SMS som bevis
Fra : hardwsr@gmail.com

Dato : 07-05-08 09:30

Hej

Ligger og kæmper med en person(om betaling af hans køb af Ipod) som er
indsat i et fængsel.

Har gemt alle sms'er og kvitteringer, er disse gyldige hvis det kommer
til en retsag?

Hilsen
Thomas

Fra : K*N

Dato : 07-05-08 16:49

<hardwsr@gmail.com> wrote in message
[...]

Gyldige til hvad?

Knud

Fra : hardwsr@gmail.com

Dato : 07-05-08 11:51

On 7 Maj, 17:48, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:
> [...]
> indsat i et fængsel.
>
> Har gemt alle sms'er og kvitteringer, er disse gyldige hvis det kommer

Jeg tænker SMS beskederne som beviser når og hvis det kommer til en
retsag og i så fald er de gyldige som beviser?

Thomas

Fra : K*N

Dato : 07-05-08 19:02

> [...]

Jeg tænker SMS beskederne som beviser når og hvis det kommer til en
retsag og i så fald er de gyldige som beviser?

Hvor meget har du på spil (for en Ipod)? Uden at jeg kender priserne for
sådanne tingester har jeg svært ved at tro det kan bære en retssag.

Knud

Fra : Per

Dato : 07-05-08 19:06

K*N wrote:
> [...]
>
> Hvor meget har du på spil (for en Ipod)? Uden at jeg kender priserne
> for sådanne tingester har jeg svært ved at tro det kan bære en

Ingen sag i DK er for lille til at blive prøvet i retssystemet.

/Per

Fra : K*N

Dato : 07-05-08 19:41

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Ingen sag i DK er for lille til at blive prøvet i retssystemet.

Måske ikke juridisk set, men der er altså en del omkostninger forbundet med
det, så det er ikk e altid det betaler sig at kæmpe for sin ret.

Knud

Fra : Jesper Brock

Dato : 08-05-08 07:35

hardwsr@gmail.com skrev:

> Jeg tænker SMS beskederne som beviser når og hvis det kommer til en
> retsag og i så fald er de gyldige som beviser?

Dine sms'er kan fremlægges i retssalen på lige linie med alle andre
beviser, der kan understøtte din sag.

Et bevis er i juridiske termer ikke nødvendigvis noget, der klokkeklart
understreger, at du har ret. Beviser er alt, hvad en sagspart fremlægger
til at underbygge sin sag.
Det er så op til retten at vurdere, hvilken vægt det enkelte bevis skal
have.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-05-08 19:24

hardwsr@gmail.com skrev:

> Har gemt alle sms'er og kvitteringer, er disse gyldige hvis det kommer
> til en retsag?

Alt relevant materiale kan fremlægges i en retssag. Dommere,
domsmænd eller nævninge vil vurdere hvilken vægt de tillægger
det.

Så det korte svar er ja.

--
Bertel