|
| køb af tidligere skadet bil? Fra : U W |
Dato : 05-04-08 10:41 |
|
Er ved at se på en stor mellemklassebil, som har været torpederet i
siden og derefter rep. på aut. værksted for mærket. Efterfølgende er
der kørt 1 år i bilen uden at ejerenkan mærke elelr se nogen forskel
ovehovedet..
Hvad skal man lige se efter her og kan man ikke risikere at "blive
gift" med en sådan bil??
mvh jens
| |
Kim Voss Schrader (05-04-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-04-08 13:05 |
|
Hej!
U W (slet LLW73) wrote:
> Er ved at se på en stor mellemklassebil, som har været torpederet i
> siden og derefter rep. på aut. værksted for mærket. Efterfølgende er
> der kørt 1 år i bilen uden at ejerenkan mærke elelr se nogen forskel
> ovehovedet..
Jeg ville ikke købe sådan en bil. Ofte bliver reparationen ikke nær så
god som da bilen var original, og derfor bliver bilen væsentligt mere
modtagelig overfor rust i de samlinger hvor pladesmeden har været igang.
Der glemmes nemlig ofte rustbeskyttelse bagved de skiftede paneler og
kunden opdager jo først dette meget senere :(
Hvis den bare har fået skiftet eksempelvis et par døre er der nok ingen
ko på isen, men ville undersøge den grundigt alligevel.
Hvis bilen har været i bænk (dvs. blevet vredet på plads igen) løber man
skrigende væk og finder en anden.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Jesper Jacobsen (05-04-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 05-04-08 14:39 |
|
Kim Voss Schrader skrev:
>
> Hvis bilen har været i bænk (dvs. blevet vredet på plads igen) løber man
> skrigende væk og finder en anden.
>
Ud over den "detalje" med rusten, som jeg så lige har klippet væk, så er
der absolut ingen grund til at løbe skrigende væk fra en bil der har
været i en bænk. De er ofte mere lige, end da de kom fra fabrikken. Det
afhænger selvfølgelig helt af, hvem det er der har betjent bænken, men
erfarne pladesmede kan altså få bilerne mere lige, eller i hvert fald
lige så lige, som da de kom fra en fakbrik.
Jesper
| |
Kim Voss Schrader (05-04-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-04-08 16:18 |
|
Hej!
Jesper Jacobsen wrote:
....
> Ud over den "detalje" med rusten, som jeg så lige har klippet væk, så er
> der absolut ingen grund til at løbe skrigende væk fra en bil der har
> været i en bænk. De er ofte mere lige, end da de kom fra fabrikken. Det
> afhænger selvfølgelig helt af, hvem det er der har betjent bænken, men
> erfarne pladesmede kan altså få bilerne mere lige, eller i hvert fald
> lige så lige, som da de kom fra en fakbrik.
Ja, men problemet er bare, at der kan være kommet sprækker i sealer o.a. og at
bilen derefter ruster en masse steder. Jeg ville ihvertfald ikke købe sådan en bil.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Esben (05-04-2008)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 05-04-08 17:39 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:47f7982e$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Ja, men problemet er bare, at der kan være kommet sprækker i sealer o.a.
> og at bilen derefter ruster en masse steder. Jeg ville ihvertfald ikke
> købe sådan en bil.
Noget andet er at egenskaberne omkring bilens deformationszoner kan være
forringede på sådan en bil.
--
Esben
| |
Brian Axelgaard (05-04-2008)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 05-04-08 19:08 |
|
"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> skrev i meddelelsen
news:47f7ab0d$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> news:47f7982e$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Ja, men problemet er bare, at der kan være kommet sprækker i sealer o.a.
>> og at bilen derefter ruster en masse steder. Jeg ville ihvertfald ikke
>> købe sådan en bil.
>
> Noget andet er at egenskaberne omkring bilens deformationszoner kan være
> forringede på sådan en bil.
Ja og metallet bliver skørt der hvor det var vredet, bøjet, bukket inden
opretning...
| |
|
|