Applus+ Bilsyn statistik for 2007
Fra : TDN

Dato : 16-04-08 19:51

http://fpn.dk/motor/bil/article1320763.ece

Den gør lidt op med fordomme og selv billige biler kan klare sig godt, og
"bedstefar" biler klarer sig bedre pga. bedre vedligeholdelse.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 22:57

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev :

>Den gør lidt op med fordomme og selv billige biler kan klare sig godt, og
>"bedstefar" biler klarer sig bedre pga. bedre vedligeholdelse.

Hehe .... noterer sig lige at den gamle færge ligger midt i listen ;)

Ku være værre, ku være bedre ..... hva'faen - den er gennemsnitlig.
--
Jan_stevns

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-04-08 06:22

TDN wrote:
> http://fpn.dk/motor/bil/article1320763.ece
>
> Den gør lidt op med fordomme og selv billige biler kan klare sig
> godt, og "bedstefar" biler klarer sig bedre pga. bedre
> vedligeholdelse.

Mig bekendt tager undersøgelsen ikke højde for at visse biltyper simpelthen
har gået meget mere end andre. Bedstefarbiltyperne har typisk ikke stampet
det samme antal kilometer som en Mercedes eller Passat. Derfor skal en sådan
undersøgelse tages med store forbehold.

/F

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 10:53

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev :

> [...]
>det samme antal kilometer som en Mercedes eller Passat. Derfor skal en sådan

Tjaehhh - min bedstefar typer har nu rendt temmeligt langt - den ene
Scorpio står på 360.000, den anden på 456.000, og Omega'en er da også
på den anden side af 250 - Så at du sammenligner med mercedes/passat
forekommer ikke holdbart
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 21:59

Mit designikon har lige rundet 380.500.
Netop Mercedes er vel en bedstefartype-bil ??