/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Seat Toledo 1.9 TDI
Fra : Flemming Jørgensen


Dato : 25-03-08 22:22

Hej
Vi har en Seat Toledo 1.9 TDI 110 hk som er af årgang 03 kørt p.t ca. 129000
km. og alle service er overholdt.
Det har ikke været noget i vejen med bilen før her til nytårsskiftet.
Siden nytårsskiftet har jeg oplevet flere gange at bilen mister kræfter lig
pludselig ved en hastighed på ca. 145 km/t i 5 g.
Så jeg er gået på mit værksted for at høre hvad det skylles.De siger at den
lave for stort turbotryk og går i en anden tilstand som bliver kaldt noget
speciel. I den tilstand slår motorstyringen alt turbo hjælp fra, derfor har
den ikke de kræfter som den plader. Når bilen bliver startet igen er alt som
det skal værre igen.
Det er noget med at der sider en ventil i turboen som styre trykket i
turboen som går noget træls, siger værkstedet.
Så jeg har fået af vide der skal en ny turbo i bilen, som kommer til at
koste ca. 13750 kr. at få monteret i bilen. Værkstedet sige at man ikke kan
få denne ventil løs, der skal en ny turbo til for at løse problemet.

Kan det være rigtig, - af en bil der kun har kørt ca. 129000 km. og ca. 6 år
på bagen?

Er der andre som har oplevet noget af det samme?

/Flemming



 
 
Brian (25-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-03-08 23:11

Flemming Jørgensen wrote:
> Hej
> Vi har en Seat Toledo 1.9 TDI 110 hk som er af årgang 03 kørt p.t ca.
> 129000 km. og alle service er overholdt.
> Det har ikke været noget i vejen med bilen før her til nytårsskiftet.
> Siden nytårsskiftet har jeg oplevet flere gange at bilen mister
> kræfter lig pludselig ved en hastighed på ca. 145 km/t i 5 g.
> Så jeg er gået på mit værksted for at høre hvad det skylles.De siger
> at den lave for stort turbotryk og går i en anden tilstand som bliver
> kaldt noget speciel. I den tilstand slår motorstyringen alt turbo
> hjælp fra, derfor har den ikke de kræfter som den plader. Når bilen
> bliver startet igen er alt som det skal værre igen.
> Det er noget med at der sider en ventil i turboen som styre trykket i
> turboen som går noget træls, siger værkstedet.
> Så jeg har fået af vide der skal en ny turbo i bilen, som kommer til
> at koste ca. 13750 kr. at få monteret i bilen. Værkstedet sige at man
> ikke kan få denne ventil løs, der skal en ny turbo til for at løse
> problemet.
> Kan det være rigtig, - af en bil der kun har kørt ca. 129000 km. og
> ca. 6 år på bagen?
>
> Er der andre som har oplevet noget af det samme?

Nu er jeg hverken mekaniker, eller ejer af en bil magen til din. Men jeg kan
huske fra mine dage som ejer af en TDI, og lidt kiggen med på
www.vagcars.dk, at der var en del snak om en ventil kaldet N75, der netop
styrer turbotrykket, og får bilen i nødprogram hvis den flipper.

Jeg ville vente med at få lavet den dyre reperation, og opsøge en anden
mekaniker, eller selv grave mig til bunds i det.

Hvis du søger lidt på google, kan du finde en del omkring emnet - også på
engelsk, hvis det er en brugbart for dig.

