/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
så ku han lære det
Fra : Johnny Kjeldsen


Dato : 10-04-08 17:06

Kom kørende med 130 på motorvejen foran lå en politibil og vi fulgtes af
sted, kører ikke selv forstærkt så for mig var det fint 130 på fartpiloten.

Nå men en lastbil skal overhales og jeg trækker ud har godt set i bakspejlet
at der 400 meter væk er en bil der nærmer sig og da jeg trækker ud efter
politibilen går han fuldstændig banans og blinker med lygterne og kører
totalt op i røven af mig.

Jeg er på den lovlige side så tager det med sindsro og trækker ind efter
lastbilen, det var lidt sjovt at se da han fik overhalet mig og opdagede
politibilen, så kom farten ned men det var forsent vi begge blev hevet ind
og han fik en bøde for kørslen men de ville lige sikre sig mit navn hvis der
skulle blive brug for det hvis han nægtede hans grimme og latterlige kørsel.
for så havde de nemlig andre vidner også

Fandme rart at sådan en tumbe blev stoppet, kan sku ikke se nogen grund til
jeg skulle bremse 50 km/t ned fordi han mener at grænsen er 170 km/t.

Jeg er egenligt lige glad om folk kører forstærkt men fordi man vælger at
kører mere end loven er det jo ikke ensbetydende med at man har 1. ret på
vejen

hilsen

Johnny

Hilsen

Johnny




 
 
Klaus G. (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 10-04-08 17:06

> Fandme rart at sådan en tumbe blev stoppet, kan sku ikke se nogen grund
> til jeg skulle bremse 50 km/t ned fordi han mener at grænsen er 170 km/t.
Yes, nogle gange går ens ønsker i opfyldelse jo :)

> Jeg er egenligt lige glad om folk kører forstærkt men fordi man vælger at
> kører mere end loven er det jo ikke ensbetydende med at man har 1. ret på
> vejen
Enig.


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



K*N (10-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 10-04-08 17:18


"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote in message
news:47fe38dd$0$27370$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>
> Fandme rart at sådan en tumbe blev stoppet, kan sku ikke se nogen grund
> til jeg skulle bremse 50 km/t ned fordi han mener at grænsen er 170 km/t.
>
>

Der er desværre mange som tror at fartgrænser er en minimumsgrænse - og at
de med henvisning til reglen om højrekørsel kan hindre ALLE andre i at køre
i venstre bane.

Knud



Ukendt (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-08 17:24


"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:47fe38dd$0$27370$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Kom kørende med 130 på motorvejen foran lå en politibil og vi fulgtes af
> sted, kører ikke selv forstærkt så for mig var det fint 130 på
> fartpiloten.

> Fandme rart at sådan en tumbe blev stoppet, kan sku ikke se nogen grund
> til jeg skulle bremse 50 km/t ned fordi han mener at grænsen er 170 km/t.
>
> Jeg er egenligt lige glad om folk kører forstærkt men fordi man vælger at
> kører mere end loven er det jo ikke ensbetydende med at man har 1. ret på
> vejen

Gad sku godt at have set hans ansigt da han fik overhalet dig

--
/HB


Martin Bak (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 10-04-08 18:35


"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47fe38dd$0$27370$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Kom kørende med 130 på motorvejen foran lå en politibil og vi fulgtes af
> sted, kører ikke selv forstærkt så for mig var det fint 130 på
> fartpiloten.
>
> Nå men en lastbil skal overhales og jeg trækker ud har godt set i
> bakspejlet at der 400 meter væk er en bil der nærmer sig og da jeg trækker
> ud efter politibilen går han fuldstændig banans og blinker med lygterne og
> kører totalt op i røven af mig.
>
> Jeg er på den lovlige side så tager det med sindsro og trækker ind efter
> lastbilen, det var lidt sjovt at se da han fik overhalet mig og opdagede
> politibilen, så kom farten ned men det var forsent vi begge blev hevet ind
> og han fik en bøde for kørslen men de ville lige sikre sig mit navn hvis
> der skulle blive brug for det hvis han nægtede hans grimme og latterlige
> kørsel. for så havde de nemlig andre vidner også
>
> Fandme rart at sådan en tumbe blev stoppet, kan sku ikke se nogen grund
> til jeg skulle bremse 50 km/t ned fordi han mener at grænsen er 170 km/t.
>
> Jeg er egenligt lige glad om folk kører forstærkt men fordi man vælger at
> kører mere end loven er det jo ikke ensbetydende med at man har 1. ret på
> vejen
>
>
Ha ha ha.. fedt! Nu mangler vi bare at høre om det er vores ven Mogens der
stod for tur i dag.
Jeg er selv lige kommet hjem efter lille landevejstur. Der var en gammel
343´er ca. 10m. bag mig på en strækning på ca. 10 km. Masser af chancer til
at overhale, men sandelig om blondinen kunne finde ud af det, selvom jeg med
min demostrative kørsel helt ude i højre stribe tydeligt viste at jeg gerne
ville have hende væk. Jeg gætter på at accelerationen i sådan en gammel
oliebrænder nok ikke er tilstrækkelig til at hun turde kaste sig forbi når
der nu var under 800 m. til nærmeste modkørende ved flere lejligheder.
Efter at have passeret en lille by kickdownede jeg Camryen lige ved
byskiltet for at få lidt afstand, og overhalede en bil der accelererede mere
moderat. Sandelig om ikke gimpen tvinger traktoren forbi ham også, (efter at
have taget et betydeligt tilløb) for at ende bag min kofanger igen. Der blev
jeg så træt af hende at jeg jeg bremsende trak ind i rabatten og må tilstå
at jeg vist fik luftet den længste finger. Noget jeg ellers _aldrig_ gør.
Jeg tror måske at det var første gang i de 25 år jeg har kørt bil. Men hold
da k... hun var irriterende.

--
Martin
www.martinbak.dk/




Morten Trab (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 10-04-08 19:00

Martin Bak skrev:

[SNIP lang historie om for tæt på kørende bilist]

Sådan en oplevede jeg i lastbilen igår, på motorvejen omkring
firkløveret i Århus...

Det var så godtnok en nyere Pug (205 agtig størrelse)...

Hun var så tæt på at jeg ikke så hende før jeg kørte op af afkørslen
mellem rute 15 (Silkeborgmotorvejen) og E45, og hun blev sq liggende der
flere km. selvom der var MASSER af overhalingsmuligheder...
Først da jeg bremsede ned (var nede omkring 60-65) overhalede gimpen...
Hun fik også længeste finger på venstre hånd smurt op mod ruden, bruger
ellers helst ikke den gestus i trafikken, men hende her havde fortjent
den...

Mvh. Morten

E.L (10-04-2008)
Kommentar
Fra : E.L


Dato : 10-04-08 19:57

Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, ( dem der
evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på flersporede veje )
selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får sig en velfortjent bøde for
at køre i venstre vejbane flere kilometer, men det kan de snotdumme
politifolk vi har i Danmark ikke finde ud af at give dem, gad vist hvorfor.
E.L.



Johnny Kjeldsen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Johnny Kjeldsen


Dato : 10-04-08 20:27


"E.L" <NOTHING@NOTHING.dk> skrev i en meddelelse
news:47fe62e2$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, ( dem der
> evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på flersporede
> veje ) selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får sig en velfortjent
> bøde for at køre i venstre vejbane flere kilometer, men det kan de
> snotdumme politifolk vi har i Danmark ikke finde ud af at give dem, gad
> vist hvorfor.
> E.L.
>
>

mange selvom det er forkert kører nok i yder sporet med 130 km/t netop for
ikke at blive klemt inde af en total spasser der´tror at hastighedsgrænsen
er 180+

jeg nøjes blot med at trække ud når jeg nærmer mig og så er jeg sku lige
glad med ham der er 400-500 meter bagude der ikke fatter at der er
hastighedsbegrænsning i Danmark




E.L (10-04-2008)
Kommentar
Fra : E.L


Dato : 10-04-08 20:47

Ja ,men bare du så husker at trække ind igen efter overhalingen er der
ingen der gør af dig, men jeg personlig syntes at det er fandens irriterende
at der ligger et fjols ung som gammel med og uden skyklapper i det venstre
spor med 80 og vedkommende ikke trækker til højre før efter 7-8 km og hvor
hastigheden er tilladt 110 eller for den sags skyld 130, fatter bare ikke
at folk ikke er lidt mere agtpågivende og hensynsfulde, ( prøv det i
tyskland så falder hammeren så det kan mærkes ) for jeg har altid lært at
der er højrekørsel i dk og det betyder at man trækker til højre så snart man
har passeret den man overhaler så hurtigt som muligt
EL.

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47fe67db$0$27368$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "E.L" <NOTHING@NOTHING.dk> skrev i en meddelelse
> news:47fe62e2$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, ( dem
>> der evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på flersporede
>> veje ) selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får sig en
>> velfortjent bøde for at køre i venstre vejbane flere kilometer, men det
>> kan de snotdumme politifolk vi har i Danmark ikke finde ud af at give
>> dem, gad vist hvorfor.
>> E.L.
>>
>>
>
> mange selvom det er forkert kører nok i yder sporet med 130 km/t netop for
> ikke at blive klemt inde af en total spasser der´tror at hastighedsgrænsen
> er 180+
>
> jeg nøjes blot med at trække ud når jeg nærmer mig og så er jeg sku lige
> glad med ham der er 400-500 meter bagude der ikke fatter at der er
> hastighedsbegrænsning i Danmark
>
>



Klaus D. Mikkelsen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-04-08 21:46

Johnny Kjeldsen skriver:
>
> mange selvom det er forkert kører nok i yder sporet med 130 km/t netop for
> ikke at blive klemt inde af en total spasser der´tror at hastighedsgrænsen
> er 180+

Ham bliver man da ikke klemt inde af - en smule følgen med i trafikken,
ja så kan det da godt være at man skal slækek lidt på speederen, men
ellers er han da hurtigt forbi og man kan glide stille ud i en
overhalning.


> jeg nøjes blot med at trække ud når jeg nærmer mig og så er jeg sku lige
> glad med ham der er 400-500 meter bagude der ikke fatter at der er
> hastighedsbegrænsning i Danmark

Hvilket gør at du også står til en bøde.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Bak (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 10-04-08 22:05


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:47FE7CA1.C2BA5F78@du.kan.finde.den...
> Johnny Kjeldsen skriver:
>>
>> mange selvom det er forkert kører nok i yder sporet med 130 km/t netop
>> for
>> ikke at blive klemt inde af en total spasser der´tror at
>> hastighedsgrænsen
>> er 180+
>
> Ham bliver man da ikke klemt inde af - en smule følgen med i trafikken,
> ja så kan det da godt være at man skal slækek lidt på speederen, men
> ellers er han da hurtigt forbi og man kan glide stille ud i en
> overhalning.
>
Enig. Hvis der er plads (nok) til venstre.
>
>> jeg nøjes blot med at trække ud når jeg nærmer mig og så er jeg sku lige
>> glad med ham der er 400-500 meter bagude der ikke fatter at der er
>> hastighedsbegrænsning i Danmark
>
> Hvilket gør at du også står til en bøde.
>
>
Tjoh. Hvis du med sikkerhed kan se at han kommer raketterende skal du
selvfølgelig tage hensyn til det, men hvis du bare bliver overrasket over
hans høje fart, er det sådan set ikke dit problem at han må lette lidt på
gaspedalen. Problemet erat de der kører så stærkt, også gerne kører
aggressivt og tæt. Og blinkende og dyttende hvis bølgerne går højt. Jeg får
altså også lyst til at demonstrere at de ikke ejer vejen. Jeg gør det dog
ikke. Men det er eddermanme fristende. Jeg synes det er nogle kvajpander der
skulle lære at stå op i ordentlig tid, eller melde sig ind i en lokal
go-kartklub. Og så køre efter færdselsreglerne sådan cirka, når de bevæger
sig rundt i trafikken. Eller flytte til et andet land hvor man må køre som
man vil. Hvorfor i himlens navn skulle færdselsloven lige nøjagtig kunne
bøjes? Vil de samme mennesker bøje våbenloven? Straffeloven? (Jeg stjal jo
bare fordi jeg ikke havde tid til at betale)? Tsk tsk.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Martin Bak (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 10-04-08 22:14


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:ftlvcv$2i63$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:47FE7CA1.C2BA5F78@du.kan.finde.den...
>> Johnny Kjeldsen skriver:
>>>
>>> mange selvom det er forkert kører nok i yder sporet med 130 km/t netop
>>> for
>>> ikke at blive klemt inde af en total spasser der´tror at
>>> hastighedsgrænsen
>>> er 180+
>>
>> Ham bliver man da ikke klemt inde af - en smule følgen med i trafikken,
>> ja så kan det da godt være at man skal slækek lidt på speederen, men
>> ellers er han da hurtigt forbi og man kan glide stille ud i en
>> overhalning.
>>
> Enig. Hvis der er plads (nok) til venstre.
>>
Højre, forståes

--
Martin
www.martinbak.dk/



Klaus D. Mikkelsen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-04-08 05:14

Martin Bak skriver:
>
> Enig. Hvis der er plads (nok) til venstre.

Det er der som regel. Min opleveler Hammel - Fredericia - Ringe og samme
vej retur i går var at der hovedsageligt er bedst plads i højresporet og
at man kommer lige så hurtigt frem.

En Passat overhalede 3 gange indenom (jeps, lige indenom 1 bil og ud
igen) på vejen fra Horsens til Vejle syd. Da vi drejede fra på vejen mod
Børkop/Fredericia nord, var selvsamme passat lige foran mig, til trods
for sin hasarderede kørsel på motorvejen.

> Eller flytte til et andet land hvor man må køre som man vil.

Det land findes ikke..


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

K*N (11-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 11-04-08 05:19


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:47FEE58A.B6FDF8B5@du.kan.finde.den...
> Martin Bak skriver:
>> Eller flytte til et andet land hvor man må køre som man vil.
>
> Det land findes ikke..
>

Tæt på! Jeg kommer en del på Sri Lanka - der har jeg endnu ikke fundet nogen
systematiske færdselsregler eller også overholder ingen dem.

Knud



OZ3BTO (11-04-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 11-04-08 05:59


"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:47fee6b9$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> news:47FEE58A.B6FDF8B5@du.kan.finde.den...
> > Martin Bak skriver:
> >> Eller flytte til et andet land hvor man må køre som man vil.
> >
> > Det land findes ikke..
> >
>
> Tæt på! Jeg kommer en del på Sri Lanka - der har jeg endnu ikke fundet
nogen
> systematiske færdselsregler eller også overholder ingen dem.
>
> Knud
>
>


Ude på de græske øer er der hvist heller ingen færdselslov ... Den benyttes
ihvertfald ikke

Dubai der har de hvist heller ikke for meget færdselslov


Erik



Thorbjørn Ravn Ander~ (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 11-04-08 07:36

OZ3BTO skrev:
> Dubai der har de hvist heller ikke for meget færdselslov

Gad vide hvor store bøderne skal være, for at de har nogen virkning på
de kanter der?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Leonard (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 11-04-08 08:01

On Fri, 11 Apr 2008 06:58:47 +0200, OZ3BTO wrote:

> Dubai der har de hvist heller ikke for meget færdselslov

Der har de svjv kun en regel:
Det er aldrig araberens skyld.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...

Per Henneberg Kriste~ (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 11-04-08 09:49


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:ftlvcv$2i63$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:47FE7CA1.C2BA5F78@du.kan.finde.den...

> Jeg synes det er nogle kvajpander der skulle lære at stå op i ordentlig
> tid, eller melde sig ind i en lokal go-kartklub.

Den med at melde sig ind i Go-cartklubben duer ikke, fordi der viser det sig
at det er dem der kommer langsomst frem.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn


Kent Friis (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 11-04-08 17:46

Den Thu, 10 Apr 2008 23:04:39 +0200 skrev Martin Bak:
>>
> Tjoh. Hvis du med sikkerhed kan se at han kommer raketterende skal du
> selvfølgelig tage hensyn til det, men hvis du bare bliver overrasket over
> hans høje fart, er det sådan set ikke dit problem at han må lette lidt på
> gaspedalen.

Det kræver dog lige at overraskelsen kommer af at man har fejlvurderet
ham, og ikke bare "glemt" at se sig for, som en anden blødhat.

> Problemet erat de der kører så stærkt, også gerne kører
> aggressivt og tæt. Og blinkende og dyttende hvis bølgerne går højt. Jeg får
> altså også lyst til at demonstrere at de ikke ejer vejen. Jeg gør det dog
> ikke. Men det er eddermanme fristende.

Med "demonstrere at de ikke ejer vejen" mener du da "trække ud og
frivilligt blive den de kører helt op bagved, og dermed frivilligt
blive ham der får idioten i nakken, når det viser sig at hans
reaktionsevne ikke regnes i mikrosekunder"?

Hvis ja: Hvorfra kommer den lyst? Er det noget du har talt med en
psykolog om?

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

K*N (11-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 11-04-08 05:13


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:47FE7CA1.C2BA5F78@du.kan.finde.den...
> Johnny Kjeldsen skriver:
>>
>> mange selvom det er forkert kører nok i yder sporet med 130 km/t netop
>> for
>> ikke at blive klemt inde af en total spasser der´tror at
>> hastighedsgrænsen
>> er 180+
>
> Ham bliver man da ikke klemt inde af - en smule følgen med i trafikken,
> ja så kan det da godt være at man skal slækek lidt på speederen, men
> ellers er han da hurtigt forbi og man kan glide stille ud i en
> overhalning.
>
>
>> jeg nøjes blot med at trække ud når jeg nærmer mig og så er jeg sku lige
>> glad med ham der er 400-500 meter bagude der ikke fatter at der er
>> hastighedsbegrænsning i Danmark


Hellere betale en bøde end blive mast af en fartidiot.

Knud



Kent Friis (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 11-04-08 17:49

Den Fri, 11 Apr 2008 06:12:46 +0200 skrev K*N:
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> news:47FE7CA1.C2BA5F78@du.kan.finde.den...
>> Johnny Kjeldsen skriver:
>>>
>>> mange selvom det er forkert kører nok i yder sporet med 130 km/t netop
>>> for
>>> ikke at blive klemt inde af en total spasser der´tror at
>>> hastighedsgrænsen
>>> er 180+
>>
>> Ham bliver man da ikke klemt inde af - en smule følgen med i trafikken,
>> ja så kan det da godt være at man skal slækek lidt på speederen, men
>> ellers er han da hurtigt forbi og man kan glide stille ud i en
>> overhalning.
>>
>>
>>> jeg nøjes blot med at trække ud når jeg nærmer mig og så er jeg sku lige
>>> glad med ham der er 400-500 meter bagude der ikke fatter at der er
>>> hastighedsbegrænsning i Danmark
>
> Hellere betale en bøde end blive mast af en fartidiot.

Nu var en evt. bøde jo for at trække ud foran "fartidioten", med deraf
følgende risiko for at blive mast.

Inde til højre undgår man *både* bøden og risikoen for at blive mast.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

OZ3BTO (11-04-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 11-04-08 05:56


"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47fe67db$0$27368$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "E.L" <NOTHING@NOTHING.dk> skrev i en meddelelse
> news:47fe62e2$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, ( dem
der
> > evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på flersporede
> > veje ) selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får sig en
velfortjent
> > bøde for at køre i venstre vejbane flere kilometer, men det kan de
> > snotdumme politifolk vi har i Danmark ikke finde ud af at give dem, gad
> > vist hvorfor.
> > E.L.
> >
> >
>
> mange selvom det er forkert kører nok i yder sporet med 130 km/t netop for
> ikke at blive klemt inde af en total spasser der´tror at hastighedsgrænsen
> er 180+
>
> jeg nøjes blot med at trække ud når jeg nærmer mig og så er jeg sku lige
> glad med ham der er 400-500 meter bagude der ikke fatter at der er
> hastighedsbegrænsning i Danmark
>
>
>



Jo mere de blinker med lyset jo længere bliver man i venstre bane Ihvertfald
den jeg køre efter... Kun i tysklelandet trækker jeg ind til højre ved
blinken med lys .. Men der er man jo så også ret sikker på at personen
kommer med 180+kmt

Sjovere er det i de gamles mondeo.. Når der kommer en blinke tumpe trækker
man ind til højre for så at trække ud bagved blinkeren også ellers hænge
på .. Sjovt nok forsvinder folks lyst til at køre stærkt når der ligger en
mørkeblå deo i røven af dem


Erik



Frank Leegaard (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-04-08 22:32

E.L wrote:
> Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, (
> dem der evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på
> flersporede veje ) selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får
> sig en velfortjent bøde for at køre i venstre vejbane flere
> kilometer, men det kan de snotdumme politifolk vi har i Danmark ikke
> finde ud af at give dem, gad vist hvorfor.

Jeg har ingen som helst problemer med at folk ligger i højre vognbane, så
længe der ikke er andre bagved dem der ønsker at komme forbi.

Det er den eneste rettesnor for min harme.

Al for megen trækken ind til højre giver efter min mening unødig zigzag
kørsel som er unødvendig så længe der kun befinder sig een bil i højre spor,
med god afstand ned til næste.

/F




Frøken Jensen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 10-04-08 22:41




On 10/04/08 23:31, in article
47fe8735$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

> E.L wrote:
>> Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, (
>> dem der evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på
>> flersporede veje ) selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får
>> sig en velfortjent bøde for at køre i venstre vejbane flere
>> kilometer, men det kan de snotdumme politifolk vi har i Danmark ikke
>> finde ud af at give dem, gad vist hvorfor.
>
> Jeg har ingen som helst problemer med at folk ligger i højre vognbane, så
> længe der ikke er andre bagved dem der ønsker at komme forbi.
>
> Det er den eneste rettesnor for min harme.
>
> Al for megen trækken ind til højre giver efter min mening unødig zigzag
> kørsel som er unødvendig så længe der kun befinder sig een bil i højre spor,
> med god afstand ned til næste.

Uanset hvad den enkelte trafikant måtte have af holdninger, er loven klar:
Man skal holde til højre. Ikke hvis man har lyst eller ikke udpræget har
noget i mod det. Men hver eneste gang det kan lade sig gøre.
Man må gerne synes det er irriterende, men man skal stadig rette sig efter
loven.
Jeg synes også det er irriterende, at jeg kun må køre 110 på motorvejen
(hvor jeg bor) - men det betyder ikke, at jeg begynder at gradbøje det:
"Nåe, ja, men det gælder vel kun når der er anden trafik, det gælder vel
ikke om søndagen, om natten, når jeg er i humør til at køre stærkt" osv.
Nogle gange kører jeg alligevel lidt for stærkt, men jeg begynder altså ikke
at påstå, at det er lovligt, bare fordi det lige passer mig bedst...

(I din første sætning mener du venstre og ikke højre, går jeg ud fra ?
Ellers vil jeg da gerne høre hvor dem i højre bane skal placere sig, hvis
der er nogen bagved der vil forbi ? I nødsporet ? ;D))


Frank Leegaard (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-04-08 23:01

Fr ø ken Jensen wrote:
> On 10/04/08 23:31, in article
> 47fe8735$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>> E.L wrote:
>>> Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, (
>>> dem der evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på
>>> flersporede veje ) selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får
>>> sig en velfortjent bøde for at køre i venstre vejbane flere
>>> kilometer, men det kan de snotdumme politifolk vi har i Danmark ikke
>>> finde ud af at give dem, gad vist hvorfor.
>>
>> Jeg har ingen som helst problemer med at folk ligger i højre
>> vognbane, så længe der ikke er andre bagved dem der ønsker at komme
>> forbi.
>>
>> Det er den eneste rettesnor for min harme.
>>
>> Al for megen trækken ind til højre giver efter min mening unødig
>> zigzag kørsel som er unødvendig så længe der kun befinder sig een
>> bil i højre spor, med god afstand ned til næste.
>
> Uanset hvad den enkelte trafikant måtte have af holdninger, er loven
> klar: Man skal holde til højre. Ikke hvis man har lyst eller ikke
> udpræget har noget i mod det. Men hver eneste gang det kan lade sig
> gøre.
> Man må gerne synes det er irriterende, men man skal stadig rette sig
> efter loven.
> Jeg synes også det er irriterende, at jeg kun må køre 110 på
> motorvejen (hvor jeg bor) - men det betyder ikke, at jeg begynder at
> gradbøje det: "Nåe, ja, men det gælder vel kun når der er anden
> trafik, det gælder vel ikke om søndagen, om natten, når jeg er i
> humør til at køre stærkt" osv. Nogle gange kører jeg alligevel lidt
> for stærkt, men jeg begynder altså ikke at påstå, at det er lovligt,
> bare fordi det lige passer mig bedst...
>
> (I din første sætning mener du venstre og ikke højre, går jeg ud fra ?
> Ellers vil jeg da gerne høre hvor dem i højre bane skal placere sig,
> hvis der er nogen bagved der vil forbi ? I nødsporet ? ;D))

Naturligvis til venstre. Er klar over reglerne, men skriver derfor også
harme og ikke loven.

Jeg lader mig bestemt drive mere af fornuft end af lov.

/F




Frøken Jensen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 10-04-08 23:36




On 11/04/08 0:00, in article 47fe8e04$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

> Fr ø ken Jensen wrote:
>> On 10/04/08 23:31, in article
>> 47fe8735$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Frank Leegaard"
>> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>>
>>> E.L wrote:
>>>> Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, (
>>>> dem der evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på
>>>> flersporede veje ) selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får
>>>> sig en velfortjent bøde for at køre i venstre vejbane flere
>>>> kilometer, men det kan de snotdumme politifolk vi har i Danmark ikke
>>>> finde ud af at give dem, gad vist hvorfor.
>>>
>>> Jeg har ingen som helst problemer med at folk ligger i højre
>>> vognbane, så længe der ikke er andre bagved dem der ønsker at komme
>>> forbi.
>>>
>>> Det er den eneste rettesnor for min harme.
>>>
>>> Al for megen trækken ind til højre giver efter min mening unødig
>>> zigzag kørsel som er unødvendig så længe der kun befinder sig een
>>> bil i højre spor, med god afstand ned til næste.
>>
>> Uanset hvad den enkelte trafikant måtte have af holdninger, er loven
>> klar: Man skal holde til højre. Ikke hvis man har lyst eller ikke
>> udpræget har noget i mod det. Men hver eneste gang det kan lade sig
>> gøre.
>> Man må gerne synes det er irriterende, men man skal stadig rette sig
>> efter loven.
>> Jeg synes også det er irriterende, at jeg kun må køre 110 på
>> motorvejen (hvor jeg bor) - men det betyder ikke, at jeg begynder at
>> gradbøje det: "Nåe, ja, men det gælder vel kun når der er anden
>> trafik, det gælder vel ikke om søndagen, om natten, når jeg er i
>> humør til at køre stærkt" osv. Nogle gange kører jeg alligevel lidt
>> for stærkt, men jeg begynder altså ikke at påstå, at det er lovligt,
>> bare fordi det lige passer mig bedst...
>>
>> (I din første sætning mener du venstre og ikke højre, går jeg ud fra ?
>> Ellers vil jeg da gerne høre hvor dem i højre bane skal placere sig,
>> hvis der er nogen bagved der vil forbi ? I nødsporet ? ;D))
>
> Naturligvis til venstre. Er klar over reglerne, men skriver derfor også
> harme og ikke loven.
>
> Jeg lader mig bestemt drive mere af fornuft end af lov.

Jamen det forklarer du bare Politiet i situationer hvor din fornuft bød dig
at overtræde loven. Det forstår de helt sikkert. Dommeren sikkert også :)


Frank Leegaard (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-04-08 23:54

Fr ø ken Jensen wrote:
> On 11/04/08 0:00, in article
> 47fe8e04$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>> Fr ø ken Jensen wrote:
>>> On 10/04/08 23:31, in article
>>> 47fe8735$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Frank Leegaard"
>>> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>>>
>>>> E.L wrote:
>>>>> Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, (
>>>>> dem der evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på
>>>>> flersporede veje ) selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark
>>>>> får sig en velfortjent bøde for at køre i venstre vejbane flere
>>>>> kilometer, men det kan de snotdumme politifolk vi har i Danmark
>>>>> ikke finde ud af at give dem, gad vist hvorfor.
>>>>
>>>> Jeg har ingen som helst problemer med at folk ligger i højre
>>>> vognbane, så længe der ikke er andre bagved dem der ønsker at komme
>>>> forbi.
>>>>
>>>> Det er den eneste rettesnor for min harme.
>>>>
>>>> Al for megen trækken ind til højre giver efter min mening unødig
>>>> zigzag kørsel som er unødvendig så længe der kun befinder sig een
>>>> bil i højre spor, med god afstand ned til næste.
>>>
>>> Uanset hvad den enkelte trafikant måtte have af holdninger, er loven
>>> klar: Man skal holde til højre. Ikke hvis man har lyst eller ikke
>>> udpræget har noget i mod det. Men hver eneste gang det kan lade sig
>>> gøre.
>>> Man må gerne synes det er irriterende, men man skal stadig rette sig
>>> efter loven.
>>> Jeg synes også det er irriterende, at jeg kun må køre 110 på
>>> motorvejen (hvor jeg bor) - men det betyder ikke, at jeg begynder at
>>> gradbøje det: "Nåe, ja, men det gælder vel kun når der er anden
>>> trafik, det gælder vel ikke om søndagen, om natten, når jeg er i
>>> humør til at køre stærkt" osv. Nogle gange kører jeg alligevel lidt
>>> for stærkt, men jeg begynder altså ikke at påstå, at det er lovligt,
>>> bare fordi det lige passer mig bedst...
>>>
>>> (I din første sætning mener du venstre og ikke højre, går jeg ud
>>> fra ? Ellers vil jeg da gerne høre hvor dem i højre bane skal
>>> placere sig, hvis der er nogen bagved der vil forbi ? I nødsporet ?
>>> ;D))
>>
>> Naturligvis til venstre. Er klar over reglerne, men skriver derfor
>> også harme og ikke loven.
>>
>> Jeg lader mig bestemt drive mere af fornuft end af lov.
>
> Jamen det forklarer du bare Politiet i situationer hvor din fornuft
> bød dig at overtræde loven. Det forstår de helt sikkert. Dommeren
> sikkert også :)

Jeg betaler mine bøder som et mandfolk ...

Er det derfor du kalder dig Frk. Jensen?

/F




Frøken Jensen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 11-04-08 15:28




On 11/04/08 0:53, in article 47fe9a73$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:


> Jeg betaler mine bøder som et mandfolk ...
>
> Er det derfor du kalder dig Frk. Jensen?

Nej, jeg kalder mig ikke frk. Jensen fordi du betaler dine bøder som et
mandfolk :)


Frøken Jensen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 10-04-08 22:30




On 10/04/08 20:56, in article
47fe62e2$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "E.L" <NOTHING@NOTHING.dk>
wrote:

> Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, ( dem der
> evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på flersporede veje )
> selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får sig en velfortjent bøde for
> at køre i venstre vejbane flere kilometer, men det kan de snotdumme
> politifolk vi har i Danmark ikke finde ud af at give dem, gad vist hvorfor.
> E.L.
>
>
Hørt!
Jeg ville virkelig ønske, at Politiet ville udskifte noget af deres fokus på
fart med fokus på AFSTAND - som jeg tror koster flere menneskeliv (altså
mangel på afstand!!) end for høj fart - og så manglende højrekørsel.
Sådan nogle razziaer gad jeg godt se...mange af..
--
Peugeot 406, 2,0
Metalgrøn, automatgear
2002



K*N (11-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 11-04-08 05:11


"E.L" <NOTHING@NOTHING.dk> wrote in message
news:47fe62e2$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, ( dem der
> evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og på flersporede
> veje ) selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får sig en velfortjent
> bøde for at køre i venstre vejbane flere kilometer, men det kan de
> snotdumme politifolk vi har i Danmark ikke finde ud af at give dem, gad
> vist hvorfor.
> E.L.
>

Du du jo åbenlyst altid kører i højre side kan du da kun være glad for at
politiet ikke tager dem til venstre - du har jo så en kørebane helt for dig
selv!!

