peugeot 406 1998 Radio ??
Fra : Is

Dato : 25-03-08 20:57

Hej

Har netop købt en af ovenstående mærke. Jeg har så flyttet min radio
(en JVC) fra min gamle bil over.
Men radioen starter altid når jeg starter motoren, også selv om
radioen var slukket da jeg stoppede motoren.

Radioen skal have strøm for "memory backup", hvilket den også får
ifølge instruktionsbogen på ben "A4" . Men jeg tror ikke den får
strøm, (radioen har glemt klokken, og det plejer den ikke.)

Strømmen burde kommer fra sikring 15, som også trækker centrallås (og
den virker) relæ motorventilator, m.m.

Er der nogle gode tip, inden jeg går igang, og måske trækker en ny
ledning fra bateriet???

Erik Isager

Fra : martin bjerre

Dato : 25-03-08 21:01

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den virker) relæ motorventilator, m.m.
>
> Er der nogle gode tip, inden jeg går igang, og måske trækker en ny

Hej
PSA koncernen har en sær ide med at ombytte kl 30 og kl 15 i
radiostikket....
Hos peugeot/citroen kan du købe et omformerstik, der ikke gør andet end at
bytte om på de 2 stikben, alternativt bytter du bare de 2 ben selv....mener
det er en gul og en blå ledning, men mål lige efter, just in case...

Martin

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-03-08 21:43

martin bjerre wrote:
> [...]
> end at bytte om på de 2 stikben, alternativt bytter du bare de 2 ben
> selv....mener det er en gul og en blå ledning, men mål lige efter,
Tsvansen og www.bergs.dk har færdige omformerstik.

/F

Fra : Is

Dato : 25-03-08 22:11

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:47e959f3$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
selv....mener
> det er en gul og en blå ledning, men mål lige efter, just in case...

Hvad er kl 30 og kl 15 for en betegnelse ??

men det lyder spændende - kan de ha byttet noget til den ene
baghøjtaler også, jeg ved ikke rigtig om den virker.

tak for svar

Erik Isager

Fra : martin bjerre

Dato : 26-03-08 16:30

> [...]
>

> men det lyder spændende - kan de ha byttet noget til den ene
> baghøjtaler også, jeg ved ikke rigtig om den virker.

Kl 30 betyder konstant spænding fra batteri (gennem en sikring)
kl 15 betyder tændingsstrøm...altså spænding når der er tænding på bilen

Martin

Fra : Is

Dato : 26-03-08 18:29

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:47ea6bfe$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kl 30 betyder konstant spænding fra batteri (gennem en sikring)
> kl 15 betyder tændingsstrøm...altså spænding når der er tænding på
bilen

> Martin

Tak for svar

Erik Isager

Fra : Carsten

Dato : 25-03-08 22:19

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Har netop købt en af ovenstående mærke. Jeg har så flyttet min radio
> (en JVC) fra min gamle bil over.

Hvad var din gl. bil for en ? opel ? de bytter nemlig om på "kontinuerlig
+12v" og "tænding +12v"

Se min tråd om lignende problem her:
http://groups.google.dk/groups/search?q=Blaupunkt+glemmer+klokkeslet

Carsten

Fra : Is

Dato : 25-03-08 22:58

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meddelelse

> Hvad var din gl. bil for en ? opel ? de bytter nemlig om på

Min gamle bil var en mazda 626 fra 92, i den havde jeg klippet de
gamle stik, og fundet frem til en +, + til mem, og stel.

Men jeg må igang med polsøgeren

tak for svar

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 27-03-08 20:17

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:47e9754a$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Min gamle bil var en mazda 626 fra 92, i den havde jeg klippet de
> gamle stik, og fundet frem til en +, + til mem, og stel.

Og det har jeg så været idag - uden at finde nogen fejl - øv

Altid spænding på "memory" - og der er den rigtige i følge radioens
diagram

stel afbrydes vel aldrig ???

Sidste muligheder tror jeg enten er ingen forbindelse mellem stik og
ben - eller radioen er gået istykker ved flytningen.

Flere gode forslag ???

Erik Isager