Arvespørgsmål om udenlandske...
Fra : Anja

Dato : 05-05-08 15:54

Hej

En kollega af mig har mistet sin far som var englænder. Faren har en
pensionsopsparing i England på ca. 3-400.000 kr. Der er betalt skat af dette
beløb i England. Kan konen tage pengene til Danmark eller rettere skal hun
betale skat af pengene hvis hun overfører dem til en bank i Dk. Hvis hun
skal betale skat af pengene... kan det så betale sig at lade dem blive i den
engelske bank og evt. få et kreditkort?

På forhånd tak
Anja

Fra : Joakim

Dato : 05-05-08 16:52

"Anja" <salg@holxxxdum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skat af dette beløb i England. Kan konen tage pengene til Danmark
> eller rettere skal hun betale skat af pengene hvis hun overfører

Nej. Arv fra forældre i udlandet som tilfalder børn i Danmark skal
der ikke betales afgift af.

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-05-08 17:12

Anja skrev den 05-05-2008 16:54:
> [...]
> Hvis hun skal betale skat af pengene... kan det så betale sig at lade
> dem blive i den engelske bank og evt. få et kreditkort?

Princippet er, at når der er betalt arveafgifter eller hvad de nu har i
udlandet i forbindelse med arv. og man derfor har fx 300.000 kroner med
hjem.

Så er der betalt hvad der skal betales.

Det eneste man lige skal være opmærksom på er, at man kun må have
€10.000 med over grænserne i EU.
Hvis man har mere med, så skal man anmelde det til toldmyndighederne:

Blanketten er en af disse fire:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=56098&vId=0&type=Borgere

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk