Attn.: Finn Guldmann
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 11:01

Naaaaaaah.

Hvordan går det så med det svenske?

Jeg synes at jeg kunne se tydeligt forskel på svenskernes adfærd på
E4, fra søndag da jeg kørte nordpå, og så resten af ugen.

Du har allerede gjort et uudsletteligt indtryk på dem.

Hvad har du egentlig gang i? Ny vognmand, eller bare ny speditør?
Vaffor en bil skal man holde udkig efter?

Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.

Så er der 50% chance for at det er mig, da vi er to ens biler der
betjener ruten.

Sårn en Skrammelcedes er forresten ikke det værste man har budt mig.
De er blevet en smule bedre end da jeg sidst var kusk på sådan én. Det
var fra 67 til 69 i forrige århundrede.

Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
svenske.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 05-04-08 12:08

Folmer Rasmussen skrev:

> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.

øverst tv:
http://www.pannordic.com/sv/

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 12:12

On Sat, 05 Apr 2008 13:07:51 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>øverst tv:
>http://www.pannordic.com/sv/

>--

Ja, men det er jo en Renolt der er afbildet der. Den er skiftet ud
med noget tysk isenkram.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 05-04-08 12:18

Folmer Rasmussen skrev:

> Ja, men det er jo en Renolt der er afbildet der. Den er skiftet ud
> med noget tysk isenkram.

Men det smager da mere af konjak, end Nürburgkram. ,-)

Og så skal I straks reorganinseres.
Skal du altid lave rav i den fra 1. arbejdsdag?
Dansk og Norsk post i konkurrence med Dansk og Svensk post

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 12:51

On Sat, 05 Apr 2008 13:17:38 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Men det smager da mere af konjak, end Nürburgkram. ,-)

>--

Alt det der druk siger mig ikke en sk..!

>--

>Og så skal I straks reorganinseres.
>Skal du altid lave rav i den fra 1. arbejdsdag?
>Dansk og Norsk post i konkurrence med Dansk og Svensk post

>--

Nu skal du ikke blande dig i noget du ikke har forstand på.

Det handler bare om at der skal være nogen pakker der skal flyttes.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 05-04-08 13:47

Folmer Rasmussen skrev:

> Nu skal du ikke blande dig i noget du ikke har forstand på.
>
> Det handler bare om at der skal være nogen pakker der skal flyttes.

Jep, og hvem der får mest ud af det med mindst besvær.
Kører man stadig post til fordeling i DK fra DK til et eksotisk land i EU for frankering og så
tilbage igen til omdeling??

Jeg huske tydeligt, da KPC blev taget i brug, da "fungerede" teknikken ikke de første 3-4 uger
Der var nogle af Scocozzas venner fra RUC der lavede et sociologisk eksperiment ved overflytningen i
forbindelse med en gruppeopgave.
Da så der kom en ny overenskomst, fungerede al mekanik straks.
Der kom ikke klar neglelak på fotoceller, motoromskiftere drejede ikke af sig selv mere, og
afregning på over 24 timer på en arbejdsdag blev tilladt.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 13:59

On Sat, 05 Apr 2008 14:47:10 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

> [...]
>afregning på over 24 timer på en arbejdsdag blev tilladt.

Alt det der er for avanceret for mig.

PNL har egne terminaler der ikke har forbindelse med nogen post det
ene eller det andet.

Derhenter og bringer jeg pakker, og det er fint med mig. ;-9

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 05-04-08 16:05

Folmer Rasmussen skrev:

> PNL har egne terminaler der ikke har forbindelse med nogen post det
> ene eller det andet.
>
> Derhenter og bringer jeg pakker, og det er fint med mig. ;-9

Får I nu ikke alligevel post fra PostDamnark.)
Eller er I kun ejet af PD.
Helt eller delvist ejede datterselskaber
• Budstikken
• e-Boks
• Pan Nordic Logistics

Får I så heller ikke udleveret denne:
http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/kogebog.pdf

For der hører vel mikroovn med i det kørende electronikuhyre.
Knapperne har man jo sparet væk, for det er meget lettere at trække få ledninger og så lade dig
fumle rundt med en skærm.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 16:33

On Sat, 05 Apr 2008 17:05:03 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Får I nu ikke alligevel post fra PostDamnark.)
>Eller er I kun ejet af PD.
>Helt eller delvist ejede datterselskaber
> [...]

Møller, er du fatsvag? )

Jeg har forsigtigt prøvet at forklare dig, at jeg er græsk-katolsk
overfor hvor pakkerne kommer fra, men nu har du jo på bedste måde
overbevist os om hvordan firmastrukturen er strikket sammen.

>--

>Får I så heller ikke udleveret denne:
>http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/kogebog.pdf

>--

Jeg må gentage, at jeg ikke er ansat i Post DK!!

> [...]

>Knapperne har man jo sparet væk, for det er meget lettere at trække få ledninger og så lade dig

Microovne stinker! Jeg vil ikke have den slags i mit soveværelse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 05-04-08 16:41

Folmer Rasmussen skrev:

> Møller, er du fatsvag? )

Medfødt.

> Jeg må gentage, at jeg ikke er ansat i Post DK!!

Er feset ind på lystavlen

> Microovne stinker! Jeg vil ikke have den slags i mit soveværelse.

hvad er den af? Er den også forsynet med badeværelse ,o))

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 19:34

On Sat, 05 Apr 2008 17:40:55 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Medfødt.

>--

Stakkels.

>--

>Er feset ind på lystavlen

>--

Det var godt.

>--

>hvad er den af? Er den også forsynet med badeværelse ,o))

>--

Der kniber det godt nok, og hvad værre er, visse skribenter mener
heller ikke at vi skal have adgang til den slags.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 15:54

Folmer Rasmussen skrev:
> Ja, men det er jo en Renolt der er afbildet der. Den er skiftet ud
> med noget tysk isenkram.

Men farvefordelingen er vel den samme?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 16:33

On Sat, 05 Apr 2008 16:54:21 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Men farvefordelingen er vel den samme?

>--

Det er ikke meget galt. ;-9

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 15:54

Møller skrev:
> øverst tv:
> http://www.pannordic.com/sv/

Tak.

Så ved jeg da lidt om hvad jeg skal holde udkig efter.

Fra : Claus Frørup

Dato : 05-04-08 12:17

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

klip

>Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
>svenske.

Kaffen på landevejskroerne er udgået, man får i stedet serveret blå
pripps.....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 12:52

On Sat, 05 Apr 2008 13:16:34 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

> [...]
>
>klip

>Kaffen på landevejskroerne er udgået, man får i stedet serveret blå

Skal jeg liiiiige se om mine forbindelser rækker til at få dig flyttet
over på en plan med faste delte vagter?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 06-04-08 00:39

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

klip
>Skal jeg liiiiige se om mine forbindelser rækker til at få dig flyttet
>over på en plan med faste delte vagter?

Bort me´ tassarna.....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 15:57

Claus Frørup skrev:
> Kaffen på landevejskroerne er udgået, man får i stedet serveret blå
> pripps.....

Så er man da heldigvis i stand til at lave sin kaffe selv.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 16:34

On Sat, 05 Apr 2008 16:57:03 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Så er man da heldigvis i stand til at lave sin kaffe selv.

>--

Nemlig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 12:24

Folmer Rasmussen skrev:
> Naaaaaaah.
> Hvordan går det så med det svenske?

Bedre end med det tyske. Hentede første læs i Tyskland og brugte 6 timer
på at få det. (Aflæsset på en time incl åbne og lukke siderne på trailer)

> Jeg synes at jeg kunne se tydeligt forskel på svenskernes adfærd på
> E4, fra søndag da jeg kørte nordpå, og så resten af ugen.

Det må havde været noget andet end mig så siden du kunne se det så
tidligt. Jeg kom først til Sverige tirsdag lidt over 10 om formiddagen.

> Du har allerede gjort et uudsletteligt indtryk på dem.

Det er muligt.

> Hvad har du egentlig gang i? Ny vognmand, eller bare ny speditør?
> Vaffor en bil skal man holde udkig efter?

Hvid Volvo boogiebil med et enkelt rotorblink i venstre side.

Den her: http://www.guldfinn.dk/FG0803-023.jpg

Det er taget tirsdag aften hvor jeg kom ½ time for sent til at kunne få
læsset af den dag. (Det der med at havde brugt 6 timer på at få læs)

> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.

Det skal jeg huske.

> Så er der 50% chance for at det er mig, da vi er to ens biler der
> betjener ruten.

