Bremseskive kører imod
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-03-08 22:51

Hej

Har i et stykke tid haft en underlig rumlende lyd fra venstre forhjul når
man kørende drejede til højre samt når man kørte over bakker. Begge
forhjulslejer var skiftet for 15000 km siden, så dem mente jeg ikke det
kunne være. Jeg havde bemærket at begge støddæmpere foran var ved at være så
tynde i godset at det var ved tiden af få dem skiftet.

Så sidste weekend skiftede jeg dæmpere/fjedre i begge sider, nav og lejet i
venstre for at være på den sikre side og nu var det jo adskildt alligevel.
Og den underlige rumle lyd er nu væk, men afløst af en piv-piv-piv lyd fra
bremseskiven når man kører, jeg formodede at rumle lyden havde forsaget at
skiven var blevet skæv så den blev skiftet idag, men fandenme om ikke den
også piv'er. Jeg er ved at løbe tør for ideer, så er der nogle der har en
ide til hvad fanden der gør at skiven kører skævt? Alle anlægsflader er
gjort helt rene.

Stef
Passat 94 1,9 TDI, st.car. 567kkm
Gøj 96 1,5 D 346kkm

Fra : Martin Bak

Dato : 29-03-08 23:15

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der nogle der har en ide til hvad fanden der gør at skiven kører skævt?

Så er det vel i
--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-03-08 15:10

> Så er det vel ikke skiven? Kan du fremprovokere lyden med bilen på
> donkraft?

Jeps hvis jeg løfter bilen er lyden der også, det kan selvfølgelig også være
at den her skive er skæv, har ikke checket om det er samme sted den går
imod, men det skulle da næsten være utroligt. og med nyt leje og nav kan jeg
ikke forstå hvis der skulle være noget der kører skævt.

Stef

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-03-08 10:31

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> også piv'er. Jeg er ved at løbe tør for ideer, så er der nogle der har en
> ide til hvad fanden der gør at skiven kører skævt? Alle anlægsflader er

Simpelt måske, men har du overvejet om det er dine kaliber der måske er
rustne?

Jeg har selv lige fået skiftet kaliber (plus skiver og klodser) foran på
min primera fordi de var rustne (den ene var helt rustet sammen)

Thomas

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-03-08 15:08

> [...]
>
> Jeg har selv lige fået skiftet kaliber (plus skiver og klodser) foran på
> min primera fordi de var rustne (den ene var helt rustet sammen)

Kalibrene er næsten nye har kørt ca. 10000 km med dem, de blev skiftet
sammen med skiver og klodser, da jeg troede det var grunden til rumle lyden.

Stef