Lempeligere p-vilkår for offentlige instan~
Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-05-08 18:48

På JyllandsPostens netavis kan man læse følgende:

"Jan Richmann Olsen forklarer, at politi, brandvæsen, kommuens gartnere
og vejvæsen må holde parkeret på lempeligere vilkår end andre, hvis det
er nødvendigt."
http://jp.dk/indland/kbh/article1334484.ece

Hvad er ovenstående baseret på? (Vi ser bort fra egentlige
politiforretninger og brande).

Hvor vil man eksempelvis finde hjemmel til, at en kommunal gartner må
parkere et sted hvor parkering er forbudt?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 08-05-08 08:43

Morten Bjergstrøm wrote:
> [...]
>
> Hvor vil man eksempelvis finde hjemmel til, at en kommunal gartner må
> parkere et sted hvor parkering er forbudt?

Er der tale om parkering eller en længere standsning?

JonB

Fra : alexbo

Dato : 08-05-08 09:15

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev

> Hvor vil man eksempelvis finde hjemmel til, at en kommunal gartner må
> parkere et sted hvor parkering er forbudt?

Færdselsloven.
Beskæring af vejtræer f.eks.

§ 28. Standsning eller parkering må ikke ske på et sådant sted eller på en
sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen.
o.s.v.

§ 29. Standsning eller parkering må ikke ske:
o.s.v.

§ 30. §§ 28 og 29 gælder ikke for køretøj, der anvendes ved vejarbejde,
såfremt standsning eller parkering er nødvendig af hensyn til arbejdet, og
der træffes fornødne sikkerhedsforanstaltninger. Det samme gælder standsning
eller parkering, der foretages af politi, redningsberedskab eller
redningskorps.

mvh
Alex Christensen

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-05-08 17:28

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev:

> Færdselsloven.
> Beskæring af vejtræer f.eks.

Ja det var klar tale.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henning

Dato : 08-05-08 13:21

On 07 May 2008 17:48:18 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> [...]
>
>"Jan Richmann Olsen forklarer, at politi, brandvæsen, kommuens gartnere
>og vejvæsen må holde parkeret på lempeligere vilkår end andre, hvis det

Det gælder nu mange andre områder. Service-teknikere o.lign. som skal
medbringe f.eks. større reservedele kan, i København, men formodentlig
også andre steder, få udstedt p-dispensation af politiet. Jeg har en
liggende i min bil, som betyder jeg må parkere hvor der ellers er
parkeringsforbud - så længe det er i forbindelse med "tvingende
nødvendigt" arbejde.