/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Dobbelværelse bliver til enkelværelse, så ~
Fra : Søren Blom


Dato : 25-05-08 01:01

Ja, emne feltet siger egentlig det hele, men men. På onsdag drager husets
frue på fire dages bustur til Brussel. Hun havde bestilt dobbelværelse, så
langt så godt. Nu er den hun skulle dele værelse med, blevet syg, så min viv
får værelset for sig selv, derfor vil rejseselskabet nu have 500 kroner mere
af hende, for enkelværelse, kan man det?
Min logik (den kan være for viderekommende) siger mig, at det ikke er vores
problem at der pludsleig er en tom seng og det ikke er en regning, der kan
tørres af på den part som kommer til at skulle bo alene, når der fra start
var blevet bestilt dobbelværelse.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke


 
 
Ulvir (25-05-2008)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 25-05-08 09:28


"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
news:4838ac43$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, emne feltet siger egentlig det hele, men men. På onsdag drager husets
> frue på fire dages bustur til Brussel. Hun havde bestilt dobbelværelse, så
> langt så godt. Nu er den hun skulle dele værelse med, blevet syg, så min
> viv får værelset for sig selv, derfor vil rejseselskabet nu have 500
> kroner mere af hende, for enkelværelse, kan man det?
> Min logik (den kan være for viderekommende) siger mig, at det ikke er
> vores problem at der pludsleig er en tom seng og det ikke er en regning,
> der kan tørres af på den part som kommer til at skulle bo alene, når der
> fra start var blevet bestilt dobbelværelse.

Når man sover i et dobbeltværelse,skal man betale et dobbeltværelses pris.
Halvdelen hvis man er to om at dele, hele beløbet hvis man har hele
herligheden til sig selv. Jeg går ud fra at din kone bestilte værelset? Så
er hun den der skal betale, hvis der ikke er andre til at dele regningen.


alexbo (25-05-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 25-05-08 09:52


"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev

> Min logik (den kan være for viderekommende) siger mig, at det ikke er
> vores problem at der pludsleig er en tom seng og det ikke er en regning,
> der kan tørres af på den part som kommer til at skulle bo alene, når der
> fra start var blevet bestilt dobbelværelse.

Hvis det er som jeg forstår det, at det er rejseselskabet der sætter
"parrene" sammen, er det deres problem at de mangler en "dame".

Det er mere kringlet hvis din kone og en veninde har bestilt samlet, måske
en del af et større selskab, og veninden er blevet syg og afmelder, så
falder forudsætningen for den billige dobbeltpris væk.
På den anden side så skulle enten et depositum eller noget
afbestillingsforsikring dække bureauets udgifter til afbestillingen.

mvh
Alex Christensen




Søren Blom (25-05-2008)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 25-05-08 12:46

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev
>
> Hvis det er som jeg forstår det, at det er rejseselskabet der sætter
> "parrene" sammen, er det deres problem at de mangler en "dame".

Du har fprstået det helt rigtigt, det er angøren af rejsen der har parrede
hvem som har skulle bo sammen, det har været helt og alene deres afgørelse.

>
> Det er mere kringlet hvis din kone og en veninde har bestilt samlet, måske
> en del af et større selskab, og veninden er blevet syg og afmelder, så
> falder forudsætningen for den billige dobbeltpris væk.
> På den anden side så skulle enten et depositum eller noget
> afbestillingsforsikring dække bureauets udgifter til afbestillingen.
>

Kvinden min kone har skulle dele værelse med, er en for hende ukendt person.
Godt nok er det en forening hun er medlem af, der har angeret turen, men det
er også dem som har haft total frihed til at bestemme hvem som har skulle
dele værelse og min kone har bestilt dobbelværelse fra begyndelsen af. For
mig virker det bare forkert at selvom det kun drejer sig om 500 kroner, at
man kan komme 4 dage før de skal afsted, for at sige til min kone at hendes
rejse altså bliver 500 kroner dyre, fordi en anden person der skulle med på
turen er blevte syg, det er jo ikke min kones valg at hun komme til at være
alene om værelset.
--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke


alexbo (25-05-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 25-05-08 15:25


"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev

>For mig virker det bare forkert at selvom det kun drejer sig om 500 kroner,
>at man kan komme 4 dage før de skal afsted, for at sige til min kone at
>hendes rejse altså bliver 500 kroner dyre, fordi en anden person der skulle
>med på turen er blevte syg, det er jo ikke min kones valg at hun komme til
>at være alene om værelset.

Jeg ville lige se på afbestillingsbetingelserne, og da de formentlig
indeholder en passus om at en del af rejseprisen ikke tilbagebetales,
ville jeg skrive til arangøren at det beløb netop er til at dække sådanne
udgifter.
Der vil også være en tom plads i bussen/flyveren den forventer arangøren vel
ikke skal dækkes af sidemanden/damen.

mvh
Alex Christensen




Jan Kronsell (25-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 25-05-08 16:34

Søren Blom wrote:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev
>>
>> Hvis det er som jeg forstår det, at det er rejseselskabet der sætter
>> "parrene" sammen, er det deres problem at de mangler en "dame".
>
> Du har fprstået det helt rigtigt, det er angøren af rejsen der har
> parrede hvem som har skulle bo sammen, det har været helt og alene
> deres afgørelse.
>>
>> Det er mere kringlet hvis din kone og en veninde har bestilt samlet,
>> måske en del af et større selskab, og veninden er blevet syg og
>> afmelder, så falder forudsætningen for den billige dobbeltpris væk.
>> På den anden side så skulle enten et depositum eller noget
>> afbestillingsforsikring dække bureauets udgifter til afbestillingen.
>>
>
> Kvinden min kone har skulle dele værelse med, er en for hende ukendt
> person. Godt nok er det en forening hun er medlem af, der har angeret
> turen, men det er også dem som har haft total frihed til at bestemme
> hvem som har skulle dele værelse og min kone har bestilt
> dobbelværelse fra begyndelsen af. For mig virker det bare forkert at
> selvom det kun drejer sig om 500 kroner, at man kan komme 4 dage før
> de skal afsted, for at sige til min kone at hendes rejse altså bliver
> 500 kroner dyre, fordi en anden person der skulle med på turen er
> blevte syg, det er jo ikke min kones valg at hun komme til at være
> alene om værelset.

Så ville jeg i første omgang rette henvendelse til foreningen og undersøge,
hvordan de har arrangeret hotelopholdet.

Jan



Bo (26-05-2008)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 26-05-08 07:34

On 25 Maj, 14:46, Søren Blom <so...@blom.dk> wrote:
> "alexbo" <ale...@email.dk> skrev
>
>
>
> > Hvis det er som jeg forstår det, at det er rejseselskabet der sætter
> > "parrene" sammen, er det deres problem at de mangler en "dame".
>
> Du har fprstået det helt rigtigt, det er angøren af rejsen der har parrede
> hvem som har skulle bo sammen, det har været helt og alene deres afgørelse.
>
>
>
> > Det er mere kringlet hvis din kone og en veninde har bestilt samlet, måske
> > en del af et større selskab, og veninden er blevet syg og afmelder, så
> > falder forudsætningen for den billige dobbeltpris væk.
> > På den anden side så skulle enten et depositum eller noget
> > afbestillingsforsikring dække bureauets udgifter til afbestillingen.
>
> Kvinden min kone har skulle dele værelse med, er en for hende ukendt person.
> Godt nok er det en forening hun er medlem af, der har angeret turen, men det
> er også dem som har haft total frihed til at bestemme hvem som har skulle
> dele værelse og min kone har bestilt dobbelværelse fra begyndelsen af. For
> mig virker det bare forkert at selvom det kun drejer sig om 500 kroner, at
> man kan komme 4 dage før de skal afsted, for at sige til min kone at hendes
> rejse altså bliver 500 kroner dyre, fordi en anden person der skulle med på
> turen er blevte syg, det er jo ikke min kones valg at hun komme til at være
> alene om værelset.
> --
> Venlig Hilsen
>
> Søren Blom
> so...@blom.dk
> mail med spamfilter besvares ikke

Hej - Når arrangøren er en privat forening, er det dens love der
gælder !
Hvad har din kone bestilt ? et deleværelse hvis det kan skaffes og
hvis ikke må din kone betale for et dobbeltværelse.
Hvis din kone skulle have afslag, vil det blive den private forening,
der over deres regnskab kommer til at betale og hvad siger
medlemmerne ?
vh Bo

Per Christoffersen (26-05-2008)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 26-05-08 14:41


"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:01bf5240-9d96-45e1-b993-3b798f7ec4bb@e53g2000hsa.googlegroups.com...

> Hej - Når arrangøren er en privat forening, er det dens love der
> gælder !

Nej, da.
Det er stadig landets love, der gælder.
Foreningen har slet ingen love, men sikkert nogle vedtægter. Hvis foreningen
vil lade vedtægterne indgå i en rejsebestilling, må den sørge for, at de
klart indgår i aftalegrundlaget.

> Hvad har din kone bestilt ? et deleværelse hvis det kan skaffes og
> hvis ikke må din kone betale for et dobbeltværelse.

Det ved vi jo ikke, - vi har jo ikke set aftalegrundlaget.

> Hvis din kone skulle have afslag, vil det blive den private forening,
> der over deres regnskab kommer til at betale og hvad siger
> medlemmerne ?

Det er jo mere foreningens problem end den enkelte deltagers.

/Per



Per Henneberg Kriste~ (25-05-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-05-08 13:13


"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
news:4838ac43$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, emne feltet siger egentlig det hele, men men. På onsdag drager husets
> frue på fire dages bustur til Brussel. Hun havde bestilt dobbelværelse, så
> langt så godt. Nu er den hun skulle dele værelse med, blevet syg, så min
> viv får værelset for sig selv, derfor vil rejseselskabet nu have 500
> kroner mere af hende, for enkelværelse, kan man det?

Hvilket selskab? Det må stå i deres betingelser?

Rejsen er formentlig betalt - for alles vedkommende?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn


Søren Blom (25-05-2008)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 25-05-08 19:21

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev
>
> Hvilket selskab? Det må stå i deres betingelser?
>

Ved ikke lige hvilket selskab turen skal forgå med, men det er en forening
der har angeret rejsen, betalingen er forgået til dem, så jeg ved faktiks
ikke lige om der er noget med afbestillingsforsikring osv. men det korte af
det lange må være, at det vel ikke kan være kunden i det tilfælde min
husstrus problem, at man pludselig står med en overskydene de seng som hun
så skal betale for.

> Rejsen er formentlig betalt - for alles vedkommende?
>
Ja, det skulle man mene, herfra er turen forlængst blevet betalt.
--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke


Else Holm (25-05-2008)
Kommentar
Fra : Else Holm


Dato : 25-05-08 23:25

Søren Blom wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev
>>
>> Hvilket selskab? Det må stå i deres betingelser?
>>
>
> Ved ikke lige hvilket selskab turen skal forgå med, men det er
> en forening der har angeret rejsen, betalingen er forgået til
> dem, så jeg ved faktiks ikke lige om der er noget med
> afbestillingsforsikring osv. men det korte af det lange må
> være, at det vel ikke kan være kunden i det tilfælde min
> husstrus problem, at man pludselig står med en overskydene de
> seng som hun så skal betale for.
>> Rejsen er formentlig betalt - for alles vedkommende?
>>
> Ja, det skulle man mene, herfra er turen forlængst blevet
> betalt.

Jeg har i nogle år været med til at arrangere busrejser.
De, der bestiller eneværelse, betaler den forlangte merpris.
Hvis der tilmelder sig et ulige antal øvrige deltagere - eller
hvis en enkelt må melde fra på grund af sygdom, så får den
"enlige" et dobbeltværelse uden merbetaling.

--
Else


Søren Blom (27-05-2008)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 27-05-08 00:06

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev
>
> Jeg har i nogle år været med til at arrangere busrejser.
> De, der bestiller eneværelse, betaler den forlangte merpris.
> Hvis der tilmelder sig et ulige antal øvrige deltagere - eller hvis en
> enkelt må melde fra på grund af sygdom, så får den "enlige" et
> dobbeltværelse uden merbetaling.
>

Det vil jeg også mene er det meste rimeligt. Her er problemet blevte løst
ved at en veninde tager med, hun trænger også til at komme lidt væk
hjemmefra.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste