det klarer den faktisk også selv.

Automatgearet i en T5 Transporter/Caravelle skifter helt anderledes og
helt uden at skiftet kan mærkes. Det samme har jeg hørt om DSG, som jeg
aldrig har oplevet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-08 20:15

Leonard skriver:

> Automatgearet i en T5 Transporter/Caravelle skifter helt anderledes og
> helt uden at skiftet kan mærkes. Det samme har jeg hørt om DSG, som jeg
> aldrig har oplevet.

Du må med ud i Touran'en en dag......hvis du kan klatre derop og være
der for al "rodet"

Fra : Lars

Dato : 20-04-08 20:27

On Sun, 20 Apr 2008 21:05:52 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Lupo 3L skifter som en gammel mand.
>Koble ud, vente, skifte gear, vente, koble til
>Men det virker fint og det er ikke nødvendigt at hjælpe til ved at lette
>på speedertrykket, det klarer den faktisk også selv.

Sådan er DSG ikke... ;)

Det skifter på meget kort tid.. Hurtigere end du kan sige...
"skift"...

** Lars

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-04-08 20:11

Lars <noadress@thisplace.dk> writes:

> Men søger man som køber "jeg vil have en bil med automatgear", så er
> det vel typisk ikke teknikken man går efter, men funktionen i daglig
> brug.

Lige præcist. Bare skidtet virker, så er jeg sådan set ret
græsk-katolsk med hvordan.

Mvh Trine

Fra : Lars

Dato : 20-04-08 20:31

On Sun, 20 Apr 2008 21:11:11 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Lige præcist. Bare skidtet virker, så er jeg sådan set ret
>græsk-katolsk med hvordan.

Men som Klaus også siger.. En Skoda Octavia.. Er ikke noget helt skidt
bud.

Vi kiggede efter kombinationen "diesel og automatgear" i den størrelse
for et par år siden, og der er Skoda'en bestemt ikke noget skidt bud.

** Lars

Fra : Lars

Dato : 20-04-08 18:47

<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Hvis kravet er automatgear afkærer i jer selv fra mange gode billige
>biler......
>
>Mit bud: Octavia stc.

Ja det er ikke noget dårligt bud... En Octavia Stc TDI med deres
rigtig velfungerende DSG. Den har også en fornuftig brændstoføkonomi
og holder historist set prisen fornuftigt. Til gengæld er det nok
tvivlsomt om den kan købes til under 100.000 dkk.

** Lars

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-04-08 20:10

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

> Hvis kravet er automatgear afkærer i jer selv fra mange gode billige
> biler......

Automatgear er desværre et ufravigeligt krav, da jeg grundet gigt har
sværere og sværere ved at skifte gear.

Mvh Trine

Fra : Leonard

Dato : 20-04-08 20:15

On Sun, 20 Apr 2008 21:09:41 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> Automatgear er desværre et ufravigeligt krav, da jeg grundet gigt har
> sværere og sværere ved at skifte gear.

Få det skrevet ind som et krav i dit kørekort, så kan du måske hente
tilskud til automatgearet hos kommunen. Så må du godt nok heller ikke
køre uden. Og jeg har ikke lovet dig at du kan få tilskud.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-04-08 20:18

Leonard <piper28a@gmail.invalid> writes:

> Få det skrevet ind som et krav i dit kørekort, så kan du måske hente
> tilskud til automatgearet hos kommunen. Så må du godt nok heller ikke
> køre uden. Og jeg har ikke lovet dig at du kan få tilskud.

Ansøgningen blev sendt i september, men som bekendt rider kommuner
absolut ikke samme dag som de sadler. I januar var der første gang en
der så på ansøgningen. Så skulle der indhentes oplysninger fra
hospitalet, men der blev brevet fra kommunen væk. Det blev bare først
opdaget her i starten af april... Så jeg antager at jeg kan få et svar
engang i slutningen af 2014. Suk.

Mvh Trine

Fra : Leonard

Dato : 20-04-08 20:22

On Sun, 20 Apr 2008 21:17:45 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> Ansøgningen blev sendt i september, ... Så jeg antager at jeg kan få et svar
> engang i slutningen af 2014. Suk.

Ja, det er ikke nemt at få lidt af det man har ret til.
Men almindeligvis plejer det kun at tage 1-2 år at få en bilansøgning
igennem. Det bedste er, at det bliver ikke nemmere eller hurtigere 2.
gang, der starter de helt forfra, også 6. gang ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-08 20:24

Trine Kornum Christiansen skriver:

> Automatgear er desværre et ufravigeligt krav, da jeg grundet gigt har
> sværere og sværere ved at skifte gear.

Okay - men igen det sætter en del begrænsninger.

De 3 bedste bud fra bilbasen er nok:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Megane-1,6-16V-Expression-st.car-5d_ID181300696.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Kangoo-1,4-RXE-aut.-5d_ID150400004.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Astra-1,6-GLX-st.car-5d_ID726000012.htm

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-04-08 20:49

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

> Trine Kornum Christiansen skriver:

> Okay - men igen det sætter en del begrænsninger.

Naturligvis.

> De 3 bedste bud fra bilbasen er nok:
>
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Megane-1,6-16V-Expression-st.car-5d_ID181300696.htm

Ser fornuftig ud, omend der er lidt langt til Svendborg her fra
Midtjylland. Men der er da plads nok.

> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Kangoo-1,4-RXE-aut.-5d_ID150400004.htm

Det ser ikke ud til at der kan være en barnevognskasse bag i den. I
hvert fald ikke sammen med hunden.

> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Astra-1,6-GLX-st.car-5d_ID726000012.htm

Her er der i hvert fald plads nok. Men igen noget langt væk.

Så er det jeg kommer til at tænke: Hvad er bedst; en nyere bil med
mange kilometer på bagen, eller en ældre bil med færre kilometer? For
den her er jo umiddelbart lidt mere tilgængelig:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Astra-1,6-8V-Club-st.car-5d_ID266001214.htm

Mvh Trine

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-08 21:58

Trine Kornum Christiansen skriver:

> Naturligvis.

Hvilket du også møder med afstanden til sælger.....

> Det ser ikke ud til at der kan være en barnevognskasse bag i den. I
> hvert fald ikke sammen med hunden.

Slå halvdelen af bagsædet ned og placer hundeburet/selen der.

> Her er der i hvert fald plads nok. Men igen noget langt væk.

Plads nok er nok noget man skal måle sig til. Jeg kan have barnevogn
(okay hjulene taget af) og fuld oppakning af julegaver i bagagerummet ef
en Golf V (ikke stationcar). en kammerat har svært ved at have barnevogn
(okay med hjul på) og divere "pakkenelliker" i en Mondeo Stc......

> [...]
> mange kilometer på bagen, eller en ældre bil med færre kilometer? For
> den her er jo umiddelbart lidt mere tilgængelig:

Den der er mest velholdt. Når du er ovre i 10 år gamle biler er rust et
vigtigt issue......

Fra : Anders Majland

Dato : 23-04-08 19:42

> De 3 bedste bud fra bilbasen er nok:

> [...]

En c5 benziner kan også fåes tæt på de 100.000km. Kender en der lige har
købte en 2003/2004 der har gået ~100.000km for ~100.000kr. Men årgangene før
2005 har haft en del børnesygsdomme så jeg ville høre hele sygehistorien fra
et citroen værksted...

/A - C5 st.car. 2005

Fra : Anders Majland

Dato : 23-04-08 20:18

> [...]
> før 2005 har haft en del børnesygsdomme så jeg ville høre hele
> sygehistorien fra et citroen værksted...

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Citroën-C5-2,0-5d.-HDi-Advance-st.car-aut._ID263151.htm

En benziner burde kunne fåes med meget færre km til samme pris

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Citroën-C5-2,0-5d.-HDi-Advance-st.car-aut._ID263151.htm

Ja der står så kom med et bud ....

Men en meget brugbar detalje på bilbasen er deres bud på driftsudgifterne.

Men sådan noget som kangoo'en er nok der hvor der er størst bil for pengene.
Tror ikke at berlingo/partner har kunnet fåes med automatgear - ellers er
det jo lidt af det samme...

En helt anden mulighed er jo en decideret hundetrailer at spænde efter
alto'en. Meget billigere end at skifte bilen ud "i utide"

Men hvis kravet er automatgear nu - så var det måske også en løsning med en
fabriksny lille ny bil med automatgear og så en hundetrailer
Toyota Aygo 1,0 Plus MMT 5-d 125000kr - Det samme i indkøb som mange af de
store brugte, men meget billigere i drift.
http://www.kongeaatrailercenter.dk/hundetrailere.htm Med kun en hund er der
så også god plads til den lille's happengut

Men det afhænger jo nok af om det er dagligt at i skal have både barnevogn
og hund med eller det er af og til ...

Ja det var bare ud af en tangent ....

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-04-08 20:51

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Men en meget brugbar detalje på bilbasen er deres bud på driftsudgifterne.

Det må jeg lige prøve at se på.

> [...]

> http://www.kongeaatrailercenter.dk/hundetrailere.htm Med kun en hund
> er der så også god plads til den lille's happengut

De ser godt nok meget små ud! Vores hund er jo en anelse større end
gennemsnittet med hendes 76 kilo og 85 cm i højden.

Jeg tror lige vi kigger lidt på det. Tak for ideen.

> Men det afhænger jo nok af om det er dagligt at i skal have både
> barnevogn og hund med eller det er af og til ...

Det er heldigvis kun af og til.

Mvh Trine

Fra : Anders Majland

Dato : 23-04-08 21:18

> De ser godt nok meget små ud! Vores hund er jo en anelse større end
> gennemsnittet med hendes 76 kilo og 85 cm i højden.

Synes der stod noget om extra højde ...

> Jeg tror lige vi kigger lidt på det. Tak for ideen.

Jeg kunne ikke sælge ideen herhjemme sidste år så fabia'en blev skiftet ud
med en c5 st.car. Altså at øge lastevnen med f.eks en thule box på krogen
og/eller trailer.

Btw så falder brugtprisen også meget på en brugt st.car der lugter af våd
hund ... Inden vi købte C5'en så vi bla. også på 2år gammel passat. Den var
meget pæn overalt, men havde en trods klargøreing stadig en næsten
udefinerbar lugt... Som vi endte med at karakteriserer som "våd hund". Det
kunne være endnu en ide til at give den sin egen "vogn". Det er lige så
slemt eller måske værre end en rygerbil ...

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 05:54

> [...]
> http://www.kongeaatrailercenter.dk/hundetrailere.htm Med kun en hund er
> der så også god plads til den lille's happengut

Der kan ikke sættes træk på en Aygo, desværre.

Søren

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-04-08 19:35

> [...]
>
> Prisen skal gerne være under 100.000, men vi kan godt gå højere op.
>
> Nogle forslag? Det vigtigste krav er, at både barn og hund kan komme

Peugeot 406 stc. Evt. 405 stc. hvis det skal være rigtig billigt. Begge
biler der er forholdsvis stabile, og billige at reparere på. Og så er der
god plads.

- Martin

Fra : SGF

Dato : 21-04-08 18:15

> [...]
>
> Prisen skal gerne være under 100.000, men vi kan godt gå højere op.
>
> Nogle forslag? Det vigtigste krav er, at både barn og hund kan komme

Hvad med denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Honda-FR-V-1,8i-Executive-aut.-Van-5d_ID204001561.htm
En superdejlig gulpladebil (!) med med 3 sæder foran, masser af plads til
vovse, automatgear, der BARE virker og ALT i udstyr.....godt nok skudt noget
over prisen, men til gengæld er den næsten ny.

Jeg ville vælge sådan med jeres behov.

Mvh
Søren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-04-08 21:28

"SGF" <sgfrede(FJERNDETTE)@post10.tele.dk> writes:

> [...]
> vovse, automatgear, der BARE virker og ALT i udstyr.....godt nok skudt noget
> over prisen, men til gengæld er den næsten ny.

Den ser ud til at være fin nu, men hvad så når næste barn kommer? Så
er vi jo lige vidt.

Mvh Trine, der ville ønske at de havde tænkt længere, da de købte
Altoen!

Fra : Møller

Dato : 21-04-08 21:49

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Den ser ud til at være fin nu, men hvad så når næste barn kommer? Så
> er vi jo lige vidt.

Så brug pengene på P-piller, så har i sæder nok i den bil

Mølelr

Fra : Anders Majland

Dato : 23-04-08 19:46

> Vi lader vores gamle indgå i handlen, men vi har ikke den store ide om
> hvad vi kan få for den.

> Vi bor i Ulstrup mellem Randers og Viborg. Nogle ideer til hvor man
> kan få en fair handel?

Overvej at købe og sælge privat. Forhandlerne kalkurere hurtigt med en
20-30000kr til klargøring, avance og reklamationsforpligtelser. Det er en
meget stor procentdel af en bil til 100.000kr

/A