|
| Michelin Energy Saver Fra : Jesper |
Dato : 08-04-08 20:13 |
|
Hej i gruppen
Læste med interesse om Michelins nye brændstof besparende dæk i nyeste
Motor. Helt op til 0.5 l/100 km skulle de kunne give. Det lyder jo meget
pænt - bare ved at skifte dæk. Meeeen......
Nogen med praktiske erfaringer med dem ?
--
Med venlig hilsen
Jesper
| |
Ukendt (08-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-04-08 20:31 |
|
"Jesper " <spam@me.com> skrev :
>Nogen med praktiske erfaringer med dem ?
Ikke med de nye - men de gamle Michelin Energy var da letløbende
--
Jan_stevns
| |
Christian B. Andrese~ (09-04-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 09-04-08 00:47 |
|
On Apr 8, 9:31 pm, jan_stevns wrote:
> "Jesper " <s...@me.com> skrev :
>
> >Nogen med praktiske erfaringer med dem ?
>
> Ikke med de nye - men de gamle Michelin Energy var da letløbende
Men med for ringe egenskaber på våd vej.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder
| |
Ukendt (09-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-04-08 18:59 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev :
>> Ikke med de nye - men de gamle Michelin Energy var da letløbende
>Men med for ringe egenskaber på våd vej.
Måske for nogen der kører for hurtigt ;) Jeg har ikke haft problemer
med dem
--
Jan_stevns
| |
Frank Leegaard (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-04-08 06:47 |
|
jan_stevns wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev :
>
>>> Ikke med de nye - men de gamle Michelin Energy var da letløbende
>
>> Men med for ringe egenskaber på våd vej.
>
> Måske for nogen der kører for hurtigt ;) Jeg har ikke haft problemer
> med dem
Hvis du ikke vidste at de kunne standse et par meter før end de gamle såe
.....
I øvrigt en egenskab man vel først opdager ved en katastrofeopbremsning.
/F
| |
Ukendt (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-08 18:45 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev :
>Hvis du ikke vidste at de kunne standse et par meter før end de gamle såe
>....
Hehe - jeg tilrettelægger normalt ikke min kørsel efter kun at have få
meter til rådighed
>I øvrigt en egenskab man vel først opdager ved en katastrofeopbremsning.
Jep !
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-08 18:48 |
|
On Thu, 10 Apr 2008 19:45:05 +0200, jan_stevns wrote:
>"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev :
>
>>Hvis du ikke vidste at de kunne standse et par meter før end de gamle såe
>>....
>
>Hehe - jeg tilrettelægger normalt ikke min kørsel efter kun at have få
>meter til rådighed
Det gør jeg såmænd heller ikke, men det gør andre af og til for mig
Derfor vil jeg ikke købe de billigste dæk jeg kan finde - men
overvejede Energy til Plutoen men var glad for de dæk, der sad på
alu'erne, så det blev bare en udskiftning. Prisforskellen var under en
50'er pr. hjul jeg kan ikke lige huske hvilken vej
>
>>I øvrigt en egenskab man vel først opdager ved en katastrofeopbremsning.
>
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter
| |
Christian B. Andrese~ (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 11-04-08 01:48 |
|
On Apr 9, 7:58 pm, jan_stevns wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev :
>
> >> Ikke med de nye - men de gamle Michelin Energy var da letløbende
> >Men med for ringe egenskaber på våd vej.
>
> Måske for nogen der kører for hurtigt ;) Jeg har ikke haft problemer
> med dem
Nej, det er først når man skal stoppe det er et problem.
Jeg kører ikke specielt hurtigt, vel 120-130 km/t på motorvejen og
prøver man en katastrofeopbremsning med 100-120 km/t så kan man
tydeligt mærke forskel mellem Michelin Energy og de Bridgestone
Potenza jeg har på nu. Jeg har haft Energy før.
Derfor har jeg fravalgt dem, det er nemlig gode dæk.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
claus b. p. (08-04-2008)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 08-04-08 20:31 |
|
"Jesper " <spam@me.com> wrote in message news .t9a3nvxzcdhq1q@stuepc...
> Hej i gruppen
>
> Læste med interesse om Michelins nye brændstof besparende dæk i nyeste
> Motor. Helt op til 0.5 l/100 km skulle de kunne give. Det lyder jo meget
> pænt - bare ved at skifte dæk. Meeeen......
> Nogen med praktiske erfaringer med dem ?
>
Er det nyt? Det synes jeg da der har været i flere år. Også super-energi-dæk
som dem til Lupo 3L.
Hvis du læser diverse dæktest vil du se at de faktisk tester hvor økonomiske
de er i forbrug, der er en del forskel på dæk, afhængig af hvilke egenskaber
producenten har lagt vægt på. Men man skal lige vurdere om et dyrere dæk
overhovedet kan tjenes hjem i sparet brændstof, og om dækkets øvrige
egenskaber er tilfredsstillende efter ens ønsker og behov.
/Claus
| |
Martin Kaas Neergaar~ (09-04-2008)
| Kommentar Fra : Martin Kaas Neergaar~ |
Dato : 09-04-08 05:53 |
|
> Også super-energi-dæk som dem til Lupo 3L.
? hvilke er det. Min blev leveret fra ny med Michelin Energy på.
| |
Tommy Fer (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 10-04-08 05:32 |
|
Martin Kaas Neergaard skrev:
>> Også super-energi-dæk som dem til Lupo 3L.
