/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Ophæve aftale?
Fra : JayPizz


Dato : 16-05-08 13:33

Jeg har et abonnement hos et selskab, hvor jeg ved aftalens indgåelse
valgte at betalingen skulle ske over PBS. Da jeg så lidt senere skal
betale første gang, modtager jeg et girokort som jeg melder til PBS over
netbank. Da jeg modtager nummer 2 en måned senere girokort ringer jeg
til selskabet og fortæller dem jeg gerne vil have at betalingen skal ske
gennem PBS og jeg nu har forsøgt at få det meldt til PBS 2 gange. De
lover at rette det og det er en fejl fra deres side. Nu får jeg så
girokort for tredje gang fra dem :(

Kan man ikke sige at jeg ved aftalens indgåelse har aftalt med selskabet
at betalingen skal ske over PBS, og de misligholder aftalen ved ikke at
magte at få det meldt til PBS, så jeg dermed kan ophæve aftalen selvom
den reelt set er bindende i 6 måneder?

 
 
xxxfoo (16-05-2008)
Kommentar
Fra : xxxfoo


Dato : 16-05-08 06:55

On 16 Maj, 14:32, JayPizz <jayp...@hotmail.com> wrote:

[klip]

> Kan man ikke sige at jeg ved aftalens indgåelse har aftalt med selskabet
> at betalingen skal ske over PBS, og de misligholder aftalen ved ikke at
> magte at få det meldt til PBS, så jeg dermed kan ophæve aftalen selvom
> den reelt set er bindende i 6 måneder?

Der formentlig tale om misligholdelse (med forbehold for en mere
detaljeret fortolkning af aftalegrundlaget), men der er næppe
hæveadgang, hvilket jo kræver væsentlig misligholdelse.

Forudsat at der er tale om misligholdelse, er der antagelig også et
ansvarsgrundlag, hvorefter du har mulighed for at få dækket eventuelle
merudgifter til girobetaling enten ifa. erstatning.



Jubii (16-05-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 16-05-08 15:44

"JayPizz" <jaypizz@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:482d7ee5$0$4448$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg har et abonnement hos et selskab, hvor jeg ved aftalens indgåelse valgte at betalingen
> skulle ske over PBS. Da jeg så lidt senere skal betale første gang, modtager jeg et girokort
> som jeg melder til PBS over netbank. Da jeg modtager nummer 2 en måned senere girokort ringer
> jeg til selskabet og fortæller dem jeg gerne vil have at betalingen skal ske gennem PBS og
> jeg nu har forsøgt at få det meldt til PBS 2 gange. De lover at rette det og det er en fejl
> fra deres side. Nu får jeg så girokort for tredje gang fra dem :(
>
> Kan man ikke sige at jeg ved aftalens indgåelse har aftalt med selskabet at betalingen skal
> ske over PBS, og de misligholder aftalen ved ikke at magte at få det meldt til PBS, så jeg
> dermed kan ophæve aftalen selvom den reelt set er bindende i 6 måneder?


Når jeg vil aftale at betale over pbs, så anmelder man betaliningen men!!!! bps fortæller mig
at jeg skal betale alle giro og andre krav indtil!!! det fremgår af betalingsoversigten at
betalingen bliver trukket via pbs.
Du har ikke fået en sådan besked? Det giver jo selskabet ret til at sende dig girokort til
trods for anmeldelsen. Det er nok pbs der er langsom. Jeg mener ikke selskabet har gjort noget
forkert, pbs har jo ikke trukket pengene for at give dem til selskabet.



Bo (16-05-2008)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 16-05-08 09:26

On 16 Maj, 17:43, "Jubii" <ju...@msn.com> wrote:
> "JayPizz" <jayp...@hotmail.com> skrev i meddelelsennews:482d7ee5$0$4448$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> > Jeg har et abonnement hos et selskab, hvor jeg ved aftalens indgåelse valgte at betalingen
> > skulle ske over PBS. Da jeg så lidt senere skal betale første gang, modtager jeg et girokort
> > som jeg melder til PBS over netbank. Da jeg modtager nummer 2 en måned senere girokort ringer
> > jeg til selskabet og fortæller dem jeg gerne vil have at betalingen skal ske gennem PBS og
> > jeg nu har forsøgt at få det meldt til PBS 2 gange. De lover at rette det og det er en fejl
> > fra deres side. Nu får jeg så girokort for tredje gang fra dem :(
>
> > Kan man ikke sige at jeg ved aftalens indgåelse har aftalt med selskabet at betalingen skal
> > ske over PBS, og de misligholder aftalen ved ikke at magte at få det meldt til PBS, så jeg
> > dermed kan ophæve aftalen selvom den reelt set er bindende i 6 måneder?
>
> Når jeg vil aftale at betale over pbs, så anmelder man betaliningen men!!!! bps fortæller mig
> at jeg skal betale alle giro og andre krav indtil!!! det fremgår af betalingsoversigten at
> betalingen bliver trukket via pbs.
> Du har ikke fået en sådan besked? Det giver jo selskabet ret til at sende dig girokort til
> trods for anmeldelsen. Det er nok pbs der er langsom. Jeg mener ikke selskabet har gjort noget
> forkert, pbs har jo ikke trukket pengene for at give dem til selskabet.

Du bør nok kontakte din bank, fordi det er banken der meddelelser hvad
du ønsker til PBS - PBS har endnu ikke "snablen" nede i de enkelte
bankers interne IT og kan derfor ikke "se" hvad du ønsker gjort. vh Bo

JayPizz (17-05-2008)
Kommentar
Fra : JayPizz


Dato : 17-05-08 00:56

> Du bør nok kontakte din bank, fordi det er banken der meddelelser hvad
> du ønsker til PBS - PBS har endnu ikke "snablen" nede i de enkelte
> bankers interne IT og kan derfor ikke "se" hvad du ønsker gjort. vh Bo

Jeg har talt med banken.
I første omgang udleverer jeg alle oplysninger der skal til for at melde
regningen til PBS til selskabet allerede ved aftalens indgåelse. Sådan
som banken forklarede mig at det burde være foregået, så skulle
selskabet ved modtagelse af oplysningerne, sende det videre til PBS så
betalingsaftalen blev oprettet, og så sender PBS det videre til banken.
Her har selskabet allerede sagt det dem som ikke har fået sendt
oplysningerne videre til PBS.
Da jeg så melder det første girokort til PBS via. netbank, så sender
banken videre til PBS at denne regning skal meldes til PBS, og PBS
sender den så videre til selskabet som skal bekræfte dette, og her
magter selskabet så igen ikke at melde noget tilbage til PBS.

N/A (17-05-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-05-08 00:56



Ukendt (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-08 11:54

JayPizz wrote:
> Jeg har et abonnement hos et selskab, hvor jeg ved aftalens indgåelse
> valgte at betalingen skulle ske over PBS. Da jeg så lidt senere skal
> betale første gang, modtager jeg et girokort som jeg melder til PBS
> over netbank. Da jeg modtager nummer 2 en måned senere girokort
> ringer jeg til selskabet og fortæller dem jeg gerne vil have at
> betalingen skal ske gennem PBS og jeg nu har forsøgt at få det meldt
> til PBS 2 gange. De lover at rette det og det er en fejl fra deres
> side. Nu får jeg så girokort for tredje gang fra dem :(
>
> Kan man ikke sige at jeg ved aftalens indgåelse har aftalt med
> selskabet at betalingen skal ske over PBS, og de misligholder aftalen
> ved ikke at magte at få det meldt til PBS, så jeg dermed kan ophæve
> aftalen selvom den reelt set er bindende i 6 måneder?

Det skulle vel aldrig være teleselskabet Telia?
Jeg havde præcis samme problem med dem sidste år...
Havde tilmeldt mig PBS 3-4 gange, i løbet af det halve år aftalen gjaldt,
men alligevel blev de ved med at sende girokort, men et opkrævningsgebyr på
39 kr.
Da jeg kontaktede dem, sagde de at det var banken der var synderen, og
banlen sagde at det var i orden. Kunne dog også se på min PBS-seddel at
Telia var tilmeldt, men Telia "overså" det åbenbart.

Da jeg alligevel ville opsige min aftale efter bindingsperioden valgte jeg
ikke at gøre noget ved det, men det er da helt sikkert medvirkende årsag til
at jeg _ikke_ køber noget hos Telia igen.....

Louise



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste