Danskere henter for meget øl
Fra : OZ3BTO

Dato : 06-04-08 08:48

Var en tur i Tyskland og hente humle igår og fik en god griner på vejen hjem
Fra Padborg tilkørslen til motorvejen og op til Haderslev N holdte der ialt
5 biler m. fyldte trailere der enten var knækket sammen eller punkteret

Nu man ser så mange overlæssede trailere kommer jeg til at tænke på .. Kan
policen ikke finde på at veje bil + trailer også udskrive bøde for overvægt
på samme måde som lastbilerne ?

Og hvor meget slæber i andre normalt med hjem
Fik selv 60 rammer humle med hjem igår + vand 9 kasser

Ja det er jo ikke nogen man såen tænker over når man køre i en bil det må
laste knapt 1 ton og slæbe over 2,5tons efter :P

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 06-04-08 09:18

OZ3BTO skrev:

> Nu man ser så mange overlæssede trailere kommer jeg til at tænke på .. Kan
> policen ikke finde på at veje bil + trailer også udskrive bøde for overvægt
> på samme måde som lastbilerne ?

Det kan du roligt regne med.
En af mine kammerater er æggeskal og han fortæller nogle gode historier
om hvad folk finder på...

En af de bedre var en VW Polo hit som kørte med en stor autotrailer med
en Mustang på... på motorvejen!!!

Men trailere med øl, jord og den slags er de også meget opmærksomme på..

Thore

Fra : Klaus G.

Dato : 06-04-08 09:27

> Nu man ser så mange overlæssede trailere kommer jeg til at tænke på .. Kan
> policen ikke finde på at veje bil + trailer også udskrive bøde for
> overvægt
> på samme måde som lastbilerne ?
Joda, de har vejepladser rundt omkring. Jeg er før i firmabilen(3.5t MB
Sprinter) blevet hevet ind til siden og pænt spurgt om jeg ikke godt vil
følge med hen til en vejeplads. Afsted med os og så møder der os et lidt
sjovt syn. Der stod rigtig mange byggematrialer rundt omrking samt privat
folk som var ved at læsse jord eller sand af deres små trailere. De fik jo
simpelthen afvide at hvis i vil køre herfra, så må i læsse noget af :D

Anyways, vores trailer havde vi tilfældigvis fået vejet samme dag, netop
fordi vi er bange for at køre med overlæs, og da der ligger en foderstof
300m fra der hvor vi køre ud hver morgen, så tager det jo ingen tid. Så
politimanden gloede godt nok lige en ekstra gang da vores "gæt" passede ned
til 50kg på både trailer og bil hver for sig :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens

Dato : 06-04-08 09:48

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu man ser så mange overlæssede trailere kommer jeg til at tænke på .. Kan
> policen ikke finde på at veje bil + trailer også udskrive bøde for
> overvægt
> på samme måde som lastbilerne ?

Det må man da håbe de kan - men da deres indsats sædvanligvis gælder "at
helbrede" frem for "at forebygge", sker det sikkert sjældent. Ja, deres
indsats på dét trafikale punkt pisser mig af, og det fortæller jeg dem gerne
afslutningsvist, hvis jeg bliver stoppet...

> Og hvor meget slæber I andre normalt med hjem?

Ingenting - jeg slæber aldrig noget med hjem. Skriger i princippet af grin
over dem, som gør, fordi de har næppe gjort det store regnestykke inden
turen. Nuvel - deres tid gik med det, og en chance for en køretur skal man
aldrig fornægte/lade gå forbi

Fra : Per O.

Dato : 06-04-08 10:47

"Mogens" <forget@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> turen. Nuvel - deres tid gik med det, og en chance for en køretur skal man

Jeg tror du skal prøve at regne igen, for et eller andet er der da gået
galt.

Tag f.eks. mit regnestykke. Jeg henter Cola i tyskland (er ikke så meget til
øl - det blandes så dårligt med rom og vodka)

Dagens tilbud i Fleggaard 18 flasker Pepsi Max 1,5 liter til 89,95. Det
giver 3,33 kr pr. flaske. En besparelse på 12,67 kr per flaske (16 kr er
meget normalt i dk).

Jeg køber typisk 40 flasker af gangen, hvilket sparer mig for 40 x 12,67kr =
506 kr. Det koster mig cirka 192 kr at køre derned fra Vejle, og det giver
mig en nettobesparelse på 314 kr. Altså får jeg 314 kroner for at tage en
køretur i min bil. Men selvfølgelig findes der jo mennesker som ikke regner
300 kr for noget, men den lønklasse er jeg altså ikke kommet op i endnu

Tager man så også lidt spiritus og lidt slik med hjem, løber der yderligere
lidt småører på

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 06-04-08 10:59

> Tag f.eks. mit regnestykke. Jeg henter Cola i tyskland (er ikke så meget
> til øl - det blandes så dårligt med rom og vodka)
Det har du helt ret i :)

> Dagens tilbud i Fleggaard 18 flasker Pepsi Max 1,5 liter til 89,95. Det
> giver 3,33 kr pr. flaske. En besparelse på 12,67 kr per flaske (16 kr er
> meget normalt i dk).
Du køre efter tilbud i tyskland, hvorfor så ikke køre efter tilbud i dk?
Pepsi, Faxe osv. er relativt tit på tilbud i Føtex til 10kr. pr. 1½liter
flaske.

> [...]
> tage en køretur i min bil. Men selvfølgelig findes der jo mennesker som
> ikke regner 300 kr for noget, men den lønklasse er jeg altså ikke kommet
Med overnævnte pris vil dit regne stykke se helt anderledes ud:
Besparelse pr. flaske er så 10 - 3.33 = 6.67kr.
40flasker og 6.67kr. besparelse er 266,8kr.

Så har du pludselig kun sparet 266,8 - 192 = 74,8kr.

Det tager vel en time at drøne til en butik i tyskland fra vejle af, 20min
at handle og 1 time hjem igen. Altså bruger minimum 2timer og 20min på at
spare 74,80kr.?

Du siger det kun koster dig 192kr. at drøne til tyskland og hjem igen. Kan
det nu også passe? der i alt ca. 200km. Så bruger du kun 1kr. pr. kørt km i
din bil? Det må satme siges at være en øko racer du har så? :)

> Tager man så også lidt spiritus og lidt slik med hjem, løber der
> yderligere lidt småører på
Nu er der ikke nær så meget afgift på sprut længere og går man igen efter
tilbud, så kan jeg altså ikke se hvordan en tysklandstur kan hænge sammen,
medmindre man vittigligt bor meget tæt på græsen, hvilket jeg ikke mener at
vejle er.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Per O.

Dato : 06-04-08 17:44

KLIP
> Du køre efter tilbud i tyskland, hvorfor så ikke køre efter tilbud i dk?
> Pepsi, Faxe osv. er relativt tit på tilbud i Føtex til 10kr. pr. 1½liter
> flaske.

Jeg synes ikke tit der er billige cola her i Vejle. Nogen gan kan du også
kun købe et vist antal til den lave pris.

> Med overnævnte pris vil dit regne stykke se helt anderledes ud:
> Besparelse pr. flaske er så 10 - 3.33 = 6.67kr.
> 40flasker og 6.67kr. besparelse er 266,8kr.
>
> Så har du pludselig kun sparet 266,8 - 192 = 74,8kr.

Du har så ikke regnet udgiften til kørsel til det sted i dannevang, hvor man
skal købe ind. Det skal lægges til beløbet

> Det tager vel en time at drøne til en butik i tyskland fra vejle af, 20min
> at handle og 1 time hjem igen. Altså bruger minimum 2timer og 20min på at
> spare 74,80kr.?

Nej jeg holder faktisk fri, og nyder at køre bil. Om jeg kører ud til vandet
eller til tyskland er i realiteten ligegyldigt. Jeg regner ikke min fritid
om i kroner og ører (kun hvis jeg skal arbejde for nogen i min fritid). Hvis
jeg kører til stranden sparer jeg ingenting, så det argument kan jeg ikke
bruge

> Du siger det kun koster dig 192kr. at drøne til tyskland og hjem igen. Kan
> det nu også passe? der i alt ca. 200km. Så bruger du kun 1kr. pr. kørt km
> i din bil? Det må satme siges at være en øko racer du har så? :)

Hmmm .. det ville glæde min kone. Men 240 km divideret med 12,5 km/liter =
19,2 liter 'a 10,50 kroner = 201,60 kr.
Kan jeg finde benzinen på tilbud (9,99 pr liter) bliver prisen netop 191,80
kr.

> [...]
> medmindre man vittigligt bor meget tæt på græsen, hvilket jeg ikke mener

Det er stadig ekstra penge man sparer, selv om det måske kun er 10 eller 15
kroner per flaske. 5 flasker tæller stadig i regnskabet med 50 til 75
kroner.

