juridisk ansvar for en telefon
Fra : Hansen

Dato : 15-05-08 19:08

Hej

Vi er i gang med at flytte telefonen fra Tele2 til iptelefoni hos Telsome,
men det er ikke nemt.

I sin tid, for 30 år siden oprettede min mand telefonen hos TDC, jeg
flyttede den til tele 2 i nok 2000 uden at nogen afgav nogen skriftlig
tilladelse, kun en mail. Telefonen har så siden stået i mit navn, regning
kun til mig osv.

Teleporteringen kræver en fuldmagt,
den 1. underskrev vi begge, forkastet af Tele 2 med den begrundelse at det
er den juridisk ansvarlige person der skal skrive under.
den 2. fuldmagt underskrev jeg, også forkastet.
Er det så min mand da, der er juridisk ansvarlig,
uanset jeg har flyttet telefonen fra et selskab til et andet ?

mvh
Vibeke

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-05-08 19:39

" Hansen" <vibs@profibermail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det så min mand da, der er juridisk ansvarlig,
> uanset jeg har flyttet telefonen fra et selskab til et andet ?

jeg har haft noget bøvl prøv og ring til tele styrelsen de víl hjælpe dig se
hjemme side
http://www.itst.dk/

Fra : Jubii

Dato : 15-05-08 20:24

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> " Hansen" <vibs@profibermail.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har haft noget bøvl prøv og ring til tele styrelsen de víl hjælpe dig se hjemme side
> http://www.itst.dk/

Der er mere til det end det. En juridisk person, og her er "ansvarlig" mener jeg er noget
pladder fra tele 2, bruges i forhold hvor tele2 har abonnement med en organisation eller en
virksomhed. Det er nok for at flytte et telefonabonnement når det er en fysisk person over 18
år der skriver/ringer. At tele 2 forlanger en fuldmagt af en privat person må de have
misforstået et sted.

Fra : Hansen

Dato : 15-05-08 22:16

> [...]
> flytte et telefonabonnement når det er en fysisk person over 18 år der
> skriver/ringer. At tele 2 forlanger en fuldmagt af en privat person må de

Indtil nu har de "beholdt" mig som kunde i 3 mdr, det er næsten 400kr,
mon ikke det er en vægtig grund fra deres side ???
det er ogå derfor at jeg ønsker dette her stoppet.
Med de oplysninger i har givet mig , vil jeg ringe til it og telestyrelsen i
morgen.

Tak for dem.
Vibeke
..

Fra : DW

Dato : 15-05-08 22:39

Hansen skrev:

> [...]
> det er ogå derfor at jeg ønsker dette her stoppet.
> Med de oplysninger i har givet mig , vil jeg ringe til it og telestyrelsen i

Har oplevet tele2 med gevaldigt rod i deres kunde data. Har i prøvet at
ringe til dem og høre hvem der står som ejer af jeres abonnement hos dem?

Fra : Hansen

Dato : 16-05-08 01:00

> Har oplevet tele2 med gevaldigt rod i deres kunde data. Har i prøvet at
> ringe til dem og høre hvem der står som ejer af jeres abonnement hos dem?

Der er vist ingen tvivl om, at jeg står som ejer,
i hvert fald fik jeg et brev om, at "jeg" havde opsagt mit fastnetnummer,
selv om at jeg havde opsagt "kun" min adsl i et anbefalet brev.
Og det tog mig kun 3/4 time at få fat i en ,der kunne annullere ikke min,
men deres famøse opsigelse.

Vibeke

Fra : Jubii

Dato : 16-05-08 08:41

" Hansen" <vibs@profibermail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Og det tog mig kun 3/4 time at få fat i en ,der kunne annullere ikke min, men deres famøse

"Tele2 er blevet en del af Cybercity, og det betyder, at vi i samarbejde med Cybercity nu kan
tilbyde dig bedre produkter"
Og på deres hjemmeside har de en side med vilkår og betingelser, dog kun cybercity nye og gamle
betingelser.
Og så bliver det jo rodet, for hvilke betingelser skal du læse? Det kommer an på hvornår de
blev en del af cybercity. Så er det cybercity betingelser, fordi loven tillader den slags
overgange, så er deres betingelser for opsigelse lige ud af landevejen, uden nogen form for
fuldmagt eller andre sære betingelser. Henvis tele2 til dem og bed dem respektere deres egne
betingelser(cybercity's). De har vel fået de 30 dages varsel.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 17-05-08 01:31

> [...]
> det er ogå derfor at jeg ønsker dette her stoppet.
> Med de oplysninger i har givet mig , vil jeg ringe til it og telestyrelsen

Gør det de er skide flinke og meget hjælpsomme

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-05-08 13:31

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> flytte et telefonabonnement når det er en fysisk person over 18 år der
> skriver/ringer. At tele 2 forlanger en fuldmagt af en privat person må de

Næppe.
Tele2 skal bruge fuldmagten fra nummerets indehaver til at iværksætte
porteringen.

/Per

Fra : Jubii

Dato : 16-05-08 15:20

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i meddelelsen

> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> Næppe.
> Tele2 skal bruge fuldmagten fra nummerets indehaver til at iværksætte porteringen.
>
> /Per

Jeg kan ikke se det er i overensstemmelse med tele2(cybercity) abonnementsbetingelser. Så hvad
har de det krav i?
Jeg kunne tænke mig at det andet selskab evt. skal bruge et bevis for at tele2(cybercity) har
en kunde der vil bytte. Men jeg ville da bare opsige mit bredbånd og hvorfor skulle jeg
fortælle om jeg ville have bredbånd et andet sted. Det er jo ikke fastnettelefonen der skal
flyttes.

Fra : Hansen

Dato : 16-05-08 19:20

Det finurlige er, at da jeg opsagde min adsl, fik jeg et brev fea Tele2 , at
der på baggrund af min henvendelse,er bestlt opsigelse af mit
fastnetnummer, og at telefonen vil blive afbrudt pr 6/4.
Altså , selv om det ikke var telefonen , jeg opsagde, men min adsl, er jeg
åbenbart i stand til at
opsige telefonen, men ikke til at portere den til at andet selskab.

De fik ikke lov til at nedlægge telefonen.....

Forvirret ? det er jeg i hvert fald.

Vibeke

Fra : Benny Amorsen

Dato : 16-05-08 21:03

" Hansen" <vibs@profibermail.dk> writes:

> Det finurlige er, at da jeg opsagde min adsl, fik jeg et brev fea Tele2 , at
> der på baggrund af min henvendelse,er bestlt opsigelse af mit
> fastnetnummer, og at telefonen vil blive afbrudt pr 6/4.

Det kan du få lidt sjov ud af også. Selskaberne kan godt finde på at
nægte portering af numre, der allerede er opsagt.

Portering er en kilde til stadig undren og overraskelse.

/Benny

Fra : Hansen

Dato : 17-05-08 00:14

">
> Det kan du få lidt sjov ud af også. Selskaberne kan godt finde på at
> nægte portering af numre, der allerede er opsagt.
>
> Portering er en kilde til stadig undren og overraskelse.

Det var også derfor at jeg protesterede til Tele2, fordi jeg ikke havde
opsagt
telefonen, vel vidende at hvis jeg havde gjort det, ville den ikke kunne
porteres..
Vibeke

Fra : per christoffersen

Dato : 16-05-08 19:42

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se det er i overensstemmelse med tele2(cybercity)
> abonnementsbetingelser. Så hvad har de det krav i?

Der skal flyttes et nummer fra et teleselskab til et andet.
Det skal tele2 have en fuldmagt fra nummerets indehaver for at gøre.
Ellers kunne de jo tosse rundt og flytte alle de numre de ville.
Hvor regelsættet lige ligger ved jeg ikke, men det er fordentlig et sted
under it- og telestyrelsens resort. Det er ens for alle teleselskaber.

/Per

Fra : Jubii

Dato : 17-05-08 06:16

"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvor regelsættet lige ligger ved jeg ikke, men det er fordentlig et sted under it- og
> telestyrelsens resort. Det er ens for alle teleselskaber.

Hansen skriver at det er en adsl forbindelse der skal opsiges, og der burde ikke være
porteringsproblemer deri.
Noget nummer skal altså ikke flyttes, hvilket jeg (og hansen) skrev, men du fortsætter med
nummerflytning?
Jeg anerkender din viden om nummerflytning.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 19-05-08 07:39

> Noget nummer skal altså ikke flyttes, hvilket jeg (og hansen) skrev, men
> du fortsætter med nummerflytning?

Det kommer af disse linjer i det første indlæg:
"Vi er i gang med at flytte telefonen fra Tele2 til iptelefoni hos Telsome,
men det er ikke nemt."
Jeg ved så ikke om det er mig der misforstår noget

/Per

Fra : Hansen

Dato : 19-05-08 13:16

> Jeg ved så ikke om det er mig der misforstår noget
>
> /Per

Det har du ikke.
Vibeke

Fra : Hansen

Dato : 19-05-08 15:07

en afslutning på det.

Jeg har snakket med telestyrelsen og Tele2 i dag.
Den juridiske ejer er min mand, så det er ham, der skal underskrive
fuldmagten.
Den 1. fuldmagt, vi sendte med begge navne på, var gyldig og tilstrækkelig.
Så resten er tovtrækkeri.
mvh
og tak for jeres interesse.
Vibeke

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 17-05-08 01:30

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
>At tele 2 forlanger en fuldmagt af en privat person må de have misforstået
>et sted.

Nahh de klammer sig da bare til de kunder de har ..meget kan man sige om tdc
men fair er de for det meste
jeg blevet opkrævet 13 kr i Kvartalet for en telefon min mormor havde lejer
en gang i beg af 70 erne - nå konen var død og telefonen var væk men jeg
havde jo overtaget abonomentet - men de lod mig sgu slippe