Olietanken
Fra : Kim2000

Dato : 20-05-08 19:18

Vi har en olietank som egentlig skal udskiftes her til august, men kan
staten pålægge os dette, når oliefyret endnu (efter 3 år i huset) aldrig har
været tændt og med de oliepriser, ja så er det jo heller ingen mulighed

Kort sagt, _skal_ tanken udskiftes selvom vi ikke bruger fyret? Tanken står
iøvrigt i garagen ovenpå cementgulv.

Fra : BJ Denmark

Dato : 21-05-08 08:02

Kim2000 wrote:

> Kort sagt, _skal_ tanken udskiftes selvom vi ikke bruger fyret?
> Tanken står iøvrigt i garagen ovenpå cementgulv.

Jeg vil mene, at svaret er ja. Det, der er årsagen til kravet, er
olietankens holdbarhed; Altså at man er bange for, at den skal begynde at
lække olie ud i undergrunden -> grundvandet, hvis den bliver for gammel.

Om du så bruger oliefyret / -tanken, har - set med myndighedernes øjne -
ikke den store konsekvens for tankens holdbarhed i øvrigt.

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-08 11:45

BJ Denmark wrote:

> [...]
>
> Om du så bruger oliefyret / -tanken, har - set med myndighedernes
> øjne - ikke den store konsekvens for tankens holdbarhed i øvrigt.

Ikke helt sandt. En tom eller ½ tom tank er jo lidt mere korossionsudsat.

/F

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 11:19

> [...]
> været tændt og med de oliepriser, ja så er det jo heller ingen mulighed

> Kort sagt, _skal_ tanken udskiftes selvom vi ikke bruger fyret? Tanken

De kan nok ikke tvinge dig til at sætte en ny op men den gamle skal væk

Fra : Robert Piil

Dato : 21-05-08 12:44

On 20 Maj, 20:18, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
> været tændt og med de oliepriser, ja så er det jo heller ingen mulighed

http://www.mst.dk/NR/rdonlyres/93E95E81-34D3-4C46-85E5-F7263855CAB7/0/F%C3%A5dinolietank.pdf

Står der at læse:

"Hvis du har fået eller får anden opvarmning end oliefyr

Hvis din olietank tages varigt ud af brug – for eksempel
fordi der bliver indlagt fjernvarme eller naturgas
- skal tanken sløjfes."

..så det gælder vel faktisk selv, hvis den ikke havde været for gammel.