Hvorfor er gulplade stationcars så dyre?
Fra : Frederik C

Dato : 16-04-08 13:10

Hej

Sidder lidt og lurer på en BMW stationcar på gule plader.

Jeg synes, dog at priserne på gulpladebilerne er meget tæt på
hvidpladebilerne...

Eksempel:

Gule:

http://www.bilzonen.dk/find-din-bil?body_type_id=8&make_name=BMW&model_name=528&altTemplate=bilzonen.dk+-+search+detail&ad_car_id=278506&ad_number=2&dt=201&tab=&

Hvide:

http://www.bilzonen.dk/find-din-bil?body_type_id=-100&make_name=BMW&model_name=528&page_number=2,1&altTemplate=bilzonen.dk+-+search+detail&ad_car_id=400521&ad_number=25&dt=201&tab=&

Er det mig, som misforstår konceptet, eller burde forskellen ikke være
større end de 30k?

Mvh.

Frederik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-04-08 15:31

Frederik C wrote:
> [...]
>
> Er det mig, som misforstår konceptet, eller burde forskellen ikke være

Den lille prisforskel, skyldes sandsynligvis at der er temmeligt meget mere
udstyr i Van'en (den på gule plader).
Hvis du vil lave en mere realistisk sammenligning, så klik ind på
forhandlerens hjemmeside:
http://www.rodgaard.dk/
Der kan du købe bilen enten på gule eller på hvide plader og her er priserne
henholdsvis 199.900 og 289.900, så der er forskellen 90.000 kroner.
Der er sikkert tale om en brugtimporteret bil, som der ikke er betalt afgift
på endnu.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Frederik C

Dato : 16-04-08 16:04

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kroner.
> Der er sikkert tale om en brugtimporteret bil, som der ikke er betalt

Tak for det.

Generelt er mit indtryk dog, at brugtvognsforhandlerne tager sig lidt godt
betalt for gulpladerne, men ombygningen skal self. også regnes med ind.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-08 08:22

>Er det mig, som misforstår konceptet, eller burde forskellen ikke være
>større end de 30k?

Tja, det kommer vel an på hvad du vil betale? Hvis forhandleren kan
sælge til de ovennævnte priser, hvorfor så sælge billigere?