Sympati for de små. ;-)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-04-08 19:05

En del af mit embede omfatter lejlighedsvis kørsel mellem Sjælland og
Sydjylland.

Det har jeg været beskæftiget med i denne uge.

Det begynder så småt at gå op for mig, hvad det er der får det værste
op i privatbilisterne.

Det var dog en satans masse lastbiler der er i Trekantområdet, og på
Den Fynske Motorvej.

Det ligger i sagens natur, at der er en del transittrafik fra
Kontinentet og til færgerne i Frederikshavn og Hirtshals, men hvad
laver alle de lastbiler på Fyn?

De må lave et eller andet lokalt, for det er påfaldende at der er
langt færre lastbiler når man kommer til Sjælland. Ikke at der ikke er
lastbiler på Vestmotorvejen, men da slet ikke i den udstrækning der er
på Fyn.

Hvor gør de af dem i Nyborg?

Og så var årets første camping-terrorist på vej over Fyn i dag. 95
km/t. hvor der ikke var overhalingsforbud, og 75 km/t. hvor det var
forbudt. Underlig form for humor.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-08 19:09

Folmer Rasmussen skriver:

> Det ligger i sagens natur, at der er en del transittrafik fra
> Kontinentet og til færgerne i Frederikshavn og Hirtshals, men hvad
> laver alle de lastbiler på Fyn?

Kører til Odense.

> Og så var årets første camping-terrorist på vej over Fyn i dag. 95
> km/t. hvor der ikke var overhalingsforbud, og 75 km/t. hvor det var
> forbudt. Underlig form for humor.

Fra Horsens mod Ejer Bavnehøj mødte jeg også en med 85 km/t. Jeg kunne
samtidig se at lastbiler fra Frode Laursen åbenbart ikke behøver at
overholde overhalnigsforbuddet, han kastede sit vogntog ud lige bag
Touran'en da jeg kom forbi - vel at mærke ud foran et par hurtigtgående
personbiler.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-08 07:27

On Thu, 17 Apr 2008 20:09:14 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Kører til Odense.

>--

Allesammen? .o))

> [...]

>overholde overhalnigsforbuddet, han kastede sit vogntog ud lige bag
>Touran'en da jeg kom forbi - vel at mærke ud foran et par hurtigtgående

Hurtigtgående?? Med den trafik??

Han har helt sikkert blinket i 10 minutter, for at få et hul i køen.
Not.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 19:11

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> overholde overhalnigsforbuddet, han kastede sit vogntog ud lige bag
> Touran'en da jeg kom forbi - vel at mærke ud foran et par hurtigtgående

Det kan ikke havde været en fra Vitten Budcentral (Aka Frode Laursen) da
alle deres biler er sat til 80 eller 85 km/t på toppen.

De har så en hel del forskellige vognmænd til at køre med deres
trailere, så det kan havde været en af dem.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-08 19:25

Finn Guldmann skriver:

> Det kan ikke havde været en fra Vitten Budcentral (Aka Frode Laursen) da
> alle deres biler er sat til 80 eller 85 km/t på toppen.

Eller lidt over.

Der var deres navn og et 5-cifret ID nummer på

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 20:22

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Eller lidt over.
> Der var deres navn og et 5-cifret ID nummer på

Du kan finde, røde, biler med FL over alt på trækkeren, og kun et lille
navn på vognmanden på døren eller lige bag døren.

De får ekstra for at køre med navnet på.

Jeg vil ikke sige at de ikke findes, men jeg har ikke set nogen af FL's
egne biler der ikke var sat ned i begrænseren.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-08 09:52

> Eller lidt over.

Kørte bag en statoil tankbil med hænger en del km i morges. Bag på den stod
at den var begrænset til 80km/t og noget med "kør ordenligt - det gør jeg".
Men den med kør ordenligt kunne han godt pille af, for han havde en tendens
til at skære svingene/kurverne meget ... Lidt træls når der ellers tit i
venstreskurver er god oversigt til at komme forbi. At han svingene i
hastighed mellem 60 og 80 er jo ok - hvis jeg kørte med en halvtom tankvogn
ville jeg nok også passe på i kurver og sving ...

