/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil 200-250 kkr ?
Fra : OK


Dato : 13-04-08 19:21

Jeg er blevet træt af Mondeoen (alt for mange fejl).
Hvilken anden skal jeg vælge (ikke Ford)?

Skal have plads til 5 personer + hund.
Skal trække campingvogn ca. 1100 kg.

Mondeoen er en diesel, men da jeg kun kører omkring 25.000 km/år er det for
dyrt at køre diesel - jeg vil derfor foretrække en benzin (med mindre der
findes noget mere driftstabilt end Ford).
Min nuværende har kun kørt 153.000 km, og opfører sig som om den har kørt
over det dobbelte....

Forslag?

mvh Ole



 
 
Von Beeverhausen (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Von Beeverhausen


Dato : 13-04-08 12:59

Hej Ole,

Hvis jeg skal anbefale en bil hvor du får meget for pengene, men
samtidigt kvalitet til fingerspidserne, vil jeg sige Skoda. For din
del Octavia II Combi (2005 ->). I denne stationcar har du alle
komponenter som VW-gruppen har gode erfaringer med, samt flere nye
detaljer som elektromekanisk progressiv servo (som du skulle tilkøbe
til mercedes for 25.000,- da jeg købte bil). Den har større bagagerum
(580L) end din nuværende Mondeo, og har god plads på bagsedet (nok det
sammen som Mondeoen). Den er også en god størrelse til campingvogn, og
når du nu skal skifte til benzin, kan man få den nye 1,8TSI motoren.
Den er næsten ligeså momentstærk som diesel, har 160Hk og et meget
meget fornuftigt forbrug. Som ny i ambienteversionen (godt
udstyrsniveau) koster den som ny 300k, forbrug på 13,8.

Mvh
V

Klaus D. Mikkelsen (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-04-08 20:01

Von Beeverhausen skriver:
>
> I denne stationcar har du alle
> komponenter som VW-gruppen har gode erfaringer med, samt flere nye
> detaljer som elektromekanisk progressiv servo

Et det noget nyt fra VW ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Von Beeverhausen (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Von Beeverhausen


Dato : 13-04-08 14:58

On Apr 13, 9:01 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Von Beeverhausen skriver:
>
>
>
> > I denne stationcar har du alle
> > komponenter som VW-gruppen har gode erfaringer med, samt flere nye
> > detaljer som elektromekanisk progressiv servo
>
> Et det noget nyt fra VW ?
>
> Klaus

Såvidt jeg ved blev det udviklet til Phaeton. Så nyt for biler i
klassen for normale mennesker må man sige det er.

V

Klaus D. Mikkelsen (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-08 05:22

Von Beeverhausen skriver:
>
> Såvidt jeg ved blev det udviklet til Phaeton. Så nyt for biler i
> klassen for normale mennesker må man sige det er.

Elservoen sidder også i Golf og Touran og har gjort det i de sidste 5
år.

Lupo'en er født med elservo (eller kan være det) fra 1998 til 2005. Se
side 36
http://www.vw3literlupoclub.com/ssp218_d_Der_LUPO3L.pdf



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Nicolai (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 13-04-08 21:32

> Mondeoen er en diesel, men da jeg kun kører omkring 25.000 km/år er det
> for dyrt at køre diesel - jeg vil derfor foretrække en benzin (med mindre
> der

Hvorfor dor dyrt at køre diesel?

Mange mærker har faktisk stort set ingen prisforskel længere...



Per (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 14-04-08 07:05


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:48026ddc$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Mondeoen er en diesel, men da jeg kun kører omkring 25.000 km/år er det
>> for dyrt at køre diesel - jeg vil derfor foretrække en benzin (med mindre
>> der
>
> Hvorfor dor dyrt at køre diesel?
>
> Mange mærker har faktisk stort set ingen prisforskel længere...
>

Vægtafgiften (grøn afgift) er højere.

Står selv i samme dilemma. En diesel med færre heste eller en benzin med
flere heste (samme pris) - desværre kan jeg ikke få en billigere benzin
BRUGT i det mærke Peugeot 307 stationsbil. Har set den til ca. 130 - 140 for
en 2003/04 model

Med et kørselsbehov på 5000 om året er benzin modellen nok billigst.

Mvh



Klaus D. Mikkelsen (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-08 12:25

Per skriver:
>
> Vægtafgiften (grøn afgift) er højere.

Da jeg skitftede fra 90 HK's benzin til 105HK's diesel var afgiften den
samme.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ab© (15-04-2008)
Kommentar
Fra : ab©


Dato : 15-04-08 18:40


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:48033EF7.6163301@du.kan.finde.den...
>
> Da jeg skitftede fra 90 HK's benzin til 105HK's diesel var afgiften den
> samme.
>

Ja, der er mange måder at have bil på. Vi har kørt Saab siden ruder konges
tid - senest har vi haft 9000 Griffin / 250 HK i mere end 8 år - én enkelt
gang på værksted til ca. kr. 8.000,- - den rundede 1.000.000 km inden et
fjols smadrede ind i os og bilen blev total-skadet. Ikke at den tog ret
meget skade, men den blev vurderet til en brøkdel af, hvad vi igen skulle
give for en tilsvarende. Toyotaen, der kørte frontalt ind i os så ikke ret
godt ud

Jeg turde ikke sende familien rundt i de blik-æsker, som man hver dag ser
folk blive kvæstet i - men dem om det ... det er jo altid naboen, der kører
galt - ja, tro på det.

Til "OK" 153.000 km - helt ærligt ...bop, bop.

ab©



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste