Klik i koblingspedal Mazda
Fra : Lars k.

Dato : 13-04-08 13:46

Hej dk.fritid.bil

Jeg har en Mazda 2 som giver et klik i koblingspedalen hver gang jeg slipper
koblingen. Det er nu begyndt at irritere mig en smule. Er der andre i
gruppen der har kaft lignende problemer med Mazda 2, eller andre Mazda
modeller? Og... hvad har i gjort for at få dette pedal-klik til at
forsvinde.

Hilsen
Lars

Fra : co@ch [4130]

Dato : 13-04-08 17:51

"Lars k." <kan_ikke_bruges@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre i gruppen der har kaft lignende problemer med Mazda 2, eller andre
> Mazda modeller? Og... hvad har i gjort for at få dette pedal-klik til at

Er koblingen hydraulisk på Mazda2?

På min 323F -2000, med hydraulisk kobling, oplevede jeg fænomenet.
Det var en eller anden lille cylinder ude i motorrummet der var "tør"
Spørg mig ikke, hvad den hedder, men måske det kan hjælpe dig på vej.

Bri@n

Fra : Lars k.

Dato : 13-04-08 18:22

> [...]
> Det var en eller anden lille cylinder ude i motorrummet der var "tør"
> Spørg mig ikke, hvad den hedder, men måske det kan hjælpe dig på vej.

Hej Bri@n

Jeg aner ikke om koblingen er hydrautisk! Hvad gjorde i ved den cylinder der
var "tør"?

Lars

Fra : co@ch [4130]

Dato : 13-04-08 23:05

> Hej Bri@n
>
> Jeg aner ikke om koblingen er hydrautisk! Hvad gjorde i ved den cylinder
> der var "tør"?
>
> Lars

Det er en lille enhed der "vist nok" sørger for at trykket er stabilt.

Den blev adskilt og smurt.

Bri@n

Fra : Gunnar007

Dato : 13-04-08 18:23

"Lars k." <kan_ikke_bruges@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> andre i gruppen der har kaft lignende problemer med Mazda 2, eller andre
> Mazda modeller? Og... hvad har i gjort for at få dette pedal-klik til at

Sjovt du siger det, min kobling i mazda 5, 1.8 er netop også begyndt, man
kan endda mærke klikket i pedalen på min.
Vi har kørt 35.000 km

Hvad med dig Lars K ?

Hilsen G

Fra : Lars k.

Dato : 13-04-08 18:48

> Sjovt du siger det, min kobling i mazda 5, 1.8 er netop også begyndt, man
> kan endda mærke klikket i pedalen på min.
> Vi har kørt 35.000 km
>
> Hvad med dig Lars K ?

Hej Gunnar007

Det er ikke ved hver eneste udkobling men så godt som at jeg mærker det
lille klik i pedalen, og foden. Det undrer mig da min bil ikke er mere end 2
uger gammel, så det kan ikke være et spørgsmål om manglende smørelse. Jeg
kan jo bare tage til Mazda, men det vil jeg helst undgå. Vi må se om vi kan
komme nærmere problemet... det kan jo være en bagatel.