skal starte en forening, men hvordan ?
Fra : Johnny B \( 2000 frb~

Dato : 01-05-08 17:58

jeg kunne godt tænke mig at starte en forening, men hvordan gøres dette, er
der evt. faste formularer man kan downloade og rette lidt til ?

--
Johnny B [DK 2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-05-08 19:02

Johnny B ( 2000 frb. ) forklarede:
> jeg kunne godt tænke mig at starte en forening, men hvordan gøres dette, er
> der evt. faste formularer man kan downloade og rette lidt til ?

Din kommunes hjemmeside, så er du godt kørende.
Kai

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-05-08 19:32

Fister Løgsovs wrote:

> Johnny B ( 2000 frb. ) forklarede:
>
> Din kommunes hjemmeside, så er du godt kørende. Kai

Du finder ikke nogen formular til stiftelse af en forening. Der er ingen
pligt til at anmelde en almindelig forening til myndighederne. Som
udgangspunkt er det op til foreningens medlemmer at ordne deres egne
forhold og eventuelle stridigheder.

En normal fremgangsmåde vil være at publicere en indkaldelse til en
stiftende generalforsamling et tilpas offentligt sted. Den stiftende
generalforsamling vedtager foreningens vedtægter, vælger en bestyrelse,
og hvad de nu har lyst til.

--
Jesper Lund

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-05-08 20:30

Jesper Lund:

> [...]
> stiftende generalforsamling et tilpas offentligt sted. Den stiftende
> generalforsamling vedtager foreningens vedtægter, vælger en bestyrelse,

Kig evt. her:
http://www.herlev.dk/kultur-idret-fritid/foreninger-og-aftenskoler/retningslinjer/godkendelse-af-foreninger/
Kai

Fra : per christoffersen

Dato : 01-05-08 21:05

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse

> Kig evt. her:
> http://www.herlev.dk/kultur-idret-fritid/foreninger-og-aftenskoler/retningslinjer/godkendelse-af-foreninger/

Det er kun relevant, hvis man vil søge om offentlige midler efter
folkeoplysningsloven eller lign.
Det er langt alle foreninger, der kan eller vil det.

/Per

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-05-08 20:36

Fister Løgsovs wrote:

> Kig evt. her:
> http://www.herlev.dk/kultur-idret-fritid/foreninger-og-aftenskoler/
retningslinjer/godkendelse-af-foreninger/

Godkendelse er hvis du skal have dine lange fingre ned i de offentlige
kasser (tilskud efter folkeoplysningsloven).

--
Jesper Lund