Lidt søndagsunderholdning til Folmer,
Fra : Møller

Dato : 13-04-08 10:45

Hvorfor har I ikke lagt denne ind:
http://campaign.scania.com/v8_dk/popup.html

Der er flere klip hos Scania.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-08 11:34

On Sun, 13 Apr 2008 11:45:08 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Hvorfor har I ikke lagt denne ind:
>http://campaign.scania.com/v8_dk/popup.html
>
>Der er flere klip hos Scania.

>--

Fordi lige netop denne motor er det eneste der er bedre på en
skandinavisk fremstillet lastbil, end det du kan købe andre steder.

Nu har VW (læs MAN), så også købt skidtet.

I mine øjne er Scania og Volvo noget stærkt opreklameret skrammel,
sammenlignet med det øvrige udvalg.

For mig er det i hvert fald overordentligt vigtigt, hvor rar en
lastbil er at bo i.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-04-08 14:14

> [...]
> sammenlignet med det øvrige udvalg.
>
> For mig er det i hvert fald overordentligt vigtigt, hvor rar en

For vognmanden betyder det også en del hvor meget bilen holder på værksted

Fatter kørte i en del år græs til græspille fabrikken i Kolding... Enste
biler der kunne holde til det var Volvo og Scania.... Andre mærker fx.
mercedes gik ofte ned med knækkede fjedere sprungne luftpuder osv.

Scania var den gamles fortrukne bla. pga. trækket.. Jo ikke helt små læs de
hev hjem ~70t total vægt er set.. Oftes dog kun det tilladte+ 7-10%

Erik

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-08 15:07

On Sun, 13 Apr 2008 15:13:54 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>
>Scania var den gamles fortrukne bla. pga. trækket.. Jo ikke helt små læs de
>hev hjem ~70t total vægt er set.. Oftes dog kun det tilladte+ 7-10%

Der har du nok forklaringen på at fjedre og puder ikke kunne holde.

Fornæretheden har selvfølgelig tilsidesat enhver fornuft. Man burde
fanneme ikke kunne få afregnet for mere end bilen må
bære....................lovligt!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-04-08 15:39

> [...]
>
> Fornæretheden har selvfølgelig tilsidesat enhver fornuft. Man burde
> fanneme ikke kunne få afregnet for mere end bilen må

De blev afregnet pr. kg færdig vare.. Og pillefabrikken betalte diesel =
godt skruet op

Det var dog kun om natten at de hev de helt store læs hjem

Erik

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-08 11:46

On Sun, 13 Apr 2008 11:45:08 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Hvorfor har I ikke lagt denne ind:
>http://campaign.scania.com/v8_dk/popup.html
>
>Der er flere klip hos Scania.

>--

Ja, det er der.

Her er f.eks. det bedste af dem allesammen.

Det er en hollandsk Scania, med lettere modificeret udstødning.

Det er som at være der selv.

Skru nu godt op for lyden.

http://www.scania.dk/Images/R164_128kbs_tcm89-72913.zip

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : -= JF =-

Dato : 13-04-08 18:42

Folmer Rasmussen skrev:

> Skru nu godt op for lyden.
> http://www.scania.dk/Images/R164_128kbs_tcm89-72913.zip

Ja ja ja.
I føøøører jer frem med jeres små pjat-motorer.

Næh - Prøv i stedet at finde et lydklip af en MY'er (futtog forstås) der
står i tomgang. Find også gerne et klip af en MY'er der sætter i gang!

Der er næsten garanti for våd plet i trussen!

(Yes, I know! Nu ville det have været blæret hvis jeg så'n lidt
henkastet havde indsat et par links til lydklippene - men mine links gik
til de evige bitmarker sammen med en meget død HD, og jeg har ikke
kunnet google mig frem til dem.)

--
Mvh. John

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-04-08 14:11

Møller skrev:
> Hvorfor har I ikke lagt denne ind:
> http://campaign.scania.com/v8_dk/popup.html
> Der er flere klip hos Scania.

Måske fordi vi ikke kører Scania?
Måske fordi den ikke engang lyder "Sejt".

Hvis det er lyden du går efter skal du finde nogle af de
privatoptagelser der er lavet efter at der er "skudt" et rør gennem
lydpotten.

Og vil du holde dig til Scania skal du lede efter nogle med den gamle
143 motor. DEN var sej!

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-08 15:09

On Sun, 13 Apr 2008 15:11:29 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>lydpotten.
>
>Og vil du holde dig til Scania skal du lede efter nogle med den gamle

Lige så sej som alle Scania's V8'ere.

Stort set samme koncept fra den allerførste og op til i dag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-04-08 15:59

> [...]
>
> Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
> vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

http://www.youtube.com/watch?v=vdQO_KKdwq4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=xiSW_f064XE

scania R999 cabriolet
http://www.youtube.com/watch?v=7EW0y8jObro&feature=related

Den ægte scania lyd :P
http://www.youtube.com/watch?v=sKLl_qpm834

Fra : Møller

Dato : 13-04-08 16:26

OZ3BTO skrev:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Der kan du se Finn straks skal det køres over i gejl, blær, krom og lak som var det en luder fra
Amsterdam der skulle vises frem )

Møller

Fra : Møller

Dato : 13-04-08 16:23

Finn Guldmann skrev:

> [...]
> Hvis det er lyden du går efter skal du finde nogle af de
> privatoptagelser der er lavet efter at der er "skudt" et rør gennem

nej og atter nej, jeg undskylder, at jeg hældte klippet ind i den forkerte gruppe
den skulle selvfølgelig havde været i
Dk.Teknik.bil.

Det er teknikken der interessere mig, den "eksploderede" og virkende motor, men jeg ved godt, at
interesse for teknik er under nulpunktet i denne gruppe ,-))

Lyd, gejl og andet pjat interessere mig ikke,
Så igen undskyld at jeg ødelagde søndagsfreden.

Og for et en sikkerheds skyld, nu hvor det er blevet så moderne at få syndsforladelse med "undskyld"
et par stykker til brug ved forventet efterbevilling.
Undskyld, Undskyld, Undskyld, Undskyld, Undskyld, Undskyld, Undskyld, Undskyld, Undskyld, Undskyld,
Undskyld, Undskyld, Undskyld, Undskyld, Undskyld, Undskyld,
Nå nu må det være nok med det pjat.
undskyld

Møller

Fra : Leonard

Dato : 13-04-08 16:46

On Sun, 13 Apr 2008 17:22:45 +0200, Møller wrote:

> Det er teknikken der interessere mig, den "eksploderede" og virkende motor, men jeg ved godt, at
> interesse for teknik er under nulpunktet i denne gruppe ,-))

Teknikken bag hjemmesiden er da gennemført og det er en underholdende
måde, at se en motor på. Tak for at du fejlpostede, jeg følger ikke med
i d.t.b.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Møller

Dato : 13-04-08 19:22

Leonard skrev:

> Teknikken bag hjemmesiden er da gennemført og det er en underholdende
> måde, at se en motor på. Tak for at du fejlpostede, jeg følger ikke med
> i d.t.b.

Selvtak og så ud og nyd det Fynske foråret

Møller