Olieforbrug - HJÆLP hvor forsvinder det he~
Fra : Bjarnespost@gmail.co~

Dato : 07-04-08 16:10

Jeg har en VW Jetta 1,6 TD som har fået et ekstremt oliforbrug 1l. pr
100 km. Jeg havde mistanke til turboen da jeg, når jeg afmonterede
slangen fra turboen til indsugningen konstaterede olielækage, men den
røg stadig (blå røg) så jeg startede med at skifte paraplyerne dog
efter først at have fået foretaget en kompressionstest (den type som
autoophuggerne bruger som måler gns. via ånderøret, efter hvad jeg har
forstået) som viste at motoren var i god stand. Det gjore ingen
forskel med paraplyerne, så jeg bed i det sure æble og købte en
ombytterturbo som jeg monterede i den tro at så var problemet løst,
men nej den bruger stadig (næsten) ligeså meget olie. Hvad gør jeg kan
det være skraberingene, eller hvad med en revne i topstykket????
Motoren har kørt 280000 km og starter straks....
Bjarne

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-04-08 07:09

Bjarnespost@gmail.com wrote:
> [...]
> det være skraberingene, eller hvad med en revne i topstykket????
> Motoren har kørt 280000 km og starter straks....

Ventilhætterne..

/F

Fra : DerGolf

Dato : 13-04-08 20:19

Er du kommet videre med din fejlfinding?
mvh M.