Hvilken bil i prisklassen?
Fra : Henning Lund

Dato : 08-04-08 19:22

ca 100.000 kr, krav stationcar gerne i størrelsen Peugeot 405.
Hvilken bil får man mest for pengene ved at købe, samt minimale
problemer med de næste år.
Jeg blev bedt om at spørge nogle på nettet da en bekendt af os
skal have en ny brugt bil, hun kører ca 20.000 km om året og har
brug for en bil med meget stort bagagerum eller en stationcar.

pft.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-04-08 19:28

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> en ny brugt bil, hun kører ca 20.000 km om året og har brug for en bil med
> meget stort bagagerum eller en stationcar.

Jeg tænker Skoda Octavia. Der kan knagme fås en del til de penge.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 08-04-08 20:24

> Jeg tænker Skoda Octavia. Der kan knagme fås en del til de penge.

Ja hvis man kan finde en uden at alle kontrol-lamper lyser grundet vand i
stik og overgnavet ledninger.
Fabia har også problemer med ledningsnettet årg. 00

Jeg ville kikke på Mazda 626 eller Toyota Carina E.
Begge er næsten fejlfri vedr. el og mekanik og de ruster samme steder.

Mvh
Leon

Fra : Henning Lund

Dato : 08-04-08 20:29

Leon Hulstrøm tastede:

> Jeg ville kikke på Mazda 626 eller Toyota Carina E.
> Begge er næsten fejlfri vedr. el og mekanik og de ruster samme
> steder.

Hva med Citroen, Pesjø, Ford, ingen af dem der er værd at
anbefale?

Fra : Vestman

Dato : 10-04-08 08:11

> Hva med Citroen, Pesjø, Ford, ingen af dem der er værd at anbefale?

De to franske er brygtede for deres ringe kvalitet, og rangerer nede omkring
bunden af det tyske ADACs lister over fejlbehæftede biler. Det er mig en
gåde at der sælges så mange Peugeoter i DK - det skulle da lige være den
lave pris.

Ford (f.eks. Mondeon som mævnt andet sted i tråden) er mere middel, men
ruster en del. Focusen er dog af en helt anderledes god kvalitet.

Jeg ville klart gå efter noget Mazda, Toyota, Nissan el. Subaru, så længe de
er rustbeskyttede.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Focus-1,6-Trend-st.car-5d_ID520101623.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-626-1,8i-LX-st.car-5d_ID732500235.htm

Skal den være lidt nyere (og derfor mindre, til prisen), er denne et rigtigt
godt bud:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Skoda-Fabia-1,2-5d.-12V-Comfort-Combi-64_ID256026.htm

--
/Lars
5.0 V8

Fra : K*N

Dato : 10-04-08 08:25

"Vestman" <lars.vestman@gmail.com> wrote in message
> [...]
> omkring bunden af det tyske ADACs lister over fejlbehæftede biler. Det er
> mig en gåde at der sælges så mange Peugeoter i DK - det skulle da lige

Du taler vist som du har forstand til - eller er det religion?

Knud

Fra : Vestman

Dato : 10-04-08 09:06

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Vestman" <lars.vestman@gmail.com> wrote in message

> Du taler vist som du har forstand til - eller er det religion?

http://www.adac.de/images/Pannenstatistik2006_tcm8-179730.pdf

Synes du det ser flot ud for de franske mærker her, da?

--
/Lars
5.0 V8

Fra : K*N

Dato : 10-04-08 09:34

> http://www.adac.de/images/Pannenstatistik2006_tcm8-179730.pdf
>
> Synes du det ser flot ud for de franske mærker her, da?

Ser det flot ud for et 'uafhængigt' undersøgelsesfirma?

Knud

Fra : Vestman

Dato : 10-04-08 09:41

> Ser det flot ud for et 'uafhængigt' undersøgelsesfirma?

Det må du lige forklare. Omvendt kunne du måske finde en statistik, der
viste at franske mærker er japanske og tyske mærker overlegne mht. fejl..?

--
/Lars
5.0 V8

Fra : K*N

Dato : 10-04-08 09:42

"Vestman" <lars.vestman@gmail.com> wrote in message
> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i meddelelsen

Jeg går ud fra at mørkgrøn er det bedste og rød dårligst - jeg er ikke
særlig tyskkyndig.

I så fald ser jeg ikke at franske biler er meget bedre/værre end andre -
specielt ikke hvad angår de nyeste årgange.

Derimiod er det påfaldende gode 'farver' som er givet til tyske biler.

Jeg har nu min 4. og 5. franske bil og har intet at beklage mig over -
selvom jeg gerne beskyldte mærkerne for at vejen ikke altid går der hvor
bilen kører eller at andre biler ikke kan finde ud af at køre udenom - men
de 'fejl' er der nok andre gode grunde til.

Knud

Fra : Vestman

Dato : 10-04-08 09:57

> Jeg går ud fra at mørkgrøn er det bedste og rød dårligst - jeg er ikke
> særlig tyskkyndig.

Det er helt korrekt.

> I så fald ser jeg ikke at franske biler er meget bedre/værre end andre -
> specielt ikke hvad angår de nyeste årgange.

Du må da erkende, at de ligger i den nedre halvdel, lige pånær i
MPV/van-klassen, hvor Xsara picasso ligger i top.

> Derimiod er det påfaldende gode 'farver' som er givet til tyske biler.

Antyder du at der er manipuleret med tallene, blot fordi det er en tysk
organisation?

> [...]
> bilen kører eller at andre biler ikke kan finde ud af at køre udenom - men
> de 'fejl' er der nok andre gode grunde til.

Der er da masser af franske biler som kører uden nævneværdige problemer, men
der er vist endnu flere japanske og tyske, som kører uden problemer. Længere
er den jo ikke..

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/002C87E6-A04B-467F-9959-2E5ED9902B29/0/3039.pdf

(Håber linket virker)

--
/Lars
5.0 V8

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-04-08 21:27

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i meddelelsen

> Ja hvis man kan finde en uden at alle kontrol-lamper lyser grundet vand i
> stik og overgnavet ledninger.

Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Er det modellerne fra 2000 og før? Jeg
kender 3 som har en Octavia, og jeg har selv en, der har aldrig været probs
der...

Fra : Jesper

Dato : 08-04-08 21:02

Den 08.04.2008 kl. 20:21 skrev Henning Lund <falsk@fakeadresse.com>:

> [...]
> en ny brugt bil, hun kører ca 20.000 km om året og har brug for en bil
> med meget stort bagagerum eller en stationcar.

Nissan Primera - forrige generation. Ligeså pålidelig som Toyota, men
overset og derfor fornuftigt prissat.
Kunne den her ikke feks være et fornuftigt bud
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Nissan-Primera-1,8-Classic-st.car-5d_ID195802194.htm
Skal ses ordentligt efter for rust - prøv at finde et eksemplar der er
undervognsbehandlet i starten af karieren.

Jesper

Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 09-04-08 07:13

> [...]
> Skal ses ordentligt efter for rust - prøv at finde et eksemplar der er
> undervognsbehandlet i starten af karieren.

Det ser ikke så tosset ud, flere bud? Jeg ville gerne omkring Mondeo, jeg
har set dem rost til skyerne flere steder, men mangler at høre det fra ejere
i stedet for at læse det i en eller anden statestik.

Henning

Fra : Jesper

Dato : 09-04-08 20:04

> [...]
> ejere
> i stedet for at læse det i en eller anden statestik.

Min far har sådan en her fra 2000, som han har haft fra ny
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-2,5-V6-Expressive-st.car-5d_ID594600442.htm
Den er han glad for og den har ikke voldt ham problemer. Megt billig
service. Tørstig - men en mindre motor kunne sikkert også gøre det.
Jeg sidder ad h... til i den og synes interiøret er noget tingel-tangel,
men motoren er dejlig.
Der er mange flådevogne imellem og de kan være kørt rigtigt råddent.

Jesper

Fra : Kim Eichen

Dato : 09-04-08 21:49

"Jesper " <spam@me.com> wrote in message news.t9cxwrvmcdhq1q@stuepc...

> [...]
> men motoren er dejlig.
> Der er mange flådevogne imellem og de kan være kørt rigtigt råddent.

Jeg tilslutter mig også mondeoen. Jeg er ved at sælge min
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?Source=2&AdId=258710 og
jeg er helt enig både i at det er en dejlig motor og at den godt kan være
lidt tørstig. Til gengæld er den utrolig komfortabel og rummelig.

Mvh Kim

Fra : Tom Jensen

Dato : 09-04-08 21:59

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg er helt enig både i at det er en dejlig motor og at den godt kan være
> lidt tørstig. Til gengæld er den utrolig komfortabel og rummelig.

hej
hvor meget er "tørstig"

mvh tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 09-04-08 22:12

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> wrote in message

> "Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse

> hej
> hvor meget er "tørstig"

Godt 8 km/l ved korte ture i byen. 10,5 km/l fuldt læsset i Pyrenæerne
(hvilket jeg egentlig syntes var ok)

Mvh Kim