Bøde for flere end 2 personer i gulpladebi~
Fra : Jean

Dato : 11-05-08 09:52

Hej NG!

En person har en gulpladebil, som er købt som privat, og der er betalt moms.
Altså ingenting med erhverv at gøre...

Hvad koster det, hvis man sidder en på hvert sæde, og så har fx 2 personer i
varerummet?

Hvad koster det i bøde? Er det pr. person., eller er det chaufføren, der
får hele bøden?

Hvad med at skulle betale den fulde afgift på bilen. Risikrerer man det
første gang, eller skal man tages gentagne gange?

Mvh Jean.

Fra : K*N

Dato : 11-05-08 09:54

"Jean" <ask@me> wrote in message
> [...]
>
> Hvad med at skulle betale den fulde afgift på bilen. Risikrerer man det
> første gang, eller skal man tages gentagne gange?

Prøv det - det er den sikreste måde at få et klart svar!

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-05-08 11:38

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Jean" <ask@me> wrote in message

> Prøv det - det er den sikreste måde at få et klart svar!

Du svarer selvfølgelig ud fra de svar du selv plejer at give. Fordi du har
da aldrig nogen sinde et klart svar på noget som helst! :(

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Bo

Dato : 11-05-08 05:50

Jean skrev:
> Hej NG!
>
> En person har en gulpladebil, som er k�bt som privat, og der er betalt moms.
> Alts� ingenting med erhverv at g�re...
>
> Hvad koster det, hvis man sidder en p� hvert s�de, og s� har fx 2 personer i
> varerummet?
>
> Hvad koster det i b�de? Er det pr. person., eller er det chauff�ren, der
> f�r hele b�den?
>
> Hvad med at skulle betale den fulde afgift p� bilen. Risikrerer man det
> f�rste gang, eller skal man tages gentagne gange?
>
> Mvh Jean.

Hvordan kan 2 personer i varerummet side fast uden sikkerhedssele ?
Bliver bilen standset ved et §-syn, vil der gå meddelelse til SKAT og
det bliver dyrt !!!!
SKAT giver normalt ikke en advarsel
vh Bo

Fra : alexbo

Dato : 11-05-08 13:28

"Jean" <ask@me> skrev

> Hvad med at skulle betale den fulde afgift på bilen. Risikrerer man det
> første gang, eller skal man tages gentagne gange?

For et års tid siden var følgende indlæg på bilgalleri .dk

"Jeg er blevet stoppet med 4 mennesker i en gulpladebil, hvor to af dem sad
i varerummet, og jeg fik en bøde på 500,-, og efterfølgede et brev hvor der
stod at ved gentagende overtrædelser, skulle der betales afgift til
hvidpladebil !"

Min ældste søn der var politimand har et par gange stoppet den slags
køretøjer, med samme resultat.

Risikoen for den helt store tur man kan høre om, med afgiftopkrævning,
kæmpebøder og lign. anser jeg for meget lille.
Det minder lidt om at køre i en udenlandsk reg. bil, teoretisk set kan det
gå grueligt galt, men i praksis får man en lille bøde.

Man galt kan det gå:
"Bilen ramte med høj fart ind i Gørløse auto import udstilling af luksus
Mercedes biler hvorved 6 til 7 fik betydelige skader. Bilen var en gul plade
bil og i varerummet var der seks personer som ved ulykken blev slynger ud af
kabinen og ud på vejen, vejbanen var overstrøet med kvæstede mennesker,
bildele samt en del håndværktøj som også var i bilen."

mvh
Alex Christensen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 11-05-08 20:02

> [...]
> kabinen og ud på vejen, vejbanen var overstrøet med kvæstede mennesker,
> bildele samt en del håndværktøj som også var i bilen."

Lyder lidt som en bil med polske håndværkere
og for mange flasker med gashåndtag.

Fra : Anders Majland

Dato : 21-05-08 10:49

> Lyder lidt som en bil med polske håndværkere
> og for mange flasker med gashåndtag.

Det var vist unge mennesker på vej i byen - og chaufføren var afair ædru ...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-05-08 11:39

> "Jean" <ask@me> skrev

> Man galt kan det gå:

Det er faktisk ikke mange dage siden en 12-årig pige blev slået ihjel, hun
sad i varerummet på en bil der blev påkørt.