>
> ? hvilke er det. Min blev leveret fra ny med Michelin Energy på.
Næppe
Brigdestone B381 svjh. De er udgået af produktion for ganske nyligt.
mvh Tommy Fer
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-04-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-04-08 21:39 |
|
Jesper skriver:
>
> Læste med interesse om Michelins nye brændstof besparende dæk i nyeste
> Motor. Helt op til 0.5 l/100 km skulle de kunne give. Det lyder jo meget
> pænt - bare ved at skifte dæk. Meeeen......
> Nogen med praktiske erfaringer med dem ?
Ikke lige dem, men masser af erfaringer med Michelin Energy.
Et hård og utroligt slidstærkt dæk. Larmer lidt mere end blødere dæk,
men man kan altså ike få alt.
Læs dæktests, de vurderer oftest rullemodstanden - som så er lilel i et
Energy dæk, der til gengæld typisk er hårdere i blandingen.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Preben Riis Sørensen (08-04-2008)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 08-04-08 22:20 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> Læs dæktests, de vurderer oftest rullemodstanden - som så er lilel i et
> Energy dæk, der til gengæld typisk er hårdere i blandingen.
Giver det så automatisk længere levetid ved alm., slap, dansk blandet
kørsel?
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Andreas M. Hansen (09-04-2008)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 09-04-08 04:59 |
|
"> Ikke lige dem, men masser af erfaringer med Michelin Energy.
>
> Et hård og utroligt slidstærkt dæk. Larmer lidt mere end blødere dæk,
> men man kan altså ike få alt.
>
> Læs dæktests, de vurderer oftest rullemodstanden - som så er lilel i et
> Energy dæk, der til gengæld typisk er hårdere i blandingen.
>
Iflg. FDM's (ADAC's) sidste nye test, så får det nye Michelin Energy Saver
topkarakterer på punktet dækstøj......
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Per Beer Hansen (08-04-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 08-04-08 21:47 |
|
Jesper wrote:
> Hej i gruppen
>
> Læste med interesse om Michelins nye brændstof besparende dæk i nyeste
> Motor. Helt op til 0.5 l/100 km skulle de kunne give. Det lyder jo
> meget pænt - bare ved at skifte dæk. Meeeen......
> Nogen med praktiske erfaringer med dem ?
Ikke med de nye, men jeg "hoppede" med på vognen, da de første (tror jeg det
var) Michelin Energy kom på markedet, dengang lovede de omtrent det samme,
som i dag, men jeg mærkede overhovedet ingen forskel på km/l dengang.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Frank Leegaard (08-04-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 08-04-08 23:29 |
|
Per Beer Hansen wrote:
> Jesper wrote:
>> Hej i gruppen
>>
>> Læste med interesse om Michelins nye brændstof besparende dæk i
>> nyeste Motor. Helt op til 0.5 l/100 km skulle de kunne give. Det
>> lyder jo meget pænt - bare ved at skifte dæk. Meeeen......
>> Nogen med praktiske erfaringer med dem ?
>
> Ikke med de nye, men jeg "hoppede" med på vognen, da de første (tror
> jeg det var) Michelin Energy kom på markedet, dengang lovede de
> omtrent det samme, som i dag, men jeg mærkede overhovedet ingen
> forskel på km/l dengang.
Må da sige at jeg oplevede en forbedring med Conti lavrullemodstandsdæk i
sin tid, da jeg skiftede til dem. Særligt hvis man har kørecomputer lægger
man mærke.
F
| |
jørgen nielsen (09-04-2008)
| Kommentar Fra : jørgen nielsen |
Dato : 09-04-08 07:35 |
|
Hejza
Nu vi så er, ved Michelin Energy Saver er der så nogen der ved, om det er
nøjagtig samme dæk, de sælger hos THansen som ved f.eks Euromaster, eller er
det et parrallel importeret dæk fra f.eks USA eller Østen (der har en anden
gummiblanding,(ifælge en dækimportør der blev interwiet i Fyns Stifttidende
i weekenden)til deres varme forhold)
fik et bud fra Euromaster igår for et 175/75-13 dæk 677kr incl alt
(moms,montering og afbalancering)
men dækket fra TH koster 449kr + en 100kr i montering og afbalancering det
er en besparelse på 512kr men hvis det er et Øst dæk der blevet slidt på
ingen tid er det ikke sjovt, nogen der evt ved om et dæk er mærket med hvad
land de er fremstillet til?
Jørgen
| |
Ejvind Kruse (09-04-2008)
| Kommentar Fra : Ejvind Kruse |
Dato : 09-04-08 08:19 |
|
jørgen nielsen wrote:
> Hejza
>
> Nu vi så er, ved Michelin Energy Saver er der så nogen der ved, om det er
> nøjagtig samme dæk, de sælger hos THansen som ved f.eks Euromaster, eller er
> det et parrallel importeret dæk fra f.eks USA eller Østen (der har en anden
> gummiblanding,(ifælge en dækimportør der blev interwiet i Fyns Stifttidende
> i weekenden)til deres varme forhold)
De er sure, sagde ræven...
Jeg ved ikke med Michelin sommerdæk, men de vinterdæk jeg
købte for et par år siden hos T. Hansen, var produceret 3 måneder
før købet, i Tyskland.
Hvad angår kvalitet og holdbarhed, har jeg her to sæsoner efter intet
at bemærke.
Så jeg ryger da helt klart på 4 af deres Energy Saver, når behovet
opstår.
--
Ejvind
| |
|
|