Kører I altid ud de samme tider? Og/eller bliver det noget med tre ture
i den ene uge og to i den anden for at skiverne hænger sammen?

> Sårn en Skrammelcedes er forresten ikke det værste man har budt mig.
> De er blevet en smule bedre end da jeg sidst var kusk på sådan én. Det
> var fra 67 til 69 i forrige århundrede.

Sidst jeg kørte i sådan noget var i '90. De skulle også være blevet
bedre siden da.

Den her: http://www.guldfinn.dk/Mega%20Spand.jpg

> Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
> svenske.

Jo, Polisen har været så flinke at holde lysene slukkede når jeg kom
forbi de der kontrolpladser (alle fire gange), så dem har jeg ikke haft
problemer med.

Og de steder hvor navi har meldt om fartkameraer har jeg alligevel været
under det man måtte køre på stedet, så dem har der heller ikke været
problemer med.

Men jeg fandt da ud af at det ikke er dem alle der holder sig striks,
endda godt og vel, til reglerne.

I anden omgang var jeg i Bara ved Malmø og læsse af, og da jeg var på
vej gennem byen med de tilladte 50 var der en "Brian" (Hvad kalder de
dem på svensk? Forsøgte at finde ud af det og det nærmeste jeg kunne
komme det var at det vistnok er "en drul".) der ikke syntes det var nok,
og så tog han den lige venstre om et helleanlæg 100 m efter
fartkameraet.

Og om tirsdagen fik jeg lært, i Norrköping, at pladsen foran en lastbil
er lige så attraktiv for svenskere som den er for alle andre. Med det
resultat at den 4. af dem der lige skulle nå at dreje til højre foran
mig ikke nåede det og måtte presse sig ind længere fremme i rækken. Med
det resultat at Finn kunne få lov at holde og vente på at de alle kom
afsted til højre så han kunne få sporet at køre lige ud i.

Den der rasteplads du skrev om i sidste weekend, hvor ligger den sådan
lidt mere eksakt?

Det forlyder at vi godt kan komme så langt op som nord for Stockholm, og
så ville det jo være rart at kunne finde pladsen.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 13:08

On Sat, 05 Apr 2008 13:23:59 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Bedre end med det tyske. Hentede første læs i Tyskland og brugte 6 timer
>på at få det. (Aflæsset på en time incl åbne og lukke siderne på trailer)

>--

Shit happens.

>--

>Det må havde været noget andet end mig så siden du kunne se det så
>tidligt. Jeg kom først til Sverige tirsdag lidt over 10 om formiddagen.

>--

På det tidspunkt vidste de allerede at du skulle komme.

>--

>Det er muligt.

>Hvid Volvo boogiebil med et enkelt rotorblink i venstre side.
>
>Den her: http://www.guldfinn.dk/FG0803-023.jpg

>--

Samme trailer hele tiden?

>--

>Kører I altid ud de samme tider? Og/eller bliver det noget med tre ture
>i den ene uge og to i den anden for at skiverne hænger sammen?

>--

Ja til det hele. Afg. Høje Tåstrup mellem 15:00 og 15:30, og afg. fra
Arlanda dagen efter kl. 16:30

>--

>Sidst jeg kørte i sådan noget var i '90. De skulle også være blevet
> [...]

Ja, de ligner stadig sig selv, men "min" er fra sidste efterår.

> [...]

>Jo, Polisen har været så flinke at holde lysene slukkede når jeg kom
>forbi de der kontrolpladser (alle fire gange), så dem har jeg ikke haft

Det er ikke særligt ofte, for nu at sige det mildt, at de er i brug.

> [...]

>Og de steder hvor navi har meldt om fartkameraer har jeg alligevel været
>under det man måtte køre på stedet, så dem har der heller ikke været

Der er 300 mere på vej!!

>--

>Men jeg fandt da ud af at det ikke er dem alle der holder sig striks,
>endda godt og vel, til reglerne.

>--

Sikkert en tilflytter fra DK, på de højtelskede svenske plader. ))

>--

>Den der rasteplads du skrev om i sidste weekend, hvor ligger den sådan
>lidt mere eksakt?

>--

Den er skiltet ude på E4. Det er den sidste frakørsel inden den til
selve Arlanda lufthavn. Den hedder Eurostop/Arlandastop, og der ligger
en Statoil-tank ved siden af, samt et stort shopping-center.

Ja, det er en god ting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 16:26

Folmer Rasmussen skrev:
> Samme trailer hele tiden?

Det er ikke givet at det er samme trailer, men der er ret stor
sandsynlighed for at den holder farvesammensætningen.

> Ja til det hele. Afg. Høje Tåstrup mellem 15:00 og 15:30, og afg. fra
> Arlanda dagen efter kl. 16:30

Jamen det betyder jo at jeg sover når du kommer drønene den ene eller
den anden vej.

Jeg troede da det var et dagjob du havde fundet.

> Ja, de ligner stadig sig selv, men "min" er fra sidste efterår.

Også med de ekstra påskrifter?

> Det er ikke særligt ofte, for nu at sige det mildt, at de er i brug.

De fire gange jeg nævner var de igang inde på pladsen. Men havde
åbenbart ikke lige tid til mig.

> Der er 300 mere på vej!!

Så må vi jo bare opdatere filen når den bliver til at få fat på.

> Sikkert en tilflytter fra DK, på de højtelskede svenske plader. ))

Han stillede sig ikke til rådighed for at svare på spørgsmål, så jeg fik
ikke hørt sproget.

> Den er skiltet ude på E4. Det er den sidste frakørsel inden den til
> selve Arlanda lufthavn. Den hedder Eurostop/Arlandastop, og der ligger
> en Statoil-tank ved siden af, samt et stort shopping-center.

Er det den der lille trekant syd for centret hvor der kun kan holde en
ti biler?

(Ok hvis du så skal bruge den om dagen og jeg om natten bliver de jo på
en måde n ekstra plads.)

> Ja, det er en god ting.

Ja, nemmerlig.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 19:42

On Sat, 05 Apr 2008 17:25:58 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det er ikke givet at det er samme trailer, men der er ret stor
>sandsynlighed for at den holder farvesammensætningen.

>--

Så er du nemmere at spotte på afstand. Det er jo lidt sent at
håndhilse når man får øje på navneskiltet.

>--

>Jamen det betyder jo at jeg sover når du kommer drønene den ene eller
>den anden vej.

>--

At sove er godt, at sove længe er meget godt, at sove for længe er
noget snavs.

>--

>Jeg troede da det var et dagjob du havde fundet.

>--

Ha!!

>--

>Også med de ekstra påskrifter?

>--

Nej nej. De lader til at være hjemme, alle hestene.

>--

>De fire gange jeg nævner var de igang inde på pladsen. Men havde
>åbenbart ikke lige tid til mig.

>--

Det eneste jeg har set på de 3 ture i den forgangne uge var her på
sidste tur, hvor de havde fat i en Italcargo, oppe omkring Linköping.

>--

>Så må vi jo bare opdatere filen når den bliver til at få fat på.

>--

De findes ikke på "min" vej - endnu.

>--

>Han stillede sig ikke til rådighed for at svare på spørgsmål, så jeg fik
>ikke hørt sproget.

>--

Skammeligt.

>--

>Er det den der lille trekant syd for centret hvor der kun kan holde en
>ti biler?

>--

Der kan snildt holde det dobbelte.

>--

>(Ok hvis du så skal bruge den om dagen og jeg om natten bliver de jo på
>en måde n ekstra plads.)

>--

Skal jeg holde en plads varm til dig?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 21:06

Folmer Rasmussen skrev:
> Så er du nemmere at spotte på afstand. Det er jo lidt sent at
> håndhilse når man får øje på navneskiltet.

Nu har jeg jo ikke set dem allesammen, men indtil videre har jeg ikke
set andre hvide trækkere foran de trailere, de kører nord på.

> At sove er godt, at sove længe er meget godt, at sove for længe er
> noget snavs.

Havde du nu skulle sove 3-4 timer længer ville det måske havde passet
med den tid hvor jeg ville begynde at tænke på et sted at holde for
natten. Og så kunne du jo få "stå op nu" service.

> Ha!!

Hvad gør du så når du er hjemme på weekend? Vender du dit døgn to gange
om ugen eller holder du, så nogenlunde, rytmen?

Har selv kørt om natten i flere omgange (taxi). Og der beholdt jeg
rytmen s jeg sov om dagen selvom jeg havde fri.

Ok, jeg har heller ikke nogen familie at tage hensyn til, s det var
selvfølgelig meget lettere for mig.

Men en far der sover mens mor er på arbejde og ungerne er i skole
(Kender ikke lige alderen på dine (evt.)af slagsen ) og er frisk og
veloplagt ville da nok være en fordel.

Men på den anden side bliver han selvfølge pi**e irriterende for resten
af familien når han vedbliver md at være frisk længe efter at der er
begyndt at hænge med hovederne.

> Nej nej. De lader til at være hjemme, alle hestene.

Det var de ikke på de første udgaver af modellen.

Den kunne end ikke trække sig selv, og en tom køletrailer, op af
bakkerne nede i Tyskland uden at skulle et geartrind ned.

> Det eneste jeg har set på de 3 ture i den forgangne uge var her på
> sidste tur, hvor de havde fat i en Italcargo, oppe omkring Linköping.

Er det der hvor de har kontrolpladser lige overfor hinanden?

Hvis så så var de igang både tirsdag og onsdag. Og fredag var de igang i
begge retninger nede på dem ved Malmø.

Men nu starter du jo også så sent ud at Jönsson måske er ved at miste
interessen.

> De findes ikke på "min" vej - endnu.

Nej, det fandt jeg ud af på den første tur. Der varder ikke noget der
"gik i rødt", andet end oppe ved læssestedet. Hvor jeg aldrig opdagede
hvor kameraet stod da jeg havde travlt med at finde ud af at den adresse
de havde givet mig vat til kontoret i et villakvarter, og ikke til
savværket, der lå på den anden side af vejen. Og da min hastighed der
gik i området mellem 0 og 30 km/t kunne jeg vel også være ligeglad. ,-)

> Der kan snildt holde det dobbelte.

Det er vi jo nødt til. Jvf anden tråd.

> Skal jeg holde en plads varm til dig?

Det må du nok hellere glemme at ofte tid på. Jeg vil sikkert først vide
at jeg kommer der lige før jeg er der.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 21:23

On Sat, 05 Apr 2008 22:05:54 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Nu har jeg jo ikke set dem allesammen, men indtil videre har jeg ikke
>set andre hvide trækkere foran de trailere, de kører nord på.

>--

Det letter overskueligheden noget.

> [...]

>med den tid hvor jeg ville begynde at tænke på et sted at holde for
>natten. Og så kunne du jo få "stå op nu" service.

En kaffe med sukker og to croisanter, tak.

>--

>Hvad gør du så når du er hjemme på weekend? Vender du dit døgn to gange
>om ugen eller holder du, så nogenlunde, rytmen?

>--

Jeg prøver at holde rytmen ved at gå sent i seng.

> [...]

>rytmen s jeg sov om dagen selvom jeg havde fri.
>
>Ok, jeg har heller ikke nogen familie at tage hensyn til, s det var

Jeg har "bare" fruen, og hun har vænnet sig til mig for længe siden.

> [...]

>Den kunne end ikke trække sig selv, og en tom køletrailer, op af
>bakkerne nede i Tyskland uden at skulle et geartrind ned.

Det går meget godt nu, men nu kører vi heller ikke med de tunge læs.
Har vi 8 tons på, så sveder vi.

>--

>Er det der hvor de har kontrolpladser lige overfor hinanden?

>--

Nej, det var på en af de små krumme de har over det hele.

>--

>Hvis så så var de igang både tirsdag og onsdag. Og fredag var de igang i
>begge retninger nede på dem ved Malmø.

>--

Det var da en voldsom aktivitet.

> [...]

>savværket, der lå på den anden side af vejen. Og da min hastighed der
>gik i området mellem 0 og 30 km/t kunne jeg vel også være ligeglad. ,-)

Ja, så er der ingen skade sket.

>--

>Det er vi jo nødt til. Jvf anden tråd.

>--

Ja, men hvis det flasker sig med rækkefølgen folk kommer og går i, så
er der altid plads.

Få styr på skidtet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 22:07

Folmer Rasmussen skrev:
> En kaffe med sukker og to croisanter, tak.

Sukker i kaffen? Det må du s*u selv sørge for.

> Jeg prøver at holde rytmen ved at gå sent i seng.

Det er også det kroppen har bedst af.

Det er allerfald min erfaring.

> Jeg har "bare" fruen, og hun har vænnet sig til mig for længe siden.

Stor fordel.

> Det går meget godt nu, men nu kører vi heller ikke med de tunge læs.
> Har vi 8 tons på, så sveder vi.

Ja, så ved man jo ikke om den ville få problemer med de 25 til 31 tons
jeg har haft med indtil nu.

Var lidt soren over at læsse de der 31 tons. Regnede med at det var med
et vist overlæs på den tur.

Men da jeg skulle vejes der hvor jeg efterfølgende skulle læsse returlæs
fandt jeg ud af ar der faktisk var plads til næsten 32 tons.

Blev lidt forundret over at en bogie-bil og en p-trailer kun vejer 16,1
tons tom.

> Nej, det var på en af de små krumme de har over det hele.

Ok. Det eneste jeg har set dem brugt til var en dansker der fandt dem et
passende sted at lette trykket.

> Det var da en voldsom aktivitet.

Men de ville ikke have mig indblandet, så jeg er sådan set ligeglad.

Hvis de ovenikøbe trak en masse af de der østeuropæiske biler ind ville
jeg endda være rigtig glad.

> Ja, så er der ingen skade sket.

Nej, jeg regnerikke med sjove hilsner der oppe fra.

> Ja, men hvis det flasker sig med rækkefølgen folk kommer og går i, så
> er der altid plads.

Det må vi se på den dag det bliver aktuelt.

> Få styr på skidtet.

Det er ikke et must for mig. Jeg kan sagtens leve med først at få
returbesked når jeg er tom.

Det viser sig dog at den nok kommer 2-4 timer før hvis man ringer hjem
og fortæller hvornår man regner med at være tom.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 05-04-08 12:43

On Sat, 05 Apr 2008 13:16:34 +0200, Claus Frørup wrote:

> Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:
>
> klip

> Kaffen på landevejskroerne er udgået, man får i stedet serveret blå
> pripps.....

Ydrk...

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 15:00

> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.

Hva pokker, Folmer. Ligger du og rakker til PNL terminalen i Jönköping? Fra
Brøndby eller hva?

Er det KJ du kører for?

Lidt sjovt at vi så har udført samme opgave

Mvh Tommy

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 15:36

On Sat, 5 Apr 2008 16:00:22 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Hva pokker, Folmer. Ligger du og rakker til PNL terminalen i Jönköping? Fra
>Brøndby eller hva?

>--

Bilen bliver læsset i Jylland. Der er ingen grund til at komme nærmere
ind på godsets beskaffenhed af hen syn til tyveknægte.

Jeg kører så København - Jönköping - Stockholm og retur fra Arlanda
til Priorparken.

>--

>Er det KJ du kører for?

>--

Nej, der blev jeg etnisk udrenset.

>--

>Lidt sjovt at vi så har udført samme opgave

>--

Jeg véd det godt, men du vil jo hellere være krejler.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 16:41

> Bilen bliver læsset i Jylland. Der er ingen grund til at komme nærmere
> ind på godsets beskaffenhed af hen syn til tyveknægte.

Ah, der hvor det bliver læsset, skal man vist være mere end almindelig dum
for at begå tyveri..

> Jeg kører så København - Jönköping - Stockholm og retur fra Arlanda
> til Priorparken.

> Nej, der blev jeg etnisk udrenset.
Nå da, ja jeg ved jo godt han er glad for østeuropæere.. utroligt at
kunderne vil acceptere det.. Jeg har en gang overværet en KJ ansat polak der
fik en skideballe på norsk ved PGO (oslo), og KJ fik besked på at han ikke
skulle komme der igen..

Men hvis er bilen så?

> Jeg véd det godt, men du vil jo hellere være krejler.

jae, nu var det jo ikke helt mit eget valg. Skulderen sagde fra. Men pengene
er bedre

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 19:48

On Sat, 5 Apr 2008 17:40:57 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:

>Ah, der hvor det bliver læsset, skal man vist være mere end almindelig dum
>for at begå tyveri..

>--

Der er ikke grænser for hvad folk stjæler.

> [...]

>fik en skideballe på norsk ved PGO (oslo), og KJ fik besked på at han ikke

Det problem har de flere steder.

>--

>Men hvis er bilen så?

>--

Ja. ))

>--

>jae, nu var det jo ikke helt mit eget valg. Skulderen sagde fra. Men pengene
>er bedre

>--

Det kan jeg huske at vi har diskuteret. Den etat er en af de sidste
arbejdspladser der stadig opererer med restsygedage.

Der er fand'me ingen grænser for hvad de kan blive syge af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 21:12

Folmer Rasmussen skrev:
> Det problem har de flere steder.

Rygtet vil at en stor, meget stor, landsdækkende dansk eksportvirksomhed
vil til at forlange af deres transportør at det kun er danske chauffører
der kører med deres gods. Og helt frem til modtageren.

Det bliver spændende at se hvordan en transportør med mellem 5 og 10%
danske chauffører løser det lille problem.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 21:22

On Sat, 05 Apr 2008 22:11:33 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>
>Det bliver spændende at se hvordan en transportør med mellem 5 og 10%
>danske chauffører løser det lille problem.

Har du aldrig hørt om "grønt kort" eller "forsker-ordning" - men OK,
det er nok ikke lønninger, som vil blive tilbudt en lastbilchauffør.
Jeg mener stadig der er noget galt med lønninger, når førere af
køretøjer indeholdende op til 100 passagerer eller et stort antal ton
gods skal kaldes lavtlønnede.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 21:31

On Sat, 05 Apr 2008 22:22:21 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>Jeg mener stadig der er noget galt med lønninger, når førere af
>køretøjer indeholdende op til 100 passagerer eller et stort antal ton

Man synes vel altid at man får for lidt i løn, men det synes jeg ikke
er det værste.

Manglen af respekt for det arbejde jeg udfører generer mig meget mere.
Og så den evindelige klagesang fra egoisterne om, at de aldrig kan
komme frem p.gr.a. os.

Hvor travlt er det lige de har?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 21:50

Ivan Madsen skrev:
> Har du aldrig hørt om "grønt kort" eller "forsker-ordning" - men OK,
> det er nok ikke lønninger, som vil blive tilbudt en lastbilchauffør.

Nu er det ikke et offentligt krav. Det skulle være kunden der forlanger
der. Og kundernes magt er jo langt størrer end nogen offentlig
myndigheds.

> Jeg mener stadig der er noget galt med lønninger, når førere af
> køretøjer indeholdende op til 100 passagerer eller et stort antal ton
> gods skal kaldes lavtlønnede.

Hvad kan man forlange mere når det kun koster 10 eller 20 kr for en tur
fra Nordjylland til grænsen og tilbage efter endt indkøb?

Fra : René Løweneck

Dato : 06-04-08 07:12

Hej Ivan !

> Jeg mener stadig der er noget galt med lønninger, når førere af
> køretøjer indeholdende op til 100 passagerer eller et stort antal ton
> gods skal kaldes lavtlønnede.

Ja, det er helt vanvittigt. En ganske almindelig fabriksarbejder får omkring
150,- i timen, en håndværker i nærheden af 200,-.

Mens en chauffør i en stor stationcar med plads til 105 sjæle, får små 120,-
i timen (

Tingene hænger ansvarsmæssigt/lønmæssigt ikke sammen. Men hva' fa'en, vi
elsker jo at køre bil, ik' ))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-04-08 11:02

On Sun, 6 Apr 2008 08:11:59 +0200, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

> [...]
>i timen (
>
>Tingene hænger ansvarsmæssigt/lønmæssigt ikke sammen. Men hva' fa'en, vi

Det er jo ikke et job, vel? det er en livsstil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : René Løweneck

Dato : 06-04-08 18:48

Hej Folmer !

> Det er jo ikke et job, vel? det er en livsstil.

Jeps

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 21:27

> [...]
>vil til at forlange af deres transportør at det kun er danske chauffører
>der kører med deres gods. Og helt frem til modtageren.

Så får de nok ørerne i maskinen. Det er sikkert chikane eller
diskrimination.

Det kan godt gi' nogen problemer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 21:53

Folmer Rasmussen skrev:
> Så får de nok ørerne i maskinen. Det er sikkert chikane eller
> diskrimination.

Overfor den virksomhed tror jeg ikke det hjælper. De plejer at få hvad
de vil have.

> Det kan godt gi' nogen problemer.

Der vil da vist være god basis for de vognmænd, der nødvendigvis må
træde til, til at hæve priskravet betragteligt.