/Brian



E.L (26-03-2008)
Kommentar
Fra : E.L


Dato : 26-03-08 09:45

Få undersøgt din luftmængdemåler de fejler på vw og skoda modellerne og så
mangler du kræfterne når den går i udu
el
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:47e9786c$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Flemming Jørgensen wrote:
>> Hej
>> Vi har en Seat Toledo 1.9 TDI 110 hk som er af årgang 03 kørt p.t ca.
>> 129000 km. og alle service er overholdt.
>> Det har ikke været noget i vejen med bilen før her til nytårsskiftet.
>> Siden nytårsskiftet har jeg oplevet flere gange at bilen mister
>> kræfter lig pludselig ved en hastighed på ca. 145 km/t i 5 g.
>> Så jeg er gået på mit værksted for at høre hvad det skylles.De siger
>> at den lave for stort turbotryk og går i en anden tilstand som bliver
>> kaldt noget speciel. I den tilstand slår motorstyringen alt turbo
>> hjælp fra, derfor har den ikke de kræfter som den plader. Når bilen
>> bliver startet igen er alt som det skal værre igen.
>> Det er noget med at der sider en ventil i turboen som styre trykket i
>> turboen som går noget træls, siger værkstedet.
>> Så jeg har fået af vide der skal en ny turbo i bilen, som kommer til
>> at koste ca. 13750 kr. at få monteret i bilen. Værkstedet sige at man
>> ikke kan få denne ventil løs, der skal en ny turbo til for at løse
>> problemet.
>> Kan det være rigtig, - af en bil der kun har kørt ca. 129000 km. og
>> ca. 6 år på bagen?
>>
>> Er der andre som har oplevet noget af det samme?
>
> Nu er jeg hverken mekaniker, eller ejer af en bil magen til din. Men jeg
> kan huske fra mine dage som ejer af en TDI, og lidt kiggen med på
> www.vagcars.dk, at der var en del snak om en ventil kaldet N75, der netop
> styrer turbotrykket, og får bilen i nødprogram hvis den flipper.
>
> Jeg ville vente med at få lavet den dyre reperation, og opsøge en anden
> mekaniker, eller selv grave mig til bunds i det.
>
> Hvis du søger lidt på google, kan du finde en del omkring emnet - også på
> engelsk, hvis det er en brugbart for dig.
>
> /Brian
>



Flemming Jørgensen (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Jørgensen


Dato : 26-03-08 16:51


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:47e9786c$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Flemming Jørgensen wrote:
>> Hej
>> Vi har en Seat Toledo 1.9 TDI 110 hk som er af årgang 03 kørt p.t ca.
>> 129000 km. og alle service er overholdt.
>> Det har ikke været noget i vejen med bilen før her til nytårsskiftet.
>> Siden nytårsskiftet har jeg oplevet flere gange at bilen mister
>> kræfter lig pludselig ved en hastighed på ca. 145 km/t i 5 g.
>> Så jeg er gået på mit værksted for at høre hvad det skylles.De siger
>> at den lave for stort turbotryk og går i en anden tilstand som bliver
>> kaldt noget speciel. I den tilstand slår motorstyringen alt turbo
>> hjælp fra, derfor har den ikke de kræfter som den plader. Når bilen
>> bliver startet igen er alt som det skal værre igen.
>> Det er noget med at der sider en ventil i turboen som styre trykket i
>> turboen som går noget træls, siger værkstedet.
>> Så jeg har fået af vide der skal en ny turbo i bilen, som kommer til
>> at koste ca. 13750 kr. at få monteret i bilen. Værkstedet sige at man
>> ikke kan få denne ventil løs, der skal en ny turbo til for at løse
>> problemet.
>> Kan det være rigtig, - af en bil der kun har kørt ca. 129000 km. og
>> ca. 6 år på bagen?
>>
>> Er der andre som har oplevet noget af det samme?
>
> Nu er jeg hverken mekaniker, eller ejer af en bil magen til din. Men jeg
> kan huske fra mine dage som ejer af en TDI, og lidt kiggen med på
> www.vagcars.dk, at der var en del snak om en ventil kaldet N75, der netop
> styrer turbotrykket, og får bilen i nødprogram hvis den flipper.
>
> Jeg ville vente med at få lavet den dyre reperation, og opsøge en anden
> mekaniker, eller selv grave mig til bunds i det.
>
> Hvis du søger lidt på google, kan du finde en del omkring emnet - også på
> engelsk, hvis det er en brugbart for dig.
>
> /Brian
>
Jeg er heller ikke mekaniker og ved meget meget lidt om biler, så søge på
dette problem bliver meget sværte for mig da jeg er maskinsneker.
Mon der er andre som har fået skiftet denne ventil på motorernes oprigtige
turbo?
/Flemming



Brian (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-03-08 17:57

Flemming Jørgensen wrote:
> Jeg er heller ikke mekaniker og ved meget meget lidt om biler, så
> søge på dette problem bliver meget sværte for mig da jeg er
> maskinsneker.

Har du mod på det, er her et link til en google søgning -
http://kortlink.dk/4zm3

> Mon der er andre som har fået skiftet denne ventil på motorernes
> oprigtige turbo?

Har den fået skiftet turbo før da ?

Under alle omstændigheder er knap 14K alt for meget - smut forbi en anden
mekaniker.

Hvis du tør afsløre hvor i landet du er fra, plejer folk at være flinke til
at anbefale værksteder.

/Brian



Flemming Jørgensen (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Jørgensen


Dato : 26-03-08 18:53


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:47ea8042$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Flemming Jørgensen wrote:
>> Jeg er heller ikke mekaniker og ved meget meget lidt om biler, så
>> søge på dette problem bliver meget sværte for mig da jeg er
>> maskinsneker.
>
> Har du mod på det, er her et link til en google søgning -
> http://kortlink.dk/4zm3
>
>> Mon der er andre som har fået skiftet denne ventil på motorernes
>> oprigtige turbo?
>
> Har den fået skiftet turbo før da ?
Nej det har jeg ikke.
Men det kunne jo være der var andre her i gruppen som havde fået skiftede
denne ventil måske, og ville fortælle om det.
>
> Under alle omstændigheder er knap 14K alt for meget - smut forbi en anden
> mekaniker.
Det syntes jeg jo også. Det var bl.a. også derfor jeg gik her ind under
denne nyhedsgruppe for at forhøre mig om problemmet med vores bil. Det er
altid rart at vide om der er andre som har, - eller har haft dette problem
som vi har.

/Flemming



Brian Axelgaard (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 26-03-08 13:32

"Flemming Jørgensen" <flemjorg@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
news:47e96cf3$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> Vi har en Seat Toledo 1.9 TDI 110 hk som er af årgang 03 kørt p.t ca.
> 129000 km. og alle service er overholdt.
> Så jeg har fået af vide der skal en ny turbo i bilen, som kommer til at
> koste ca. 13750 kr. at få monteret i bilen. Værkstedet sige at man ikke
> kan få denne ventil løs, der skal en ny turbo til for at løse problemet.

Du skal ikke tro på alt hvad værkstedet siger :)
Start med at skifte luftmassemåleren
http://landberg.dk/product.asp?product=161&sub=516&page=1


Flemming Jørgensen (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Jørgensen


Dato : 26-03-08 16:22

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse
news:47ea425d$0$2000$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Flemming Jørgensen" <flemjorg@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> news:47e96cf3$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej
>> Vi har en Seat Toledo 1.9 TDI 110 hk som er af årgang 03 kørt p.t ca.
>> 129000 km. og alle service er overholdt.
>> Så jeg har fået af vide der skal en ny turbo i bilen, som kommer til at
>> koste ca. 13750 kr. at få monteret i bilen. Værkstedet sige at man ikke
>> kan få denne ventil løs, der skal en ny turbo til for at løse problemet.
>
> Du skal ikke tro på alt hvad værkstedet siger :)
> Start med at skifte luftmassemåleren
> http://landberg.dk/product.asp?product=161&sub=516&page=1
Værkstedet har lånet mig en ny luftmassemåleren som jeg køre med p.t, men
det er det samme, så det er ikke den der noget i vejen med til syneladen!
/Flemming



Brian Axelgaard (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 26-03-08 22:42

"Flemming Jørgensen" <flemjorg@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
news:47ea69ff$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Start med at skifte luftmassemåleren
>> http://landberg.dk/product.asp?product=161&sub=516&page=1
> Værkstedet har lånet mig en ny luftmassemåleren som jeg køre med p.t, men
> det er det samme, så det er ikke den der noget i vejen med til syneladen!

Det lyder som et ok værksted du at har fundet dig der :)
Så er det muligvis turbo'en alligevel - køb en større turbo (upgrade) når du
alligevel skal ud og ofre nogle penge :)
De 13k de skulle have for en ny turbo, var det incl montering?


