Header og Footer skal ikke printe
Fra : Nina

Dato : 23-04-08 12:24

Hej

Jeg har lavet nogle word skabeloner med Header og Footer.

Men jeg vil gerne at Header og Footer ikke kommer med på print.

Er det muligt at sætte noget til "ej printes"?

Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Else Holm

Dato : 24-04-08 08:27

Nina wrote:
> [...]
>
> Men jeg vil gerne at Header og Footer ikke kommer med på print.
>
> Er det muligt at sætte noget til "ej printes"?

En udvej kan være at "skjule" teksten i headeren og footeren. Det
gør du ved at markere teksten og enten trykke CTR + H (det samme,
hvis du skal ophæve funktionen) eller ved at gå i Formater >
Skrifttype > Skjult. Du skal så slå Vis/Skjul til for at se
teksten på skærmen.

Metoden kan ses via Hjælp (F1) og søge på skjul.

--
Else

Fra : Nina

Dato : 24-04-08 16:12

Else Holm <holm_49@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Skrifttype > Skjult. Du skal så slå Vis/Skjul til for at se
> teksten på skærmen.
>
> Metoden kan ses via Hjælp (F1) og søge på skjul.

Tak, det tjekker jeg lige.

Ideen var at man skal se det header og footer når man skriver, men det
skal ikke med på print fordi man printer på fortrykt brevpapir.

Det kan man måske også hvis man blot selv slår vis og skjul til og fra.

Jeg prøver straks jeg har mulighed.

Venlig hilsen Nina

Fra : Nina Storm Jensen

Dato : 24-04-08 19:36

> [...]
> Skrifttype > Skjult. Du skal så slå Vis/Skjul til for at se
> teksten på skærmen.
>
> Metoden kan ses via Hjælp (F1) og søge på skjul.

Tak Else, metoden fungerer fint for tekst i header og footer, men grafik
kan jeg ikke finde en metode at sætte "print ej" på.

Findes det mon?

Venlig hilsen Nina

Fra : Else Holm

Dato : 26-04-08 14:13

Nina Storm Jensen wrote:

> Tak Else, metoden fungerer fint for tekst i header og footer,
> men grafik kan jeg ikke finde en metode at sætte "print ej" på.
>
> Findes det mon?
>
> Venlig hilsen Nina

Jeg skal allerførst korrigere mig selv - genvejen til at Hide
teksten er CTR+Shift +H og det samme, når man ophæver igen.

Jeg har selv en skabelon med både grafik og tekst i headeren.
Hvis jeg går op i headeren og markerer det hele med CTR+A og
hider det med CTR+SHIFT+H, kommer det ikke med ud på print -
kontroller ved at bruge Vis udskrift (CTR+F2) eller Filer > Vis
udskrift.

--
Else