Hvad har Kasperky AV7 imod Zonealarm Pro ?
Fra : Henrik Laursen

Dato : 22-05-08 16:06

Hvad har Kasperky egentlig imod Zonealarm ?

Nu da min gamle Kasperky AV6 udløb, tænkte jeg at jeg ville så upgrade
til deres 7'er istedet for, men fandme om den vil lade sig indstalere.
Istedet kommer den og brokker sig over min Zonealarm Pro og pure nægter at
lade sig indstalere før den er blevet fjernet.

Hvad er der galt med den Kasperky AV7 siden den overhovedet ikke bryder
sig om Zonealarm Pro ?

--
Henrik Laursen

Fra : Straight Talk

Dato : 22-05-08 17:59

On 22 May 2008 15:05:46 GMT, Henrik Laursen
<nomail@dont-like-spam.com> wrote:

>Hvad har Kasperky egentlig imod Zonealarm ?

I hvilken sikkerhedsrelateret sammenhæng er det overhovedet
interessant?

>Nu da min gamle Kasperky AV6 udløb, tænkte jeg at jeg ville så upgrade
>til deres 7'er istedet for, men fandme om den vil lade sig indstalere.

Nå, ikke andet. Jeg troede en kort overgang at du havde et reelt
problem.

>Istedet kommer den og brokker sig over min Zonealarm Pro og pure nægter at
>lade sig indstalere før den er blevet fjernet.

Du godeste. Den nye KAV må være udstyret med en form for stolthed.

>Hvad er der galt med den Kasperky AV7 siden den overhovedet ikke bryder
>sig om Zonealarm Pro ?

Er der noget galt? - KAV ser ud til at være i stand til at genkende
skrammelkode. Er det ikke præcis det den er beregnet til?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 22-05-08 18:25

Finder et andet sted at spørge, tilsyneladende er det kun dumme
kommentarer man kan få fra Danskere når man spørger om noget
i en Dansk NG.

--
Henrik Laursen

Fra : fakeadresse

Dato : 22-05-08 18:38

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i meddelelsen
> Finder et andet sted at spørge, tilsyneladende er det kun dumme
> kommentarer man kan få fra Danskere når man spørger om noget
> [...]

hehe - der mødte du lige straigth talk........

Fra : Straight Talk

Dato : 22-05-08 19:49

On 22 May 2008 17:24:57 GMT, Henrik Laursen
<nomail@dont-like-spam.com> wrote:

>Finder et andet sted at spørge, tilsyneladende er det kun dumme
>kommentarer man kan få fra Danskere når man spørger om noget
>i en Dansk NG.

Du kan jo spørge dem der har fået dig til at betale penge for
skramlet.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-05-08 19:56

Henrik Laursen skrev:
> Finder et andet sted at spørge, tilsyneladende er det kun dumme
> kommentarer man kan få fra Danskere når man spørger om noget
> i en Dansk NG.

Der vil altid være personer, som ikke bidrager til andet end
forvirring eller unødig støj. Heldigvis er der også dem, der
bidrager med relevante indlæg, som du kan se i svaret fra
Klaus Ellegaard.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyt til og optag fra netradioer med Screamer Radio.

Fra : Straight Talk

Dato : 22-05-08 20:12

On Thu, 22 May 2008 20:55:32 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Der vil altid være personer, som ikke bidrager til andet end
>forvirring eller unødig støj. Heldigvis er der også dem, der
>bidrager med relevante indlæg, som du kan se i svaret fra
>Klaus Ellegaard.

Og så er der personer som Kim som oprigtigt selv tror de bidrager med
noget fornuftigt og som skaber en tilsvarende illusion derom for
andre, blot fordi de er velformulerede i deres uvidenhed. De er som
regel de farligste.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-05-08 18:40

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> writes:

>Hvad er der galt med den Kasperky AV7 siden den overhovedet ikke bryder
>sig om Zonealarm Pro ?

De to produkter forsøger (blandt andet) at løse den samme opgave.
Det vil i bedste fald få pc'en til at blive langsom, i værste fald
få den til at crashe, fordi de begge installerer hooks eller andre
koncepter de samme steder i systemkaldene.

Med andre ord: sørg for at have ét produkt pr. opgave. Altså én
anti-virus-dims, én anti-spyware-dims, én firewall, osv.

Eller gør som gruppen anbefaler: http://sikkerhed-faq.dk/pcraad
(specielt punkt 1.4)

Mvh.
   Klaus.

Fra : StreetFighter

Dato : 26-05-08 01:40

On Thu, 22 May 2008 17:39:32 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard wrote:

> Eller gør som gruppen anbefaler: http://sikkerhed-faq.dk/pcraad
> (specielt punkt 1.4)

Anbefalingen lider af den store mangel, at fortælle at en TCP/IP connection
monitor et et must og at man opnår absolut god trojaner beskyttelse ved at
have en hvor man kan afsløre samt blokere de uønskede hosts.
Endeligt er en NAT router et must.
Så kan man helt glemme alt om disse firewalls som sløver maskinen og
alligevel ikke fungerer

Jeg leder stadig efter en softwarebaseret NAT router til mit dial-up modem.
Har skrottet NAT32. Ellers nogen bud?

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-05-08 04:48

StreetFighter wrote:

> [...]

> Jeg leder stadig efter en softwarebaseret NAT router til mit dial-up
> modem. Har skrottet NAT32. Ellers nogen bud?

ICS på en vilkårlig gl. Win9x box.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Alex Holst

Dato : 26-05-08 10:54

StreetFighter <streetfighter@ghostrider.invalid> wrote:

> Anbefalingen lider af den store mangel, at fort?lle at en TCP/IP connection
> monitor et et must og at man opn?r absolut god trojaner beskyttelse ved at
> have en hvor man kan afsl?re samt blokere de u?nskede hosts.

Hvad er en TCP/IP connection monitor?

when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org/

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk/

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-05-08 11:12

Alex Holst wrote:

> Hvad er en TCP/IP connection monitor?

Ethereal/wireshark?
(sorry - couldn't resist)

Stig Johansen

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-05-08 21:50

Alex Holst wrote:
> Hvad er en TCP/IP connection monitor?

Jeg gætter på et et stykke software, som ikke kan finde ud af at
overvåge UDP...

--
Allan Olesen