Hvilken firewall?
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-08 20:49

Jeg har en udfordring.

Vi har en webserver kørende på et lukket netværk, hvor de eneste andre
maskiner er to klienter, der peger på denne webserver.

Vi har nu fået behov for at sætte serveren på internettet, uden at den
pågældende webserver kan ses fra andre maskiner end klienterne på det
lukkede netværk samt et par maskiner på det åbne internet.

Hvilken firewall kan dette?

Serveren kører Windows XP pro.

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-05-08 07:53

Christian R. Larsen wrote:
> Hvilken firewall kan dette?

Alle?

Jeg forstår dig sådan, at du har behov for kun at tillade indgående
trafik fra nogle få, foruddefinerede ip-adresser. Det er en så basal
funktion, at samtlige firewalls og stort set alle routere på markedet
bør kunne klare det.

--
Allan Olesen

Fra : Hans

Dato : 15-05-08 09:34

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> pågældende webserver kan ses fra andre maskiner end klienterne på det
> lukkede netværk samt et par maskiner på det åbne internet.

Indgående ip filtre er ikke så udbredte på SOHO routere, men en firewall som
Zywall 2 Plus kan det du ønsker, og den er let at sætte op:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246216&searchArea=&Soegeord=

Hans