Men tæt på københavn overhalede jeg så godt en håndfuld lastbiler med sand -
ingen af dem havde dækket skidtet af så man blev sandblæst allerede på 100
meter afstand af dem. Kørte med en crosshjelm idag og så opdager man ret
hurtigt det prikker på kinderne og knaser mellem tænderne ....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-04-08 07:22

On Apr 22, 10:52 am, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> Men tæt på københavn overhalede jeg så godt en håndfuld lastbiler med sand -
> ingen af dem havde dækket skidtet af så man blev sandblæst allerede på 100
> meter afstand af dem.

Det er mere reglen end undtagelsen synes jeg.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Sp@msen

Dato : 18-04-08 01:02

"Folmer Rasmussen"

> Og så var årets første camping-terrorist på vej over Fyn i dag. 95
> km/t. hvor der ikke var overhalingsforbud, og 75 km/t. hvor det var
> forbudt. Underlig form for humor.
Haaahhh, ja pisse sjovt, men vedkommende har vel oplevet "jer" når i kører
på 2+1 vejene i sverige?
Der kan de fleste lastbiler også rende ~110 når der er "2" baner, men sjovt
nok kun 75-85 når det er snævret ind igen :))

Men det fiser/nu med klumper/ de fleste chaufutter da på? overhaling med
lastbiler er da meget almindeligt på øresundsbron... hollændere og danskere
i stor udstræk...

:)

Mvh.
Flemming

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-08 07:00

On Fri, 18 Apr 2008 02:02:11 +0200, "Sp@msen"
<breznewXX@XX@XXhotmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen"

>Haaahhh, ja pisse sjovt, men vedkommende har vel oplevet "jer" når i kører
>på 2+1 vejene i sverige?

>--

Det er sjovt at du nævner det. Så sent som i sidste uge diskuterede
jeg det fænomen med nogle danske og svenske kolleger.

Der var nærmesty enighed om, at på disse strækninger må man kun køre
70 km/t. med lastbil.

Nu har jeg undersøgt det, for at være helt sikker, og det passer ikke,
men hvordan fa'en får man lige fortalt det til en mullion mulliard
chauffører, samtidigt?

>--

>Der kan de fleste lastbiler også rende ~110 når der er "2" baner, men sjovt
>nok kun 75-85 når det er snævret ind igen :))

>--

Det med de 110 er jo løgn, og du véd det.

> [...]

>lastbiler er da meget almindeligt på øresundsbron... hollændere og danskere

Ikke de fleste, men mange. Og det er mig uforståeligt at det ikke kan
vente. Så lang er strækningen altså heller ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-08 07:04

Folmer Rasmussen skriver:

> [...]
>
> Nu har jeg undersøgt det, for at være helt sikker, og det passer ikke,
> men hvordan fa'en får man lige fortalt det til en mullion mulliard

Har du ikke en "okey dokey" automat i bilen?

Den og en Mp3afspiller med beskeden kørende i loop og så spamme en
kanal, så er den nok hjemme.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-08 07:22

On Fri, 18 Apr 2008 08:04:00 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Har du ikke en "okey dokey" automat i bilen?

>--

Jo, det har jeg, men den bliver mere og mere værdiløs for hver dag der
går. Uanset registrering, er der stort set kun østeuropæisk
arbejdskraft i bilerne.

>--

>Den og en Mp3afspiller med beskeden kørende i loop og så spamme en
>kanal, så er den nok hjemme.

>--

Sammenholdet blandt chaufførerne er så solidt, at man ikke engang kan
blive enige om at anvende samme kanal.

Det går helt forrygende godt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-08 07:37

Folmer Rasmussen skriver:

> Jo, det har jeg, men den bliver mere og mere værdiløs for hver dag der
> går. Uanset registrering, er der stort set kun østeuropæisk
> arbejdskraft i bilerne.

Altså skal du til at lære fremmedsprog.

Så du kan indtale beskeden på alle de forskellige sprog......

> Sammenholdet blandt chaufførerne er så solidt, at man ikke engang kan
> blive enige om at anvende samme kanal.
>
> Det går helt forrygende godt.

Det er vidst godt at du snart skal pensioneres......

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-08 07:44

On Fri, 18 Apr 2008 08:36:58 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Altså skal du til at lære fremmedsprog.

>--

Ikke tale om.

>--

>Så du kan indtale beskeden på alle de forskellige sprog......

>--

Nix.

>--

>Det er vidst godt at du snart skal pensioneres......

>--

Jeg skal i hvert fald ikke køre til 62 Euro i døgnet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 19:13

Folmer Rasmussen skrev:
> Ikke de fleste, men mange. Og det er mig uforståeligt at det ikke kan
> vente. Så lang er strækningen altså heller ikke.

Folmer! Der er nogen der tilsyneladende får mere i løn end vi gør. Måske
vi skulle få kigget på det.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-08 20:46

On Fri, 18 Apr 2008 20:13:05 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer! Der er nogen der tilsyneladende får mere i løn end vi gør. Måske
>vi skulle få kigget på det.

>--

Gu' gør de ej. De får i omegnen af 62 Euro i døgnet, og det vil du vel
ikke køre for?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 21:06

Folmer Rasmussen skrev:
> Gu' gør de ej. De får i omegnen af 62 Euro i døgnet, og det vil du vel
> ikke køre for?

Det er næsten det samme som jeg kan trække fra i skat, i døgnet.

Men der kommer altså en del udenom der har danske plader på.

En af dem blev stoppet lige syd for Vejle forleden dag.

Og jeg har en lumsk anelse om at ham der råbte "YES" på walky også var
ham der havde fremprovokeret overhalingen ved at ligge og svinge med
75-85 siden Vejle syd.

Den slags "kolleger" har vi desværre også.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-08 21:17

On Fri, 18 Apr 2008 22:05:41 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det er næsten det samme som jeg kan trække fra i skat, i døgnet.

>--

*LOL*

> [...]

>75-85 siden Vejle syd.
>
>Den slags "kolleger" har vi desværre også.

Ja ja, de findes i alle afskygninger. Man skal ikke regne med en skid
hjælp fra nogen som helst.

Jeg kan fanneme blive så harm på sådan nogen bonderøve, og det mest
bekymrende er, at man fristes til at være ligeså.

Slækker man bare 3 km/t. på CC, så er der straks 3-4 stykker ude i
overhalingsbanen, som man så skal slås med, når det begynder at gå op
ad bakke. De er s'gu ikke rigtigt kloge.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 22:20

Folmer Rasmussen skrev:
> Ja ja, de findes i alle afskygninger. Man skal ikke regne med en skid
> hjælp fra nogen som helst.

Fra den disponent jeg kører for nu var meldingen klar; Jeg forventes at
hjælpe hvis andre med firmaets trailere har brug for det, jeg må godt
hjælpe andre danske, men det er fyrringsgrund hvis jeg ses hjælpe en
østeuropæer.

Det gælder dog ikke med at give plads.

> Jeg kan fanneme blive så harm på sådan nogen bonderøve, og det mest
> bekymrende er, at man fristes til at være ligeså.

Nu kører jeg jo ikke så stærkt (har ikke fået overbevist Volvo om at den
skal stå på 90 km/t og intet andet.) så den får lov at løbe det den vil
løbe så længe der ikke er noget der forhindrer det.

Men med, typisk, 25-30 tons på ryggen skal det helst være med konstant
hastighed, og ikke det der fisen op og ned.

> Slækker man bare 3 km/t. på CC, så er der straks 3-4 stykker ude i
> overhalingsbanen, som man så skal slås med, når det begynder at gå op
> ad bakke. De er s'gu ikke rigtigt kloge.

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med afstand. Men jeg kan godt lide at
kunne se andet end en bagende når jeg kører. Og den plads der så er
foran mig opfattes åbenbart af andre som at jeg ikke kører så hurtig som
jeg kan, hvorfor jeg ofte forsøges overhalet selvom den anden kun kører
1/4-1/2 km/t hurtigere end mig.

Hvis de så¨bare ville tække ud i stedet for at ligge og kysse mig i
r*ven. Så kunne jeg nemlig give dem plads til at komme forbi.

Fra : brian

Dato : 22-04-08 10:34

> [...]
>hjælpe hvis andre med firmaets trailere har brug for det, jeg må godt
>hjælpe andre danske, men det er fyrringsgrund hvis jeg ses hjælpe en

Så er det i alle tilfælde en ulovlig fyring. Men indrømmet der skal
meget til at gå imod fagforeningernes marfia metoder idag.

Hva fanden er der galt i Polsk Tysk Hollandsk Fransk og Sjællansk
arbejdskraft hvis de har samme forhold som alle andre.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-04-08 12:50

brian skrev:
> Så er det i alle tilfælde en ulovlig fyring. Men indrømmet der skal
> meget til at gå imod fagforeningernes marfia metoder idag.

Nu handler det om samarbejdsforholdet mellem to virksomheder (speditøren
og vognmanden) og det er vist ikke reguleret i noget fagforeningen har
med at gøre.

> Hva fanden er der galt i Polsk Tysk Hollandsk Fransk og Sjællansk
> arbejdskraft hvis de har samme forhold som alle andre.

Der er det galt, bortset fra de sjællandske, at de IKKE arbejder under
samme forhold.

Lønnen ligger typisk på 1.500,- Euro for polske, 1.550,- Euro for
tyske.Hvad den er for franske ved jeg ikke, men for hollandske ligger
den i omegnen af hvad vi får i DK.

Fra : Sp@msen

Dato : 18-04-08 19:29

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nu har jeg undersøgt det, for at være helt sikker, og det passer ikke,
> men hvordan fa'en får man lige fortalt det til en mullion mulliard

Jeps, gu'det sandt, og ja du har ret.. at tale for døve øre, så man lærer jo
at leve med dét :)

> Det med de 110 er jo løgn, og du véd det.

Tjaa.. overdrivelse fremmer engang i mellem forståelsen for forskellene..
jeps lyder bedre i mine øre :)
Og dog har jeg faktisk også været ude for at en 'kæmpe' gjorde det modsatte,
nemlig lod en del biler komme forbi ham og så hakkede til den og fulgte trop
men han var vist norges'mand \o/

> Ikke de fleste, men mange. Og det er mig uforståeligt at det ikke kan
> vente. Så lang er strækningen altså heller ikke.
Ja det er trist.. 7-8 sek hurtigere ude af 'røret' end dem de overhaler

Mvh.
Flemming

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 19:09

Folmer Rasmussen skrev:
> En del af mit embede omfatter lejlighedsvis kørsel mellem Sjælland og
> Sydjylland.
> Det har jeg været beskæftiget med i denne uge.

Jamen så var det måske dig jeg mødte forleden oppe på "Fynsland"?

På vej mod Nyborg tirsdag aften eller onsdag morgen.

Nåede lige at se en af de der sorte trailere, mentænkte; "Nej Folmer
kører jo Sverige, så ham kan det ikke være".

Jeg var ellers ude at køre på "din vej" i går oppe i det svenske.

> [...]
> langt færre lastbiler når man kommer til Sjælland. Ikke at der ikke er
> lastbiler på Vestmotorvejen, men da slet ikke i den udstrækning der er

Havde det nu været personbilene du "manglede" ville jeg havde gjort
opmærksom på at i Nyborg ligger "Kommunekemi".

> Og så var årets første camping-terrorist på vej over Fyn i dag. 95
> km/t. hvor der ikke var overhalingsforbud, og 75 km/t. hvor det var
> forbudt. Underlig form for humor.

"Tyskerne" nøjes dog med 80 eller 85 km/t.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-08 20:44

On Fri, 18 Apr 2008 20:08:34 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jamen så var det måske dig jeg mødte forleden oppe på "Fynsland"?

>--

Om morgenen starter jeg i Tåstrup kl. 06:00, og om eftermiddagen skal
jeg være i Tåstrup igen mellem kl. 15:00 og 15:30. Så kan du selv
regne ud hvornår jeg krydser Fyn.

> [...]

>Nåede lige at se en af de der sorte trailere, mentænkte; "Nej Folmer
>kører jo Sverige, så ham kan det ikke være".

Mig kan du s'gu ikke regne med.

>--

>Jeg var ellers ude at køre på "din vej" i går oppe i det svenske.

>--

Nu har du vel ikke ødelagt den?

>--

>Havde det nu været personbilene du "manglede" ville jeg havde gjort
>opmærksom på at i Nyborg ligger "Kommunekemi".

>--

Du er en ond mand.

>--

>"Tyskerne" nøjes dog med 80 eller 85 km/t.

>--

Ja, men har du lagt mærke til hvor mange kassevogne de har malet hvide
med en blå stribe, for at ligne BAG?

Det er ondt!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 21:00

Folmer Rasmussen skrev:
> Om morgenen starter jeg i Tåstrup kl. 06:00, og om eftermiddagen skal
> jeg være i Tåstrup igen mellem kl. 15:00 og 15:30. Så kan du selv
> regne ud hvornår jeg krydser Fyn.

Så kan det ikke havde været dig.

Men kan det passe at jeg har set biler fra dit gamle firma med trailer
fra dit nye firma efter?

> Mig kan du s'gu ikke regne med.

Det har vi fundet ud af.

> Nu har du vel ikke ødelagt den?

Det tror jeg ikke. Jeg var på vej fra sidste aflæsning til læssestedet,
så jeg har heller ikke slidt meget på den.

Holdt på "Sjuttio3an" og fik prøvet lidt svensk mad.

> Du er en ond mand.

Yes!

> Ja, men har du lagt mærke til hvor mange kassevogne de har malet hvide
> med en blå stribe, for at ligne BAG?

Det kan de jo ikke bruge til noget heroppe.

> Det er ondt!

Ja, og desværre ikke forbudt.

Kan ikke huske om det var BAG eller Polizei, men så engang en bil i de
rigtige farver og med en tekst hvor man lige skulle kigge en ekstra gang
for at se at det ikke var en af dem. :-/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-08 21:10

On Fri, 18 Apr 2008 21:59:49 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Så kan det ikke havde været dig.
>
>Men kan det passe at jeg har set biler fra dit gamle firma med trailer
>fra dit nye firma efter?

>--

Det kan sagtens forekomme. De har indtil flere af slagsen.

>--

>Det har vi fundet ud af.

>--

Nu behøver du jo ikke at lade dig rive med af en tilfældig stemning,
vel?

>--

>Det tror jeg ikke. Jeg var på vej fra sidste aflæsning til læssestedet,
>så jeg har heller ikke slidt meget på den.

>--

Det var godt, for jeg skal bruge den igen på søndag.

>--

>Holdt på "Sjuttio3an" og fik prøvet lidt svensk mad.

>--

Det er jo den nyeste på strækningen, og jeg har kun været der en
enkelt gang for at tanke.

> [...]

>rigtige farver og med en tekst hvor man lige skulle kigge en ekstra gang
>for at se at det ikke var en af dem. :-/

Der er også nogen der har forsøgt sig her til lands, men det blev vist
aldrig den store succes.

Jeg mener de brugte en del tid på opbyggelige samtaler med
ordensmagten.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 22:09

Folmer Rasmussen skrev:
> Det kan sagtens forekomme. De har indtil flere af slagsen.

Ja, verden er lille.

> Nu behøver du jo ikke at lade dig rive med af en tilfældig stemning,
> vel?

Nå den kommer fra dig er den vel ikke tilfældig?

> Det var godt, for jeg skal bruge den igen på søndag.

Ja, jeg kommer først på vejen igen på mandag.

> Det er jo den nyeste på strækningen, og jeg har kun været der en
> enkelt gang for at tanke.

Nyeste?

Så må de andre være nogle gamle nogen. Den ser mig da noget slidt ud.

> Der er også nogen der har forsøgt sig her til lands, men det blev vist
> aldrig den store succes.

Mødte en en dag med en t-shirt hvor teksten var lavet efter det der med
at når blot antallet og bogstaverne er de samme og første og sidste
bogtav står rigtig opfatter man det men mener der står og ikke det der
faktisk står. Det syntes han var smart.

> Jeg mener de brugte en del tid på opbyggelige samtaler med
> ordensmagten.

Det kunne de bruge i en hel del andre situationer også.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-08 14:26

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> "Tyskerne" nøjes dog med 80 eller 85 km/t.

Det er jo så også hvad vi må køre med hus på ryggen. Yderligere henvendelse
i Folketinget ;)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,