Mærkelig tdc forbindelse ? :
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 23-05-08 14:18

Hvad krav kan man stille til sin udbyder ?

jeg har lavet denne henvendelse :

Kære Postmaster :

Jeg har en 4 mbs forbindelse som jeg primært bruger til ftp -
I starten da jeg lige havde fået forbindelsen undrede det mig at den ikke
kunne trække mere 2 mbs - men jeg slog så en linje mere på og den kunne også
køre 2 mbs , men tiden gik og forbindelsen er blevet mere og mere langsom på
port 32 ( men køre ellers optimalt på andre ting ) ... nå jeg ringede til
internet hotline og fik en Rxxx Fxxx , en gemytlig mand der ikke lover mere
ind han holder og efter som forbindelsen køre optimalt til huset så er
alting i orden og de finer nuancer i bredbånds teknologien var de ikke
uddannet til at tage sig af ... jeg forsøgte så at forklare at ,
forbindelsen jo ikke kunne virke , som den skulle når der var dele af
downloadet der ikke kørte optimalt ( ftp en ) svinger mellem 13 og 120 kbs
pr linje ...
Nå men det var der så ikke noget at gøre ved - så ringede jeg til
telestyrelsen og fik en Vibeke Hansen tlf. 35450107 - hvor jeg forlagde min
sag og hun sagde at jeg skulle rette en henvendelse til jer og kunne fejlen
så ikke udbedres , så skulle jeg sende det vider til ankenævnet tlf.
33186900 ... men nu er jeg jo ikke kværulant ( selv om mange har beskyldt
mig for det men hvis forbindelsen kan komme til at fungere optimalt på
port 32 så er jeg sådan set glad

Men nu når vi er ved det , hvorfor er der så den hastigheds begrænsning på
port 32 ? jeg mener jeg burde well strengt taget selv have lov til at
bestemme hvordan jeg udnytter min forbindelse ?

Nå men helt eksakt så henvender jeg mig om at min ftp køre for langsomt i
forhold til hvad den skal kunne yde , er det noget i kan og vil gøre noget
ved ?
Jeg er heller ikke helt glad for tdc internet kunde service - jeg mener ,
det burde da være sådan at der sad en med forstand på den omtalte
problematik man kunne blive vider stillet til og ikke bare som Rxxxx sagde :
" Vi er kun uddannet til at tage os af Hr & Fru Danmark problemer , som
f.eks hvordan man sætter en e-mail konto op"!
sidst men ikke mindst vil jeg gerne have et svar på hvorfor ftp forbindelsen
max kan køre med 2 mbs ?

Håber vi finder ud af noget go weekend

Bedste hilsner :
Bo Mørch Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : QBIC [6400]

Dato : 23-05-08 17:31

Hejsa Bo

Ser du der var noget med indpakningen som man skal tage højde for
ved en given hastighed ( din så 4095 / 512 ) forbindelse vil den eksagte
hastighed
( se tabel her ) http://tdc.dk/popups/publish.php?id=6013

men hvis du nærlæser dine abb betingelser så ser du jo at du har bestilt en
hasighed
der ligger mellem 2048 ---> 4096 kbit ( som du siger er hos TDC )
og upload er det 128 ---> 512 kbit

så siger det jo at alt under 80 kbit i upload og 1576 i download at være for
lidt
og du skal således fejlmelde din linie da der ej er restriktioner på port 32

eller på nogen anden port at all
at du kun kan trække 2 mbit er ok efter dine abb betingelser, du kan vælge
at nedsætte din hastighed
som du betaler for til det din linie kan klare, derved får du også en
reduktion i prisen

men tag dog at fejlmeld din linie på 80808047 ( tryk 1 )

/ Niels Pedersen http://www.qbic.dk

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 23-05-08 18:46

"QBIC [6400]" <citrix6400@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hej :)

> [...]
> en hasighed
> der ligger mellem 2048 ---> 4096 kbit ( som du siger er hos TDC )

jamen det ved jeg ...!
men selv om jeg ligger i ydere området så holder den sig nu pænt i mellem 3½
& 4 mbs

> [...]
> for lidt
> og du skal således fejlmelde din linie da der ej er restriktioner på port

Det er sådan set ok ...

> eller på nogen anden port at all

jamen det besynderlige er hvis jeg sætter gang i 1 ftp conektion så kommer
den max på 2 mbs
men sætter jeg en mere i gang så henter den OGSÅ med 2 mbs - eller hvad nu
forbindelsen kan bære.
men det som undre mig er at man ikke kan udnytte den fulde båndbrede fra tdc
på en ftp forbindelse
og det var det jeg gerne have rettet til ...

> at du kun kan trække 2 mbit er ok efter dine abb betingelser, du kan vælge
> at nedsætte din hastighed
> som du betaler for til det din linie kan klare, derved får du også en
> reduktion i prisen

nej det er sådan set eller s fint nok som det ellers er

> men tag dog at fejlmeld din linie på 80808047 ( tryk 1 )

Nahh ... jeg tror jeg har fået den hjælp de magter der
Bedste hilsner¨
Bo M Mogensen

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 23-05-08 19:06

On Fri, 23 May 2008 19:46:27 +0200, Bo Mørch Mogensen wrote:

> [...]
> på en ftp forbindelse
> og det var det jeg gerne have rettet til ...

Når det opfører sig sådant er det fordi hastighed for 1 forbindelse er
maksmalt windowsize/roundtripdelay. Roundtrip kan der ikke gøres meget ved.
Window size kan sættes op. (Google er din ven)
/hjj

Fra : h

Dato : 23-05-08 18:42

"Bo M Mogensen" <usnet1*@gmail.com> wrote in message
> Hvad krav kan man stille til sin udbyder ?
>
> jeg har lavet denne henvendelse :

Inden du begynder brokke dig så sæt digl ige lidt ind i tingene. Det er ikke
TDC der sætter en begrænsning for hvor meget du kan trække på FTP genem port
32, men derimod dem der står for den FTP du henter fra.

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 24-05-08 22:31

Bo M Mogensen wrote:
> [...]

> køre 2 mbs , men tiden gik og forbindelsen er blevet mere og mere langsom på
> port 32 ( men køre ellers optimalt på andre ting )

Det hedder 2MB/s og ikke 2mbs. FTP kører ikke på port 32.

/Martin

Fra : Benny Amorsen

Dato : 24-05-08 23:13

"Martin M. S. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> writes:

> Det hedder 2MB/s og ikke 2mbs.

Det lyder til at forbindelsen er på 4 mega-bit-per-sekund. Det
forkortes normalt 4Mbps eller 4Mb/s. Stort B betyder normalt byte.

/Benny

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 25-05-08 10:15

Benny Amorsen wrote:

> Det lyder til at forbindelsen er på 4 mega-bit-per-sekund. Det
> forkortes normalt 4Mbps eller 4Mb/s. Stort B betyder normalt byte.
>

> /Benny

Hej Benny,
Du har nok ret, at det er bit og dermed 4Mb/s.

/Martin

Fra : Snakee

Dato : 25-05-08 20:50

Bo M Mogensen skrev:

> Håber vi finder ud af noget go weekend

Der er bare sat en grænse på hvor stor hastighed du kan hente med, hos
dem der administrere FTP-serveren. Det er helt normal praksis for at
undgå at deres linjer bliver lagt ned og andre ikke kan hente noget imens.

Kontakt dem der driver FTP-tjenesten og spørg om de vil ændre din
begrænsning så du kan hente med en større hastighed. Det er ikke TDCs skyld.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare