Hvor må man køre på en ATV?
Fra : martin

Dato : 30-03-08 16:19

Hej

Hvor må man køre lovligt på en ATV, som ikke er indregistreret? Er
cykelstier tilladt?

Og hvad vil straffen være hvis man bliver "snuppet" på sådan en et sted man
ikke må køre?

Martin Kaltoft

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 16:37

On Sun, 30 Mar 2008 17:18:51 +0200, martin wrote:

> Hvor må man køre lovligt på en ATV, som ikke er indregistreret? Er
> cykelstier tilladt?

Hvis ATVen har en motor på under 50ccm, mindre end 1,2HK og ellers
opfylder kravene til en knallert30, så er den vel at regne som sådan en.
Det er dog de færreste ATVer der kan kaldes for en knallert30, så uden
indregistrering bliver den til et uindregistreret motorkøretøj og det må
kun køre på lukket bane.

> Og hvad vil straffen være hvis man bliver "snuppet" på sådan en et sted man
> ikke må køre?

Den samme som at køre i en uindregistreret bil.
Nøjes du ikke med at blive snuppet, men bliver involveret i en ulykke,
så har du et meget større problem med et køretøj uden forsikring på.

--
Leonard
"Hvis General Motors havde fulgt udviklingen i samme takt som

Fra : Benny

Dato : 30-03-08 17:10

Hej

Svjh så blev ATV'er vist sidestillet med pocket bikes. Dem har politiet
tilladelse til at putte i bagagerummet hvis de bliver stoppet på offentlig
vej.

Hvis du kører på nogen er det en anden snak. Jeg kan tydelig huske en
barndomsven den nærmest blev blanket af da han kørte over en cyklist med en
ulovlig knallert.

Benny

Bøden er som sagt, kørsel på offentlig vej i uregistreret bil.

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-04-08 21:16

"Benny" <hojvaelde@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du kører på nogen er det en anden snak. Jeg kan tydelig huske en
> barndomsven den nærmest blev blanket af da han kørte over en cyklist

I denne tråd i VFR-klubbens forum er der et medlem der brskriver et
(ufrivilligt) møde med en ATV :
http://www.vfr.dk/Default.aspx?tabid=58&forumid=11&tpage=1&view=Topic&postid=32957&language=da-DK
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-03-08 20:01

> "Hvis General Motors havde fulgt udviklingen i samme takt som
> computerindustrien, ville en bil koste 25 dollars og køre 5.000 km på
> literen." Bill Gates

Hvis GM havde bygget biler som MicroSoft bygger styresystemer ville du
have en bil hvor du skal trykke på startknappen for at slukke den, hvis
der blev lavet en ny type striber på vejen eller en ny type belægning
kan bilen ikke bruges mere men skal udskiftes eller opgraderes. Hvis
bilen går i stå, skal du trække i antennen, blinke til venstre og
trykke cigartænderen ind for at starte den igen.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 20:09

On Sun, 30 Mar 2008 21:00:31 +0200, Brian Sørup wrote:

> [...]
> bilen går i stå, skal du trække i antennen, blinke til venstre og
> trykke cigartænderen ind for at starte den igen.

LOL

Jeg tror jeg ville vælge en bil uden styresystem, eller til nød en
DOS-baseret udgave, så kan der vel lægges en 4DOS oveni, så jeg kan
nøjes med et tryk for at blinke

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 20:26

On Sun, 30 Mar 2008 21:09:13 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>LOL
>
>Jeg tror jeg ville vælge en bil uden styresystem, eller til nød en
>DOS-baseret udgave, så kan der vel lægges en 4DOS oveni, så jeg kan
>nøjes med et tryk for at blinke

Det er så nemt - "sluk bilen.....alle stiger ud........og så starter
vi forfra" ) Så virker det forhåbentlig. *suk*

--
med pt. fire OES'ere i hytten, snart kun tre
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 20:39

On Sun, 30 Mar 2008 21:25:55 +0200, Ivan Madsen wrote:

> Det er så nemt - "sluk bilen.....alle stiger ud........og så starter
> vi forfra" ) Så virker det forhåbentlig. *suk*

Jeg har faktisk hørt en historie om "blå skærm", da IC3-togene var nye
og ikke kørte helt stabilt. Der virkede "IBM"-grebet også

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 21:00

Leonard <piper28a@gmail.invalid> skrev :

>Jeg har faktisk hørt en historie om "blå skærm", da IC3-togene var nye
>og ikke kørte helt stabilt. Der virkede "IBM"-grebet også

Var det ikke bare en SNAFU ?

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-08 21:08

jan_stevns skriver:

> Var det ikke bare en SNAFU ?

Nej BSOD.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 21:15

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Nej BSOD.

Bummer ! SNAFU er sjovere at fejlfinde på ;)

--
Jan_stevns

Fra : Kent Nielsen

Dato : 30-03-08 21:52

> jan_stevns skriver:

http://www.youtube.com/watch?v=eNqPTOb31S8

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 21:57

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev :

>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

>http://www.youtube.com/watch?v=eNqPTOb31S8

hehe

denne er næsten sjovere
http://www.youtube.com/watch?v=RgriTO8UHvs&NR=1
--
Jan_stevns

Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-08 20:57

> Hvor må man køre lovligt på en ATV, som ikke er indregistreret? Er
> cykelstier tilladt?

Ikke på offenlig vej og/eller steder med offenlig færdsel. Populært sagt
ingen steder som posten kommer. En privat mark eller skov er svaret.

> Og hvad vil straffen være hvis man bliver "snuppet" på sådan en et sted
> man ikke må køre?

Nogen få at dem kan indregistreres som bil - Så er man jo fører af et en
"bil" der ikke er betalt afgift af og kører uden forsikring. Dvs det bliver
DYRT. Specielt hvis de Skat ønsker at opkræve afgiften plus en bøde på samme
størrelse. (Sker vist kun i gentagelsestilfælde)

Er det en af de mange andre "billige" der bedst kan klasificeres som legetøj
har politiet vist hjemmel til at konfiskere dem hvis man kører på offenlig
vej. Og så kan de sikkert også finde nogle paragraffer til at give en bøde
ved samme lejlighed ...

Den store knægt her vil også meget gerne have en - men vi har ikke rigtigt
jord/have nok til det. Så jeg prøver at gøre ham interesseret i at køre med
havetraktoren istedet - men ligesom med atv'en må den ikke komme på offenlig
vej... Jeg har dog aldrig hørt om nogen der har fået bøder for at slå
rabbatten ... Men det duer ikke at tage den til købmanden (Med en anden
gearning burde 17hk jo nok kunne skubbe sådan en pænt afsted

PS - husk at undersøge dine forsikringsforhold også selvom du kun kører på
egen grund - det samme gælder for havetraktorer.

Fra : martin

Dato : 30-03-08 21:22

> Ikke på offenlig vej og/eller steder med offenlig færdsel. Populært sagt
> ingen steder som posten kommer. En privat mark eller skov er svaret.

Ok, det mente jeg også...

> [...]
> jord/have nok til det. Så jeg prøver at gøre ham interesseret i at køre

Ok, jeg er lidt i samme situation, jeg overvejer at købe en billig en af
slagsen til
lidt sjov og ballade, men jeg har heller ikke pladsen til at køre på den. En
kammerat
har dog, men han bor 5-6 km væk. Jeg overvejer derfor om man kan tage
chancen
på cykelstien, eller rabatten de par gange det bliver til. Men det kan godt
være man
skulle låne en trailer og en bil med krog istedet...

> [...]
> slå rabbatten ... Men det duer ikke at tage den til købmanden (Med en
> anden gearning burde 17hk jo nok kunne skubbe sådan en pænt afsted

Jo, absolut da, der kan i øvrigt hentes inspiration i de seneste Carlsberg
reklamer

Martin Kaltoft

Fra : Hr. Jensen

Dato : 31-03-08 07:01

On Sun, 30 Mar 2008 21:57:26 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@address.invalid> wrote:

>Ikke på offenlig vej og/eller steder med offenlig færdsel. Populært sagt
>ingen steder som posten kommer.

Det må have været i gamle dage, hvor posten rent fysisk kørte ud til
folk. Den service, synes jeg, bliver mere og mere udvandet.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Anders Majland

Dato : 31-03-08 09:04

> Det må have været i gamle dage, hvor posten rent fysisk kørte ud til
> folk. Den service, synes jeg, bliver mere og mere udvandet.

Jeg er så heldig og bo på landet i et gammelt hus - Her kommer landposten
helt til døren og kan endda tage pakker med.

Godt nok er der en del der er forringet iår og portoen er himmelråbende
høj - det er efterhånden billigere at få pakker fra udlandet end inderigs

Fra : Benny

Dato : 13-04-08 20:28

Hej

Der er nogle der her i gruppen mener at blive stoppet på ATV kan sidestilles
med at køre i en uregisteret bil. Havde en samtale med en synsmand om dette,
(ja ham der blev tilbudt fi... for at lade bilen komme gennem syn. Er nævnt
her en gang).

Men her tages der fejl. En uregistreret bil har en type godkendelse og dette
har en ATV ikke. En ATV bliver sidestillet med en plæneklipper med på
monteret Taunus motor der kan køre 90 kmt.

Det er meget et spørgsmål om hvad du bliver sigtet for. Du kan være heldig
at blive sigtet efter den med bilen der ikke er ind registreret, men du kan
også få en hilsen der er værre.

Benny

Fra : Leonard

Dato : 13-04-08 20:48

On Sun, 13 Apr 2008 21:27:41 +0200, Benny wrote:

> [...]
> (ja ham der blev tilbudt fi... for at lade bilen komme gennem syn. Er nævnt

Den er så smuttet forbi mig, så fortæl den gerne igen

> Men her tages der fejl. En uregistreret bil har en type godkendelse og dette
> har en ATV ikke. En ATV bliver sidestillet med en plæneklipper med på
> monteret Taunus motor der kan køre 90 kmt.

Nu er det så ikke synsmanden, der udskriver bøder, det er poliiet og i
tvivlstilfælde er det svjv politimesteren, der beslutter hvilken bøde
der skal sendes.

> Det er meget et spørgsmål om hvad du bliver sigtet for. Du kan være heldig
> at blive sigtet efter den med bilen der ikke er ind registreret, men du kan
> også få en hilsen der er værre.

Ja, eller man kan være heldig og slippe for en bøde, måske fordi, det er
lidt svært at finde ud af, hvad der skal stå på den bøde.

Jeg ved, at der er en landmand, der har fået bøde og afgiftskrav for at
køre på en ATV, der ikke var droslet til traktorhastighed.
Jeg ved også, at der er 3 personer, der slap med advarslen, efter at
have kørt på stranden på Rømø, hvor politiet kom forbi efter en
anmeldelse om kørslen.

Så lige hvad der sker, hvis man bliver stoppet på en uindregistreret
ATV, det kommer vist anpå så meget.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv