|
| Sjov overhaling i går. Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-04-08 12:07 |
|
På vej hjem fra Stockholm i går, kom jeg oppe ved Linköping til at få
lyst til at overhale et 25 meter vogntog, der kørte påfaldende
langsomt. Ca. 70-75 km/t.
Sådan en operation er jo klaret på et øjeblik, når man selv kører 90
km/t., og der var kun to personbiler bagude. Så langt bagude, at det
var helt ude ved der hvor jordens runde form gør det umuligt at se
længere væk.
Da jeg så kommer ud i overhalingsbanen, ser jeg årsagen til at den
anden lastbil kører langsomt. En typisk ølhenter i en oldgammel
gennemtæret amerikansk 8-cylindret van med utæt udstødning og en
kæmpetrailer på slæb.
Da jeg kommer lidt længere frem får jeg s'gu øje på en politibil
mellem de to. )
Naaarh, så var 90 km7t. måske lige i overkanten, og de to personbiler
bagved var kommet noget nærmere, og nu var der jo pludselig 3
køretøjer jeg skulle udenom, så jeg trak ind bagved, og lod de to
biler passere.
Trak så ud igen, og kørte med 82 km/t. forbi hele optoget. Chaufføren
i lastbilen kiggede skrækslagent ud på mig og pegede ned på
politibilen, men jeg fortsatte bare forbi dem alle tre.
Der var ikke så meget som et hævet øjenbryn fra betjentene.
Ved næste poliskontrolplads blev ølhenteren vinket ind til siden, så
jeg tror ikke at han fik hentet noget øl i dag.
Men hold da kæft hvor er en almindelig svensker bange for politiet.
Det forstår jeg ikke, for politiet er der jo for at vejlede, beskytte
og i det hele taget passe på os, eller.............. ))
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-08 13:34 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Det forstår jeg ikke, for politiet er der jo for at vejlede, beskytte
> og i det hele taget passe på os, eller.............. ))
Hehe, ja hvis man ikke har noget at skjule, så har jeg nu aldrig haft
problemer med politiet. Man skal ligesom bare indse fra starten, at det er
deres ord man skal rette sig efter. Altså hvis man bliver vinket ind til
siden eller får påbud om at forlade stedet, ja så gør man det uden at stille
spørgsmål. Mange vil jo gerne diskutere.
Men nå... sådan er jeg bare opdraget.
/Morten
| |
Kent Oldhøj (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 11-04-08 17:05 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:e0guv390laqo61kdlit3f1r6ai07ndlv17@4ax.com:
> Men hold da kæft hvor er en almindelig svensker bange for politiet.
> Det forstår jeg ikke, for politiet er der jo for at vejlede, beskytte
> og i det hele taget passe på os, eller.............. ))
Oplevede engang i 2CV'en at indhente 2 personbiler på en hovedvej. De kørte
73-74 km/t. Irriterende. At overhale 2 personbiler i et hug i en 2CV
sammenlignes bedst med sandsynligheden for en velstemt hustru når hun
opdager dig med hendes bedste veninde: No chance in hell.
Nå men jeg lader mig falde ca. 200 meter tilbage og venter på et kilometer
langt lige stykke uden modkørende. Jeg skulle ha' spillet lotto den dag,
for pludselig var chancen der sgu!
Ned i 3'eren og klampen i bund. Med vrælende motor kravlede
speedometernålen langsomt mod først de 80 og så de 90. Da jeg var på siden
af den bagerste bil ramte jeg de 7000 omdr og skiftede til 4. gear. Først
nu opdagede jeg at det var en civil strømer jeg var ved at overhale med
92... snart 93 km/t!
Men panseren smilede bare og gav mig thumbs up... Godtnok lå panserbilen
ikke helt lige på vejen efterfølgende, så måske var det begyndende
latterkramper jeg så.
| |
Henning Præstegaard (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 11-04-08 22:03 |
|
Kent Oldhøj wrote:
> Oplevede engang i 2CV'en at indhente 2 personbiler på en hovedvej. De
> kørte 73-74 km/t. Irriterende. At overhale 2 personbiler i et hug i
> en 2CV sammenlignes bedst med sandsynligheden for en velstemt hustru
> når hun opdager dig med hendes bedste veninde: No chance in hell.
>
> Nå men jeg lader mig falde ca. 200 meter tilbage og venter på et
> kilometer langt lige stykke uden modkørende. Jeg skulle ha' spillet
> lotto den dag, for pludselig var chancen der sgu!
>
> Ned i 3'eren og klampen i bund. Med vrælende motor kravlede
> speedometernålen langsomt mod først de 80 og så de 90. Da jeg var på
> siden af den bagerste bil ramte jeg de 7000 omdr og skiftede til 4.
> gear. Først nu opdagede jeg at det var en civil strømer jeg var ved
> at overhale med
> 92... snart 93 km/t!
>
> Men panseren smilede bare og gav mig thumbs up... Godtnok lå
> panserbilen ikke helt lige på vejen efterfølgende, så måske var det
> begyndende latterkramper jeg så.
>
Politiet ved godt at, en fartbøde for en 2CV indehaver er et trofæ.
mvh
Henning
| |
Claus Frørup (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 11-04-08 23:13 |
|
Isang tao pinangalanan, Kent Oldhøj nagsulat:
klip
> Først nu opdagede jeg at det var en civil strømer jeg var ved at overhale med
>92... snart 93 km/t!
Hvad f****** kunne den alligevel overclockes?
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Kent Oldhøj (13-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 13-04-08 16:06 |
|
Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote in
news:vgovv3trr5qb3nf1ld93h9mqrfod7o0qqi@4ax.com:
> Isang tao pinangalanan, Kent Oldhøj nagsulat:
Du skal dælme ikke pinangalane mig, du!
>> Først nu opdagede jeg at det var en civil strømer jeg var ved at
>> overhale med 92... snart 93 km/t!
> Hvad f****** kunne den alligevel overclockes?
Jepper. Ud med gummimåtterne, så er der 3 mm mere speedervandring. Hvis man
så samtidig klapper højre sidespejl ind og puster kraftigt på forruden, så
giver det snildt 1,7-1,8 km/t på toppen.
| |
Claus Frørup (13-04-2008)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 13-04-08 17:11 |
|
Isang tao pinangalanan, Kent Oldhøj nagsulat:
>Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote in
>news:vgovv3trr5qb3nf1ld93h9mqrfod7o0qqi@4ax.com:
>
>> Isang tao pinangalanan, Kent Oldhøj nagsulat:
>
>Du skal dælme ikke pinangalane mig, du!
Du ka' jo se om du slipper
>
>>> Først nu opdagede jeg at det var en civil strømer jeg var ved at
>>> overhale med 92... snart 93 km/t!
>> Hvad f****** kunne den alligevel overclockes?
>
>Jepper. Ud med gummimåtterne, så er der 3 mm mere speedervandring. Hvis man
>så samtidig klapper højre sidespejl ind og puster kraftigt på forruden, så
>giver det snildt 1,7-1,8 km/t på toppen.
Orv mand.... det er s´gu noget der rykker
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Kent Oldhøj (14-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 14-04-08 14:31 |
|
Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote in
news:73c404hlmjkrs8apn8aqtadnmjnbjp1kef@4ax.com:
> Orv mand.... det er s´gu noget der rykker
Eller som min far sagde første gang han fik en tur i 2CV'en:
"Der er ellers meget godt træk i den hva?"
Da jeg med slet skjult stolthed svarede "ja", fortsatte han:
"Ja det trækker ad helvede til her nede ved døren".
Ingen slår en 2CV i dørtræk!
| |
Folmer Rasmussen (14-04-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 14-04-08 14:55 |
|
On 14 Apr 2008 13:31:20 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:
>Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote in
>news:73c404hlmjkrs8apn8aqtadnmjnbjp1kef@4ax.com:
>
>> Orv mand.... det er s´gu noget der rykker
>
>Eller som min far sagde første gang han fik en tur i 2CV'en:
>
>"Der er ellers meget godt træk i den hva?"
>
>Da jeg med slet skjult stolthed svarede "ja", fortsatte han:
>
>"Ja det trækker ad helvede til her nede ved døren".
>
>Ingen slår en 2CV i dørtræk!
>--
Det kan fa'me godt være at ens fordomme viser en film for det indre
øje med nogle pædagoglignende typer, når talen falder på 2CV, men
nogen af dem har s'gu humor.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ebbe Kristensen (14-04-2008)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 14-04-08 15:26 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Det kan fa'me godt være at ens fordomme viser en film for det indre
> øje med nogle pædagoglignende typer, når talen falder på 2CV, men
> nogen af dem har s'gu humor.
Det er de jo osse nødt til at ha'
Kommer iøvrigt til at tænke på en af mine med-kollegianere. Annette skulle
have bil og det skulle allerhelst være en 2CV. Da en sådan ikke kunne findes
blev det en Dyane i stedet, ikke at der var ret meget mere riv i den. Den
sommer tog vi så hele banden over i Annettes forældres sommerhus og ved den
lejlighed lånte Annette sine forældres bil til at fragte os der var kommet
med toget ud til bemeldte sommerhus. På turen fra stationen måtte hun jo
ligesom indrømme at det var nu rart når der skete noget når man trykkede på
speederen. Hendes forældre kørte Alfa Romeo...
Ebbe
| |
Møller (14-04-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 14-04-08 16:22 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
> On 14 Apr 2008 13:31:20 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:
>
>> Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote in
>> --
>
> Det kan fa'me godt være at ens fordomme viser en film for det indre
> øje med nogle pædagoglignende typer, når talen falder på 2CV, men
> nogen af dem har s'gu humor.
>
Ud af Lyngbyvejen for fuld skrue fra Vibenhus Runddel ned til Hans Knudsens Plads.
Rundkørsel for biler, lige ud for sporvogne.
Da vi kørte ind på sporvognssporet drejede chaufutten hovedet så hurtigt at piben rød ud gennem
sideruden "Hvad f... er det" Nå kun sporvognsskinner, skal man løse billet?
Den 2 CV- havde en usædvanlige konstruktion: den var forsynet med centrifugalkobling, det lød som to
metalplader der skred mod hinanden. Gav mange underlige blikke ved igangsætning.
Jo den bil blev brugt til meget, men Policen mente ikke, at man sad på ryklænet med hovedet op
gennen taget: kan du komme ned på sædet mår I kører? Jo det kunne jeg godt, ikke mere snak om det.
Eller den model der havde vindusviskerne koblet til speedometerkablet, man kunne dreje på et håndtag
for at aktivere viskerne når man holdt stille, eller kørte for langsomt p.g.a. regn.
Eller den model der kørte rundt i Kbh i nogle år med aftegning af en fletstol på siden.
Møller
| |
Kent Oldhøj (14-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 14-04-08 16:34 |
|
Møller <em@upsg2n.dk> wrote in
news:48037698$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Eller den model der havde vindusviskerne koblet til speedometerkablet,
> man kunne dreje på et håndtag for at aktivere viskerne når man holdt
> stille, eller kørte for langsomt p.g.a. regn.
Det system gik man væk fra da topfarten overskred de 100 km/t engang først
i 70'erne. Hvis en uvidende koblede vinduesviskerne til ved den fart blæste
det nemlig ganske enkelt af...
| |
Kent Oldhøj (14-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 14-04-08 16:31 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:7eo604lgpbt3flltbl687ab90telqsfe4i@4ax.com:
> Det kan fa'me godt være at ens fordomme viser en film for det indre
> øje med nogle pædagoglignende typer, når talen falder på 2CV, men
> nogen af dem har s'gu humor.
Når man har været medlem af en klub for 2CV entusiaster, så ved man at det
er folk fra alle sociale lag og alle typer. Men generelt er de fleste
rødvinsbællende, oksebøfsgnaskende værktøjsbetvingere der primært bruger
rustbunken med højt jernindhold som undskyldning for hyggeligt samvær med
andre.
| |
1 (14-04-2008)
| Kommentar Fra : 1 |
Dato : 14-04-08 20:22 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>
> Det kan fa'me godt være at ens fordomme viser en film for det indre
> øje med nogle pædagoglignende typer, når talen falder på 2CV, men
> nogen af dem har s'gu humor.
>
For mig er det en fra filmen Manta Manta hvor Sabine (2CV) køre fra
Bertie i en Opel Manta.
Hvis der er nogle som mangler en opfrisker på filmen er der her 5
minuter klip
http://www.youtube.com/watch?v=cWj1nIu0Cfo
Manta er kommet til danmark kan jeg se http://www.manta-manta.dk/
Lars
| |
Ukendt (15-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-04-08 16:47 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9A809DE813C1Bkentoldhoj@oldhoj.dk...
> Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote in
> news:73c404hlmjkrs8apn8aqtadnmjnbjp1kef@4ax.com:
>
>> Orv mand.... det er s´gu noget der rykker
>
> Eller som min far sagde første gang han fik en tur i 2CV'en:
>
> "Der er ellers meget godt træk i den hva?"
>
> Da jeg med slet skjult stolthed svarede "ja", fortsatte han:
>
> "Ja det trækker ad helvede til her nede ved døren".
>
> Ingen slår en 2CV i dørtræk!
>
Vi holdt overfor en ældre mand i en lyseblå 2 CV den anden dag. Bilen så ud
til at være hans hjem. Bagsæderne var pillet ud og erstattet af alskens
sager - poser, stole, blomster og tallerkener osv. over instrumentbordet i
forruden var der placeret en gammeldags radio med udslået antenne
....Lidt af et livstykke!
--
/HB
| |
Torben Scheel (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-04-08 07:32 |
|
HB wrote:
> Vi holdt overfor en ældre mand i en lyseblå 2 CV den anden dag. Bilen så
> ud til at være hans hjem. Bagsæderne var pillet ud og erstattet af
> alskens sager - poser, stole, blomster og tallerkener osv. over
> instrumentbordet i forruden var der placeret en gammeldags radio med
> udslået antenne ...Lidt af et livstykke!
>
Man skal ikke kimse af 2CV :
http://www.ninaoghjalte.dk/boeger.php?topic=landet
--
vh
Torben
| |
Ukendt (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-08 14:51 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:48059d59$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> HB wrote:
>
>> Vi holdt overfor en ældre mand i en lyseblå 2 CV den anden dag. Bilen så
>> ud til at være hans hjem. Bagsæderne var pillet ud og erstattet af
>> alskens sager - poser, stole, blomster og tallerkener osv. over
>> instrumentbordet i forruden var der placeret en gammeldags radio med
>> udslået antenne ...Lidt af et livstykke!
>>
> Man skal ikke kimse af 2CV :
> http://www.ninaoghjalte.dk/boeger.php?topic=landet
Det skal man netop ikke
--
/HB
| |
Kent Oldhøj (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 16-04-08 10:13 |
|
"HB" <hbOOsnabela.dk> wrote in
news:4804cc32$0$27380$ba624c82@nntp06.dk.telia.net:
> Vi holdt overfor en ældre mand i en lyseblå 2 CV den anden dag. Bilen
> så ud til at være hans hjem. Bagsæderne var pillet ud og erstattet af
> alskens sager - poser, stole, blomster og tallerkener osv. over
> instrumentbordet i forruden var der placeret en gammeldags radio med
> udslået antenne ...Lidt af et livstykke!
Kommer den i nærheden af Paul Gelleins Rosinante fra den norske 2CV Klub?
http://www.ladeplads.dk/gal01.htm#g11
| |
Ukendt (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-08 14:53 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9A82722D3FEC8kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote in
> news:4804cc32$0$27380$ba624c82@nntp06.dk.telia.net:
>
>> Vi holdt overfor en ældre mand i en lyseblå 2 CV den anden dag. Bilen
>> så ud til at være hans hjem. Bagsæderne var pillet ud og erstattet af
>> alskens sager - poser, stole, blomster og tallerkener osv. over
>> instrumentbordet i forruden var der placeret en gammeldags radio med
>> udslået antenne ...Lidt af et livstykke!
>
> Kommer den i nærheden af Paul Gelleins Rosinante fra den norske 2CV Klub?
>
> http://www.ladeplads.dk/gal01.htm#g11
>
Arj - så meget var der ikke udvendigt, men er helt sikker på at ham der
køret kunne ønske sig det.
Den så forøvrigt ud til at den kunne lette når som helst, så meget ballast
havde han.
--
/HB
| |
TJ (16-04-2008)
| Kommentar Fra : TJ |
Dato : 16-04-08 10:26 |
|
On Tue, 15 Apr 2008 17:47:26 +0200, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:
>Vi holdt overfor en ældre mand i en lyseblå 2 CV den anden dag. Bilen så ud
>til at være hans hjem. Bagsæderne var pillet ud og erstattet af alskens
>sager - poser, stole, blomster og tallerkener osv. over instrumentbordet i
>forruden var der placeret en gammeldags radio med udslået antenne
>...Lidt af et livstykke!
Jeg så engang en tysk indregistreret 2CV med kængurugitter og alufælge
med brede sutter. Den så sgu faktisk helt spændende ud...
--
I'm not dead yet, I just smell bad.
| |
Kent Oldhøj (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 16-04-08 23:28 |
|
TJ <pomanden@hotmail.com> wrote in
news:2dhb04hnfk40f1i8u8fbbrv76c2jf18bv5@4ax.com:
> Jeg så engang en tysk indregistreret 2CV med kængurugitter og alufælge
> med brede sutter. Den så sgu faktisk helt spændende ud...
Der findes mange spændende 2CV ombygninger. Nærmest almindeligt er det at
smide en 4 cylindret GS(A) motor i og hive op mod 75 hk. Mere skal der ikke
til for at komme på den rigtige side af 10 sek. til 100 km/t.
Men rigtigt spændende er den her:
http://youtube.com/watch?v=kVi0OeBKNGo
Helt ordinært udseende 2CV... med en 'kaner V8 under hjelmen!
Og så lige et eksempel på at 2CV ejere gerne gør tingene lidt anderledes
end de fleste:
http://youtube.com/watch?v=msYcEdEGApQ&feature=related
| |
Ukendt (17-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-04-08 15:00 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9A834C03BBB8kentoldhoj@oldhoj.dk...
> TJ <pomanden@hotmail.com> wrote in
> news:2dhb04hnfk40f1i8u8fbbrv76c2jf18bv5@4ax.com:
>
>> Jeg så engang en tysk indregistreret 2CV med kængurugitter og alufælge
>> med brede sutter. Den så sgu faktisk helt spændende ud...
>
> Der findes mange spændende 2CV ombygninger. Nærmest almindeligt er det at
> smide en 4 cylindret GS(A) motor i og hive op mod 75 hk. Mere skal der
> ikke
> til for at komme på den rigtige side af 10 sek. til 100 km/t.
>
> Men rigtigt spændende er den her:
> http://youtube.com/watch?v=kVi0OeBKNGo
>
> Helt ordinært udseende 2CV... med en 'kaner V8 under hjelmen!
>
> Og så lige et eksempel på at 2CV ejere gerne gør tingene lidt anderledes
> end de fleste:
>
> http://youtube.com/watch?v=msYcEdEGApQ&feature=related
LOL
Den her må da få enhver ved lyskrydset til at tabe næppet...
http://youtube.com/watch?v=nNy8Frw_2Qg&feature=related
--
/HB
| |
Leonard (17-04-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 17-04-08 15:04 |
|
On Thu, 17 Apr 2008 15:59:49 +0200, HB wrote:
> Den her må da få enhver ved lyskrydset til at tabe næppet...
>
> http://youtube.com/watch?v=nNy8Frw_2Qg&feature=related
24,445 sek og 50,50 km/t
hvis jeg læser skiltet i slutningen i rigtigt
Så tror jeg lyden er lagt på bagefter.
--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...
| |
Ukendt (17-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-04-08 15:10 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen
news:1156pkxc364si$.ws5kkbyf03tf$.dlg@40tude.net...
> On Thu, 17 Apr 2008 15:59:49 +0200, HB wrote:
>
>> Den her må da få enhver ved lyskrydset til at tabe næppet...
>>
>> http://youtube.com/watch?v=nNy8Frw_2Qg&feature=related
>
> 24,445 sek og 50,50 km/t
> hvis jeg læser skiltet i slutningen i rigtigt
>
> Så tror jeg lyden er lagt på bagefter.
Yes
--
/HB
| |
Kent Oldhøj (17-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-04-08 22:26 |
|
Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote in news:1156pkxc364si$.ws5kkbyf03tf
$.dlg@40tude.net:
>> http://youtube.com/watch?v=nNy8Frw_2Qg&feature=related
> 24,445 sek og 50,50 km/t
> hvis jeg læser skiltet i slutningen i rigtigt
Hov hov! MPH du. Det er altså over 80 km/t... i en 2CV føles det som 200.
| |
Per Henneberg Kriste~ (28-06-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 28-06-08 14:35 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9A7FADEF36851kentoldhoj@oldhoj.dk...
> Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote in
> news:vgovv3trr5qb3nf1ld93h9mqrfod7o0qqi@4ax.com:
> Jepper. Ud med gummimåtterne, så er der 3 mm mere speedervandring. Hvis
> man
> så samtidig klapper højre sidespejl ind og puster kraftigt på forruden, så
> giver det snildt 1,7-1,8 km/t på toppen.
Ekstra ......... ikk´??
:)
--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse
for at skrive direkte
| |
Ukendt (14-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-04-08 20:35 |
|
On 11 Apr 2008 16:04:48 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:
<...>
>
>Men panseren smilede bare og gav mig thumbs up... Godtnok lå panserbilen
>ikke helt lige på vejen efterfølgende, så måske var det begyndende
>latterkramper jeg så.
>
>
Kan godt huske de der 2CV-overhalinger - noget med at skrive til
ministeren om tilladelse 14 dage i forvejen, ikke?
Havde en studiekammerat, som kørte i sådan et apparat - men det var
den med den "hidsige motor" 2CV6 ! Den kunne min Mascrot nu godt sætte
på plads, men den kunne da komme over 100 før man blev gråhåret )
Det sjoveste jeg har oplevet med 2CV var da en åbenbart tunet model
skulle forsøge at "tørre" mig. Nu stod der ikke lige "1.6S" bag på
Kadytten (de lå i handskerummet) - så jeg tror han blev træt af mig.
Ved ikke hvorfor )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter
| |
Kent Oldhøj (14-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 14-04-08 22:41 |
|
Ivan Madsen <> wrote in news:57c704treudb4uldcrhd33qbessu6jvaki@4ax.com:
> Kan godt huske de der 2CV-overhalinger - noget med at skrive til
> ministeren om tilladelse 14 dage i forvejen, ikke?
lol.
En 2CV ejer listede engang specs på sin bil således:
Kubik: 602 ccm
Effekt: 29 hk
forbrug: 15 km/l
0-100 km/t: måske
En afrivningskalender var ihvertfald smartere end et stopur.
| |
Peter Dalgaard (14-04-2008)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 14-04-08 18:17 |
|
On Mon, 14 Apr 2008 17:21:59 +0200, Møller wrote:
>
> Eller den model der havde vindusviskerne koblet til speedometerkablet,
> man kunne dreje på et håndtag for at aktivere viskerne når man holdt
> stille, eller kørte for langsomt p.g.a. regn.
>
> Eller den model der kørte rundt i Kbh i nogle år med aftegning af en
> fletstol på siden.
>
> Møller
Har der ikke også kørt en (eller flere) rundt med sådan en oversize
legetøjsfjederoptræksnøgle bag på?
( http://images.google.dk/images?q=2cv er også ganske hyggeligt)
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Kent Oldhøj (14-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 14-04-08 22:30 |
|
Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in news:480391a3$0$2093
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Har der ikke også kørt en (eller flere) rundt med sådan en oversize
> legetøjsfjederoptræksnøgle bag på?
Jow da. På et træf mødte jeg en gal svensker der havde monteret en rund
vaskebalje i en udskæring i bagklappen. Udvendig var der så en glaslåge fra
en vaskemaskine. Når han kørte langtur smed han lige gårsdagens sure
sokker, underhowlers og t-shirt ind så de skvulpede rundt i lidt sæbe og
vand til stor moro for bagvedkørende (og dem er der en del af når man ager
2CV). 150 km for let smudsigt og 3-400 km for mekanikerkluns...
> ( http://images.google.dk/images?q=2cv er også ganske hyggeligt)
Uha ja
Den første (og ægte) Citroën Picasso:
http://img.metro.co.uk/i/pix/2007/06/2CV_450x297.jpg
| |
Peter Dalgaard (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 16-04-08 19:43 |
|
On Wed, 16 Apr 2008 15:50:55 +0200, HB wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:48059d59$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> HB wrote:
>>
>>> Vi holdt overfor en ældre mand i en lyseblå 2 CV den anden dag. Bilen
>>> så ud til at være hans hjem. Bagsæderne var pillet ud og erstattet af
>>> alskens sager - poser, stole, blomster og tallerkener osv. over
>>> instrumentbordet i forruden var der placeret en gammeldags radio med
>>> udslået antenne ...Lidt af et livstykke!
>>>
>> Man skal ikke kimse af 2CV :
>> http://www.ninaoghjalte.dk/boeger.php?topic=landet
>
> Det skal man netop ikke
Strøtanke: Hvis man sætter en campingvogn efter sådan en, har man så en
3CV?
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Kent Oldhøj (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 16-04-08 23:11 |
|
Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in news:480648a4$0$2106
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Strøtanke: Hvis man sætter en campingvogn efter sådan en, har man så en
> 3CV?
En 2CV er faktisk allerede en 3CV. Navnet kommer af den franske inddeling
af biler i skatteklasser. Den oprindelige 2CV hørte altså til i
skakkeklasse "2CV". De sidste årgange var blevet så kraftige i motorerne at
de røg op i "3CV".
| |
Torben Scheel (17-04-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 17-04-08 07:16 |
|
Kent Oldhøj wrote:
>> Strøtanke: Hvis man sætter en campingvogn efter sådan en, har man så en
>> 3CV?
>
> En 2CV er faktisk allerede en 3CV. Navnet kommer af den franske inddeling
> af biler i skatteklasser. Den oprindelige 2CV hørte altså til i
> skakkeklasse "2CV". De sidste årgange var blevet så kraftige i motorerne at
> de røg op i "3CV".
Touché. Der er intet der kan nedlægge en vits, som fakta
--
vh
Torben
| |
|
|