"Ny-bil"-duft?
Fra : Jan A.

Dato : 13-04-08 19:54

Hej
Når man køber en brugt bil fra forhandler, dufter de næsten altid af ny bil.

Er der nogen, der ved, hvad det er for en rensemiddel/spray, forhandlerne
benytter, så den dufter ny?? Kunne godt tænke mig at få den duft igen i min
egen bil

Mvh Jan A.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-08 19:56

"Jan A." skriver:

> Er der nogen, der ved, hvad det er for en rensemiddel/spray, forhandlerne
> benytter, så den dufter ny?? Kunne godt tænke mig at få den duft igen i min
> egen bil

Et nyt dæk ind i kabinen i en dags tid, så er den hjemme.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-04-08 20:40

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Jan A." skriver:

> Et nyt dæk ind i kabinen i en dags tid, så er den hjemme.

Det må være en skrøne.
Jeg har lige haft min bil stående i en uge, med 4 nye dæk inde i den og den
lugter akkurat som før, ikke meget nybil over det

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-04-08 21:23

Find noget maling og 2-3 forskellige slags, helst giftig lim, bland det med
skosværte og hæld det ud strategiske steder. Et stænk tectyl hist og her vil
fuldende oplevelsen.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 14-04-08 05:09

On Sun, 13 Apr 2008 20:53:34 +0200, "Jan A." <affaldspost@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>benytter, så den dufter ny?? Kunne godt tænke mig at få den duft igen i min

Når jeg får vasket bil på den lokale bilvask (100% børstefri), spørger
de altid, hvilken duft jeg vil have, og som regel vælger jeg "new car
smell". Det lugter da lidt af fisk....
--
Lars Ehlers
2006 Dodge Magnum R/T - 5.7 ltr.HEMI V8 - 340 HK

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-04-08 05:44

wrote:

> [...]
>benytter, så den dufter ny?? Kunne godt tænke mig at få den duft igen i min
Det kommer jo noget an på udgangspunktet, en "storryger bil" kræver
noget mere forarbejde (rengøring) end en "ikke ryger bil".
En grundig rengøring og så smide et eller 2 nye dæk ind i en uges tid
eller mere, gør tricket, men det vare ikke evigt, et par uger eller så
så har men fået sin egen aroma igen.

Men tricket er jo det rene snyd, da den ene (behaligere) duft
overdøver de(n) andre mere udehagelige(re).

/Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-04-08 13:36

Hans Kjaergaard wrote:
> En grundig rengøring og så smide et eller 2 nye dæk ind i en uges tid
> eller mere, gør tricket,

Skal man gøre noget specielt, for at det virker ?
Jeg har hørt det mange gange før, men på min bil virkede det ikke.
Ikke at det var for lugtens skyld, men jeg har lige haft min bil parkeret i
en uges tid, med 4 nye dæk (2 på bagsædet og 2 i bagagerummet) og den lugter
akkurat som den gjorde før.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-08 14:51

On Mon, 14 Apr 2008 14:35:48 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>en uges tid, med 4 nye dæk (2 på bagsædet og 2 i bagagerummet) og den lugter

Det virker ikke på en Fård.

Intet virker på en Fård.

Og på toppen af det hele har en eller anden snydt dig med et sæt dæk
der er så gamle at de ikke engang virker som Wunderbaum mere.

Det' gaz, Peer, og du ka' ta' det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-04-08 14:55

Folmer Rasmussen wrote:

> Det virker ikke på en Fård.

Øv...

> Intet virker på en Fård.

Øv igen ....

> Og på toppen af det hele har en eller anden snydt dig med et sæt dæk
> der er så gamle at de ikke engang virker som Wunderbaum mere.

Og det siger du først nu, nu har jeg lige fået dem op at hænge i bakspejlet

> Det' gaz, Peer, og du ka' ta' det.

Altså først så er det en Fård, nu er det en Gaz ?
http://rkkaww2.armchairgeneral.com/galleries/cars/GAZ67/GAZ_67_2.jpg

PS. Mit navn er ikke så langt, som du giver udtryk for

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-08 15:02

On Mon, 14 Apr 2008 15:55:16 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Øv...

>--

Ja, det er surt.

>--

>Øv igen ....

>--

Endnu mere surt.

>--

>Og det siger du først nu, nu har jeg lige fået dem op at hænge i bakspejlet

>--

Holy shit!!

Det er ikke fordi du ikke har husket at klippe hul i plast-emballagen,
og trække dem lidt ud.................dækkene altså.

>--

>Altså først så er det en Fård, nu er det en Gaz ?
>http://rkkaww2.armchairgeneral.com/galleries/cars/GAZ67/GAZ_67_2.jpg

>--

Er der nogen forskel?

>--

>PS. Mit navn er ikke så langt, som du giver udtryk for

>--

Nej for saaaaatan! Det er jo først i næste afdeling der er dobbelt-e.

A ondskyller.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-04-08 15:06

Folmer Rasmussen wrote:

> Er der nogen forskel?

Ja så absolut da, min er en 4 dørs om jeg må be'

> Nej for saaaaatan! Det er jo først i næste afdeling der er dobbelt-e.
>
> A ondskyller.

Ondskylning accepteret

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-08 15:12

On Mon, 14 Apr 2008 16:06:11 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Ja så absolut da, min er en 4 dørs om jeg må be'

>--

Ja, så er der vel noget mere træk i den?

De' æ a gonnok glå ve', da.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-04-08 00:38

Per Beer Hansen wrote:

> Øv...

> Øv igen ....

> Og det siger du først nu, nu har jeg lige fået dem op at hænge i
> bakspejlet ....

De truckernosser kommer Finn og Folmer til at misunde dig. Det kan deres
juletræ (off-season now) ikke engang stikke.

/F

Fra : TJ

Dato : 14-04-08 08:39

wrote:

> [...]
>
>Er der nogen, der ved, hvad det er for en rensemiddel/spray, forhandlerne

Ozon.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : mugge

Dato : 14-04-08 08:50

"TJ" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ozon.
>
> --
> I'm not dead yet, I just smell bad.

Ozon?

Kan du uddybe det?

mugge

Fra : TJ

Dato : 14-04-08 09:09

On Mon, 14 Apr 2008 09:50:07 +0200, "mugge"
<mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> wrote:

>Ozon?
>
>Kan du uddybe det?

En ozon-behandling fjerner al lugt, der ikke hører hjemme i kabinen, men
jeg har på fornemmelsen, at det kun er proffer, der må arbejde med det,
da ozon er noget giftigt stads at indånde.
Og det koster mindst 2-3.000 kr.

Jeg mener at det var Ditec-centrene, der brugte det, men deres website
siger ikke umiddelbart noget om det.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Jakob M

Dato : 14-04-08 16:41

"Jan A." <affaldspost@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der ved, hvad det er for en rensemiddel/spray, forhandlerne
> benytter, så den dufter ny?? Kunne godt tænke mig at få den duft igen i

Det skal du ikke ønske dig. Det er en skønsom blanding af opløsningsmidler
fra plastik og stof der damper af, alt afhængig af mærke og model. Der var
for ikke så længe siden en amerikansk undersøgelse der påviste skræmmende
høje niveauer af alskens skidt&stads, specielt i de amerikanske biler. Kan
ikke lige finde et link, prøv Google.

Mvh
Jakob

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-04-08 20:32

Jakob M wrote:

> [...]
> høje niveauer af alskens skidt&stads, specielt i de amerikanske biler. Kan

Jomen phthalater kradser så dejligt i pandelappen

--
vh
Torben