Henvisning til lovtekst
Fra : Ukendt

Dato : 24-05-08 09:47

Hej,

Jeg ved at man som forbruger har 2 års reklamationsret.
Jeg har så læst mig til at man også har to års reklamationsret på
reperation. eks. hvis man køber et produkt i 05' der så bliver raperaret i
06', og fejlen viser sig ingen i 08' (inden for 2 års naturligvis) så kan
man stadig reklamere. Nogen der kan henvise det noget lovtekst eller ligende
omkring det, da det skal bruges til at overbevise en påstålig forretning der
kun mener man har et halvt års reklamationsret på reperation!?!

Søren

Fra : Barney Gumble

Dato : 24-05-08 14:07

Søren Jakobsen skrev:
> [...]
> omkring det, da det skal bruges til at overbevise en påstålig forretning der
> kun mener man har et halvt års reklamationsret på reperation!?!

Du har ikke 2 års reklamationsret på reparationer. Til gengæld kan du
klage over selve reparationen i 3 år efter den er foretaget (tidligere
var det hele 5 år).

Det følger af forældelseslovens § 3:

Se også forbrugerrådets beskrivelse af problemstillingen - du kan evt.
printe den ud og vise den til den påstålige forretning:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad041/

BG