Sikken en start på dagen ;-)
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-04-08 09:54

Hej

Jeg ville lige ind forbi quickpot og ha 2 nye sommmerdæk på alu basserne,
her til morgen, nu hvor foråret er på vej.

Så jeg kommer glad ind i butikken og venter pænt ved skranken.

Da det er min tur spørger jeg efter en par Pirelli P7 i 195/55/R15, manden
bag skranken udbryder tvært at den størrelse altså er en gammel størrelse og
dem bruger man altså ikke mere så det er sgu ikke til at skaffe. Nå siger
jeg men det er altså dem der passer i størrelsen ifht. org. størrelsen.

Nå siger han og klikker løs på sin computer, ja der er altså ikke nogle
P7'erer ved nogen quickpot'er i danmark og de skal hjem fra tyskland. Ok
siger jeg så hvad så med Prem. contact, nej dem var der heller ikke nogle
af...

Hva så i 195/50/15 her i noget der som er på lager, spørger jeg. Så skal du
altså ha 4 ellers er det ulovligt fortæller han, jo jo siger jeg, men det er
den størrelse der er på de 2 fælge der ikke skal skiftes, jeg vil bare gerne
ha en størrelse der passer bedre ifht. org. størrelsen og starter med de 2
der allerede er slidt ned. Han trykker lidt og mens han irriteret siger at
den størrelse altså heller ikke er noget man bruger mere (jeg har kørt på
195/50/15 på de sidste 3 biler hen over 7-8 år) nævner et nogle mærker
med t-hansen lydende navne. Øv siger jeg ville ellers gerne ha haft nogle
conti eller pirelli nævner jeg.

Så rejser han sig og kigger ud på p-pladsen, er det den der Passat de skal
på, ja siger jeg, så er de altså også alt for små.... øhh siger jeg, det er
altså 195/55/15 der passer ifht. rulle omkredsen på de org. Nej det passede
ikke siger han, øhh jo de kører med 185/65/14 som standard og i bogen står
man skal køre med 195/60/14 eller 205/50/15 så ved 15" i 195 er det altså
55. Nej de org. str. passede simpelthen ikke siger han som om jeg var total
idiot. Øhh nå, siger jeg men hva skal jeg så ha på? Det kan jeg fortælle dig
hvis du finde inst. bogen vrisser han. Her efter var der en lang pause, hvor
jeg ikke helt viste hvad jeg skulle sige....

Med et suk spørger jeg som pris og leveringstid på P7'erene, svaret var 1-2
uger og omkring 1400,- pr. stk... nå siger jeg jeg købte 4 til min golf
sidste år dem gav jeg 2800,- for, de er da steget noget. Så knækkede filmen
for manden bag skranken og han råbte at hvis ikke jeg havde andet at end at
nedgøre ham kunne jeg fandenme godt fise ud af butikken. De andre kunder der
stod og ventede og havde overhørt samtalen, så lige så overraskede ud som
mig Tjaaa sagde jeg det er vist også bedre at finde et sted hvor der er
service og mindre arrogance og man følte sig velkommen. Jeg tog mine fælge
og kørte igen.

Ja sådan kan en morgen ved en dæk forhandler også starte. For sørensen jeg
var sur da jeg gik derfra, nu bliver de vist bare bestilt i tyskerland til
600,- stk og monteret ved den lille lokale mekaniker, han er nu også så
flink

Stef

Fra : Leonard

Dato : 17-04-08 12:54

On Thu, 17 Apr 2008 10:54:18 +0200, Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> 600,- stk og monteret ved den lille lokale mekaniker, han er nu også så

Så er det da også bedre at holde liv i ham end at støtte en stor kæde,
som er ligeglad med lokal kundeservice.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-04-08 16:44

> Så er det da også bedre at holde liv i ham end at støtte en stor kæde,
> som er ligeglad med lokal kundeservice.

Det tror jeg nok da, det er sidste gang jeg har smidt mønt i den butik.

Stef

Fra : hamselv

Dato : 17-04-08 18:38

er det monstro quickpot i horsens

henrik

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-04-08 18:57

"hamselv" <nomail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> er det monstro quickpot i horsens

> henrik

Nope Randers men det kunne lyde som om det er samme problem dernede?

Stef

Fra : Brian

Dato : 17-04-08 21:18

Stefan Jacobsen wrote:

> Nope Randers men det kunne lyde som om det er samme problem dernede?

Der er ingen problemer med dem her i Horsens - man skal bare holde sig fra
dem

Jeg har lagt penge der én gang, og det sker ikke igen. De burde kunne skifte
en udstødning i første forsøg, og ikke af tre omgange.

Som så meget andet, får man hvad man betaler for - det er jo nok ikke de
skarpeste knive der ender på de "værksteder"

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-08 14:30

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg har lagt penge der én gang, og det sker ikke igen. De burde kunne
> skifte en udstødning i første forsøg, og ikke af tre omgange.

I Esbjerg har husstanden haft Polo på besøg i butikken 2 gange for at få
tætnet udstødning til syn. Det mislykkedes, så vi kørte til Automester og
dér lykkedes det i første forsøg. Jeg har også været ved at tabe mit
oliefilter 3 gange - så min tålmodighed løb ud for et par år siden. Nie mehr
Quikpot.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,