OT: Cykelhjul med hastighedsmåler
Fra : Fly Christensen

Dato : 28-03-08 16:33

Hejsa!

Jeg ved ikke lige, hvem jeg eller skulle spørge, men folk her bved jo
alt om alt.

Jeg har brug for sådan et "landmåler"-cykelhjul, som måler hastighed.
Afstand er ligegyldig.

Er der nogle, der ved, hvor jeg kan finde et sådant hjul?

Fly

Fra : Møller

Dato : 28-03-08 16:49

Fly Christensen skrev:
> [...]
> Afstand er ligegyldig.
>
> Er der nogle, der ved, hvor jeg kan finde et sådant hjul?

Politiet bruger den ved opmålingved uheld, så måske kan du låne et der

Entreprenører bruger dem også,

Ellers er der jo her:
http://www.froesalget.dk/c/pp55895/tt15/ii11617/ll13/m%C3%A5lehjul.htm

Pas nu på du ikke går i frø.
"frø af ugræs er føget over hegnet"

Møller

Fra : Møller

Dato : 28-03-08 16:52

mener du ikke længdemåler, eller har jeg da ledt dig på vildspor.

Hedeselskabet er billigere:
http://www.hedeselskabet.dk/media/skovudstyr/Katalog_web_DK.pdf

Møller

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-03-08 17:11

Møller wrote:

> Politiet bruger den ved opmålingved uheld, så måske kan du låne et der
>
> Entreprenører bruger dem også,
>
> Ellers er der jo her:
> http://www.froesalget.dk/c/pp55895/tt15/ii11617/ll13/m%C3%A5lehjul.htm

Sådan et hjul, men med hastighed. Det skal bruges til at justere
løbebånd med. Eller et lasersystem, som lyser nedad og måler, hvor
hurtigt undergrunden bevæger sig.

Årh, fusk it! Vi køber sgu en doppler radar!

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-08 17:24

Fly Christensen skriver:

> Sådan et hjul, men med hastighed. Det skal bruges til at justere
> løbebånd med.

Så køber du da bare et almindelig tachometer.

Jeg har sådan et her:
http://www.elma.dk/_da-DK/v:1385?visma5.prodno=5703317630056

Alternativt køber du et af dem til længdemåling og en cykelcomputer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leo_Jensen

Dato : 28-03-08 10:46

On 28 Mar., 17:24, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
>   Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
>   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Hvad med at tage en cykel med cykelcomputer og stille forhjulet op på
løbebåndet ?? Eller er det for nemt...

Leo

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-03-08 17:53

Leo_Jensen wrote:

> Hvad med at tage en cykel med cykelcomputer og stille forhjulet op på
> løbebåndet ?? Eller er det for nemt...

Det er alt for let at transportere en cykel med rundt til diverse
kunder, når vi skal indstille løbebåndene.

Fly

Fra : Møller

Dato : 28-03-08 18:06

Fly Christensen skrev:

> Det er alt for let at transportere en cykel med rundt til diverse
> kunder, når vi skal indstille løbebåndene.

Den var jeg også ved at foreslå, men du kan da nøjes med en forgaffel og cykkelkomputteren.
Evt fra en banecykel eller 3-hjulet, du kan selv kalibrere den.

Vi har monteret en cykkelkomputter i en bil, før GPS-tiden. ,-)

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-08 18:18

Fly Christensen skriver:

> Det er alt for let at transportere en cykel med rundt til diverse
> kunder, når vi skal indstille løbebåndene.

I kan vel cykle derud ?

Fra : N/A

Dato : 28-03-08 17:53

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-03-08 21:24

Møller skrev:
> Politiet bruger den ved opmålingved uheld, så måske kan du låne et der
> [...]
Dem der er kun til at måle afstand med, ikke hastighed.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Møller

Dato : 28-03-08 22:27

Finn Guldmann skrev:

> Dem der er kun til at måle afstand med, ikke hastighed.

Hvilket jeg også skrev

Mølelr

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-08 22:29

Møller skriver:

> Hvilket jeg også skrev

Rolig nu, Guldmanden er ved at slet alle oplsninger han har tastet ind,
så andre ikke kan finde dem......

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-03-08 23:05

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Rolig nu, Guldmanden er ved at slet alle oplsninger han har tastet ind,
> så andre ikke kan finde dem......

Hvordan sletter man noget man slet ikke taster ind?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-03-08 23:04

Møller skrev:
> Hvilket jeg også skrev

Som svar på en efterlysning at en hastighedsmåler, konkret IKKE en
afstandsmåler.

Der kom i øvrigt et andet link til en måler som, såvidt jeg kan se, vist
ville være den ideelle. Den kostede så godtnok 1395,- kr.