Terror ?
Fra : Brian Sørup

Dato : 18-04-08 16:56

Hejsa

Jeg har lige fået et opkald fra min bror angående selvdestruerende
sideruder i en Suzuki Alto årgang ca. 2003/4.
Hans svigermor har nu to gange oplevet at en siderude helt spontant har
splintret, første gang kørte hun på en landevej uden anden trafik, anden
gang holdt bilen parkeret ved en kirkegård.

Er det et for gruppen ukendt fænomen ?

Suzuki ville ikke skifte ruden første gang, men det ville de pludselig
alligevel da hun tog hendes mekaniker-søn med hen til dem......
Det er nok ikke sandsynligt de skifter en rude mere U/B......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-04-08 17:02

Brian Sørup skrev:

> [...]
> splintret, første gang kørte hun på en landevej uden anden trafik, anden
> gang holdt bilen parkeret ved en kirkegård.

Den med kirkegården lyder oplagt - På TV så jeg engang noget med ånder
der smadrede et glasbord ;)

Den med landevejen er mindre oplagt, men kunne det tænkes at hun enten
kørte forbi en kirkegård eller at ånden simpelthen var med på bagsædet? ;)

> Suzuki ville ikke skifte ruden første gang, men det ville de pludselig
> alligevel da hun tog hendes mekaniker-søn med hen til dem......
> Det er nok ikke sandsynligt de skifter en rude mere U/B......

Måske hun skulle tage ånden med denne gang! ;)

Mvh
Claus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-04-08 18:31

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

> [...]
> kørte forbi en kirkegård eller at ånden simpelthen var med på
> bagsædet? ;)
>
> Måske hun skulle tage ånden med denne gang! ;)

Begrebet GeisterFahrer får pludselig ganske ny betydning. Eller burde det
være GeisterBeiFahrer?

/F

Fra : E.L

Dato : 18-04-08 17:49

Kan fortælle at min Octavia har gjort det 2 gange indenfor 1 år i
førerdøren, så det er et fandens dyrt problem.
EL

Fra : Mikael

Dato : 18-04-08 11:22

On 18 Apr., 17:55, "Brian Sørup" <camaropower...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> splintret, første gang kørte hun på en landevej uden anden trafik, anden
> gang holdt bilen parkeret ved en kirkegård.

Jeg har ikke hørt om det før, kun et glassoltag. Sidder hun og synger
i bilen?

Mikael

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-04-08 20:00

Mikael wrote:

> Jeg har ikke hørt om det før, kun et glassoltag.

Har prøvet at sideruden i føresiden sprang under kørsel
i en Austin Macot og jeg var alene på vejen. Godtnok
mange år siden.

mvh
Henning

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-04-08 18:29

Hej!

Brian Sørup wrote:
> Er det et for gruppen ukendt fænomen ?

Tja, min gjorde det ofte (har vel skiftet 3-4 ruder mens jeg boede der) når den
holdt parkeret udendørs i Birkerød. Og det var faktisk også lige ved en kirkegård.

Efter jeg flyttede stoppede det heldigvis

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som også bor tæt på en kirkegård nu)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-04-08 18:32

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> der) når den holdt parkeret udendørs i Birkerød. Og det var faktisk
> også lige ved en kirkegård.
> Efter jeg flyttede stoppede det heldigvis

Mon det også gælder bare man hedder Kierkegaard til efternavn?

/F

Fra : OK

Dato : 18-04-08 19:26

> Brian Sørup wrote:
>
> Tja, min gjorde det ofte (har vel skiftet 3-4 ruder mens jeg boede der)
> når den holdt parkeret udendørs i Birkerød. Og det var faktisk også lige
> ved en kirkegård.

Skulle du samtidig have ny radio ?

mvh Ole

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-04-08 21:04

Hej!

OK wrote:
> Skulle du samtidig have ny radio ?

Nej, men der skulle bl.a. 2 nye døre, ratlås, 3-4 ruder, splejsning af ledninger
o.m.a. til

--
Mvh, Kim Voss Schrader