ØV...
Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-08 23:56

..... jeg har lige fordoblet mine reparationsudgifter til Völlen : nu har
den kostet 170,- i reparationer de sidste 2½ år !!!
Denne gang var det termostaten der opgav ævred, sidst var det en pakdåse
ved pulsgiveren på udstødningsknasten, jeg håber ikke det fortsætter med
dette vanvittige reparationsbehov...

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-08 00:47

Brian Sørup skrev:
> [...]
> Denne gang var det termostaten der opgav ævred, sidst var det en pakdåse
> ved pulsgiveren på udstødningsknasten, jeg håber ikke det fortsætter med

Kender det godt, når udgifterne tager overhånd. Med indkøb af bil har
det kostet mig lidt over 20.000 at køre bil siden '99. Men så er det
også inklusiv 8 Michelindæk. Sådan en Omega kan smadre ens budget
fuldstændigt.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-03-08 00:30

On Sat, 29 Mar 2008 23:56:03 +0100, "Brian Sørup"
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

>.... jeg har lige fordoblet mine reparationsudgifter til Völlen : nu har
>den kostet 170,- i reparationer de sidste 2½ år !!!

Hvad så inkl. service?

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-03-08 10:04

> Hvad så inkl. service?

ca. 6500,- mere incl. 4 skiver+klodser, tandremsskift incl. vandpumpe,
nye viskerblade, nye tændrør+kabler og et sæt forhjulslejer og
olie+filterskift 2 gange om året.
Det er excl. arb.løn, da jeg laver alt selv.
Der skal nye dæk på sommerhjulene i løbet af i år, så løber der 4-5000,-
mere på regningen.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-03-08 10:56

>ca. 6500,- mere incl. 4 skiver+klodser, tandremsskift incl. vandpumpe,
>nye viskerblade, nye tændrør+kabler og et sæt forhjulslejer og
>olie+filterskift 2 gange om året.

Okay så løber der lidt på :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-08 11:35

"Brian Sørup" skriver:

> ca. 6500,- mere incl. 4 skiver+klodser, tandremsskift incl. vandpumpe,
> nye viskerblade, nye tændrør+kabler og et sæt forhjulslejer og
> olie+filterskift 2 gange om året.
> Det er excl. arb.løn, da jeg laver alt selv.

Fuck det er dyrt mand. Det har kostet mig 3650 kr at holde autoriseret
service på bilen over 3 år. Jeg har ikke rørt en finger.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 30-03-08 12:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Brian Sørup" skriver:

> Fuck det er dyrt mand. Det har kostet mig 3650 kr at holde autoriseret
> service på bilen over 3 år. Jeg har ikke rørt en finger.

Hva dælen Klaus - der var igen lige en chance for at sammenligne æbler og
bananer, hva ?!

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-08 13:32

Brian skriver:

> Hva dælen Klaus - der var igen lige en chance for at sammenligne æbler og
> bananer, hva ?!

Ja, manden laver jo det hele selv. Så hellere et "billigt
mærkevareværksted".

Fra : Brian

Dato : 30-03-08 16:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Ja, manden laver jo det hele selv. Så hellere et "billigt
> mærkevareværksted".

Eller sammenligne driftsudgifter på en ældre (Undskyld Brian) Volvo V70 med
en nyere Golf 1,traktor

/Brian

Fra : Anders Thorup

Dato : 30-03-08 12:03

Brian Sørup wrote:
> [...]
> olie+filterskift 2 gange om året.
> Det er excl. arb.løn, da jeg laver alt selv.
> Der skal nye dæk på sommerhjulene i løbet af i år, så løber der

Ahem... hvad størrelsen skal du bruge?`

Smid mig eventuelt en mail privat

Mvh
Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-08 06:51

"Brian Sørup" skriver:

> [...]
> Denne gang var det termostaten der opgav ævred, sidst var det en pakdåse
> ved pulsgiveren på udstødningsknasten, jeg håber ikke det fortsætter med

Det er da fucking dyrt mand.

Jeg har ikke betalt en krone.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 30-03-08 00:27

On 30 Mar., 01:47, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> det kostet mig lidt over 20.000 at køre bil siden '99. Men så er det
> også inklusiv 8 Michelindæk. Sådan en Omega kan smadre ens budget

Vi kan snakkes ved om 15 år. Min 2CV har kostet mig lidt over 30000 kr
siden 1984 inkl anskaffelse, lidt rustarbejde, en enkelt fuldlakering,
et sæt nye hjul, en del udstødninger, 2 x styrebolte og en frisk
kalesche, men så er den nok også i lige så god stand nu som da jeg
købte den.

MVH Leo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-08 10:56

Leo_Jensen <maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote in news:8e89cffa-5da5-421c-
8840-3443b503bfc3@2g2000hsn.googlegroups.com:

> [...]
> et sæt nye hjul, en del udstødninger, 2 x styrebolte og en frisk
> kalesche, men så er den nok også i lige så god stand nu som da jeg

Pas på med nye dæk. Jeg tjekker ALTID udløbsdatoen, efter jeg engang købte
et der kun kunne holde 4 år

Kender iøvrigt en blærerøv der påstår han rent faktisk har slidt 2 dæk op
på sin 2CV... tsk tsk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-08 20:14

Leo_Jensen skrev:

> [...]
> et sæt nye hjul, en del udstødninger, 2 x styrebolte og en frisk
> kalesche, men så er den nok også i lige så god stand nu som da jeg

Hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikke jeg gider holde den så længe. Den
bruges til daglig transport og bliver ikke passet og plejet som den
nok burde. Så jeg tror ikke den eksisterer om 15 år. Men bevares den kan
sagtens klare nogle flere år. Men det er bare ikke en nostalgiker.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Møller

Dato : 30-03-08 11:11

Brian Sørup skrev:
> [...]
> Denne gang var det termostaten der opgav ævred, sidst var det en pakdåse
> ved pulsgiveren på udstødningsknasten, jeg håber ikke det fortsætter med

I henhold til din definition på service contra reparation, så jeg ikke ofret en krone i 30 år

Møller

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-03-08 15:55

On Sun, 30 Mar 2008 12:10:40 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>I henhold til din definition på service contra reparation, så jeg ikke ofret en krone i 30 år

SAAB'en kostede mig heller ikke noget så... men der var service for
80000,-

Fra : Leo_Jensen

Dato : 30-03-08 08:17

On 30 Mar., 11:55, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> Leo_Jensen <maigaard-jen...@stofanet.dk> wrote in news:8e89cffa-5da5-421c-
> 8840-3443b503b...@2g2000hsn.googlegroups.com:

> Pas på med nye dæk. Jeg tjekker ALTID udløbsdatoen, efter jeg engang købte
> et der kun kunne holde 4 år
>
> Kender iøvrigt en blærerøv der påstår han rent faktisk har slidt 2 dæk op
> på sin 2CV... tsk tsk

At slide 2CV-dæk op kræver at man kører langt og hårdt. Jeg har i
mange år bare sat brugte hjul på fra ophug, men da den skulle synes
her for 4-6 år siden erkendte jeg at det ikke var til at finde
brugbare hjul mere og flottede jeg mig og bestilte 4 hjul med fælge
til 95 EUR pr stk. Alt originalt Michelin selvfølgelig, dynamisk
afbalancerede uden vægtklodser. De holder indtil de også er mørnet op,
jeg kører ikke mere end omkring 4-5000 km om året p.t.

Leo

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 20:14