Og der er lige nøjagtigt 120 km hver vej fra hvor jeg bor i Vejle til
Fleggaard, så derfor har jeg rettet beregningen til efter det.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-08 11:40

"Per O." skriver:

> Tag f.eks. mit regnestykke. Jeg henter Cola i tyskland

cut

> Dagens tilbud i Fleggaard 18 flasker Pepsi Max

Det har intet med cola at gøre!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per O.

Dato : 06-04-08 17:29

> "Per O." skriver:

> cut

> Det har intet med cola at gøre!

Delvis enig .. jeg køber selv Coca Cola Zero, men det er en anden sag

/Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 17:36

"Per O." <svarigruppen@ingenmail.dk> skrev :

>Delvis enig .. jeg køber selv Coca Cola Zero, men det er en anden sag

Hehe - Cola Zero ;)

Den mellemste af tøserne med de fine fornemmelser for Cola, kunne
søreme ikke drikke det rævepis .... indtil jeg uset hældte en liter
på en normal flaske, og satte den i kæleskabet uden at fortælle nogen
noget ... << fnis.wav >>

--
Jan_stevns

Fra : Per O.

Dato : 06-04-08 17:46

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
> søreme ikke drikke det rævepis .... indtil jeg uset hældte en liter
> på en normal flaske, og satte den i kæleskabet uden at fortælle nogen

Hvad drikker de unge så i dag?

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 17:57

"Per O." <svarigruppen@ingenmail.dk> skrev :

>Hvad drikker de unge så i dag?

det der er i flaskerne ;)

Med stor mistro !

--
Jan_stevns

Fra : Lars [6710]

Dato : 06-04-08 22:08

jan_stevns skrev:
> og satte den i kæleskabet

?????

Sådan et skab vil jeg også ha´

Sorry ... ku´ikk' la' vær

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 22:12

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev :

>?????

gammel joke, fra dk.fritid.snak, tror jeg nok

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 07-04-08 15:56

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>gammel joke, fra dk.fritid.snak, tror jeg nok

Jow,jow... det er der de holder pølsnerne kælige

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-04-08 17:40

jan_stevns skrev:

> gammel joke, fra dk.fritid.snak, tror jeg nok

Nåååå

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-04-08 20:54

jan_stevns skrev:
> gammel joke, fra dk.fritid.snak, tror jeg nok

Nej dk.snak, endda vist fra dengang den hed dk.chat.

Optræder i øvrigt ofte sammen med (kolde) Pølsner.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 22:41

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Nej dk.snak, endda vist fra dengang den hed dk.chat.

>Optræder i øvrigt ofte sammen med (kolde) Pølsner.

Tjaeh - jeg ved det ikke - det var bare ham Hawaiteltet der nævnte det
;)

--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-04-08 07:04

jan_stevns skrev:
> Tjaeh - jeg ved det ikke - det var bare ham Hawaiteltet der nævnte det
> ;)

Nu er det jo også ham der har været mest med derovre.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-04-08 12:50

Den Sun, 06 Apr 2008 08:48:26 GMT skrev Mogens:
> [...]
> turen. Nuvel - deres tid gik med det, og en chance for en køretur skal man

Inden mit pas udløb, tog jeg gerne derned efter en kasse Cocio. Jeg
mener prisforskellen ligger på omkring 2,- kr. per dåse, så for 24 stk.
giver det 48 kroner sparet. Plus at man sparer en masse besvær,
herhjemme sælger de typisk kun dåserne enkeltvis, og så er en kasse
altså nemmere at bære.

Men det gælder måske ikke når man bor i Padborg, og kun køber hvad
man kan slæbe på cyklen?

Mvh
Kent

Fra : Jan Petersen

Dato : 06-04-08 10:21

> [...]
> ialt
> 5 biler m. fyldte trailere der enten var knækket sammen eller punkteret

Ja - den tid det tager at rydde op her kunne man have kørt flere gange på.

Jeg overlæsser kun på meget korte distancer - og med omtanke. Min 500 kg.
trailer er sådan en der godt kunne have været en 750 kg. men er vejet ned
under de magiske 500 kg. så den kan godt tåle 250 kg. ekstra. Men igen med
omtanke.

> Nu man ser så mange overlæssede trailere kommer jeg til at tænke på .. Kan
> policen ikke finde på at veje bil + trailer også udskrive bøde for
> overvægt
> på samme måde som lastbilerne ?

Vel kun når de kan se at hjulene stritter. Men man ser også stationcars hvor
forhjulene knapt nok rører vejen. At de tør vove det, ikke på grund af bøden
men andres og eget liv og velvære.

> [...]
>
> Ja det er jo ikke nogen man såen tænker over når man køre i en bil det må
> laste knapt 1 ton og slæbe over 2,5tons efter :P

Det var meget interessant. Det rammer lige et par spørgsmål jeg selv har.
Hvad har du som trækker?
Jeg skal ud og investere i et aller andet, lasteevne omkring 1 t. længde af
lukket kasse +3,5m, krog +2,5t.

Jeg har kigget på Iveco, Jumper og måske LT35.

Iøvrigt hvad med fartskriver når nu vogntoget er over 3,5t - jeg har set en
dato der hedder aug. 2006. Nogen der ved noget om dette. Der skrives ikke så
meget om lige netop dette emne rundt omkring (politi, fstyr samt diverse
sider vedr. køre-hviletider)

Mvh
Jan Petersen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-04-08 11:40

On Sun, 6 Apr 2008 11:20:38 +0200, "Jan Petersen"
<jan@NOSPAM.kosmo.dk> wrote:

> [...]
>meget om lige netop dette emne rundt omkring (politi, fstyr samt diverse

Nå, der var nok lige noget som man har respekt for, hva'?? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan Petersen

Dato : 06-04-08 13:28

> Nå, der var nok lige noget som man har respekt for, hva'?? )

Ja - og hvis det nu stemmer at det kun gælder for varevogne registreret
efter aug. 06 køber man selvfælgelig en der er registreret før.
Det var noget andet hvis man skulle køre permanent og ikke ca. 1 gang pr.
md.

Men jeg må vente med svar til imorgen når nu dem der har svarene sidder på
deres pinde.

Mvh
Jan Petersen

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-04-08 12:25

"Jan Petersen" <jan@NOSPAM.kosmo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> meget om lige netop dette emne rundt omkring (politi, fstyr samt diverse

Jeg må skuffe dig lidt.. Min bil har ikke en ret stor lukket kasse

Der er tale om en Nissan Terrano 2 4WDer må laste 875kg og trække 2.8t
såfremt man har kortet til det

Erik

Fra : Leif

Dato : 06-04-08 22:04

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg må skuffe dig lidt.. Min bil har ikke en ret stor lukket kasse
>
> Der er tale om en Nissan Terrano 2 4WDer må laste 875kg og trække 2.8t
> såfremt man har kortet til det
>

> Erik

Er du så ikke også ved at nå grænsen? 1 ramme med 30stk. = 10liter = 10kg.
69 rammer = 690kg + metal, plast, pap.
Samt fører og evt. passager(e) og alt det løse ( slik mv.)

//Leif

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-04-08 21:20

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen

> Er du så ikke også ved at nå grænsen? 1 ramme med 30stk. = 10liter = 10kg.

En ramme vejer 8,5 kg (og det er kun 8 liter).

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-04-08 16:07

> [...]
> ned
> under de magiske 500 kg. så den kan godt tåle 250 kg. ekstra. Men igen

Jepz, jeg har en 2000Kg boogietrailer der må læsse 1575kg - men den står
på 2 stk 1300Kg's aksler dvs, at den sagtens kan bære 2175kg - det tror
jeg nu også den har fået lov til på et par ture ned til den lokale
vognmand med diverse murbrokker og fliser.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-04-08 19:47

Brian Sørup skrev:

> [...]
> jeg nu også den har fået lov til på et par ture ned til den lokale
> vognmand med diverse murbrokker og fliser.....

Ja, når den er ny. Men jeg har set en del trailere der er fra 4 år og
opefter brække hele hjulet at, så det hænger i kablet. Svingarmen er
svejset på et 3(4)kantet rør. De tærer op lige ved svejsningen. Sker
typisk med godt med læs og kraftig drejning. Og en ny aksel koster så
jorden ryster. Og er den så ny at de ikke knækker, så vrider de sig. Set
på mange håndværkertrailere der lige skal luske lidt grus med hjem.

Min gamle Brenderup er med støbte svingarme, og lavet anderledes. Den
holder.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-04-08 20:00

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjem.
>
> Min gamle Brenderup er med støbte svingarme, og lavet anderledes. Den

Jeg ved faktisk ikke hvordan svingarmene er lavet på min trailer, jeg
har den ikke hjemme pt. så jeg kan ikke se efter.
Det er en Anssems PSX 2000 - 305, det skulle efter sigende være rimelig
kvali-vare.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Leonard

Dato : 07-04-08 20:01

On Mon, 07 Apr 2008 20:46:34 +0200, Ib Jakobsen wrote:

> Min gamle Brenderup er med støbte svingarme, og lavet anderledes. Den
> holder.

Min Ifor Williams er med bladfjedre og ret ligeglad med hvormeget der
læsses på. Hvis der kommer vægt nok på, så står den bare med ladbunden
på akslerne. Nu må den læsse 1.600 kg og jeg har ikke brug for mere end
det, så jeg har ikke overlæsset den, men hvis det skulle ske, så tror
jeg det er lejerne der først tager skade.
Forøvrigt er det jo slet ikke om traileren kan holde tildet, der er
interessant, men om bremserne på hhv. bil og trailer kan stoppe al den
vægt, hvis det bliver nødvendigt, men det tænker folk jo sjældent på.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-04-08 19:48

Leonard skrev:

> [...]
> interessant, men om bremserne på hhv. bil og trailer kan stoppe al den
> vægt, hvis det bliver nødvendigt, men det tænker folk jo sjældent på.

Ok, ja der findes andet end Brenderup/variant. Dækkene er også et svagt
punkt. De er nøje afstemt, så de passer til lige før Farøbroen. Hvis det
er set fra Rødby færge.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-04-08 10:33

OZ3BTO skrev:

> Og hvor meget slæber i andre normalt med hjem

Ingenting!

Drikker hverken alkohol eller sukkervand (længere !
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : -= JF =-

Dato : 06-04-08 11:41

Hans Paulin (6310) skrev:

> Drikker hverken alkohol eller sukkervand (længere !

Man kan komme langt med et glas lunkent kommunevand - meeeen....

--
Mvh. John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-04-08 11:49

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 07-04-08 16:16

-= JF =- skrev:

> Man kan komme langt med et glas lunkent kommunevand - meeeen....

Kommunevand
Der er nogen der kan.. Det er da for dyrt...

Vand fra egen boring. Det koster kun el til pumpen, samt udgiften til
drikkevandsanalyse hver 5. år..
Nu mangler jeg bare en bil der kan køre på det...

Thore

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-04-08 16:20

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> drikkevandsanalyse hver 5. år..
> Nu mangler jeg bare en bil der kan køre på det...

Har du vandmåler på, eller betaler du en fast vandafledningsafgift ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 07-04-08 21:41

Brian Sørup skrev:

> Har du vandmåler på, eller betaler du en fast vandafledningsafgift ?

Jeg har ingen vandmåler og jeg er ikke engang sikker på at jeg betaler
for at komme af med det, jeg er heller ikke tilsluttet offentlig kloak!

Thore

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-08 11:42

OZ3BTO skriver:

> [...]
> 5 biler m. fyldte trailere der enten var knækket sammen eller punkteret

Er engang kommet kort tid efter en tailer der var væltet = dåser over
alt på motorvejen.

> Og hvor meget slæber i andre normalt med hjem

1 eller 2 kasser 1½ liters coca cola, hvis jeg er i Tyskland i andet
ærinde. Kører aldrig derned for at handle.

Øl købes i del lokale supermaked. Tuborg til 78 kr/sk og X-mas til 90
kr/ks (kasse med 30 stk og ikek 24 som ved dåserne).

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-04-08 19:14

OZ3BTO wrote:
> [...]
>
> Og hvor meget slæber i andre normalt med hjem
> Fik selv 60 rammer humle med hjem igår + vand 9 kasser

Det kvantum er så nok i overkanten af hvad du må indføre som enkeltperson
eller som husstand.

/F

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-04-08 01:41

On Apr 6, 11:20 am, "Jan Petersen" <j...@NOSPAM.kosmo.dk> wrote:

> [...]
> under de magiske 500 kg. så den kan godt tåle 250 kg. ekstra. Men igen med

Min trailer er også en 500 kg, men den findes også i en 750 kg som er
100% magen til. Det er kun papirerne som er forskellige.
Så med pressning på og godt højt dæktryk man man sagtens køre med 300
kg ekstra en kort tur, fx. hente grus ved en af de nærliggende gårde
eller lign.

Men jeg kunne aldrig finde på at gøre det samme på længere ture, og
slet ikke til Tyskland.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....