Uvildig rådgiver ifm. brugtbilkøb
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 07:38

Findes der en uvildig rådgiver til at guide en gennem
brugtbilsjunglen? Aller siger "tag en kammerat med som kender til
biler", men når man ikke lige har sådan en? En form for "rådgivende
ingeniør" som alle bruger i forbindelse med huskøb, der må findes
noget tilsvarende til bilkøb

Fra : Vestman

Dato : 01-04-08 08:29

"Henning" skrev i meddelelsen
> [...]
> biler", men når man ikke lige har sådan en? En form for "rådgivende
> ingeniør" som alle bruger i forbindelse med huskøb, der må findes

Der var for noget tid siden et firma, der gjorde i den slags (husker ikke
navnet), men det er væk nu. Idéen er glimrende, men jeg tror de slog det for
stort op - det så dyrt ud for menigmand.

Men spørg løs herinde, og måske vi kan hjælpe. Kom med dine krav og
forventninger, prisniveau, og fortæl om hvad den skal bruges til
(søndag-morgen-bager/pendler) så skal jeg nok søge efter en til dig.

--
/Lars
5.0 V8

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-04-08 09:01

Henning wrote:
> [...]
> biler", men når man ikke lige har sådan en? En form for "rådgivende
> ingeniør" som alle bruger i forbindelse med huskøb, der må findes

FDM har i motor en artikelserie der vælger bil (eller rettere
anbefaling) til en ny person eller familie i hvert blad. Et medlemsskab
burde give dig adgang til de gamle blade - ellers gå på biblioteket
eller et FDM syns-/testcenter og smuglæs.

--
vh
Torben

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-04-08 10:14

<Henning> wrote in message
> Findes der en uvildig rådgiver til at guide en gennem
> brugtbilsjunglen?

Det bliver nok for dyrt for menigmand, med mindre det er en meget dyr, brugt
bil du er ude efter.

Hold dig til en forhandler med FDM-brugtbilattest, så kan det ikke gå helt
galt.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 10:19

<Henning> skrev i en meddelelse
> [...]
> biler", men når man ikke lige har sådan en? En form for "rådgivende
> ingeniør" som alle bruger i forbindelse med huskøb, der må findes

Hvis du ved hvad for en bil du ønsker, så find en, som du har en god
fornemmelse ved (dvs, den kører godt, har ingen mislyde osv). Meld dig ind i
FDM og betal så for en test - det er den rigtige måde at gøre det på..
Hvis du ikke ved hvilken bil du vil have, så find en klasse (størrelse) du
vil have og læs så nogen af de tests der findes (bla. FDM).
Du kan hyre en der er mekaniker, men ingen steder er det sat i system som
hos FDM.

mvh Tommy

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-04-08 22:57

Henning skrev:
> [...]
> biler", men når man ikke lige har sådan en? En form for "rådgivende
> ingeniør" som alle bruger i forbindelse med huskøb, der må findes

F.eks denne her:

http://www.autoadvice.dk/

--
MVH