opvejning af trækvægt.. HJÆLP
Fra : Gunnar007

Dato : 09-04-08 18:39

Så skete det !
Min mazda 5 skulle have mulighed for at trække lidt mere vægt på krogen.
Kontakter Mazda Danmark for at høre om hvad der kan lade sig gøre.
De sender et fint papir, hvorpå der står atved at nedsætte totalvægten med
175 kg (fra 2100 kg til 1925 kg)
Og derfor kan totalvægt for påhængsvogn sættes op med 175 kg (fra 1300 kg
til 1475 kg)

Alt dette får jeg på skrift fra Mazda Danmark, og der er påført mit
stelnummer.
Selvfølgelig skal bilen synes for at kunne køre med denne ændring.

Kører til syn i fredags, synsmanden udfylder papirer, med ny totalvægt, og
ny anhænger vægt, syner bilen, stempler, og så skal jeg en tur på
motorkontoret på Skat i Tåstrup.

Aflverer papirerne der, og få beskeden om at maks påhængsvægt ikke er mulig.
Fortæller at jeg har en godkendelse fra Mazda Danmark, hun tager en kopi af
brevet fra Mazda, og kan desværre ikke gøre mere for mig den dag, da ham som
laver sådan nogle ændringer først er der dagen efter.
Fint nok tænker jeg, hun vil rigtig gerne beholde mine papirer, så på
kontoret beholder de min gamle reg attest, synpapir, og det grønne
ændringspapir.
Idag med posten kommer der så en ny reg attest, med totalvægt på de 1925 kg,
men på bagsiden er påhængsvægten ikke ændret, altså ingen 1475 kg til mig.

Hvad gør jeg nu ??

Hilsen G

Fra : Leonard

Dato : 09-04-08 18:54

On Wed, 9 Apr 2008 19:38:33 +0200, Gunnar007 wrote:

> Idag med posten kommer der så en ny reg attest, med totalvægt på de 1925 kg,
> men på bagsiden er påhængsvægten ikke ændret, altså ingen 1475 kg til mig.
>
> Hvad gør jeg nu ??

Kontakter motorkontoret og beder dem rette fejlen.
--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Morten Trab

Dato : 09-04-08 18:54

Gunnar007 skrev:
> Hvad gør jeg nu ??

Går ned og banker i bordet hos dem!

Da jeg lavede samme stunt med min Transporter (hævet fra 1500kg til
2000kg på krogen) havde jeg bare en godkendelse fra SMC med til syn, så
udfyldte han papirene som jeg afleverede ved Skat, ugen efter havde jeg
ny reg. attest med de nye tal på, der var ingen problemer i det
overhovedet...

Mvh. Morten

Fra : alexbo

Dato : 09-04-08 19:12

"Gunnar007" skrev

> [...]
> 175 kg (fra 2100 kg til 1925 kg)
> Og derfor kan totalvægt for påhængsvogn sættes op med 175 kg (fra 1300 kg

For mig lyder det til at du mangler en godkendelse fra MAZDA til at bilen må
trække denne vægt, og at parkeringsbremsen kan holde den.
Tilladelse til at trække mere er ikke bare at holde den samlede total.

Jeg har sådan en erklæring fra Citroen,
de skriver at bilen er godkendt til at trække 1500 kg. på en 8% stigning og
at parkeringsbremsen kan holde vogntoget på en 12% hældning.

Det er sådan set underforstået i Mazda's brev, så jeg ville tage ud til
Tåstrup igen, og snakke med ham der har forstand på tingene.

Jeg tror at nedenstående formulering har været for veg sådan umiddelbart.
"Og derfor kan totalvægt for påhængsvogn sættes op med 175 kg (fra 1300 kg
til 1475 kg)"

Det er ikke bare fordi at man nedsætter bilens vægt at man må trække mere,
det er fordi MAZDA garanterer at bil og trækkets befæstigelsespunkter kan
holde til det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Gunnar007

Dato : 09-04-08 19:22

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i meddelelsen
> Så skete det !

Jeg vil prøve at snakke med dem igen,

Men ved første besøg fortalte de mig at den ikke var godkendt til den vægt
mazda selv har skrevet, og grunden var at det ikke stod i deres system.

Jeg prøver igen..
Og jeg trækker sgu ikke nummer, sidst ventede jeg 1½ time på at komme til
Desuden har de nogle af mine papirer..

Hilsen G

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-04-08 09:02

Gunnar007 wrote:

> Jeg prøver igen..
> Og jeg trækker sgu ikke nummer, sidst ventede jeg 1½ time på at komme til
> Desuden har de nogle af mine papirer..

Nemlig. Snyd foran - "because you deserve it" *LOL*

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 10-04-08 10:15

> Nemlig. Snyd foran - "because you deserve it" *LOL*

Ring istedet - så kan du bruge ventetiden til noget fornuftigt imens ...

Fra : Gunnar007

Dato : 10-04-08 13:33

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i meddelelsen
> Så skete det !

Sådan, de rigtige papirer skulle komme med posten en af dagene..
Nu ser vi om de så passer.
Tak for alle for hjælpen

Hilsen G