Kondensvand i tanken
Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-04-08 13:56

En gammel benzinbil hakker og sgå ir stå og vil ikke trække når tanken er
halvt fuld eller mindre.

Måske der er kondensvand i tanken?

Vi har smidt karburator sprit i den og det har virket lidt et par gange men
problemet er der endnu.

Skal man tømme tanken helt og starte forfra eller hvad?

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 13-04-08 16:15

Jens Thomsen skrev:
> [...]
> problemet er der endnu.
>
> Skal man tømme tanken helt og starte forfra eller hvad?

Det lyder som om du er helt med på at karburatorsprit hjælper
kondensvandet i tanken med at blive opblandet i benzinen. Dette gør så
at kondensvandet bliver ført med frem til motoren og derved kommer ud af
tanken.

Hvis du hælder karburatorsprit i tanken og kan derved kan få motoren til
at køre selv om tanken er næsten tom så er det den letteste måde at få
kondensvandet ud af tanken.

Hvis du et par gange kører tanken næsten helt tom inden du tanker op vil
du sikkert have fået fjernet så meget kondensvand at det ikke længere
bør udgøre noget problem.

Hvis der derimod er noget andet galt med motoren eller benzinpumpen som
gør at den har behov for den ekstra snaps som karburatorspritten er, vil
kuren ikke gøre den store forskel.

Mvh
Claus

Fra : Leo Jensen

Dato : 13-04-08 19:29

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i meddelelsen
> [...]
> men problemet er der endnu.
>
> Skal man tømme tanken helt og starte forfra eller hvad?

Jeg har løst et tilsvarende problem ved at skifte sugeslangen fra tanken. En
lille revne gjorde at pumpen kun kunne suge tilstrækkeligt med benzin med
fuld tank. Det er selvfølgelig kun aktuelt, hvis pumpen ikke sidder i tanken
og der dermed er overtryk i slangen.

Leo

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-04-08 19:54

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> wrote in message

> [...]
> med fuld tank. Det er selvfølgelig kun aktuelt, hvis pumpen ikke sidder i
> tanken og der dermed er overtryk i slangen.

Interessant. Det er jo en gammel bil så det kunen sagtens være den slags.
Må lige teste om karburatrsprit rent faktisk løser noget næste gang den
laver ballade!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-04-08 20:01

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev
> Interessant. Det er jo en gammel bil så det kunen sagtens være den slags.
> Må lige teste om karburatrsprit rent faktisk løser noget næste gang den
> laver ballade!

En gammel bil skal alligevel have et nyt benzinfilter, så det kan du da
starte med.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Mathias

Dato : 14-04-08 15:17

Hvad er det for en bil?

En klassiker er et tæret tankrør, der lukker vandsprøjt fra baghjulet ned i
tanken.

-Mathias