Flemming Jørgensen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Jørgensen


Dato : 27-03-08 17:57


"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse
news:47eac22d$0$5034$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> "Flemming Jørgensen" <flemjorg@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> news:47ea69ff$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Start med at skifte luftmassemåleren
>>> http://landberg.dk/product.asp?product=161&sub=516&page=1
>> Værkstedet har lånet mig en ny luftmassemåleren som jeg køre med p.t, men
>> det er det samme, så det er ikke den der noget i vejen med til syneladen!
>
> Det lyder som et ok værksted du at har fundet dig der :)
> Så er det muligvis turbo'en alligevel - køb en større turbo (upgrade) når
> du alligevel skal ud og ofre nogle penge :)
> De 13k de skulle have for en ny turbo, var det incl montering?
Ja
Jeg fik oplyst af værkstedet at selve turboen og pakningsset koster 7500
eksl. moms
/Flemming



KimH (27-03-2008)
Kommentar
Fra : KimH


Dato : 27-03-08 20:55


"Flemming Jørgensen" <flemjorg@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
news:47ebd1bb$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47eac22d$0$5034$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> "Flemming Jørgensen" <flemjorg@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
>> news:47ea69ff$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> Start med at skifte luftmassemåleren
>>>> http://landberg.dk/product.asp?product=161&sub=516&page=1
>>> Værkstedet har lånet mig en ny luftmassemåleren som jeg køre med p.t,
>>> men det er det samme, så det er ikke den der noget i vejen med til
>>> syneladen!
>>
>> Det lyder som et ok værksted du at har fundet dig der :)
>> Så er det muligvis turbo'en alligevel - køb en større turbo (upgrade) når
>> du alligevel skal ud og ofre nogle penge :)
>> De 13k de skulle have for en ny turbo, var det incl montering?
> Ja
> Jeg fik oplyst af værkstedet at selve turboen og pakningsset koster 7500
> eksl. moms
> /Flemming
>

Hvis man selv kan montere turbolader , er der mange penge at spare , hvis du
køber turboen i Tyskland f.eks her
http://www.motoso.de/turbolader+golf+passat+vento+ibiza+toledo+19+tdi+110+ps+motorcode+afn+++vw+golf+passat+19+tdi+1996+lingenfeld-h15678718.htm

Mvh. Kim H



Jan Vennike (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 26-03-08 18:26

"Flemming Jørgensen" <flemjorg@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:47e96cf3$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> Vi har en Seat Toledo 1.9 TDI 110 hk som er af årgang 03 kørt p.t ca.
> 129000 km. og alle service er overholdt.
> Det har ikke været noget i vejen med bilen før her til nytårsskiftet.
> Siden nytårsskiftet har jeg oplevet flere gange at bilen mister kræfter
> lig pludselig ved en hastighed på ca. 145 km/t i 5 g.
> Så jeg er gået på mit værksted for at høre hvad det skylles.De siger at
> den lave for stort turbotryk og går i en anden tilstand som bliver kaldt
> noget speciel. I den tilstand slår motorstyringen alt turbo hjælp fra,
> derfor har den ikke de kræfter som den plader. Når bilen bliver startet
> igen er alt som det skal værre igen.
> Det er noget med at der sider en ventil i turboen som styre trykket i
> turboen som går noget træls, siger værkstedet.
> Så jeg har fået af vide der skal en ny turbo i bilen, som kommer til at
> koste ca. 13750 kr. at få monteret i bilen. Værkstedet sige at man ikke
> kan få denne ventil løs, der skal en ny turbo til for at løse problemet.
>
> Kan det være rigtig, - af en bil der kun har kørt ca. 129000 km. og ca. 6
> år på bagen?
>
> Er der andre som har oplevet noget af det samme?
>
> /Flemming

Hmmm

Havde en 90 hk TDi - her var det motorstyringen.

Læs den sørgelige historie her:

http://www.lorte-seat.dk/lorteside004.asp?id=509&ForumID=18

Ville nok prøve et andet værksted - min bil var ved 2 forskellige værksteder
og havde endda en VW specialist på - før man "tilfældigvis" prøvede med en
anden styring.

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste