OT: Nu må EB.dk sku stoppe...
Fra : Thomas

Dato : 29-03-08 20:56

Hej NG

Ja, nu er der tale om et "modelfoto" , men behøver EB dog at sætte sådanne
et billede i artiklen ?

http://ekstrabladet.dk/112/article989424.ece

Hvis ikke de pårørende er ramt nok i forvejen , så vil et billede med et
blodigt ansigt og rude nok muntre op!!

nå, lige et opstød herfra

mvh

Thomas

Fra : Martin Vollert

Dato : 29-03-08 21:24

Thomas havde fået den ide at fortælle:
> [...]
>
> Hvis ikke de pårørende er ramt nok i forvejen , så vil et billede med
> et blodigt ansigt og rude nok muntre op!!

Er du ik en smule sart ??.

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-03-08 22:14

On Sat, 29 Mar 2008 20:56:09 +0100, "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>http://ekstrabladet.dk/112/article989424.ece
>
>Hvis ikke de pårørende er ramt nok i forvejen , så vil et billede med et

Ja, sikke et uhyggeligt skilt...

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-08 22:46

Thomas skriver:

> nå, lige et opstød herfra

EB læser med.....

Det er nu erstattet af et skilt fra politiet der står "Ulykke" på.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas

Dato : 30-03-08 07:12

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Thomas skriver:

> EB læser med.....
>
> Det er nu erstattet af et skilt fra politiet der står "Ulykke" på.......

Ja åbenbart, og til Martin: nej jeg er ikke sart, men synes bare det
andet var usmageligt

Mvh

Thomas

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-03-08 10:28

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Ja åbenbart, og til Martin: nej jeg er ikke sart, men synes bare det
> andet var usmageligt

Kan nogen fortælle os andre, som sover længe om søndagen, hvad billedet var
før det blev ændret?

Fra : Jens G

Dato : 30-03-08 10:49

Et blodigt hoved bag en bilrude.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-03-08 10:52

On Sun, 30 Mar 2008 11:28:24 +0200, Anders Houmark wrote:

> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan nogen fortælle os andre, som sover længe om søndagen, hvad billedet
> var før det blev ændret?

De ændrede det nu allerede lørdag aften, men før var det et billede af en
forrude med blod på indersiden og et mand inde bag ved som formentlig
spiller død.

Det er et af deres standard (irriterende) "arkivfotos", jeg mener at det
samme blev brugt en gang da en mand i USA havde fået en død motorcyklist
ind i bilen via bagruden.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 30-03-08 12:51

On Sat, 29 Mar 2008 20:56:09 +0100, "Thomas"
<bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>Hvis ikke de pårørende er ramt nok i forvejen , så vil et billede med et
>blodigt ansigt og rude nok muntre op!!

Jeg nåede desværre også at se det (ikke pga tråden her) før det blev
ændret. Og jeg var chokeret, omend det lagde sig lidt da jeg så at det
var et arkivfoto (modelfoto).

Men det er godtnok usmageligt.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 14:26

Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> skrev :

>Jeg nåede desværre også at se det (ikke pga tråden her) før det blev
>ændret. Og jeg var chokeret, omend det lagde sig lidt da jeg så at det
>var et arkivfoto (modelfoto).

Vi har en sjov måde at reagere på visuelle indtryk :

Denne bil kørte jeg i 5 minutter før den endte sådan her :

http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.6.jpg

--
Jan_stevns

Fra : ShutEye

Dato : 30-03-08 17:12

> Vi har en sjov måde at reagere på visuelle indtryk :
>
> Denne bil kørte jeg i 5 minutter før den endte sådan her :
>
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.6.jpg

Uhrg. Får du det ikke helt dårligt af at se det billede så?

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-03-08 20:09

Isang tao pinangalanan, ShutEye nagsulat:

>Uhrg. Får du det ikke helt dårligt af at se det billede så?

Her svarer jeg udelukkende for mig selv:

Nej. Jeg bruger billedet, hver gang en knaldet spritbilist kalder mig
en selvbestaltet politibetjent. Og min kommentar er hvergang, at jeg
ikke ønsker for andre at de skal lide det samme tab som jeg har lidt.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 20:33

"ShutEye" <no@no.no> skrev :

>Uhrg. Får du det ikke helt dårligt af at se det billede så?

Nej - men mine sidste ord til Karsten står lysende i erindringen :

"Husk nu at tage selen på, de kører som gale idag"

Hvor meget jeg fik ret, gik egentligt først op for mig næste morgen.

.... man bliver lidt hårdhudet efter sådan en oplevelse

--
Jan_stevns

Fra : Thomas

Dato : 30-03-08 22:23

<jan_stevns> wrote in message

> [...]
>
> Hvor meget jeg fik ret, gik egentligt først op for mig næste morgen.
>
> ... man bliver lidt hårdhudet efter sådan en oplevelse

Må man få historien, hvis den ikke har været fortalt herinde før ? Både
hvis det gavner dig at fortælle og hvis de kan skræmme andre til at køre
pænt ?

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 30-03-08 22:28

<jan_stevns> wrote in message

> [...]
>
> Hvor meget jeg fik ret, gik egentligt først op for mig næste morgen.
>
> ... man bliver lidt hårdhudet efter sådan en oplevelse

Og det var ikke for at snage, syntes bare det hele lød så indforstået , så
jeg måske havde misset noget ..........

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-08 18:38

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev :

>Og det var ikke for at snage, syntes bare det hele lød så indforstået , så
>jeg måske havde misset noget ..........

Jeg kan ikke huske om historien har været fortalt før - men nuvel :

Den har ligget på vor hjemmeside, men er ikke lagt tilbage efter
serveren crashede ...

I Det herrens år 1962 - i august måned - den 25, kom min lillebroder
Karsten til live - selv om en lillebror, for mange er en plage - så
er det trods alt en broder.

Da han var 18 år gammel - og havde fået sit kørekort - var han som
alle andre unge i den alder - biler er en spændende ting - og hvis der
så tilmed sad en walkie talkie i den - så kunne man rigtigt snakke med
vennerne.

Karsten havde en hel del venner på Amager - og da han boede i Ishøj,
var det nærliggende at køre ned på Ishøj Havn - for derved at have
bedre radio-forbindelse til alle rødderne på Amager - ikke mindst hans
veninde.

I den første uge i Maj måned 1981 havde Karsten lånt bilen for at køre
mig hjem til Brøndbyvester (hvor jeg boede dengang) - og på vejen hjem
ville han ned på havnen for at se om nogle af vennerne fra Amager var
på radioen.

Karsten nåede ikke Hjem ! - Da han passerede krydset Ishøj
Stationsvej og gl.Køge landevej - for at køre ned til havnen - kom en
beruset "dame" kørende for fuld fart nede fra Hundige - kørende i en
ordentlig møgbunke til en Opel Admiral af ældre årgang. Har du
nogensinde set sådan en bil ? - den er simpelthen bygget som en
russisk kampvogn.

I krydset ramte hun Karsten - på en måde der desværre tyder alt for
meget på at hun måske ligefrem sigtede efter bilen - Min gamle bil
blev sendt på en lang lufttur - med katastrofale følger.

Den dag idag undrer jeg mig stadig over den måde hun ramte min gamle
bil på. Havde hun noget usagt med hendes bekendte , der havde en bil
præcis magen til ?

Hvorfor jeg undrer mig - Tjaeh - da jeg om morgenen blev ringet op af
min far - som bad mig komme ned til Ishøj, så hurtigt som muligt -
måtte jeg jo tage en taxi - (der var ikke nogen der kunne hente mig) -
og min far fortalte ikke noget om, hvad der var sket om aftenen.

Da vi nærmer os krydset - kan vi begge (chaufføren og jeg) se at der
havde været sket en ret alvorlig ulykke - den ene lygtepæl var kun
egnet til hundekrog - og der var rester på vejbanen after et
sammenstød - samt temmeligt mange blomster - bundet fast ved foden af
det der engang havde været en lygtepæl.

 Chaufføren fortalte at der havde været sket en dødsulykke i krydset -
hvor en fuld kælling - navngivet "Jamie" havde påkørt en anden bil -
en metalgrøn Ford Cortina.

 Han fortalte mig, om hans kendskab til hende spritorglet - og om
hendes besøg hos nogle bekendte nede i Køge - og at de var kørt
dernede fra , fordi de ikke gad høre på hendes jamren og
beklagelser.

Han havde troet, at det var dem hun i sin brandert havde ramt - men
havde hørt fra andre at det var en ung mand fra området.

Der knækkede filmen - en ung mand fra området - i en metallic grøn
Ford Cortina - min far der ringer og beder mig komme til Ishøj, uden
at kunne fortælle hvorfor - Ja så kunne der jo kun være sket en
eneste ting ..........

Møgkællingen stod senere frem i ugebladene og jamrede over hvem der
skulle passe hendes datter, hvis hun skulle i spjældet.

Jeg ved hvem hun er - og hvor hun bor, men har for husfredens skyld
lovet mig selv, at lade den viden forblive hos mig.

Da jeg så bilen på værkstedet efter ulykken, blev jeg egentligt
lettet, efter skaderne at dømme, nåede han ganske enkelt ikke at
opdage hvad der skete - ryggen på førersædet var nærmest klemt ud af
vinduesrammen i passagersiden, så der har været smæld på.

Episoden gav nok både mig, og brormanden - som de fleste i gruppen jo
ved er Claus (Frørup) - et extremt anstrengt forhold til folk der
kører spritkørsel.

Det er faktisk ikke særligt svært at se på en person's kørsel, om der
er en rigtig god chanche for at det er en 53'er (påvirket chauffør)

--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-04-08 00:30

On Mar 31, 7:38 pm, jan_stevns wrote:

> [...]
>
> Episoden gav nok både mig, og brormanden -  som de fleste i gruppen jo
> ved er Claus (Frørup) - et extremt anstrengt forhold til folk der

Forståeligt og en grimme historie

> Det er faktisk ikke særligt svært at se på en person's kørsel, om der
> er en rigtig god chanche for at det er en 53'er (påvirket chauffør)

Det er rigtigt, og jeg har selv anmeldt ind til flere, flere af dem
håndværkere på vej hjem om fredagen. Man kan se de sidder og drikker
øl i bilen mens de kører hjem.
Dog kan mobilsnakkende billister have lidt den samme opførsel, men de
er vel også påvirkede på en eller anden måde.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....