Hjælp - hvorfor virker den ikke ?
Fra : Jo-Ann

Dato : 18-07-01 13:07

Hejsa !

Jeg er en totalt nybegynder med sådan noget "programmerings noget". Jeg har
fået en script fil og lidt hjælp til at lave en menu...men ikke om den vil
virke !! Øv øv !!

Er der nogle der kan fortælle mig hvad der er galt ? Den "trælse" menu
ligger her

http://www.rhodesian-ridgeback.dk/menu/menu_nav.htm

Jo-Ann

Kennel Kuzonga's homepage: www.rhodesian-ridgeback.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-01 15:31

Jo-Ann skrev:

>Jeg er en totalt nybegynder med sådan noget "programmerings noget". Jeg har
>fået en script fil og lidt hjælp til at lave en menu...men ikke om den vil
>virke !! Øv øv !!

Det er et JavaScript du har fat i. Det er ganske vist
programmering, men da det er så tæt knyttet sammen med HTML, er
det besluttet at det skal diskuteres i dk.edb.internet.webdesign
eller en undergruppe.Jeg vil tro at du skal kikke i
dk.edb.internet.webdesign.html eller
dk.edb.internet.webdesign.clientside.

>Er der nogle der kan fortælle mig hvad der er galt ? Den "trælse" menu
>ligger her

Nej, jeg kan slet ikke. JavaScript har ikke spor med Java at
gøre.

Hvis du er så ny, vil jeg i øvrigt anbefale dig at lave det i ren
HTML. Man kan faktisk ret meget blot med det.

--
Bertel

Fra : Jo-Ann

Dato : 18-07-01 19:00

Hej Bertel !

Suk, tænkte nok det var den forkerte gruppe...er ALDRIG lykkedes mig at
ramme den rigtige NG uanset hvad dælen jeg har ville spørge om - så tak
fordi du svarede og kom med de rigtige grupper. Vil spørger der !

Mvh

Jo-Ann

Fra : CHRistian

Dato : 18-07-01 19:20

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk>'s posting:

>Det er et JavaScript du har fat i. Det er ganske vist

Det er ikke et javascript; det er et java-applet - stor forskel.

--
* Den bedste browser...
http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_158428.html

Fra : The MaXx

Dato : 19-07-01 01:11

> [...]
har
> fået en script fil og lidt hjælp til at lave en menu...men ikke om den vil

Bertel der prøver at hjælpe dig ind i den rigtige gruppe blev vist lidt
misledt af ordet "script", men det du arbejder med er faktisk Java og hører
til her.
Hvis du kunne være lidt mere specifik med beskrivelsen kan du måske få lidt
hjælp.
Kompiler det godt nok? Hvis ikke hvilke fejlmeldelelser for du?
Er du sikker på du sender alle de rigtige parametre til den?

The MaXx

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-07-01 10:15

The MaXx skrev:

>Bertel der prøver at hjælpe dig ind i den rigtige gruppe blev vist lidt
>misledt af ordet "script",

Jeg beklager min fejl og sender hende en mail (det kan være hun
har opgivet gruppen).

--
Bertel

Fra : SortePer

Dato : 19-07-01 10:23

Det er jo nok ikke det, der er problemet.. nok nærmere, at der er en eller
anden, der har hugget koden .. ikk' sandt Jo-Ann !?

Hjælp til programmering: ok .. hjælp til tyveri: nix.

Hvis du ikke mener, jeg er i min gode ret til at mene, at du har hugget det,
så må du jo spørge programmøren, hvordan det skal virke.

/per

Fra : The MaXx

Dato : 19-07-01 13:43

> Det er jo nok ikke det, der er problemet.. nok nærmere, at der er en eller
> anden, der har hugget koden .. ikk' sandt Jo-Ann !?

Det var for at afkræfte dette at jeg spurgte om kopileringen.... hvis hun
ikke har programmeret før, tro jeg ikke hun ved hvordan man decompiler kode,
og derfor har hun vel ikke kilde-koden.

Men det kan også være at hun bare har fået fat i et freeware applet, og så
vil jeg da gerne prøve at hjælpe med at få det til at virke, hvis hun kan
være lidt mere specifik med fejlen.

The MaXx