Knud



Frøken Jensen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 10-04-08 22:27




On 10/04/08 19:34, in article ftlj3k$2djk$1@newsbin.cybercity.dk, "Martin
Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>
> "Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47fe38dd$0$27370$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Kom kørende med 130 på motorvejen foran lå en politibil og vi fulgtes af
>> sted, kører ikke selv forstærkt så for mig var det fint 130 på
>> fartpiloten.
>>
>> Nå men en lastbil skal overhales og jeg trækker ud har godt set i
>> bakspejlet at der 400 meter væk er en bil der nærmer sig og da jeg trækker
>> ud efter politibilen går han fuldstændig banans og blinker med lygterne og
>> kører totalt op i røven af mig.
>>
>> Jeg er på den lovlige side så tager det med sindsro og trækker ind efter
>> lastbilen, det var lidt sjovt at se da han fik overhalet mig og opdagede
>> politibilen, så kom farten ned men det var forsent vi begge blev hevet ind
>> og han fik en bøde for kørslen men de ville lige sikre sig mit navn hvis
>> der skulle blive brug for det hvis han nægtede hans grimme og latterlige
>> kørsel. for så havde de nemlig andre vidner også
>>
>> Fandme rart at sådan en tumbe blev stoppet, kan sku ikke se nogen grund
>> til jeg skulle bremse 50 km/t ned fordi han mener at grænsen er 170 km/t.
>>
>> Jeg er egenligt lige glad om folk kører forstærkt men fordi man vælger at
>> kører mere end loven er det jo ikke ensbetydende med at man har 1. ret på
>> vejen
>>
>>
> Ha ha ha.. fedt! Nu mangler vi bare at høre om det er vores ven Mogens der
> stod for tur i dag.
> Jeg er selv lige kommet hjem efter lille landevejstur. Der var en gammel
> 343´er ca. 10m. bag mig på en strækning på ca. 10 km. Masser af chancer til
> at overhale, men sandelig om blondinen kunne finde ud af det, selvom jeg med
> min demostrative kørsel helt ude i højre stribe tydeligt viste at jeg gerne
> ville have hende væk. Jeg gætter på at accelerationen i sådan en gammel
> oliebrænder nok ikke er tilstrækkelig til at hun turde kaste sig forbi når
> der nu var under 800 m. til nærmeste modkørende ved flere lejligheder.
> Efter at have passeret en lille by kickdownede jeg Camryen lige ved
> byskiltet for at få lidt afstand, og overhalede en bil der accelererede mere
> moderat. Sandelig om ikke gimpen tvinger traktoren forbi ham også, (efter at
> have taget et betydeligt tilløb) for at ende bag min kofanger igen. Der blev
> jeg så træt af hende at jeg jeg bremsende trak ind i rabatten og må tilstå
> at jeg vist fik luftet den længste finger. Noget jeg ellers _aldrig_ gør.
> Jeg tror måske at det var første gang i de 25 år jeg har kørt bil. Men hold
> da k... hun var irriterende.

En anden gang kunne du prøve at sætte farten ned, og så sætte farten mere
ned, og så...til sidst fatter de det og overhaler eller holder afstand.
Jeg kan godt køre rimelig tjept, men vil ikke finde mig i, at nogen ligger i
røven på mig og dermed udsætter mig for fare. Så jeg bremser, og bremser og
bremser...Det virker faktisk altid - de forstår at jeg VIL have afstand og
lige så snart jeg får det, sætter jeg farten op igen og budskabet er nået om
på anden parket...


Klaus G. (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 11-04-08 06:28

> En anden gang kunne du prøve at sætte farten ned, og så sætte farten mere
> ned, og så...til sidst fatter de det og overhaler eller holder afstand.
> Jeg kan godt køre rimelig tjept, men vil ikke finde mig i, at nogen ligger
> i
> røven på mig og dermed udsætter mig for fare. Så jeg bremser, og bremser
> og
> bremser...Det virker faktisk altid - de forstår at jeg VIL have afstand og
> lige så snart jeg får det, sætter jeg farten op igen og budskabet er nået
> om
> på anden parket...
Virker aldrig her... :(


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Frøken Jensen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 11-04-08 15:31




On 11/04/08 7:28, in article
47fef6f2$0$99016$157c6196@dreader2.cybercity.dk, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>> En anden gang kunne du prøve at sætte farten ned, og så sætte farten mere
>> ned, og så...til sidst fatter de det og overhaler eller holder afstand.
>> Jeg kan godt køre rimelig tjept, men vil ikke finde mig i, at nogen ligger
>> i
>> røven på mig og dermed udsætter mig for fare. Så jeg bremser, og bremser
>> og
>> bremser...Det virker faktisk altid - de forstår at jeg VIL have afstand og
>> lige så snart jeg får det, sætter jeg farten op igen og budskabet er nået
>> om
>> på anden parket...
> Virker aldrig her... :(
>

Nå, det er jeg ked af :(


Kent Friis (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 11-04-08 17:51

Den Fri, 11 Apr 2008 07:28:23 +0200 skrev Klaus G.:
>> En anden gang kunne du prøve at sætte farten ned, og så sætte farten mere
>> ned, og så...til sidst fatter de det og overhaler eller holder afstand.
>> Jeg kan godt køre rimelig tjept, men vil ikke finde mig i, at nogen ligger
>> i
>> røven på mig og dermed udsætter mig for fare. Så jeg bremser, og bremser
>> og
>> bremser...Det virker faktisk altid - de forstår at jeg VIL have afstand og
>> lige så snart jeg får det, sætter jeg farten op igen og budskabet er nået
>> om
>> på anden parket...
> Virker aldrig her... :(

Jeg har også oplevet at være ude at køre med min lillebror hvor sådan
en helt op bagved. 30 km/t hjalp ikke, han blev liggende.

En ekstra omgang i næste rundkørsel blev løsningen.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Frøken Jensen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 11-04-08 18:28




On 11/04/08 18:50, in article 47ff96df$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Den Fri, 11 Apr 2008 07:28:23 +0200 skrev Klaus G.:
>>> En anden gang kunne du prøve at sætte farten ned, og så sætte farten mere
>>> ned, og så...til sidst fatter de det og overhaler eller holder afstand.
>>> Jeg kan godt køre rimelig tjept, men vil ikke finde mig i, at nogen ligger
>>> i
>>> røven på mig og dermed udsætter mig for fare. Så jeg bremser, og bremser
>>> og
>>> bremser...Det virker faktisk altid - de forstår at jeg VIL have afstand og
>>> lige så snart jeg får det, sætter jeg farten op igen og budskabet er nået
>>> om
>>> på anden parket...
>> Virker aldrig her... :(
>
> Jeg har også oplevet at være ude at køre med min lillebror hvor sådan
> en helt op bagved. 30 km/t hjalp ikke, han blev liggende.
>
> En ekstra omgang i næste rundkørsel blev løsningen.

Man får jo lyst til at standse bilen og gå ud og spørge ham/hende om der er
en eller aden grund til, at de gør som de gør...


Carsten (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 11-04-08 07:33

"Fr ø ken Jensen" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
news:C42452BC.25A59%ask@me.com...
> En anden gang kunne du prøve at sætte farten ned, og så sætte farten mere
> ned, og så...til sidst fatter de det og overhaler eller holder afstand.

Ja, eller så bare farten ned på 40-50 km/t og hvis vedkomne så stadig ligger
5-10m bag en så brug sprinkleren. De er ofte lavet til lidt højere hastighed
så meget af det vil ryge over din bil om bagved til ham som ligger for tæt.
Så skal du se ham få travlt ...

Carsten



Frøken Jensen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 11-04-08 15:32




On 11/04/08 8:33, in article 47ff0630$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote:

> "Fr ø ken Jensen" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
> news:C42452BC.25A59%ask@me.com...
>> En anden gang kunne du prøve at sætte farten ned, og så sætte farten mere
>> ned, og så...til sidst fatter de det og overhaler eller holder afstand.
>
> Ja, eller så bare farten ned på 40-50 km/t og hvis vedkomne så stadig ligger
> 5-10m bag en så brug sprinkleren. De er ofte lavet til lidt højere hastighed
> så meget af det vil ryge over din bil om bagved til ham som ligger for tæt.
> Så skal du se ham få travlt ...
>
> Carsten
>
>
Den med sprinkleren har jeg ikke tænkt på, men det må jeg huske!


Kent Friis (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 11-04-08 17:51

Den Fri, 11 Apr 2008 08:33:13 +0200 skrev Carsten:
> "Fr ø ken Jensen" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
> news:C42452BC.25A59%ask@me.com...
>> En anden gang kunne du prøve at sætte farten ned, og så sætte farten mere
>> ned, og så...til sidst fatter de det og overhaler eller holder afstand.
>
> Ja, eller så bare farten ned på 40-50 km/t og hvis vedkomne så stadig ligger
> 5-10m bag en så brug sprinkleren. De er ofte lavet til lidt højere hastighed
> så meget af det vil ryge over din bil om bagved til ham som ligger for tæt.
> Så skal du se ham få travlt ...

Sprinklerne? De er sg* da justeret efter at man skal kunne bruge dem
når man kører uden tag

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Leonard (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 11-04-08 08:09

On Thu, 10 Apr 2008 23:26:52 +0200, Frøken Jensen wrote:

> En anden gang kunne du prøve at sætte farten ned, og så sætte farten mere
> ned, og så...til sidst fatter de det og overhaler eller holder afstand.

Næh, jeg har oplevet mindst en klaphat, der placerer sig med mindre end
en billængde bag mig, i højre spor på en næsten tom motorvej. Jeg sætter
farten ned, slår bare piloten fra og lader energien trille ud. Når
idoten stadig er bag mig, med samme afstand og hastigheden er nede på 40
km/t giver jeg så gas og det så kraftigt at fjolset ikke kan/vil følge
med, lader hastigheden være høj så længe at jeg ikke kan se fjolset bag
ved længere og lader så farten falde ned til min ønskede hastighed. Så
går der et stykke tid og jeg kan se samme klaphat ligge med samme korte
afstand til min bagdør igen.
så fatter folk da minus og burde indlevere kørekort og bilnøgler i
nærmeste affaldsspand.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...

Frøken Jensen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 11-04-08 15:38




On 11/04/08 9:08, in article epf41oq8x4lt.pkd2yuaxlial.dlg@40tude.net,
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

> On Thu, 10 Apr 2008 23:26:52 +0200, Frøken Jensen wrote:
>
>> En anden gang kunne du prøve at sætte farten ned, og så sætte farten mere
>> ned, og så...til sidst fatter de det og overhaler eller holder afstand.
>
> Næh, jeg har oplevet mindst en klaphat, der placerer sig med mindre end
> en billængde bag mig, i højre spor på en næsten tom motorvej. Jeg sætter
> farten ned, slår bare piloten fra og lader energien trille ud. Når
> idoten stadig er bag mig, med samme afstand og hastigheden er nede på 40
> km/t giver jeg så gas og det så kraftigt at fjolset ikke kan/vil følge
> med, lader hastigheden være høj så længe at jeg ikke kan se fjolset bag
> ved længere og lader så farten falde ned til min ønskede hastighed. Så
> går der et stykke tid og jeg kan se samme klaphat ligge med samme korte
> afstand til min bagdør igen.
> så fatter folk da minus og burde indlevere kørekort og bilnøgler i
> nærmeste affaldsspand.

Man korser sig.
Min far kørte en nat på en TRE (!!!) sporet motorvej. Der var kun ham og èn
anden bilist i miles omkreds. Min far tullede afsted i højre bane med 100
km/t. Den anden bilist lå til sidste helt oppe i farmands røv, blinkede
hidsigt med lygterne og dyttede til sidst! Min far skulle flytte sig, så han
kunne overhale indenom. Nemlig! Min far rørte sig ikke ud af flækken og til
sidst fattede fjolset det og kørte venstre om - og gav min far en fuck
finger med på vejen. Der var stadig ikke andre biler end de to. Gad vide om
den anden bilist overhovedet havde kørekort/havde hørt om færdselsloven ???
Man undrer sig sgu.


Per Henneberg Kriste~ (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 11-04-08 10:01


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:ftlj3k$2djk$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47fe38dd$0$27370$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> Jeg er selv lige kommet hjem efter lille landevejstur. Der var en gammel
> 343´er ca. 10m. bag mig på en strækning på ca. 10 km. Masser af chancer
> til at overhale, men sandelig om blondinen kunne finde ud af det, selvom
> jeg med min demostrative kørsel helt ude i højre stribe tydeligt viste at
> jeg gerne ville have hende væk. Jeg gætter på at accelerationen i sådan en
> gammel oliebrænder nok ikke er tilstrækkelig til at hun turde kaste sig
> forbi når der nu var under 800 m. til nærmeste modkørende ved flere
> lejligheder.
> Efter at have passeret en lille by kickdownede jeg Camryen lige ved
> byskiltet for at få lidt afstand, og overhalede en bil der accelererede
> mere moderat. Sandelig om ikke gimpen tvinger traktoren forbi ham også,
> (efter at have taget et betydeligt tilløb) for at ende bag min kofanger
> igen. Der blev jeg så træt af hende at jeg jeg bremsende trak ind i
> rabatten og må tilstå at jeg vist fik luftet den længste finger. Noget jeg
> ellers _aldrig_ gør. Jeg tror måske at det var første gang i de 25 år jeg
> har kørt bil. Men hold da k... hun var irriterende.

Kørte på arbejde i morges, en tur på små 10 km ad hovedvej. Foran mig ligger
2 lastbiler og 2-3 personbiler. En Audi lægger sig 6-8 meter bag mig mens
jeg adstadigt bevæger mig derud af med 80 km/t (gps). Endelig(!) bliver der
en lille pause i den modkørende trafik og fjolset i Audi´en kommer lige
nøjagtigt forbi mig før den næste modkørende passerer. Audi´en skynder sig
de 150 meter op til de 2-3 personbiler og lægger sig 6-8 meter bag den
sidste af disse. Jeg skal dreje af, så jeg ser ikke mere ud over at der
stadig er tæt modkørende trafik.

Vi kører i en retning hvor enhver form for vej ender 15 km senere, med
trafik som ovenfor beskrevet. Han har altså travlt med at lave hasarderede
overhalinger og tætkørsel med mulighed for at vinde måske 1 minut.
Dygtiiiiiiig.


--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn


Anders Majland (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-04-08 10:33

> Han har altså travlt med at lave hasarderede
> overhalinger og tætkørsel med mulighed for at vinde måske 1 minut.
> Dygtiiiiiiig.

Det kunne være en vilkårlig dansk landevej... Jeg ser det f.eks stort set
hver gang jeg bevæger mig ud på A13 i dagtimerne. Kører jeg sydpå (~13km )
ender jeg ved en rundkørsel nord for Viborg der ligger lige efter et "hul".
Dvs man kan nemt se henover bilerne foran og tælle hvor mange "klaphatten"
har noget at overhale. Det er sjældent mere end ganske få biler der kan nåes
på de godt 10km.



Christian B. Andrese~ (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-04-08 01:23

On Apr 10, 6:06 pm, "Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERS...@hotmail.com>
wrote:
> Kom kørende med 130 på motorvejen foran lå en politibil og vi fulgtes af
> sted, kører ikke selv forstærkt så for mig var det fint 130 på fartpiloten.
>
> Nå men en lastbil skal overhales og jeg trækker ud har godt set i bakspejlet
> at der 400 meter væk er en bil der nærmer sig og da jeg trækker ud efter
> politibilen går han fuldstændig banans og blinker med lygterne og kører
> totalt op i røven af mig.
>
> Jeg er på den lovlige side så tager det med sindsro og trækker ind efter
> lastbilen, det var lidt sjovt at se da han fik overhalet mig og opdagede
> politibilen, så kom farten ned men det var forsent vi begge blev hevet ind
> og han fik en bøde for kørslen men de ville lige sikre sig mit navn hvis der
> skulle blive brug for det hvis han nægtede hans grimme og latterlige kørsel.
> for så havde de nemlig andre vidner også
>
> Fandme rart at sådan en tumbe blev stoppet, kan sku ikke se nogen grund til
> jeg skulle bremse 50 km/t ned fordi han mener at grænsen er 170 km/t.

Enig, 100 % enig.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Christian B. Andrese~ (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-04-08 01:26

On Apr 10, 8:56 pm, "E.L" <NOTH...@NOTHING.dk> wrote:
> Ja så mangler vi bare at de idioter der tror de kører i england, ( dem der
> evig og altid bliver i venstre bane på motorvejen og  på flersporede veje )
> selvom vi da endnu har højrekørsel i Danmark får sig en velfortjent bøde for
> at køre i venstre vejbane flere kilometer, men det kan de snotdumme
> politifolk vi har i Danmark ikke finde ud af at give dem, gad vist hvorfor..

Endnu mere træls er dem som opfører sig som den sorte Alfa jeg så
forleden. Den trak lige lidt ind sådan som for at vise at vedkomne
godt vidste at man skulle trække ind, men ville forrindre andre i at
komme forbi så han blokerede begge spor konsekvent.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Christian B. Andrese~ (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-04-08 04:40

On Apr 11, 11:01 am, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:
> Vi kører i en retning hvor enhver form for vej ender 15 km senere, med
> trafik som ovenfor beskrevet. Han har altså travlt med at lave hasarderede
> overhalinger og tætkørsel med mulighed for at vinde måske 1 minut.
> Dygtiiiiiiig.

Typisk.
Jeg kørte ud på Mariagervej (lige nord for Randers) her til morgen,
fra en ubetinget vigepligt. Der var ingen trafik at se hverken til
højre eller venstre.
Jeg kigger altid godt efter da der til højre er en bakke svagt ned
plus vejen svinger svagt mod venstre.
Jeg kører ud med normal hastighed som jeg plejer. Da jeg er svinget
helt kommer der en rød VW Golf 4 bagfra MEGET hurtigt.
Han mener ikke han skal bremse ned, og for at undgå at nogen skriver
at jeg ikke holdt tilbage vil jeg lige gentage mig selv:
"Der var ingen trafik at se hverken til højre eller venstre. Jeg
kigger altid godt efter da der til højre er en bakke svagt ned plus
vejen svinger svagt mod venstre."
Han overhaler mig hen over venstresvingsbane, spærreflade og
dobbeltoptrukne linier. Allerede der har han IMO stemplet sig selv som
en dødskører som vil slå sig ihjel en dag, forhåbentligt alene.
Jeg kan så følge ham med øjnene ind mod Randers by, han laver samme
nummer ved Nordskellet, videre ind mod Randers by. Da han overhalede
mig var det landevej, dvs. 80 km/t, da han gentog hele nummeret ved
Nordskellet var det tilgengæld i 60 km/t zone og der er mange som
kommer fra Nordskellet som har svært ved at huske hvad ubetinget
vigepligt lige er for noget.
Jeg så hans videre kørsel ind mod byen, pressende den forankørende,
men tro det eller ej, klaphatten skulle ikke meget længere, han
drejer sgu ind ved Lucernevej nede ved Føtex kun 500 m længere nede.
Jeg kommer så forbi den vej (sammen med alle de andre billister og ser
ham lige dreje ind ved et eller andet firma et par 100m nede af
Lucernevej)
At sådan en klaphat vil køre på den måde for så lidt, overhovedet at
gøre det.
Ser jeg ham lave samme nummer igen ringer jeg til Randers Politi.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste