forbuds-danmark
Fra : Michael Willumsen

Dato : 29-03-08 10:02

Det bliver sq.. snart værre og værre endnu engang overgår danmark sverige i
skøre påfund for at genere trafikken og krasse penge ind til statskassen -
nu skal policens fotovogne også tjecke om man har husket selen og snakker i
mobilos og bliver man fotograferet så koster det igen igen kassen ak ak det
danske navlepilleri tager ingen ende............gu ved hvad det næste
bliver??????????????

http://www.fyens.dk/article/965228

selvfølgelig skal man overholde loven hvis den ellers er
rimelig.............

michael

Fra : Mikael

Dato : 29-03-08 03:11

On 29 Mar., 10:01, "Michael Willumsen" <michael-willum...@mail.dk>
wrote:

> selvfølgelig skal man overholde loven hvis den ellers er
> rimelig.............

Jeg synes denne sætning skulle skrives ind i grundloven...

Det er da en gummiformulering som vil noget, men jeg ved hvad du
mener

Mikael

Fra : Vestman

Dato : 29-03-08 10:24

"Michael Willumsen" <michael-willumsen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> selen og snakker i mobilos og bliver man fotograferet så koster det igen
> igen kassen ak ak det danske navlepilleri tager ingen ende............gu

Forestil dig om 5-7 år, når vi har vænnet os til overvågning i samme stil
som i England. Så kan alt og alle jo få bøder for alle de forteelser, som
kameraerne fanger.. Vi er allerede så småt på vej ind i et nærmest Orwell'sk
overvågningssamfund, men det er kun starten. Tro mig. Så mangler vi kun at
få RFID-chips, for så kan bøderne med det samme trækkes på vores konto.
Ultrapopulisten Lene Espersen elsker den slags.
http://video.google.com/videoplay?docid=5389309219527864844&q=rfid+human&total=124&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=4
http://video.google.com/videoplay?docid=876624711729961558&q=verichip&total=706&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=4

> selvfølgelig skal man overholde loven hvis den ellers er
> rimelig.............

Troll!

M.v.h. Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-08 12:49

Michael Willumsen skriver:

> selvfølgelig skal man overholde loven hvis den ellers er
> rimelig.............

Klart.

Hvor er grænsen ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-08 18:26

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Klart.
> Hvor er grænsen ?

Det bestemmer man jo selvfølgelig selv...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-08 19:25

Henrik Stidsen skriver:

> Det bestemmer man jo selvfølgelig selv...

Klart, sender du mig de 100.000 kr nu?

Så er vi fri for at du skal ud at købe en ny bil. Knægten skal snart
have bil og din Yaris paser vidst lige i størrelsen. Grænsen for hvornår
det er tyveri eller pengeafpresning er vi ikke over, når det ikke er et
højere beløb.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-03-08 02:03

> Klart, sender du mig de 100.000 kr nu?

En bombe med posten siger du? Meget gerne, der er godt nok 8 dages
leveringstid pga. travlhed ;)

> [...]
> have bil og din Yaris paser vidst lige i størrelsen. Grænsen for hvornår
> det er tyveri eller pengeafpresning er vi ikke over, når det ikke er et

100.000 eller en Yaris der er betydeligt mere værd - ka du bestemme dig for
hva det er du vil have? ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-08 06:49

Henrik Stidsen skriver:

> 100.000 eller en Yaris der er betydeligt mere værd - ka du bestemme dig for
> hva det er du vil have? ;)

Bare pengene, det er lettest.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-03-08 12:57

> Bare pengene, det er lettest.

Okay så, men du skal selv spæde resten til (hvis du overlever bomben ;)

Fra : Tommy Fer

Dato : 29-03-08 20:52

Michael Willumsen skrev:
> [...]
> bliver??????????????
>
> http://www.fyens.dk/article/965228
>
> selvfølgelig skal man overholde loven hvis den ellers er

Ja fordi det er SLET ikke rimligt at man ikke må snakke i hånholdt mobil
telefon.

Tage selen på er jo heller ikke rimligt... eller ????

mvh Tommy Fer

Fra : Martin Vollert

Dato : 29-03-08 21:20

Tommy Fer havde fået den ide at fortælle:

> Ja fordi det er SLET ikke rimligt at man ikke må snakke i hånholdt
> mobil telefon.

Tjaa du har ret, fordi det er ikke om du snakker i håndholdt eller håndfri
der er det afgørende, det er selve samtalen som afgør hvor meget overskud du
har til trafikken samtidligt.

> Tage selen på er jo heller ikke rimligt... eller ????

I min verden rager det ingen om jeg har sele på eller ej det er mig det går
ud over, så hva faen kan alle ander ha ondt i røven over..

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-08 23:12

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I min verden rager det ingen om jeg har sele på eller ej det er mig
> det går ud over, så hva faen kan alle ander ha ondt i røven over..

Det er os allesammen der skal betale for at få dig lappet sammen igen.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 23:32

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev :

>Det er os allesammen der skal betale for at få dig lappet sammen igen.

Åhh nej - ikke den igen ?

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 29-03-08 23:33

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er os allesammen der skal betale for at få dig lappet sammen igen.

Tjaee ... nogen betaler endda meget mere end andre.

mvh
Bjørn J.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 00:15

Brian Sørup skrev:
> Det er os allesammen der skal betale for at få dig lappet sammen igen.

Ved at køre bil har han allerede været med til at betale for det.

Og at betale for de når du skærer din hånd i stykker hjemme i køkkenet.

(Hvis du lægger alle indtægter fra trafik, sprut og tobak sammen står du
tilbage med 8 mia. når samtlige veje og sygehuse er betalt.)

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Martin Vollert

Dato : 30-03-08 03:06

Brian Sørup havde fået den ide at fortælle:
> "Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er os allesammen der skal betale for at få dig lappet sammen igen.

Nåå jeg betaler nu også selv til fællesskabet, så må jeg vel også bruge det,
ligesom F.eks folk som er for fede eller ryger ??

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-03-08 02:04

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> wrote in

> I min verden rager det ingen om jeg har sele på eller ej det er mig
> det går ud over, så hva faen kan alle ander ha ondt i røven over..

Hva siger din familie og dine venner til det hvis du dør?

Fra : Martin Vollert

Dato : 30-03-08 03:04

Henrik Stidsen havde fået den ide at fortælle:
> "Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> wrote in

> Hva siger din familie og dine venner til det hvis du dør?

De bliver højst sansynlig kede af det, men livet vil gå vidre.
Men hvis man virkelig vil redde liv var der vist mange andre stedre som man
kunne kigge på F.eks folk som er overvægtige Osv, men det giver man jo ikke
bøder for, det kunne måske være en ide for det er vel ligemeget om man slår
sig ihjel på 1 sekund eller 30 år.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 08:23

Martin Vollert skrev:
> [...]
> bøder for, det kunne måske være en ide for det er vel ligemeget om man slår

Hvorfor flytter du fokus væk fra trafikken?

Jeg har et sted hvor det ville hjælpe endnu mere hvis de gjorde noget,
og det er afstand.

Jeg har lidt den samme holdning ti det med selen. Det er et personligt valg.

Jeg lider af en tro på at det er de ulykker der sker p.g.a. manglende
afstand der er dem hvor selen har mest gavn.

Hvis "man" nu begyndte at interessere sig for at få folk til at holde en
passende afstand i forhold tilhastigheden ville mange af de ulykker ikke
ske.

De ulykker hvor "du" ryger ud over kanten og ind i et træ? Jamen om du
dør med eller uden sele har vel egentlig ikke den store betydning?

Fra : Jan Vennike

Dato : 30-03-08 08:33

> De ulykker hvor "du" ryger ud over kanten og ind i et træ? Jamen om du dør
> med eller uden sele har vel egentlig ikke den store betydning?

Forskellen er at så ved Falck hvor de skal finde liget

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 12:49

Jan Vennike skrev:
> Forskellen er at så ved Falck hvor de skal finde liget

De plejer da vist at finde dem alligevel.

Fra : Brian

Dato : 30-03-08 09:16

Finn Guldmann wrote:

> De ulykker hvor "du" ryger ud over kanten og ind i et træ? Jamen om du
> dør med eller uden sele har vel egentlig ikke den store betydning?

Nu er der jo rent faktisk sket en udvikling i hvor godt biler klarer den
slags kollisioner, så man er ikke længere prisgivet i f.eks frontale
kollisioner. Så kan den manglende tur ud af bilen, fordi man har brugt
selen, jo netop være det der gør at du overlever.

Jeg forstår til stadighed ikke, hvorfor mange har så svært ved at spænde den
sele, inden de kører - er det mon bare for at være Rasmus Modsat ?

/Brian

Fra : Lars [6710]

Dato : 30-03-08 10:57

Brian skrev:

> Jeg forstår til stadighed ikke, hvorfor mange har så svært ved at spænde den
> sele, inden de kører - er det mon bare for at være Rasmus Modsat ?
>
> /Brian

Næh heller ikke jeg...
Det er vel ikke sværere at huske/gøre end at starte bilen ?

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 11:56

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Jeg forstår til stadighed ikke, hvorfor mange har så svært ved at spænde den
>sele, inden de kører - er det mon bare for at være Rasmus Modsat ?

Så lad være med at prøve at forstå det - Hvis du mener selen er vigtig
for dig, så brug den, og lad vær med at bland dig i om andre bruger
den - det er ligesom *deres* problem, hvis de ikke gør, det kan aldrig
blive din hovedpine

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-03-08 12:05

Hej!

jan_stevns wrote:
> [...]
> for dig, så brug den, og lad vær med at bland dig i om andre bruger
> den - det er ligesom *deres* problem, hvis de ikke gør, det kan aldrig

Mjaeh, de kommer jo som oftest slemmere til skade i ulykker, og koster derfor
samfundet flere penge i så fald.

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke begriber det.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 12:37

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Mjaeh, de kommer jo som oftest slemmere til skade i ulykker, og koster derfor
>samfundet flere penge i så fald.

Måske, måske - i det store spil er det så få penge, at det er noget
der tangerer latterligt at hænge sig så meget i det

Og sjov nok, er der den der tendens til at glemme, at de også selv har
bidraget til samfundet's udgifter.

Skulle man pga manglende sele "komme til" at koste samfundet en halv
mille, har man sgu' nok selv indbetalt et tilsvarende beløb, om ikke
mere.

Skulle jeg komme tilskade på den konto, og koste et par hundre
tusinde, har min skattebetaling dælme da rigeligt betalt - både til
det, og til f.eks de sutter der hænger omkring i samfundet, og kun har
lønningsdagen på sjalen at se frem til

*de* er en del af samfundet's udgifter - det vil min behandling på
sygehuset også være - sådan er det, at leve i et samfund som vores

"nogle" koster mer end andre - vi deler alle regningen, og de penge vi
ikke bruger selv, skal poltikersnuderne nok finde et sted til,
desværre ofte steder, det ikke gavner os der har lagt midler til

>Jeg må indrømme, at jeg heller ikke begriber det.

Hvorfor så gå og gruble videre over det ?

--
Jan_stevns

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 12:45

On Sun, 30 Mar 2008 13:37:08 +0200, jan_stevns wrote:

> Skulle man pga manglende sele "komme til" at koste samfundet en halv
> mille, har man sgu' nok selv indbetalt et tilsvarende beløb, om ikke
> mere.

Jeg har ingen anelse om, hvormeget jeg egentlig koster samfundet i
drift, men jeg har en formodning om, at det er mere end en halv mille om
året
Så en undersøgelse engang, hvor der var egnet på hvad en trafikulykke
kostede alt i alt. Det bliver absolut ikke til småpenge, når der
indregnes tabt arbejdsfortjeneste og skattebetaling for resten af livet.
Det overrasker nok også de fleste hvad de direkte udgifter til
redningsmandskab, sygehus og genoptræning eller begravelse faktisk løber
op i.

Jeg er dog ret ligeglad med pengene, det er jo bare noget vi har skabt
for at kunne sammenligne værdier, det er langt værre med de
følelsesmæssige, bløde og umålelige værdier, der går tabt ved meningsløs
død og ulykke.

--
Leonard
"Hvis General Motors havde fulgt udviklingen i samme takt som

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-03-08 20:07

jan_stevns skrev:

> [...]
> tusinde, har min skattebetaling dælme da rigeligt betalt - både til
> det, og til f.eks de sutter der hænger omkring i samfundet, og kun har

Tjae, nu er man jo også forskellige steder i livet, klart at jeg stadig
som 29 årig "skylder" samfundet en del penge.

Ja man har betalt skat, men tænk på de penge der er blevet postet i dig
igennem din opvækst. dagpleje, vuggestue,børnehave,skole,videre
uddannelse og SU. Dertil har man sikkert også været hos lægen i ny og
næ.... der er rigtig mange ting man betaler til.

Derudover så koster du også samfundet i "manglende" kommende indtægter
igennem livet. Det er jo også kalkuleret med i din barndoms "ødsler"

mvh Tommy Fer

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 20:42

Tommy Fer <NOSPAM@fernet.dk> skrev :

> [...]
>uddannelse og SU. Dertil har man sikkert også været hos lægen i ny og
>næ.... der er rigtig mange ting man betaler til.

Nu har jeg hverken været i dagpleje, eller vuggestue/børnehave ;)

Skole, ja -

jeg kom i lære efter skolen, så jeg har ikke et fint papir, på andres
regning

>Derudover så koster du også samfundet i "manglende" kommende indtægter
>igennem livet. Det er jo også kalkuleret med i din barndoms "ødsler"

Uanset hælder regnestykket den gale vej - vi betaler mer' end vi får !

--
Jan_stevns

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 20:47

On Sun, 30 Mar 2008 21:41:44 +0200, jan_stevns wrote:

> Uanset hælder regnestykket den gale vej - vi betaler mer' end vi får !

Nogen gør, andre gør ikke, men man skal nok være offentligt ansat i et
helt liv for at kunne være sikker på et overskud

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 13:07

Kim Voss Schrader skrev:
> Mjaeh, de kommer jo som oftest slemmere til skade i ulykker, og koster
> derfor samfundet flere penge i så fald.
> Jeg må indrømme, at jeg heller ikke begriber det.

Glem nu lige det med regningen.

De HAR betalt en. Det er en naturlig følge af at købe og bruge en bil.

De har også betalt for alle de ulykker der ikke har med trafik at gøre.

(Regnestykket er simpelt indtægter(trafik+sprut+tobak) -
udgifter(sygehuse+vejnet) = 8 mia. (2003 tal (du kan så selv finde mere
aktuelle tal hvis du er interesseret)))

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 13:17

On Sun, 30 Mar 2008 14:06:50 +0200, Finn Guldmann wrote:

> (Regnestykket er simpelt indtægter(trafik+sprut+tobak) -
> udgifter(sygehuse+vejnet) = 8 mia. (2003 tal (du kan så selv finde mere
> aktuelle tal hvis du er interesseret)))

Måske et simpelt regnestykke i din verden, men i virkeligheden er der en
masse andre udgifter, der følger med trafikskadede personer resten af
livet. Og det giver samtidigt manglende skatteindtægter osv. osv. 8 mia.
er faktisk ikke ret mange penge i det spil.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 13:38

Leonard skrev:
> [...]
> livet. Og det giver samtidigt manglende skatteindtægter osv. osv. 8 mia.
> er faktisk ikke ret mange penge i det spil.

Måske, men hvis så dem der kommer til skade andre steder end i trafikken
selv blevbelastet med udgiften, mon så ikke der stadig var en hel del
penge til overs?

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 16:17

On Sun, 30 Mar 2008 14:37:55 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Måske, men hvis så dem der kommer til skade andre steder end i trafikken
> selv blevbelastet med udgiften, mon så ikke der stadig var en hel del
> penge til overs?

Tjoh, men sådan regner vi ikke i DK. Alle indtægter samles i en stor
kasse, der så betaler udgifterne. Penge der kommer ind fra det ene eller
det andet er sjældent mærket med hvad de skal bruges til. Og hvis
pengene ikke kom ind via bilerne så skulle de jo hentes et andet sted.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 16:27

Leonard skrev:
> [...]
> det andet er sjældent mærket med hvad de skal bruges til. Og hvis
> pengene ikke kom ind via bilerne så skulle de jo hentes et andet sted.

Nej, det ved jeg godt. Men det er også derfor det jævnt ofte syntes
aldeles urimeligt at man på visse områder skal betale en fed overpris
for sine aktiviteter for at de på andre områder kan slippe billigt.

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 16:40

On Sun, 30 Mar 2008 17:26:44 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Nej, det ved jeg godt. Men det er også derfor det jævnt ofte syntes
> aldeles urimeligt at man på visse områder skal betale en fed overpris
> for sine aktiviteter for at de på andre områder kan slippe billigt.

Se det kan vi godt blive enige om.
Jeg er fx medlem af en vandskiklub, der får langt mindre støtte pr.
medlem end de klubber, der oveni får stillet idrætshal og velklippede
græsbaner til rådighed. Det kan godt synes uretfærdigt, vi glædes bare
over at vi har det sjovere i vores klub end vi ville have det i
fodboldklubben.

Fra : Brian

Dato : 30-03-08 13:02

jan_stevns wrote:

> Så lad være med at prøve at forstå det - Hvis du mener selen er vigtig
> for dig, så brug den, og lad vær med at bland dig i om andre bruger
> den

Jeg prøver ikke at blande mig i om andre bruger den eller ej - jeg forstår
bare ikke hvorfor de ikke gør det.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 14:23

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Jeg prøver ikke at blande mig i om andre bruger den eller ej - jeg forstår
>bare ikke hvorfor de ikke gør det.

Det kommer "man" vel aldrig at forstå, så hvorfor ikke bare komme
videre i livet ? Der er sgu' så meget man ikke forstår ;)

Jeg forstår heller ikke at folk ikke kan lade den skide mobil ligge
når de er ude at køre bil - men har længst sagt mig selv, at de jo er
dem selv, der får "regningen" - så dem om det.

Jeg kan da nævne en del grunde til de bør lade den ligge, men siden
folk ikke selv kan indse logikken at det nok er bedre at koncentrere
sig om at køre bil, så vil det jo være en mission impossible, at gøre
noget ved det

selv en veritabel bøderegn ændrer nok ikke på det ;)

--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 13:00

Brian skrev:
> [...]
> Jeg forstår til stadighed ikke, hvorfor mange har så svært ved at spænde den
> sele, inden de kører - er det mon bare for at være Rasmus Modsat ?

Det kan der være mange grunde til at de ikke gør. For nogen af dem skal
det nok være den grund du nævner.

For mit vedkommende har jeg t grunde til at jeg ikke bruger sele i
lastbilen.

Den ene er at A-stolpen i højre side og spejlene i højre side tilsammen
giver mig et felt på ca 30 cm hvor jeg ikke kan se noget. Feltet er så
stort at det kan skjule et helt vogntog. Hvis jeg har sele på kan jeg
ikke læne mig så meget frem at jeg kan kigge det forbi feltet der er
nødvendigt for at sikre mig at der ikke komme biler der.

Den anden grund er at på lastbiler er spændet hvor man sætter beslaget
på selen i, nede i højre hjørne, anbragt i selve sædet. Med de resultat
at hvis jeg tager selen på vil beslaget befinde sig et stykke inde i min
højre r*vballe. Ikke særlig heldigt da jeg jo skal bruge det ben også.

I personbiler sidder spændet oftest på et stykke wire så det kan give
sig sidevejs, så der har jeg ikke problemet, og bruger altid selen.

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 16:12

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 11:26

On Sun, 30 Mar 2008 09:22:36 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Jeg lider af en tro på at det er de ulykker der sker p.g.a. manglende
> afstand der er dem hvor selen har mest gavn.

Du lider af samme tro som rigtigt mange andre. Det er der også lavet
undersøgelser om, hvad folk tror er farligst og hvad der rent faktisk er
farligst. Afstand ligger øverst på listen over, hvad folk tror er
farligst, mens sikkerhedssele og hastighed ligger øverst på listen over
hvad der faktisk er farligst.

Nåh, nej, det gælder jo ikke, for det er viden, der er samlet sammen af
forskere og de ved jo ikke en skid om trafik, for de har aldrig prøvet
at bakke en trailer til en læsserampe hos Netto.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 13:23

Leonard skrev:
> [...]
> forskere og de ved jo ikke en skid om trafik, for de har aldrig prøvet
> at bakke en trailer til en læsserampe hos Netto.

Den liste må være lavet af fartforskrækkede.

Uanset hvem og hvormange der siger det vil det aldrig blive en sandhed
at fart er farlig.

Fart er først farlig når du gør tåbelige ting med den. F.eks. kører for
tæt på.

Og som jeg skrev før har selen sin største berettigelse når
hastighedsforskellen er lav. Ikke hastigheden men forskellen.

Hvor en ulykke sker ved at en bil kører ind i noget fast er selen af
mindre betydning. Har du den på får du nogle ekstra skrammer på skulde,
bryst og mave. Men der er stor sandsynlighed for at du alligevel dør af
de indre kvæstelser du får ved at bringe din hastighed ed fra, f.eks.,
100 til 0 på et splitsekund.

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 16:21

On Sun, 30 Mar 2008 14:22:33 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Den liste må være lavet af fartforskrækkede.

Det var jo det jeg skrev, altså at du ikke vil godtage argumentet.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 16:30

Leonard skrev:
> Det var jo det jeg skrev, altså at du ikke vil godtage argumentet.

Hvis nu det blev almindeligt at folk der udtaler sig som eksperter på et
område blev pålagt at bevæge sig ud og finde ud af hvordan tingene
fungerede på det område, i stedet for at læse sig til det i en bog
skrevet af andre der også har læst sig til det, ville det være lidt
lettete at kapere ekspertudsagn.

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 11:21

On Sun, 30 Mar 2008 04:04:18 +0200, Martin Vollert wrote:

> Men hvis man virkelig vil redde liv var der vist mange andre stedre som man
> kunne kigge på F.eks folk som er overvægtige Osv,

Hvis nu vi allesammen holdt op med at bruge sikkerhedssele, så ville
forholdet mellem livsstilssygdomme og dræbte i trafikken se helt
anderledes ud.

Sikkerhedsselen er det vigtigste sikkerhedsudstyr i bilen, hvis uheldet
er ude. Bare kig ppå alle motorsportsudøvere, er der nogen af dem, der
kører uden sele?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 13:12

Leonard skrev:
> [...]
> Sikkerhedsselen er det vigtigste sikkerhedsudstyr i bilen, hvis uheldet
> er ude. Bare kig ppå alle motorsportsudøvere, er der nogen af dem, der

Hvor mange af dem køre med 3-punkts sele og uden bur?

Det tåbeligste ved det med selen er dog at du, hvis du har en bil du
bruger til at køre rally i, og derfor har den monteret med 5-punkts
sele, stadig skal spænde 3-punkts selen oven i for at undgå bøder hvis
du bliver stoppet.

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 13:22

On Sun, 30 Mar 2008 14:11:45 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Hvor mange af dem køre med 3-punkts sele og uden bur?

De fleste af dem kører også med styrthjelm, men tror du ikke det er
bedre at have en alm. 3 punktssele på end slet ingen - når der nu ikke
er 5 punkts og bur?

> [...]
> bruger til at køre rally i, og derfor har den monteret med 5-punkts
> sele, stadig skal spænde 3-punkts selen oven i for at undgå bøder hvis

Nej, hvis du kan fremvise de samme godkendelser for 5 punktsselen som 3
punktsselen har, så må du godt nøjes med 5 punkts.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 13:40

Leonard skrev:
> De fleste af dem kører også med styrthjelm, men tror du ikke det er
> bedre at have en alm. 3 punktssele på end slet ingen - når der nu ikke
> er 5 punkts og bur?

I nogle tilfælde jo i andre tilfælde nej.

> Nej, hvis du kan fremvise de samme godkendelser for 5 punktsselen som 3
> punktsselen har, så må du godt nøjes med 5 punkts.

Det er noget der så er kommet til siden jeg havde med motorspot at gøre.

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 16:12

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 16:12

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 00:28

On Sat, 29 Mar 2008 10:01:53 +0100, "Michael Willumsen"
<michael-willumsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>bliver??????????????
>
>http://www.fyens.dk/article/965228
>
>selvfølgelig skal man overholde loven hvis den ellers er

Hvordan generer det trafikken at man sender bon'er til de, der
overtræder gældende lov?
Når så det er sagt er jeg ikke specielt begejstret for fotovognene og
de steder, de oftest placeres, men vi vælger selv at overtræde loven
og må derfor lufte "muldvarpeskindet"
At jeg ikke kan lide overvågningssamfundet er en ting - men det
generer jo ikke ligefrem trafikken at nogen tager et billede af dig
mens du snakker i telefon uden sele med 88 km/t ) Du får bare lov
at fortælle hvem der var bag rattet og evt. betale for fornøjelsen
(det er ikke sjovt at få et elendigt billede af dytten og de så
afkræver en uhyrlig pris for billedet - er afprøvet)
--
med pt. fire OES'ere i hytten, snart kun tre
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Mikael

Dato : 30-03-08 09:03

On 30 Mar., 12:55, jan_stevns wrote:

> [...]
> for dig, så brug den, og lad vær med at bland dig i om andre bruger
> den - det er ligesom *deres* problem, hvis de ikke gør, det kan aldrig

Det kan det jo så alligevel. Der er nogen som har sat et mål for
samfundet. Et af de mål hedder færrest muligt dræbte og tilskadekomne
i trafikken. Det mål kan man nå på mange måder, der er jo en del
knapper at trykke på, en af de allernemmeste er hvis folk ville ta
deres sikkerhedssele på, det er der en del der ikke vil og så finder
man på andre ting, man hæver bødetakster, man sænker fartgrænser osv.
osv. så jo lidt indflydelse har det på os andre.

Men bare rolig, jeg er ikke så naiv at jeg tror vi fik lov at være i
fred hvis alle tog sele på.

Jeg har selv i en årrække kørt uden sele, i dag kan jeg ikke undvære
den. Skulle jeg er glemme den er det kun til 20km/t så starter
balladen

Mikael

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 16:12

Mikael skrev:
> Jeg har selv i en årrække kørt uden sele, i dag kan jeg ikke undvære
> den. Skulle jeg er glemme den er det kun til 20km/t så starter
> balladen

Har du da fået børn der nu er så store at de blander sig i fars kørsel?

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 16:41

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Har du da fået børn der nu er så store at de blander sig i fars kørsel?

Hehe ... Det prøvede en af mine tøser, altså blande sig i kørslen

*der* er langt at gå fra Vordingborg, og hjem, fandt hun ud af ;)

--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-08 17:40

jan_stevns skrev:
> Hehe ... Det prøvede en af mine tøser, altså blande sig i kørslen
> *der* er langt at gå fra Vordingborg, og hjem, fandt hun ud af ;)

Så var hun vel også lidt ældre end det der lige skal til for at de
opdager om far har sele på?

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 20:18

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Så var hun vel også lidt ældre end det der lige skal til for at de
>opdager om far har sele på?

Tjaehhhh...... ;)

--
Jan_stevns

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 16:12

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-03-08 02:13

On Mar 29, 11:01 am, "Michael Willumsen" <michael-willum...@mail.dk>
wrote:
> [...]
> mobilos og bliver man fotograferet så koster det igen igen kassen ak ak det
> danske navlepilleri tager ingen ende............gu ved hvad det næste

Man møder mobilsnakkende billister overalt og man kan tit opleve at de
ikke kan køre lige så forsvarligt og korrekt som hvis de ikke snakkede
under kørslen.
Jeg synes man burde lave klippekortet om til fx. 9 klip, og så måske
klippe således:
- 1 klip for manglende sele,
- 1 klip for mobilsnak,
- 2 klip ved promille over 0,5 og under 1,
- 4 klip ved promiller over 1 og under 2,
- 9 klip ved promiller over 2,
- 3 klip for 30 % over,
- 4 klip for 40 % over etc.
Og dem som nu giver 1 klip skal give 3 klip.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-08 19:36

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in news:0c5611d5-c70a-43b8-
b05b-38f37df2fe3a@s50g2000hsb.googlegroups.com:

> [...]
> - 3 klip for 30 % over,
> - 4 klip for 40 % over etc.
> Og dem som nu giver 1 klip skal give 3 klip.

Er det ikke sådan det fungerer i USA og England?

Fra : Kent Friis

Dato : 31-03-08 20:43

Den 31 Mar 2008 18:36:09 GMT skrev Henrik Stidsen:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in news:0c5611d5-c70a-43b8-
> b05b-38f37df2fe3a@s50g2000hsb.googlegroups.com:

> Er det ikke sådan det fungerer i USA og England?

Og Tyskland... Man hører i hvert fald tit "Drei punkte in Flensburg".

Mvh
Kent

Fra : Mikael

Dato : 31-03-08 08:36

On 30 Mar., 17:12, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Mikael skrev:> Jeg har selv i en årrække kørt uden sele, i dag kan jeg ikke undvære
>
> Har du da fået børn der nu er så store at de blander sig i fars kørsel?

Nææ...Jeg har bare en Mazda som ikke er så gammel og den larmer som en
sindssyg når man ikke har sele på.

Mikael