Skal jeg vælge en serviceaftale til min ny~
Fra : allan

Dato : 12-04-08 20:21

Hej.

Vi er ved at købe en Ford C-Max 16 diesel med 109 hk.

Vi kan få en serviceaftale der gælder i 5 år, til 775 kr. om
måneden.

Den dækker service eftersyn, dæk.

Kan det betale sig?

--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -

Fra : Klaus G.

Dato : 12-04-08 22:06

> Vi er ved at købe en Ford C-Max 16 diesel med 109 hk.
>
> Vi kan få en serviceaftale der gælder i 5 år, til 775 kr. om
> måneden.
Puha... Det kommer dælme meget an på hvor mange km du køre om året. For det
bliver 775 x12mdr = 9300kr. om året. Hvilket er en pæn slat penge synes jeg.
Der er vel også noget km begrænsning i det tilbud der?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-08 22:21

"leneogallan@mail.dk" skriver:

> Kan det betale sig?

46.500 kr for 5 år?

Ind til videre har jeg har "slæden min" i 3 år og 73.000 km.

Det har kostet 2 x service til i alt 3650 kr og 2 sæt dæk (et af dem
incl fælge) til i alt 9120 kr - eller i alt ca 13.000 kr

Hvis den kommer til at koste mig 34.000 de næste 2 år ville en fast
seriveaftale da være en god ide.........

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Flemming

Dato : 12-04-08 22:25

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> Det har kostet 2 x service til i alt 3650 kr og 2 sæt dæk (et af dem
> incl fælge) til i alt 9120 kr - eller i alt ca 13.000 kr

Nu gætter jeg, men jeg tror ikke der er dæk med i en service aftale ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Klaus G.

Dato : 12-04-08 22:37

Allan skrev det var inkl. dæk, så det må man jo gå ud fra :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : allan

Dato : 13-04-08 08:20

Der er dæk med i aftalen. Det sagde sælgeren.
Det er enten Michelin, eller continental.

I serviceaftalen er alt incl.

Det vil i mit tilfælde betyde: Op til 25000 km årligt, alt er
dækket. Reservede, sliddele. Det eneste der ikke er dækket er hvis
du laver buler, eller får stenslag i ruderne, men her har jeg jo en
forsikring.

Jeg kører ca 20-23000 km årligt.

Kan det så betale sig?

mvh

Allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : K*N

Dato : 13-04-08 08:32

"allan" <leneogallan@mail.dk> wrote in message
> [...]
> dækket. Reservede, sliddele. Det eneste der ikke er dækket er hvis
> du laver buler, eller får stenslag i ruderne, men her har jeg jo en

Klart nej - service alt inclusive (pr 30.000 km??) bør under ingen
omstændigheder koste over 5000 for en helt ny bil. et sæt dæk i god kvalitet
fås til under 4000 kr. og bør altså kunne holde dig kørende i ca. 3 år med
det angivne kilometertal - dvs. du får ydelser for max. 6500 kr om året men
betaler knap 10000.

Knud

Fra : allan

Dato : 13-04-08 08:55

< Knud

[...]

Ford'en skal have service for hver 20.000 km.
Jeg vil prøve at ringe til en Fordforhandler og få
oplyst hvad de forskellige serviceeftersyn ca. koster.

Så kan jeg jo se hvor meget jeg betaler "ekstra" for
at have en serviceaftale.

Uden at starte en krig herinde, så er en Ford vel ikke ringere
skruet sammen en andre gennemsnits biler?

Jeg har indtil nu kørt Nissan, og her ville det have været spild af
penge med en serviceaftale. Den har haft 2 værkstedsbesøg til ca 6000 kr.
ialt, ud over de almindelige service eftersyn på 5 år.

mvh

Allan (og det er mig der skriver)

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-08 08:58

"leneogallan@mail.dk" skriver:

> Ford'en skal have service for hver 20.000 km.
> Jeg vil prøve at ringe til en Fordforhandler og få
> oplyst hvad de forskellige serviceeftersyn ca. koster.

Det aer da et forsøg værd.

> Uden at starte en krig herinde, så er en Ford vel ikke ringere
> skruet sammen en andre gennemsnits biler?

Nej.

> Jeg har indtil nu kørt Nissan, og her ville det have været spild af
> penge med en serviceaftale. Den har haft 2 værkstedsbesøg til ca 6000 kr.
> ialt, ud over de almindelige service eftersyn på 5 år.

Hold da ved den bil, i stedet....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-08 08:43

> [...]
> dækket. Reservede, sliddele. Det eneste der ikke er dækket er hvis
> du laver buler, eller får stenslag i ruderne, men her har jeg jo en

De første 2-3 år er alle reservedele vel dækket af garantien ?

Se evt mit regnestykke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-08 05:57

Flemming skriver:

> Nu gætter jeg, men jeg tror ikke der er dæk med i en service aftale ?

Citat leneogallan (gad vide om det er Lene eller Allan der skriver???):
"Vi kan få en serviceaftale der gælder i 5 år, til 775 kr. om
måneden.

Den dækker service eftersyn, dæk."

Såååååh

Fra : Henning

Dato : 13-04-08 07:35

On Sat, 12 Apr 2008 19:21:18 GMT, allan (leneogallan@mail.dk) wrote:

> [...]
>
>Vi er ved at købe en Ford C-Max 16 diesel med 109 hk.
>
>Vi kan få en serviceaftale der gælder i 5 år, til 775 kr. om

Dæk - er der frit valg på alle hylder, eller er det de dæk
forhandleren synes du skal køre med? Service - dækker det alle
reservedele, eller kun arbejdsløn? Sliddele?

Fra : K*N

Dato : 13-04-08 07:51

> [...]
>
> Vi er ved at købe en Ford C-Max 16 diesel med 109 hk.
>
> Vi kan få en serviceaftale der gælder i 5 år, til 775 kr. om

Dækker aftalen 'kun' det kan det forhåbentlig ikke betale sig! Det er knap
10.000 kr om året
Afhængig af hvor mange kilometer du brænder af skal du formentlig kun have 1
eftersyn og max ½ dækskifte. Det løber ikke op i det beløb medmindre du
kører som et 'svin'.

Knud

Fra : Robert Andersen

Dato : 14-04-08 22:05

> Vi er ved at købe en Ford C-Max 16 diesel med 109 hk.
>
> Vi kan få en serviceaftale der gælder i 5 år, til 775 kr. om
> [...]

Jeg kører i sådan en på mit ene job, og af en eller anden grund æder den dæk
så man tror det er løgn !

Men kører også meget bykørsel.

/Robert

Fra : K*N

Dato : 15-04-08 06:40

"Robert Andersen" <mail@robertandersenfjerndette.info> wrote in message

> Jeg kører i sådan en på mit ene job, og af en eller anden grund æder den
> dæk så man tror det er løgn !
>
> Men kører også meget bykørsel.

Det må da være din kørestil, som gør det! Dæk skulle gerne holde til min
50.000 km. På min gamle bil kørte jeg omkring 110.000 km på mine 2 ikke
trækkende dæk - og dækpusheren mente faktisk de godt kunne klare en sommer
mere inden udskiftning. Jeg solgte bilen kort efter den udtalelse

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-08 23:35

leneogallan@mail.dk skrev:
> [...]
>
> Vi er ved at købe en Ford C-Max 16 diesel med 109 hk.
>
> Vi kan få en serviceaftale der gælder i 5 år, til 775 kr. om

Man skal se en sådan serviceaftale som en slags forsikring.

Ingen tvivl om at købeloven dækker dig ind på fejl de første 6 måneder
(24 medmindre forhandleren hævder fejlen skyldes din kørsel eller andre
sjove argumenter), men der tiden der kommer en tid efter, der skal
dækkes af egen lomme, og det kan blive dyrt med en mandagsbil. Men som
altid med forsikringer, kan det også være penge, der er spildt, hvis der
kun er de normale eftersyn.

Er der vinterdæk med i prisen, og dækker de udskiftning, opbevaring mm.
(ikke alle skifter selv, eller har plads til opbevaring)?

Prøv evt at høre, hvad det vil koste uden dæk, da de autoriserede
forhandlere kan være lidt dyrere med dem end de der ikke laver andet.

Jeg har selv for en del år tilbage (~ år 2000) haft en serviceaftale på
en toyota Sportsvan. Den kostede dengang ca 600 kr/md excl moms (30.000
km = 3 årlige eftersyn), men det gav mig en driftssikkerhed, da der var
fri bil ved værsktedsbesøg inkluderet, og jeg kunne bare indlevere den,
hvis jeg havde det mindste problem (en slags udvidet garanti i hele
perioden). Det kostede formentlig noget mere end hvis jeg blot havde
betalt ved hvert servicebesøg, men det gav mig som sagt sikkerhed samt
en mulighed for at præcist fastsætte mine omkostninger.

Jeg synes som udgangspunkt det er en god ide at få prissat en
serviceaftale inden man handler bil, da den indikerer hvor dyr bilen vil
blive i vedligeholdelse i perioden. Der er dog heller ikke tvivl om at
forhandleren indregner en sikkerhedsmargin til uforudsete hændelser i
sin pris, så på en fejlfri bil vil det være dyrere for dig.

Jeg handler ikke nye(re) biler i dag uden at få en serviceaftale med
100% driftssikkerhed indbygget for hele den periode jeg har planlagt at
have bilen. Det koster som regel mere, men det gør alle mine
forsikringer

Mikael