Returret Føtex, kan man det?
Fra : Onix

Dato : 24-05-08 03:42

Hej jura.dk

Håber I kan hjælpe ente juridisk eller erfaringsmæssigt.

Jeg faldt over et tilbud på et Kodak Kamera i torsdags 22. maj til
1299,- i føtex. Nu har jeg i et par dage taget nogle skud og lagt dem
på pc'en. Udendørsbilleder er fine i kvaliteten. MEN indendørs
billederne er mildt sagt elendige - de er mærke og grynede og meget
ringe kvalitetsmæssigt. Tror de er på højde med min mobil.'

Kan man i føtex (kunne ikke se det på deres hjemmeside) returnere
kameraet og få pengene tilbage eller tilgodebevis?

Eller hænger jeg bare på et dårligt kamera nu

Onix

Fra : Ole C

Dato : 24-05-08 10:48

Onix skrev blandt andet:

> Kan man i føtex (kunne ikke se det på deres hjemmeside) returnere
> kameraet og få pengene tilbage eller tilgodebevis?
>
> Eller hænger jeg bare på et dårligt kamera nu

Min erfaring er at Føtex uden vrøvl lader handelen gå tilbage.

--
vh
Ole C

Fra : bannimann

Dato : 24-05-08 11:10

"Onix" <onixnyhedsgruppe@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Føtex giver 14 dages retur/bytteret på alle varer.. Det står vist også på
bonnen!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-08 11:16

bannimann skrev:

> Føtex giver 14 dages retur/bytteret på alle varer.

Ubetinget? (altså også brugte varer)

--
Bertel

Fra : bannimann

Dato : 24-05-08 11:23

> Ubetinget? (altså også brugte varer)
>
> --
> Bertel

Ja hvis ikke andet er angivet, ved feks. specialvarer.. Såvidt jeg er blevet
oplyst hos dem.

Fra : Gamle

Dato : 24-05-08 19:06

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ubetinget? (altså også brugte varer)

Ja ja ja.

Du skulle prøve!
Det samme gælder Bilka og Kvickly m.m.

Mvh.
Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-08 19:51

Gamle skrev:

> Det samme gælder Bilka og Kvickly m.m.

Bilka kender jeg og har gode erfaringer med. Kvickly er en
historie for sig. Den kan du spørge om i dk.forbruger hvis du er
nysgerrig.

--
Bertel

Fra : Gamle

Dato : 24-05-08 21:56

Bertel Lund Hansen wrote:
Kvickly er en
> historie for sig. Den kan du spørge om i dk.forbruger hvis du er
> nysgerrig.

Hvorfor skulle jeg det. Har kun gode oplevelser dér.

Mvh.
Torben

Fra : Snakee

Dato : 25-05-08 20:36

Onix skrev:

> Eller hænger jeg bare på et dårligt kamera nu

Siden du nu spørger i juragruppen så kan jeg oplyse dig at du juridisk
set ikke har noget at stille op. Returretten i en detailforretning er
hvis butikken vil det. Du kan ikke stille krav i en detailhandel til
returret, det er den erhvervsdrivende der ene og alene afgør om han
eller hun vil tage varen retur.

Heldigvis for dig lader det til at Føtex har en politik om at de giver
14 dages returret så der var du heldig men en anden gang bør du, inden
du køber noget, måske lige undersøge om butikken har returret eller ej
eller købe den på nettet hvor du ALTID har 14 dage hvis du køber i en
dansk netbutik.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare