|
| Undervognsbehandling hvornår? Fra : Michael Lund Milo |
Dato : 25-03-08 19:12 |
|
Hejsa
Vi har bestilt en fabriksny Skoda Fabia Combi 1.9TDI Elegance, som vi får
leveret om et par måneder. Vi vil jo gerne passe godt på den lille ny, så
hvornår bør vi få den undervognsbehandlet?
Hvilken behandling skal vi vælge? PAVA eller Dinitrol....
Mvh.
Michael Lund Milo
| |
Andreas M. Hansen (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 25-03-08 19:16 |
|
"Michael Lund Milo" <not@toknow.gov> wrote in message
news:47e9406f$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hejsa
>
> Vi har bestilt en fabriksny Skoda Fabia Combi 1.9TDI Elegance, som vi får
> leveret om et par måneder. Vi vil jo gerne passe godt på den lille ny, så
> hvornår bør vi få den undervognsbehandlet?
>
> Hvilken behandling skal vi vælge? PAVA eller Dinitrol....
>
>
Jeg vil mene at det kommer meget an på hvor længe i har tænkt jer at beholde
bilen - hvis i påtænker at sælge den til en forhandler igen inden den er 6-7
år gammel, så er det efter min mening spildte penge - du får ikke
omkostningerne til behandlingen hjem igen ved salget.
mvh
Andreas M. Hansen
| |
E.L (26-03-2008)
| Kommentar Fra : E.L |
Dato : 26-03-08 09:47 |
|
Helt klart dinitrol det er et godt produkt. og det er ret fornuftigt at
undervognsbehandle fordi at der er feks bagbro mv der overhovedet ikke har
fået andet end et tyndt lag maling.
EL
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47e9416b$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Michael Lund Milo" <not@toknow.gov> wrote in message
> news:47e9406f$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Hejsa
>>
>> Vi har bestilt en fabriksny Skoda Fabia Combi 1.9TDI Elegance, som vi får
>> leveret om et par måneder. Vi vil jo gerne passe godt på den lille ny, så
>> hvornår bør vi få den undervognsbehandlet?
>>
>> Hvilken behandling skal vi vælge? PAVA eller Dinitrol....
>>
>>
>
> Jeg vil mene at det kommer meget an på hvor længe i har tænkt jer at
> beholde bilen - hvis i påtænker at sælge den til en forhandler igen inden
> den er 6-7 år gammel, så er det efter min mening spildte penge - du får
> ikke omkostningerne til behandlingen hjem igen ved salget.
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
>
| |
Ukendt (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-03-08 19:19 |
|
On Tue, 25 Mar 2008 19:11:58 +0100, "Michael Lund Milo"
<not@toknow.gov> wrote:
>
>Hejsa
>
>Vi har bestilt en fabriksny Skoda Fabia Combi 1.9TDI Elegance, som vi får
>leveret om et par måneder. Vi vil jo gerne passe godt på den lille ny, så
>hvornår bør vi få den undervognsbehandlet?
>
Principielt før den kommer på vejene, men gerne i sommerperioden.
Teløk med bilen, det ser ud til at være et fornuftigt valg.
>Hvilken behandling skal vi vælge? PAVA eller Dinitrol....
>
Det er et religionsspørgsmål efter hvad jeg fornemmer. Det er meget
vigtigere at du finder et værksted, der lever op til de skemaer, der
foreskrives til den enkelte model. Men find et produkt, der ikke
ophæver Skodas rustgaranti.
>
>Mvh.
>
>Michael Lund Milo
>
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-03-08 19:20 |
|
Michael Lund Milo skriver:
>
> Vi har bestilt en fabriksny Skoda Fabia Combi 1.9TDI Elegance, som vi får
> leveret om et par måneder. Vi vil jo gerne passe godt på den lille ny, så
> hvornår bør vi få den undervognsbehandlet?
Tidligst om 2 år, da den er beskyttet fra fabrikken.
> Hvilken behandling skal vi vælge? PAVA eller Dinitrol....
Den der passer med Skodaens voksbehadling og den hvis "værksteder" i
området har et godt ry.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-03-08 21:16 |
|
Er det ikke for sent, som de salter disse dage ????
Når du kører på en ellers 'fin' og tør vej, hvirvles
saltstøv op og det sætter sig OVERALT, så er
din bil ikke allerede behandlet, ville jeg være ked
af det...
"Michael Lund Milo" <not@toknow.gov> skrev i en meddelelse
news:47e9406f$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hejsa
>
> Vi har bestilt en fabriksny Skoda Fabia Combi 1.9TDI Elegance, som vi får
> leveret om et par måneder. Vi vil jo gerne passe godt på den lille ny, så
> hvornår bør vi få den undervognsbehandlet?
>
> Hvilken behandling skal vi vælge? PAVA eller Dinitrol....
>
>
> Mvh.
>
> Michael Lund Milo
>
>
| |
Ukendt (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-03-08 21:18 |
|
Sorry...i får dem om et par måneder...det gik lidt for stærkt. )
MEN..få det gjort omgående. Om ikke får din egen skyld,
så for den næste ejer. Du burde også få en skilling mere ved
salg, at den har fået suppleret behandling fra aldeles ny.
Det er pga. afgifter, importørene ikke gør det inden udlevering. Trist.
"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:47e95d8e$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er det ikke for sent, som de salter disse dage ????
> Når du kører på en ellers 'fin' og tør vej, hvirvles
> saltstøv op og det sætter sig OVERALT, så er
> din bil ikke allerede behandlet, ville jeg være ked
> af det...
>
>
> "Michael Lund Milo" <not@toknow.gov> skrev i en meddelelse
> news:47e9406f$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Hejsa
>>
>> Vi har bestilt en fabriksny Skoda Fabia Combi 1.9TDI Elegance, som vi får
>> leveret om et par måneder. Vi vil jo gerne passe godt på den lille ny, så
>> hvornår bør vi få den undervognsbehandlet?
>>
>> Hvilken behandling skal vi vælge? PAVA eller Dinitrol....
>>
>>
>> Mvh.
>>
>> Michael Lund Milo
>>
>>
>
>
| |
Erik B. Hansen (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Erik B. Hansen |
Dato : 25-03-08 22:28 |
|
"Eque" <-> wrote in news:47e95e00$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> MEN..få det gjort omgående. Om ikke får din egen skyld,
> så for den næste ejer.
Hvorfor dælen skal man bekymre sig om ham??
> Du burde også få en skilling mere ved salg,
Næppe
> Det er pga. afgifter, importørene ikke gør det inden udlevering.
Ahvad er det? Der er da ingen afgift hvis det først udføres når pladen
sættes på? Men der skal jo være en der vil betale og da 1. ejer sjældent
får gavn af det og ikke får nogen af pengene ind igen ved salg.
> Trist
Ja, at ikke alle fabrikker gør det ordentligt ab fabrik..
--
vh, Erik BH
| |
Møller (26-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-03-08 11:21 |
|
Erik B. Hansen skrev:
> "Eque" <-> wrote in news:47e95e00$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> MEN..få det gjort omgående. Om ikke får din egen skyld,
>> så for den næste ejer.
>
> Hvorfor dælen skal man bekymre sig om ham??
>
Fordi det er ham der skal køre i bilen
Eller er man blot endnu en egoist?
Møller
| |
Ukendt (26-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-03-08 21:40 |
|
Møller <em@upsg2n.dk> skrev :
>Fordi det er ham der skal køre i bilen
Hvis han ikke kan li' bilen ikke er rustbesyttet, er der jo ingen der
tvinger ham til at købe den
>Eller er man blot endnu en egoist?
Hvoff det da - skal den næste bruger af bilen da bestemme hvad man
bruger penge på ? - Du får da ikke en bønne ekstra for bilen
--
Jan_stevns
| |
Møller (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 27-03-08 11:08 |
|
jan_stevns skrev:
> Møller <em@upsg2n.dk> skrev :
>>>> Erik B. Hansen skrev:
>>>Hvorfor dælen skal man bekymre sig om ham??
>>>
>> Fordi det er ham der skal køre i bilen
>
> Hvis han ikke kan li' bilen ikke er rustbesyttet, er der jo ingen der
> tvinger ham til at købe den
Nop. det har jeg heller aldrig gjort, det var også lidt samfundsøkonomisk i det.
>
>> Eller er man blot endnu en egoist?
Det var sprogbruget jeg faldt over: "Hvorfor dælen skal man bekymre sig om ham??"
>
> Hvoff det da - skal den næste bruger af bilen da bestemme hvad man
> bruger penge på ? - Du får da ikke en bønne ekstra for bilen
Jo for den eksistere endnu, er ikke rustet væk
Og jeg har aldrig købt en bil der ikke har været ordentlig bedligeholdt på ikke synlige flader, er
vi flere : så færre købere -> lavere pris.
Møller
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-03-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-03-08 20:19 |
|
"Møller" <em@upsg2n.dk> skrev i en meddelelse news:47eb71ea$0$2083
> Nop. det har jeg heller aldrig gjort, det var også lidt samfundsøkonomisk
> i det.
>>
Fuck samfundet, det bliver trukket op af "hatten" efter forgodtbefinde,
nøjagtigt som FDM :(((. Man skal kun rustbeskytte en ny, el fejlFRI, bil,
hvis har tænkt sig at beholde den mere end 5-6 år. Ellers vil det være at
"smide gode penge efter dårlige"; læs; du får aldrig glæde af , el. "tak"
for, det. Din pris bliver ikke højere af den grund, den bliver HØJEST
nemmere at sælge..... .
| |
Erik B. Hansen (28-03-2008)
| Kommentar Fra : Erik B. Hansen |
Dato : 28-03-08 22:46 |
|
Møller <em@upsg2n.dk> wrote in
news:47eb71ea$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>>>>Hvorfor dælen skal man bekymre sig om ham??
>>> Fordi det er ham der skal køre i bilen
>> Hvis han ikke kan li' bilen ikke er rustbesyttet, er der jo ingen der
>> tvinger ham til at købe den
> Nop. det har jeg heller aldrig gjort, det var også lidt
> samfundsøkonomisk i det.
aaarh BS. Der er ikke en sk*d samfundsøkonomisk i at vi kører rundt i
gamle møgpotter der sviner mere end godt er, dernæst er der god
samfundsøkonomi i at have god sikkerhed => mindere hospitalsudgifter til
at lappe folk sammen.
Nyere motorer vil (bør) altid svine mindre, nyere biler vil (bør) altid
have bedre sikkerhed.
Hvis bilerne så var lavet så de kunne genbruges i stor udstrækning burde
de ikke køre på vejene i mere end højest 15 år.
>>> Eller er man blot endnu en egoist?
Ja, når det kommer til mine egne penge og brugen af dem til
forbrugsgoder. Det er du måske ikke?
> Det var sprogbruget jeg faldt over: "Hvorfor dælen skal man bekymre
> sig om ham??"
Hihi, det er sjovt du, Møller, går op i "skarpt" sprogbrug..
Min holdning er nu stadig den samme.
>> Hvoff det da - skal den næste bruger af bilen da bestemme hvad man
>> bruger penge på ? - Du får da ikke en bønne ekstra for bilen
> Jo for den eksistere endnu, er ikke rustet væk
Det er ejer nr. 2 eller 3's problem at den begynder på det. Jeg har min
gennemtæringsgaranti (indefrakommende ja..).
> Og jeg har aldrig købt en bil der ikke har været ordentlig
> bedligeholdt på ikke synlige flader, er vi flere : så færre købere ->
> lavere pris.
Måske den kunne vendes om - bedre behandlet => højere pris?? Men det sker
nok ikke.
--
vh, Erik BH
| |
CL (29-03-2008)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 29-03-08 11:11 |
|
"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse news:Xns9A6FE79A456C7erikbrstingMedOEiste@130.225.247.90...
>
> aaarh BS. Der er ikke en sk*d samfundsøkonomisk i at vi kører rundt i
> gamle møgpotter
>
>
Hver gang man køber en ny Bil ryger der dansk valuta ud af landet
og det er sk* ikke godt samfundsøkonomisk.
H
Carsten
| |
Ukendt (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-03-08 17:42 |
|
"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A6CE4765C0B0erikbrstingMedOEiste@130.225.247.90...
> "Eque" <-> wrote in news:47e95e00$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> MEN..få det gjort omgående. Om ikke får din egen skyld,
>> så for den næste ejer.
>
> Hvorfor dælen skal man bekymre sig om ham??
Hehe..godt spørgsmål egentligt.
Næstekærlighed ?? ))
>> Du burde også få en skilling mere ved salg,
>
> Næppe
Nej har gonnok hørt manfe er ligeglade med dên slags.
>> Det er pga. afgifter, importørene ikke gør det inden udlevering.
>
> Ahvad er det?
Det er pga. afgifter, importørene ikke gør det inden udlevering.
> Der er da ingen afgift hvis det først udføres når pladen
> sættes på?
Det stod blot at læse 'et sted'. Spørg mig ikke hvor.
>> Trist
>
> Ja, at ikke alle fabrikker gør det ordentligt ab fabrik..
Uanset, så bør man få det suppleret, for selv dem der
er ordentlig behandlet ab fabrik, har jeg læst (FDM bladet),
alligevel har udsatte undervognskomponenter...
| |
Erik B. Hansen (28-03-2008)
| Kommentar Fra : Erik B. Hansen |
Dato : 28-03-08 22:38 |
|
"Eque" <-> wrote in news:47ebce67$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>>> MEN..få det gjort omgående. Om ikke får din egen skyld,
>>> så for den næste ejer.
>> Hvorfor dælen skal man bekymre sig om ham??
> Hehe..godt spørgsmål egentligt.
Ja
> Næstekærlighed ?? ))
Det ville være næstekærligt om den næste ejer ville mindske min udgift
med at have købt bilen... !?
>>> Du burde også få en skilling mere ved salg,
>> Næppe
> Nej har gonnok hørt manfe er ligeglade med dên slags.
Hvad man ikke kan se har man ikke ondt af.....
>>> Det er pga. afgifter, importørene ikke gør det inden udlevering.
>> Ahvad er det?
> Det er pga. afgifter, importørene ikke gør det inden udlevering.
ekko.
>> Der er da ingen afgift hvis det først udføres når pladen
>> sættes på?
> Det stod blot at læse 'et sted'. Spørg mig ikke hvor.
Men så kunne forhandleren jo snildt gøre det inden udlevering.. så var
der ikke afgifter på.
Men udgiften vil de sende videre til mig og den er jeg stadig ikke
interesseret i at afholde.
>>> Trist
>> Ja, at ikke alle fabrikker gør det ordentligt ab fabrik..
> Uanset, så bør man få det suppleret, for selv dem der
> er ordentlig behandlet ab fabrik, har jeg læst (FDM bladet),
> alligevel har udsatte undervognskomponenter...
Jep.. men de holder nok min tid ud.
--
vh, Erik BH
| |
Michael Lund Milo (30-03-2008)
| Kommentar Fra : Michael Lund Milo |
Dato : 30-03-08 13:14 |
|
"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:47e95e00$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Sorry...i får dem om et par måneder...det gik lidt for stærkt. )
> MEN..få det gjort omgående. Om ikke får din egen skyld,
> så for den næste ejer. Du burde også få en skilling mere ved
> salg, at den har fået suppleret behandling fra aldeles ny.
> Det er pga. afgifter, importørene ikke gør det inden udlevering. Trist.
Jeg takker for de mange input. Umiddelbart satser vi på at vente 1-2 år
inden den bliver behandlet første gang. Som mange skriver er den jo
rustbehandlet fra fabrikken, og vi regner med at skifte den igen om 6-7 år.
Mvh.
Michael Lund Milo
>
>
>
> "Eque" <-> skrev i en meddelelse
> news:47e95d8e$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Er det ikke for sent, som de salter disse dage ????
>> Når du kører på en ellers 'fin' og tør vej, hvirvles
>> saltstøv op og det sætter sig OVERALT, så er
>> din bil ikke allerede behandlet, ville jeg være ked
>> af det...
>>
>>
>> "Michael Lund Milo" <not@toknow.gov> skrev i en meddelelse
>> news:47e9406f$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> Hejsa
>>>
>>> Vi har bestilt en fabriksny Skoda Fabia Combi 1.9TDI Elegance, som vi
>>> får leveret om et par måneder. Vi vil jo gerne passe godt på den lille
>>> ny, så hvornår bør vi få den undervognsbehandlet?
>>>
>>> Hvilken behandling skal vi vælge? PAVA eller Dinitrol....
>>>
>>>
>>> Mvh.
>>>
>>> Michael Lund Milo
>>>
>>>
>>
>>
>
>
| |
Frank Leegaard (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 25-03-08 21:41 |
|
Michael Lund Milo wrote:
> Hejsa
>
> Vi har bestilt en fabriksny Skoda Fabia Combi 1.9TDI Elegance, som vi
> får leveret om et par måneder. Vi vil jo gerne passe godt på den
> lille ny, så hvornår bør vi få den undervognsbehandlet?
>
> Hvilken behandling skal vi vælge? PAVA eller Dinitrol....
Dinitrol. Pava har de senere år haft et elendigt ry.
Efter et senest et par år og midt i sommerperioden da penetreringen da er
bedst.
Voksen fra fabrikken på VAG koncernens biler er i særklasse og efter min
mening er det nogen gange en bjørnetjeneste man gør. Gir man
rustebeskyttelse skal man efter min mening følge fabrikantens anvisninger og
efterbehandle hvert andet eller 3 år efter deres anvisninger.
/F
| |
Anders Majland (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 25-03-08 22:40 |
|
> Voksen fra fabrikken på VAG koncernens biler er i særklasse og efter min
> mening er det nogen gange en bjørnetjeneste man gør.
Men nu ved jeg ikke om den nye fabia er væsenligt bedre end den gamle - men
i den gamle var der trods de rosende ord om dens rustbeskyttelse stadig en
del steder i undervogn og for og bagklap der kunne tåle lidt ekstra. Vi fik
derfor givet vores en supplerende behandling - Basalt set det de kunne komme
til at sprøjte uden at bor nye huller.
Jeg tror også det er tvivlsomt om man får pengene ind igen ved et salg efter
få år. Men det var noget køberen af vores havde lagt vægt på ved hans valg
(solgt privat efter 2,5år). Og når bilen bliver ældre vil køberne sikkert
også vægte det noget ... Så selvom man ikke får alle pengene ind igen vil
det nok hjælpe til et hurtigere salg.
Så vil du have den behandlet så bed forhandleren sørge for det inden du
modtager den.
> Gir man rustebeskyttelse skal man efter min mening følge fabrikantens
> anvisninger og efterbehandle hvert andet eller 3 år efter deres
> anvisninger.
I manualen til fabiaen var listet de produkter der måtte anvendes - det var
alle de kendte og et par til jeg ikke havde hørt om før.
Fabia'en blev erstattet af en C5 og den fik også en gang dinitrol inden det
blev vinter. Det blev en "dobbeltbehandling"
/A
| |
|
|